Ihmettelyketju

  • 6 392 754
  • 38 807

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos viereinen kassa on tyhjä ja menet siihen niin ketä sä silloin etuilet? Niitä jotka eivät vaihda jonoansa?? No just. Ei siinä sitten paljoa parane jonoja vaihtamaan kun kuitenkin edessäsi on niitä mummoja mitkä eivät edes huomaa että toinenkin kassa aukaistiin.
Yrittäisit edes ymmärtää lukemasi: jos ihmiset jonottavat yhdelle kassalle ja viereinen kassa aukeaa, sieltä toisesta jonosta aina joku änkeää salamana ekana kassalle, kiilaten siinä jonossa olevat, jotka myös vaihtavat jonoa. Näitä tilanteita näkee lähes joka kerta, kun uusi kassa avautuu. Nimenomaan niin, että jonon viimeiset lähes juoksevat siihen, vaikka näkevät, että joku muukin jonossaolija vaihtaa nopeasti. On myös selvää, että myös tässä tilanteessa kanssapelureilta odotetaan kuitenkin ripeää toimimista eikä tarvitse odotella niitä urpoja, joilta kassanvaihtoon menee 30 sek, kun ensin mietitään ja sitten toimitaan hidastetusti.

Mutta tähän pätee sama kuin muihinkin asioihin liittyen käytöstapoihin ja sosiaaliseen tilannetajuun: jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia. Silti sellainen käytös vituttaa ja aivan syystä.
 

julle-jr

Jäsen
jos ihmiset jonottavat yhdelle kassalle ja viereinen kassa aukeaa, sieltä toisesta jonosta aina joku änkeää salamana ekana kassalle, kiilaten siinä jonossa olevat, jotka myös vaihtavat jonoa. Näitä tilanteita näkee lähes joka kerta, kun uusi kassa avautuu. Nimenomaan niin, että jonon viimeiset lähes juoksevat siihen, vaikka näkevät, että joku muukin jonossaolija vaihtaa nopeasti.
Itse asiassa tässä muutama päivä sitten allekirjoittaneelle kävi lähes kuvailemallasi tavalla. Lähdin rauhallisesti mutta ripeähkösti vaihtamaan jonoa, jolloin takaani ampaisi minut kiilaten vanhempi rouvashenkilö tyhjälle kassalle niin kiireellä, että tuli vieläpä tönäisseeksi minua, melko huomaamattomasti toki, mutta kuitenkin.

Noh, tilanne oli niin kummallinen, että nauraa hörähdin ääneen ja puistelin päätäni. Rouva tajusi tässä vaiheessa, että oli toiminut hieman tahdittomasti ja itsekeskeisesti, ja alkoi vaivautuneena pälyilemään ympärilleen ja punastelemaan. Naurahduksellani sain myös kiinnitettyä muutaman ympärillä olevan asiakkaan huomion puoleemme ja rouvaa tietysti nolotti entistä enemmän kuin muut soivat minulle hyväksyviä ja hänelle paheksuvia katseita.

Mitään pahoittelua tms. en luonnollisestikaan kuullut. Sanovat vielä, että nuoriso ei osaa käyttäytyä, olisikohan esimerkissä vikaa jos näin on?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Yksi esimerkki tästä suomalaisesta jonottamisesta nähdään markettien pullonpalautusautomaateilla. Joskus näkee kyseisen toimituksen tapahtuvan hyvässä järjestyksessä siten että kolmen automaatin edessä on yksi jono ja aina koneen vapautuessa jonon ensimmäinen siirtyy latomaan pullojaan koneeseen. Silti aina löytyy niitä urpoja jotka yrittävät muodostaa oman jonon siihen viereen ja höökiä edelle.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Mitään pahoittelua tms. en luonnollisestikaan kuullut. Sanovat vielä, että nuoriso ei osaa käyttäytyä, olisikohan esimerkissä vikaa jos näin on?

Siis itse asiassa vanhat ihmiset ovat juuri niitä, joilla ei ole tällaisissa tilanteissa minkäänlaisia käytöstapoja. Esimerkiksi kaupungin bussiin jonotettaessa mummot ovat aina kiilaamassa ja etuilemassa. Samaten kaupoissa ja muissa, missä pitää jonottaa. Pitää väkisin tunkea siihen lihatiskillekin nenä kiinni lasiin, vaikka oma vuoro on vasta 35 numeron päässä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Yksi esimerkki tästä suomalaisesta jonottamisesta nähdään markettien pullonpalautusautomaateilla. Joskus näkee kyseisen toimituksen tapahtuvan hyvässä järjestyksessä siten että kolmen automaatin edessä on yksi jono ja aina koneen vapautuessa jonon ensimmäinen siirtyy latomaan pullojaan koneeseen. Silti aina löytyy niitä urpoja jotka yrittävät muodostaa oman jonon siihen viereen ja höökiä edelle.

Silloin harvoin, kun käyn jossain pikaruokapaikassa, olen huomannut että siellä pääsääntöisesti osataan myös jonottaa ilman ongelmia. Jos aukeaa uusi kassa, siihen menee se, joka olisi varatulla kassalla seuraavana vuorossa jne.

Ihmeellistä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Silloin harvoin, kun käyn jossain pikaruokapaikassa, olen huomannut että siellä pääsääntöisesti osataan myös jonottaa ilman ongelmia. Jos aukeaa uusi kassa, siihen menee se, joka olisi varatulla kassalla seuraavana vuorossa jne.

Ihmeellistä.

Näinhän se menee hienosti. Tämä tosin vaatii joskus siltä asiakaspalvelijaltakin vähän pelisilmää, koska silloin tällöin etuilija iskee, jolloin asiakaspalvelijan pitää reagoida tyyliin "kukas oli seuraava? / hän taisi olla ennen teitä?"
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
VT tuossa sanoikin jo Seppikselle suunnilleen samat mitä itse ajattelin, joten laitetaan toinen ihmetyksen aihe tähän vielä.

Voi poika parka sinua.
Sellainen on tässä jo jonkin vuoden ihmetyttänyt, että kun käyn kuitenkin jo alunmatkaa neljättäkymmentä, niin usein jopa sellaiset viisikymppiset pojittelevat. Varmaan tädit ja sedät pojittelevat vielä silloinkin jos itse on viisikymppinen.

Tiedä sitten liittyykö tämä siihen kun paperitkin tuossa marraskuussa kysyivät kun käteisellä kaljaa kaupasta selvänä ostin. Jotain 28-vuotiaana kuollutta Timo.K.Mukkaa ei varmaan 28-vuotiaana niin helposti pojiteltu.

No ehkä minä viisikymppisenä sitten pojittelen ja tytöttelen yli kolmikymppisiä ja ymmärrän tämän asian. Eikä tämä asia nyt niin haittaa, ihmetyttää vain hieman.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Miksi olen jäänyt koukkuun manageripeliin Maso Hockey 2000?
Kyseessähän on hyvin humoristinen "tekstiseikkailu" jääkiekkopeli tietokoneella, jota tulee varsinkin yön pikkutunneilla hakattua muutama kausi päivittäin.. Yritän tässä päästä maratonlistan kärkeen omalla joukkueellani, matka on pitkä mutta...
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Miksi olen jäänyt koukkuun manageripeliin Maso Hockey 2000?
Kyseessähän on hyvin humoristinen "tekstiseikkailu" jääkiekkopeli tietokoneella, jota tulee varsinkin yön pikkutunneilla hakattua muutama kausi päivittäin.. Yritän tässä päästä maratonlistan kärkeen omalla joukkueellani, matka on pitkä mutta...

Juuri tämä on se peli jota olen jo vuosia haikaillut. Enkä ole ikinä tähän päivään mennessä muistanut pelin nimeä. Nyt minä pääsen taas hakkaamaan Masoa. KIITOS FEDO =)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Fintelligens feat. Lauri Tähkä - Määränpää.

Ei voi ymmärtää sitä, että tuosta biisistä jopa tykkää. Nuo kaksi nimeä kun näkee, niin yleensä tulee jo huono olo kuulematta ensin edes biisiä ja nyt vielä samassa paketissa. Lauri Tähkän vetämä kertosäe on jopa mukiinmenevä suhteessa siihen, että miehen tuotannosta ei pidä sitten alkuunkaan.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Fintelligens feat. Lauri Tähkä - Määränpää.

Ei voi ymmärtää sitä, että tuosta biisistä jopa tykkää. Nuo kaksi nimeä kun näkee, niin yleensä tulee jo huono olo kuulematta ensin edes biisiä ja nyt vielä samassa paketissa. Lauri Tähkän vetämä kertosäe on jopa mukiinmenevä suhteessa siihen, että miehen tuotannosta ei pidä sitten alkuunkaan.
Allekirjoitan tämän täysin. Mielestäni sanat ovat parasta antia tässä biisissä. Kaverin kanssa puolihuumorilla keskusteltiin, että jos Keskusta-puolue osaisi markkinoida maaseutukaipuuta yhtä hienolla tavalla, niin vaalivoitto olisi lähes varma.

Täällä voi kuunnella tuon kappaleen.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Välillä tulee eteen sellaisia asioita, että sitä menee ymmälleen. Juuri äsken koin sellaisen hetken, kun joku tunki mun postilaatikosta lihapiirakoita. Voi miettiä, että syönkö...
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Niin, ainahan ei voi muistaa, mitä sitä on netistä tullut tilattua kännipäissään.
Kyllä nämä tuli ihan tilaamatta. Oikeasti, kuka helvetti tunkee toisen ihmisen postilaatikosta lihapiirakoita, varsinkaan kun en ole mitään ruoka-apua tilannut. Vaikka aika tokkurassa hommaan havahduinkin, niin mielestäni tuoja ei kenenkään muun oven takana käynyt.
 

d2uce

Jäsen
Afrikassa nähdään nälkää ja sinä kehtaat miettiä pitäisikö sinun syödä kotiinkuljetuksella tulleita ilmaisia lihapiirakoita vai ei.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oikeasti, kuka helvetti tunkee toisen ihmisen postilaatikosta lihapiirakoita, varsinkaan kun en ole mitään ruoka-apua tilannut.

Sopii miettiä, onko sulla niin iso ja vastenmielinen koira, että joku naapuruston mallikansalainen on rakkiisi kyllästyttyään päättänyt lähettää sen koirien taivaaseen? Kotona olemisesi on nyt vaan tärvännyt tämän loistoidean, mutta tokkopa tämä tähän jää, jollette sinä ja koirasi muuta tapojanne.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Sopii miettiä, onko sulla niin iso ja vastenmielinen koira, että joku naapuruston mallikansalainen on rakkiisi kyllästyttyään päättänyt lähettää sen koirien taivaaseen? Kotona olemisesi on nyt vaan tärvännyt tämän loistoidean, mutta tokkopa tämä tähän jää, jollette sinä ja koirasi muuta tapojanne.
Juu ei, ei löydy tästä kämpästä koiraa, eikä itse asiassa koko kerrostalossa taida olla yhtään rakkia. 1,5 vuotta olen tässä asunut ja yhtään haukahdusta en ole kuullut. Tuoja on ihan selkeästi joku ulkopuolinen, kun lihapiirakat on kylmiä. Täytyykin tehdä vähän tutkimusta...

d2uce: Heh, mietippä itse vetäisitkö tuntemattoman tuojan postiluukusta tiputtamaa ruokaa...

Ehkä mysteeri selviää.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vie talon ilmoitustaululle näytespärdärit ja laita oheen lappu, jossa kerrot olevasi valitettavasti kasvissyöjä. Lihisten kasvisversioita on nimittäin huomatatvasti hankalampi löytää - ja jos niitä jatkossa lootasta putoaa, niin epäillyt voi ainakin rajata niihin, joilla on tukkukortti.

Kunnon Sherlock-leikit pystyyn vaan. Ehkä se on vaan joku huolestunut yläkerran mummo, joka on säälinyt nälkiintyneen näköistä naapurin poikaa.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Äsken tullut pipo kyllä vahvistaa epäilyjäni, että terrori tulee ulkopuolelta tätä taloa. Itse asiassa, taidan olla jo aika saletti tekijästä. Täytyy vielä saada varmistus...
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Äsken tullut pipo kyllä vahvistaa epäilyjäni, että terrori tulee ulkopuolelta tätä taloa. Itse asiassa, taidan olla jo aika saletti tekijästä. Täytyy vielä saada varmistus...
Naapurin lapset vai vihainen ex-tyttöystävä?
 

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Aina silloin tällöin tylsyyksissään tulee lueskeltua randomilla tuota Wikipediaa, eli klikkaan "random article" - linkkiä ja lueskelen, jos jotain kiinnostavaa tulee vastaan. Välillä sitä ihmettelee, että kuinka jotkut jaksavat kirjoittaa sinne milloin mitäkin turhalta tuntuvia artikkeleita. Tänään kyllä törmäsin niin tärkeään artikkeliin, että ei mitään rajaa. Kaikki mitä halusit tietää juuri tästä vaatekappaleesta: Blanket sleeper
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Laskeskelen tässä EU-papereihin paljonko lannoitteita on levitelty pellolle. Vittumaisen tarkasti pitää tietää paljonko fosforia tai typpeä on jollakin maapläntillä, harmittaa. Kyllähän sen ymmärtää, että tarkkana pitää olla määrissä ja muissa jutuissa, mutta kun tietää miten muut hoitavat vastaavat asiat niin..Täällä tiedetään saatana tarkalleen kaikki ja toiset laittavat juurikin niin kuin haluavat yms. ja sitten vielä viedään mahdollisuus kertoa lipulla, syötkö kotimaista vai puolalaista..(ei mitään Puolaa vastaan)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös