Ihmettelyketju

  • 6 373 493
  • 38 790

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
sampio kirjoitti:
Sinä olet setä, sinulla ei ole vastuuta lapsesta.
Itse asiassa olen kummisetä, joten pidän itseäni kyllä osittain vastuullisena myös kummipoikani kielenkäytöstä.
sampio kirjoitti:
Vai tulevatko tarhantädit kertomaan sinulle, jos siskonpoikasi haukkuu muita tarhassa perkeleen paskaniskoiksi?
- - -
Eikä ole edes harvinaista kuulemma, että joillain isommilla lapsilla voimasanat alkavat kuulua normaaliin kielenkäyttöön.
Siis kyseisessä tilanteessahan ei ollut missään nimessä kyse mistään huonosta kielenkäytöstä. Kyse oli vain omassa (sairaassa?) mielessäni tulleista mielleyhtymistä. Vastaava tilanne on ollut mm. koiran kanssa pelaamisessa. Jokainen voi kuvitella, miltä kuulostaa kaksivuotiaan sanomana "Istu!". Tätäkin olen itsekseni naureskellut. Nyt sana oli pallontavoittelutilanteessa "ko-rrkee-lle!" Olenko siis vastuuton tms., jos osaan ottaa tällaiset mielleyhtymät ja assosiaatiot huumorin kannalta? Itse lapsihan ei ko. tilanteessa tehnyt/sanonut mitään "väärää".
sampio kirjoitti:
Tämä kaikki voi kuulostaa lapsettomasta tiukkapipoiselta niuhottamiselta, mutta jos rajat sovitaan, ne kannattaa myös pitää.
Toistan; lapsi ei tilanteessa tehnyt/sanonut mitään "väärää". Ihmettelen vain edelleen sitä, että kaksi yli kolmekymppistä äijänkörilästä (lapseton ja lapsellinen) eivät voi puhua kahden kesken huumorilla tällaisista mielleyhtymistä.

Voitko (ilmeisesti vanhempana?) valaista minua lapsetonta, että viekö lapsen syntymä vanhemmilta kokonaan lapsen kielenkäyttöön liittyvän huumorintajun? Kyseessä ei todellakaan ole ainoa kerta, kun olen huomannut muissakin vanhemmissa tällaista käytöstä. Esim. itselläni ainakin vääntyvät suupielet pieneen hymyyn, kun muutaman vuoden vanha vekara tulee selittämään ihan tosissaan: "Pihalla on orava. Ma nain sen pensaassa." En tietenkään mene lapsen kuullen mainitsemaan mitään tuosta pusikkonaiskentelusta, mutta kyllä nyt aikuisten ihmisten pitäisi jälkikäteen osata laittaa vähän huumoria peliin tällaisille tahattomille kömmähdyksille. Toisaalta taas tuossa "Lasten suusta" -ketjussa ainakin puolet sanomisista on sellaisia, joiden sisältämää hauskuutta en ymmärrä.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
#97 kirjoitti:
Ihmettelen, että venäläinen Tupolev Tu-154 -matkustajakone on edelleen käytössä niin monessa lentoyhtiössä. Sitäkin enemmän ihmettelen, mikä saa ihmisen nousemaan vapaaehtoisesti ko. koneen kyytiin.

Samalla kun kerrot, että kone on pudonnut, et puhu ollenkaan niistä matkoista mitkä ovat sujuneet suunnitellusti.

Urlitapa onnettomuudet per lentotunnit tai mikä mahtaakaan olla käytössä oleva virallinen tapa. Katsotaan sen jälkeen. Tietääkseni esimerkiksi Boeing 737-747 koneet putoilevat, jos ei nyt harva se päivä, niin putoilevat nyt kuitenkin.

Minä en tiedä onko Tupolev onnettomuuslistan ykkösenä, mutta uskallan väittää, että et tiedä sinäkään.

Tässä vielä Wikipedia:

"Koneella on varsin synkkä menneisyys turvallisuussektorilta, mutta useimmat onnettomuudet ovat johtuneet ihmisten, eivät itse lentokoneen, virheistä.
 

#97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
pernaveikko kirjoitti:
Samalla kun kerrot, että kone on pudonnut, et puhu ollenkaan niistä matkoista mitkä ovat sujuneet suunnitellusti.

Totta. Kyseisen konemallin viimeaikaiset onnettomuudet vain kiinnittivät huomioni ja aiheuttivat spontaanin ihmettelyreaktion.

pernaveikko kirjoitti:
Urlitapa onnettomuudet per lentotunnit tai mikä mahtaakaan olla käytössä oleva virallinen tapa. Katsotaan sen jälkeen. Tietääkseni esimerkiksi Boeing 737-747 koneet putoilevat, jos ei nyt harva se päivä, niin putoilevat nyt kuitenkin.

Pitää koittaa tonkia jostain.

pernaveikko kirjoitti:
Minä en tiedä onko Tupolev onnettomuuslistan ykkösenä, mutta uskallan väittää, että et tiedä sinäkään.

En tiedäkään, mutta jos arvata pitäisi niin lentomaileihin suhteutettuna uskoisin, että Boeingin koneet ovat turvallisempia.

pernaveikko kirjoitti:
Tässä vielä Wikipedia:

"Koneella on varsin synkkä menneisyys turvallisuussektorilta, mutta useimmat onnettomuudet ovat johtuneet ihmisten, eivät itse lentokoneen, virheistä.

Juuh, tässä samainen tietosanakirja englanninkielisenä versiona:

"As far as accident statistics are concerned, the Tu-154 has a poor safety record. The aircraft is said to be difficult, sometimes unpredictable in piloting. It has a high cruising speed, but it cannot be recovered from a spin, especially from a flat one, because of its T-tail design. There were several crashes of this cause, including one near Uchkuduk in the 1980s, and probably the latest near Donetsk."

http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-154
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuossa kadulla näin kaksi pojanviikaria (ikäarvio n. 10-12), joista toinen veti röökiä kuin aikamies, tai ainakin yritti näyttää siltä...

Mikä menee maailmassa vikaan, kun keskenkasvuiset pojankoltiaiset imee nikotiiniä keuhkoihinsa? En ymmärrä ja ihmettelen vaan.

Nimim. Ei Vaan Silloin Kun Minä Olin Nuori...
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Ted Raikas kirjoitti:
Tuossa kadulla näin kaksi pojanviikaria (ikäarvio n. 10-12), joista toinen veti röökiä kuin aikamies, tai ainakin yritti näyttää siltä...

Mikä menee maailmassa vikaan, kun keskenkasvuiset pojankoltiaiset imee nikotiiniä keuhkoihinsa? En ymmärrä ja ihmettelen vaan.

Nimim. Ei Vaan Silloin Kun Minä Olin Nuori...

Nykyaikana ei saa frendejä jos ei ole kova jätkä ja vedä ihkusti röökii ja ei vedä päätä täyteen viikonloppusin.

Itse vältin ylä-asteella kaikki nuo turhuudet, siitä on vasta kolmisen vuotta kun lopetin ylä-asteen ja olen tähän päivään asti selvinnyt ilman noita "houkutuksia" mutta silti voin sanoa, että mulla on helvetin paljon kavereita. Olen myös erittäin tyytyväinen tästä terveestä elämästäni.

Katsokaas kun siitä kavereiden ja riispektin saamisesta on nykysin ainoastaan kyse. Ei mistään muusta.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Ted Raikas kirjoitti:
Tuossa kadulla näin kaksi pojanviikaria (ikäarvio n. 10-12), joista toinen veti röökiä kuin aikamies, tai ainakin yritti näyttää siltä...

Mikä menee maailmassa vikaan, kun keskenkasvuiset pojankoltiaiset imee nikotiiniä keuhkoihinsa? En ymmärrä ja ihmettelen vaan.

Nimim. Ei Vaan Silloin Kun Minä Olin Nuori...

Vielä kamalampaa on nämä 12-15 vuotiaat tytöt jotka pukeutuvat kuin tallinan huorat ja tämä vain siksi että media myy seksiä ja kun katsovat nykyajan muusikkivideoita jossa tissit ja perse vaan heiluu puolialastomien naisten toimesta niin nämä nuoret sitten kuvittelevat olevansa hyvännäköisiä kun vetävät minihameissa ja napapaidassa tuolla kadulla aika säälittävää ja hirveän näköistä se on ja täytyy nyt sanoa että mikään Jammu setä ole joka tiirailee tuon ikäisiä tyttöjä ,mutta vaikea noilta on välttyä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Bloogi kirjoitti:
Vielä kamalampaa on nämä 12-15 vuotiaat tytöt jotka pukeutuvat kuin tallinan huorat...
Katkaistaan tuosta, kun pisteitä ei lauseestasi löytynyt. =)

Eli olen samaa mieltä ja pohjimmiltaan samasta ilmiöstä on kyse, lapsuuden ajan katoamisesta ja maailmasta joka yrittää tehdä lapsista aikuisia hyvinkin nopeasti. Nuo on kaikki ikävästi liitoksissa toisiinsa ja siihen, minkälaisia esikuvia nykyään annetaan. Mielestäni homma on parissakymmenessä vuodessakin räjähtänyt käsiin ja oikeasti 80-luvulla vielä tytöt oli tyttöjä ja pojat poikia. Jos nykyiseen verrataan, tai sitten aika kultaa muistoni vaan.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Ted Raikas kirjoitti:
Katkaistaan tuosta, kun pisteitä ei lauseestasi löytynyt. =)

Eli olen samaa mieltä ja pohjimmiltaan samasta ilmiöstä on kyse, lapsuuden ajan katoamisesta ja maailmasta joka yrittää tehdä lapsista aikuisia hyvinkin nopeasti. Nuo on kaikki ikävästi liitoksissa toisiinsa ja siihen, minkälaisia esikuvia nykyään annetaan. Mielestäni homma on parissakymmenessä vuodessakin räjähtänyt käsiin ja oikeasti 80-luvulla vielä tytöt oli tyttöjä ja pojat poikia. Jos nykyiseen verrataan, tai sitten aika kultaa muistoni vaan.

Niin.. On kieltämättä ihmeellistä kun näiden "huoranuorten" vanhemmat sitten itkevät kaiken maailman lehtien yleisöpalstoilla miten 30-kymppiset miehet kyttäävät tyttärensä tissejä/persettä. Jos minihame on 20-senttiä pitkä ja push-upit isketty niin kireälle ettei henki kulje niin ei tarvi edes kytätä kun tälläisen "pamelan" huomaa. Varsinkin kun yleensä nämä ovat vielä ns. esiintymistuulella jolloin saattaa vähän jotain vilahtaakkin. Eli en yhtään ihmettele, että Jammuilla ja muillakin alkaa viisari värähtää kun tälläinen tyrkky kävelee ohi tissit ojossa ja stringit esillä. Olisiko kenties aika siirtyä takaisin kunnon kotikasvatukseen?

EDIT: Olisin voinut lainata mielummin tuota edellistä tekstiä kuin Tedin mutta menköön..
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Ted Raikas kirjoitti:
Katkaistaan tuosta, kun pisteitä ei lauseestasi löytynyt. =).

Ihmettelen missä vika tänään kun kirjottaa niin lähes kaikki välimerkit sun muut katoaa ja ei toiminut aamulla tuo lainus hommakaan ,joten en tiedä onko koneessani vikaa vai mikä on.
 
Minkä takia kauppojen liukuovet ovat niin perhanan hitaita? Tänäänkin meinasin kävellä Sittarin ovilaseista läpi, vaikka vauhti ei ollut lähelläkään Konosta.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Onni Orava

Teloi oopperatähden kuolemalla hänen polkypyörän pinnojensa väliin. Lööppinä oli: "Orava teloi oopperatähden tajuttomaksi, myöskin nenä murtui ja hampaat menivät sisään." Siis mitä ihmettä? Orava ei ole telonut ketään vahingossa, ei murjonut käpälillään oopperatähteä turpaan, vaan juoksi siis tarkoituksella telomaan ja tappamaan itsensä oopperatähden polkupyörän pinnojen väliin. Miksi Onni, oi miksi? Miksi kyseinen vinkuja jäi eloon selittämään lehdille tarinaa sinusta, suuresta taparikollisesta, joka väkisin halusi oopperatähden polkupyörän pinnojen väliin kunnioittamatta lähestyvää ensi-iltaa.

Tässä alkaa kohta olla se hetki lähellä kun en lue enää ilmaiseksikään ko. moskaa. Parjataan viattomia luontokappaleita syyttä suotta.

ps. Anitra Ahtola ei todellakaan mennyt seksikkäästi vihille. Kauhea kaapu.
 

Anton

Jäsen
Hazardipakki:
"Minkä takia kauppojen liukuovet ovat niin perhanan hitaita? Tänäänkin
meinasin kävellä Sittarin ovilaseista läpi, vaikka vauhti ei ollut lähelläkään Konosta."

Kuka saatana keksi tavaratalojen, ne vitun kemikaaliostastot. Kuka ja ketä ne palvelevat! *tähän perään kaksi vittu -sana*
Naisten kahden tunnin osastot, ketä tuollaiset palvelee - ämmällä on jo kaikki!

Kertoo, läpikäynyt... taskumattiin turvautuva *grfgfmm*

vi[SENSUROITU]
 

Anton

Jäsen
Hazardipakki:
"Minkä takia kauppojen liukuovet ovat niin perhanan hitaita? Tänäänkin
meinasin kävellä Sittarin ovilaseista läpi, vaikka vauhti ei ollut lähelläkään Konosta."

Kuka saatana keksi tavaratalojen, ne vitun kemikaaliostastot. Kuka ja ketä ne palvelevat! *tähän perään kaksi vittu -sana*
Naisten kahden tunnin osastot, ketä tuollaiset palvelee - ämmällä on jo kaikki!

Kertoo, läpikäynyt... taskumattiin turvautuva *grfgfmm*

vi[SENSUROITU]u!

Muten, olemme tansseissa...
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Herran Jumala kuinka voi taas olla näin päissään. Eikö yliopiston tiedekunnilla ole ole muuta tarkoitusta kun juottaa opiskelijoitaan tähän kuntoon? En ole menossa huomenna kouluun.

Hyi hävetkää..
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Eilen kaupungilla olleena ihmettelin miten moni nuori käveli tylysti ohi Sotainvaliidien keräys laatikoista. Opetetaanko nyky nuorille missään mitään enää nykyään?. Sotainvaliidit&Elämä lapselle ovat ainoaita keräyksiä mihin itse tulee osallistun ja 5e molempiin kerran vuodessa ei ole mikään paha hinta ja saa siitä hyvän mielen kun pystyy auttamaan edes vähäsen.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Beagle Boy kirjoitti:
Herran Jumala kuinka voi taas olla näin päissään. Eikö yliopiston tiedekunnilla ole ole muuta tarkoitusta kun juottaa opiskelijoitaan tähän kuntoon? En ole menossa huomenna kouluun.

Hyi hävetkää..

Ja vielä teologinen tiedekunta???
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Bloogi kirjoitti:
Eilen kaupungilla olleena ihmettelin miten moni nuori käveli tylysti ohi Sotainvaliidien keräys laatikoista. Opetetaanko nyky nuorille missään mitään enää nykyään?. Sotainvaliidit&Elämä lapselle ovat ainoaita keräyksiä mihin itse tulee osallistun ja 5e molempiin kerran vuodessa ei ole mikään paha hinta ja saa siitä hyvän mielen kun pystyy auttamaan edes vähäsen.

Itse ihmettelin enemmän sitä kuinka moni keräyksen suorittajista istui keräyksen aikana paikallisessa ravitsemusliikkeessä kaljalla. Tämä tapahtui tosin lauantaina.

Kommenttiisi viitaten täytyy todeta, että ohi kävelleet nuorethan ovat voineet laittaa keräykseen rahaa tai laittavat sitä myöhemmin esim. rikottuaan rahansa pienemmäksi. On myös monia muita keinoja tukea hyvää asiaa kuin laittaa rahaa lippaaseen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Bloogi kirjoitti:
Eilen kaupungilla olleena ihmettelin miten moni nuori käveli tylysti ohi Sotainvaliidien keräys laatikoista.


Itseäni ihmetyttää se, mihin näitä sotainvalideille ja veteraaneille kerättyjä rahoja on käytetty. Erinäiset säätiöt ovat haalineet valtavan omaisuuden, jotka on laitettu kiinni kiinteistöihin, maa-alueisiin ja rahastoihin. Miten näilläkin rahoilla olisi saatu parannettua sotainvalidien ja sotaveteraanien elämää, ja mitä tälle omaisuudelle mahtaa tapahtua, kun viimeinenkin veteraani on pistetty hautaan?

Toissa vuonna otin viimeisen kerran osaa syyskeräykseen, viime vuonna sain vastaukseksi kerääjältä pelkkää änkytystä, kun kysyin mitä omaisuudelle tapahtuu tulevaisuudesta, joten jätin keräyksen väliin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Bloogi kirjoitti:
Eilen kaupungilla olleena ihmettelin miten moni nuori käveli tylysti ohi Sotainvaliidien keräys laatikoista.

Eli nuorien pitäisi tunkea rahaa jokaiseen näkemäänsä laatikkoon, jotta vältyttäisiin ajattelemasta, että "tuokaan nuori ei anna rahaa!", vai?

Et esimerkiksi tullut ajatelleeksi, että moni nuori on jo saattanut ottaa osaa kyseiseen keräykseen? Toki yhtä moni varmasti ei ole ottanut, eikä aiokaan ottaa.

Itse en ole vielä ottanut osaa tähän keräykseen, mutta jos näen laatikon ja kerääjän, annan sinne pienoisen summan. Tosin, minä en ole enää ihan nuorikaan.
 

Franchi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, ACF Fiorentina
Ohmi kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää se, mihin näitä sotainvalideille ja veteraaneille kerättyjä rahoja on käytetty. Erinäiset säätiöt ovat haalineet valtavan omaisuuden, jotka on laitettu kiinni kiinteistöihin, maa-alueisiin ja rahastoihin. Miten näilläkin rahoilla olisi saatu parannettua sotainvalidien ja sotaveteraanien elämää, ja mitä tälle omaisuudelle mahtaa tapahtua, kun viimeinenkin veteraani on pistetty hautaan?
Ohmin kanssa osittain samoilla linjoilla. Sotainvalidien syyskeräyshän muuten järjestettiin käsittääkseni viime syksynä viimeisen kerran. Siihen on tullut aina osallistuttua ja aikoinaan varusmiehenä on oltu keräilemässä rahaa.

Sitävastoin näitä muita sotaveteraaneille osoitettuja keräyksiä en tunnista nimeltä, en ole niihin rahaa antanut enkä ole myöskään potenut siitä minkäänlaista huonoa omatuntoa. Tällaisista keräyksistä mieleen tulee joku parin vuoden takainen tilanne, jossa joku nilkki onnistui keräämään ihan kohtalaisen summan rahaa, yli satatuhatta muistaakseni. Lopulta tästä kerätystä rahamäärästä vain marginaalinen osa, olisiko ollut kokoluokkaa tuhat euroa, päätyi varsinaiseen kohteeseen. Loput menivät "hallinnollisiin kuluihin": liiketilaan, edustusautoon ja oletettavasti ties minkä kulujen peittämiseen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Bloogi kirjoitti:
Eilen kaupungilla olleena ihmettelin miten moni nuori käveli tylysti ohi Sotainvaliidien keräys laatikoista. Opetetaanko nyky nuorille missään mitään enää nykyään?

Itse taas ihmettelin eilen kerääjien passiivisuutta. Kaverit seisoskelivat Rautatientorilla Pasin vieressä lippaat kädessä ja odottelivat josko joku vaivautuisi heidän luokseen. Tänään tilanne oli jo parempi, kun kaveri marssi reippaasti ihmisten luokse ja ilmoitti mistä on kysymys. Rahaa irtosi täältäkin heti ja olisi toki irronnut muutenkin viimeistään silloin kun kerääjät taas tulevat kotiovelle. On sitä itsekin aikoinaan kerätty ovelta ovelle rahaa tähän hyvään tarkoitukseen ja suosittelen kerääjille reipasta olemusta sekä kuuluvaa ääntä! Lepo.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Alkoi taas ihmetyttämään lehtien sääliminen ulkomaalaisia kohtaan ja muutama esimerkki mitä on tässä joskus tullut luettua.

Kaksi Turkkilais miestä asuvat Suomessa teltassa keskellä metsää ilman rahaa ja ruokaa niin ei aikaan kun joku lehti teki jutun ja johan rupes avustuksia satelemaan. Ihmettelen vain että 10.000 Suomalaista asuu ulkona ,mutta eihän se nyt ketään kiinosta vai?.

Ulkomaalainen bussikuski pahoinpideltiin yöllä. Taas hirveä juttu kun ULKOMAALAINEN saa turpaan ,mutta miksi ei koskaan kirjoteta niistä monista Suomalaisista bussi kuskeista jotka joutuvat kokemaan väkivaltaa lähes joka viikonloppu?.

Mettikääpä sitä.
 

Rinoa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Naiset?!?!

En edes naisena ymmärrä kanssasisarieni aivotuksia puolissakaan tapauksissa.. Ei vaan tajua. Kuinka joku homma voi olla nyt näin ja tunnin päästä aivan eritavalla? Eikä nainen pysty vain sanomaan, ettei ymmärtänyt aluksi jotain juttua ja höpötti läpiä päähänsä? Mitä häh?

Tjaa, taitaa mennä kohta naisasiat-kamaksi, joten keskeytetään vuodatus tähän : )
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös