Ihmettelyketju

  • 6 373 363
  • 38 790

Parker27

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Jack in the Box kirjoitti:
Nauhottaako/tallentaako joku oikeasti salkkareita?

Pakko kun tyttöystävä niin käski. Palkintoa odotetaan sitten illemmalla :-)


ps. toivossa on hyvä elää...
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Jack in the Box kirjoitti:
Nauhottaako/tallentaako joku oikeasti salkkareita?

Ihmettelen tätä, että jotkut ihmiset ihmettelevät nauhoittaako vai tallentaako joku jonkun ohjelman.

Helkutti, sitä vartenhan meillä on videot ja muut, että me nauhoitetaan niillä ohjelmia, joita ei mahdollisesti nähdä.

Ja jokaisella on omat suosikkiohjelmansa. Oli se sitten Salarit,CSI tai vaikkapa Kauniit ja Rohkeat.

Mielestäni on ihan luonnollista, että jos ei näe suosikkiohjelmaansa, laittaa sen nauhalle.

Vai pitäisikö videot olla mahdollisesti hyllyllä pölyttymässä?
 

lennox

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, HIFK
Mistä jeesusteippi (siis tämä kaikille tuttu ilmastointiteippi) on saanut nimensä? Googlettamalla löytyi viittauksia vesihiihtoon ja "jeesusteipin" kaikkivoipaisuuteen, mutta onko kellään varmaa tietoa, mistä kyseinen nimeke juontaa juurensa?
 

japekk

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Red Wings, FC Liverpool
lennox kirjoitti:
Mistä jeesusteippi (siis tämä kaikille tuttu ilmastointiteippi) on saanut nimensä? Googlettamalla löytyi viittauksia vesihiihtoon ja "jeesusteipin" kaikkivoipaisuuteen, mutta onko kellään varmaa tietoa, mistä kyseinen nimeke juontaa juurensa?

Aikojen alussa kyseisellä teipillä teipattiin Jesse ristille kun naulat ei riittäneet. Ei siinä sen kummempaa.. Jeesusteippi sai nimensä.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Lorvi ihmettelee tätä kun itse herään noin 1.5 h ennen töihin lähtöä mutta sitten on näitä immeisiä jotka heräävät juuri ja juuri ennen lähtöä.

Minä en ainakaan pystyisi siihen. Kolme kelloakin aina soittamassa.
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
lennox kirjoitti:
Mistä jeesusteippi (siis tämä kaikille tuttu ilmastointiteippi) on saanut nimensä? Googlettamalla löytyi viittauksia vesihiihtoon ja "jeesusteipin" kaikkivoipaisuuteen, mutta onko kellään varmaa tietoa, mistä kyseinen nimeke juontaa juurensa?

Ei ole varma tieto, mutta itse olen aina kuullut selityksen, että se tekee ihmeitä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Futisaiheista ihmettelyä

Ihmettelen kovasti, mitä Hannu Haarala tekee nykyään.

Klubissa läpimurto Veikkausliigatasolla, siirto Heerenveeniin, siellä parissa kaudessa kolmisenkymmentä matsia ja nousu jopa maajoukkueen huterahkolle oikean pakin paikalle.

Viime kaudella kamat kasaan ja pois Heerenveenistä, loppukausi Ykkösessä FC Hongassa. Odottelin, että mies siirtyisi Klubiin, tai jatkaisi liigaan nousseessa Hongassa. Nyt, lähes vuosi on kulunut nousukarkeloista, eikä ainakaan minulla ole etsinnöistä huolimatta minkäänlaista havaintoa mahdollisista pelitoiminnoistaan viime syksyn jälkeen.

Eli, onko Hannu Haarala lopettanut uransa? Vai onko laittanut kuluneen vuoden aikana jotain mahdollisesti hajonnutta ruumiinosaansa kuntoon, ja hakee nyt syksyllä pelipaikkaa jostain Euroopan sarjasta?

Ihmettelen vaan.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
Itseäni hieman ihmetyttää se, että Karalahden puhutaan omistavan HIFK-sydämen vaikka mielestäni näyttää juuri siltä, että ko. seura ei merkkaa hänelle mitään. Ihmettelenpä vain.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Iker kirjoitti:
Ihmettelen kovasti, mitä Hannu Haarala tekee nykyään.

Klubissa läpimurto Veikkausliigatasolla, siirto Heerenveeniin, siellä parissa kaudessa kolmisenkymmentä matsia ja nousu jopa maajoukkueen huterahkolle oikean pakin paikalle.

Viime kaudella kamat kasaan ja pois Heerenveenistä, loppukausi Ykkösessä FC Hongassa. Odottelin, että mies siirtyisi Klubiin, tai jatkaisi liigaan nousseessa Hongassa. Nyt, lähes vuosi on kulunut nousukarkeloista, eikä ainakaan minulla ole etsinnöistä huolimatta minkäänlaista havaintoa mahdollisista pelitoiminnoistaan viime syksyn jälkeen.

Eli, onko Hannu Haarala lopettanut uransa? Vai onko laittanut kuluneen vuoden aikana jotain mahdollisesti hajonnutta ruumiinosaansa kuntoon, ja hakee nyt syksyllä pelipaikkaa jostain Euroopan sarjasta?

Ihmettelen vaan.

Siirtyi Norjan liigan en kyllä muista mihin jengiin ,mutta siellä nykyään palloa potkii.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
Ihmetyttää taas moni asia.

Ensinnäkin otan esimerkin Salatuista elämistä kun Riku kuoli niin hänestä tuli niin ihana ja hyvä ihminen miksi? siis miksi kun paska ihminen kuolee hänestä tulee niin helvetin hyvä? Tämä kysymys myös tosi elämään.

Nainen johon olen tutustunut. Olemme pitäneet hauskaa käyty leffassa sun muuta, mutta edes suudelmaa emme ole vaihtaneet ja en tiedä mitä hän ajattelee minusta enkä mitä minä hänestä. Meillä on todella hauskaa ja samanlainen huumorin taju ,mutta vain kaverina. Mietin vain että jos hän on kiinostunut minusta vakavasti niin mitä vastata ,koska valehtelisin jos sanoisin etten ole kiinostunut hänestä sillä tavalla ,mutta en voi väittää ettenkö olisi. Mitä ,jos minä menen kertomaan hänelle "tunteistani" tuhoanko kaiken hyvän mikä meillä on?. Mitä jos hän tulee ja kertoo ihastuneensa minuun mitä sanon?. Mietin vain että olisi varmasti vaikeata katsoa ,jos hän olisi toisen kanssa vaikka en tiedä haluaisinko itse olla hänen kanssaan.

Jere Karalahti. Itse olen aina antanut Jerelle anteeksi ,mutta tällänen käytös jatkuvasti seuraa kohtaa jolle hän on elämänsä velkaa on jotain aivan käsittämätöntä. Alkoholistin osa ei kyllä ole helppo ja sen voin läheltä nähneeni sanoa ,mutta kellekkään ei varmasti ole annettu niin hyvää vaihtoehtoa kuin Jerelle. Ajatus Ifk ilman Karalahtea ja liiga ilman Jereä on kyllä täysin vastenmielinen ,mutta toisaalta voisi sanoa että ehkä helpompi ,paitsi lehtimiehille.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Bloogi kirjoitti:
Siirtyi Norjan liigan en kyllä muista mihin jengiin ,mutta siellä nykyään palloa potkii.

Ettet nyt olisi sekoittanut Haapalan ja Haaralan keskenään?
FutisForumin pikaisella selauksella näyttää Hannu Haarala ainakin toistaiseksi lopettaneen pelaamisen. Sen sijaan Tuomas Haapala pelaa Norjalaisen Sandefjordin riveissä.
 

Bloogi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ny Rangers.Chelsea&Man City.
hermosillo kirjoitti:
Ettet nyt olisi sekoittanut Haapalan ja Haaralan keskenään?
FutisForumin pikaisella selauksella näyttää Hannu Haarala ainakin toistaiseksi lopettaneen pelaamisen. Sen sijaan Tuomas Haapala pelaa Norjalaisen Sandefjordin riveissä.

Niin menikin kiitos korjauksesta :). Ei kukaan oo täydellinen minustakin puuttuu viat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Bloogi kirjoitti:
Ensinnäkin otan esimerkin Salatuista elämistä kun Riku kuoli niin hänestä tuli niin ihana ja hyvä ihminen miksi? siis miksi kun paska ihminen kuolee hänestä tulee niin helvetin hyvä?

Kaikissa ihmisissä on myös jotain hyvää, ihan kaikissa. Ihmisen kuoltua ei ole korrektia eikä missään tapauksessa tarpeellista muistella "paskaa ihmistä".

Minä ihmettelen kuinka joku voi oikeasti kuvitella, että jossain meistä ei olisi hyvää.
 

chelios77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Jääkuutio kirjoitti:
Itseäni hieman ihmetyttää se, että Karalahden puhutaan omistavan HIFK-sydämen vaikka mielestäni näyttää juuri siltä, että ko. seura ei merkkaa hänelle mitään. Ihmettelenpä vain.

Vähän sama ihmetyttää itseänikin.Tulee tapaus Karalahdesta mieleen Alexander Daigle,vaikka hieman eri tavalla ovatkin uransa pilanneet.Molemmilla olisi ollut mahdollisuus rakentaa hieno NHL-ura,mutta ei,kun kaikki muu kiinnostaa enemmän kuin jääkiekko.Selvästikään kumpikaan näistä herroista ei ole osannut arvostaa lahjakkuuttaan,vaan ovat antaneet sen valua viemäriin.
No,onneksi halukkaita riittää ottamaan näiden paikat joita ei kiinnosta.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tiedättekö sellaisia mainoksia, joissa henkilö on tekemässä jotain fataalisti väärin. Aika kuitenkin pysähtyy kovaan äänimerkkiin -> VÄÄRIN.

Ihmettelen miksi tällaista ajanpysäyttävää äänimerkkiä ei ollut tänään kello kuusi aamulla, kun humalainen allekirjoittanut viritti pitsan uuniin ja meni "vähän" lepäilemään sohvalle.

Ei näin, ei todellakaan näin.

T, Pintaremontti
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
jupster kirjoitti:
Tiedättekö sellaisia mainoksia, joissa henkilö on tekemässä jotain fataalisti väärin. Aika kuitenkin pysähtyy kovaan äänimerkkiin -> VÄÄRIN.

Ihmettelen miksi tällaista ajanpysäyttävää äänimerkkiä ei ollut tänään kello kuusi aamulla, kun humalainen allekirjoittanut viritti pitsan uuniin ja meni "vähän" lepäilemään sohvalle.

Ei näin, ei todellakaan näin.

T, Pintaremontti

Heh. Älä huoli itsehän onnistuin täysin samassa asiassa keväällä. Kyllä se haju parin viikon tuulettamisella jo vähän haihtuu.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
spertti kirjoitti:
Heh. Älä huoli itsehän onnistuin täysin samassa asiassa keväällä. Kyllä se haju parin viikon tuulettamisella jo vähän haihtuu.

Minäpä kerran kesäleskenä ollessani päätin kaatokännissä ruveta leipomaan piimäkakkua. Taikinapläjäys onnistui ilmeisesti ihan hyvin, mutta se ei ollut enää ollenkaan kivaa, kun laitettuani kakun uuniin, sammuin itse sohvalle telkkarin eteen. Ja kun parin tunnin kuluttua havahduin karmeaan katkuun ja savuun, niin silloin selvisi kertaheitolla sekin, ettei katossa mollottava palovaroitin toiminut.
That was not nice.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
spertti kirjoitti:
Heh. Älä huoli itsehän onnistuin täysin samassa asiassa keväällä. Kyllä se haju parin viikon tuulettamisella jo vähän haihtuu.

Pari viikkoa? Kuulostaa kovin lohduttomalta.

Paitselo kirjoitti:
Ja kun parin tunnin kuluttua havahduin karmeaan katkuun ja savuun, niin silloin selvisi kertaheitolla sekin, ettei katossa mollottava palovaroitin toiminut.
That was not nice.

Hah. Mulla ei taida kanssa varotin toimia, kun ei mitään ääntä alkanut päästelemään. Juttelin tuossa kaverin kanssa tapahtuneesta ja hän kertoi kokeneensa saman - tosin hän oli herännyt vasta palomiehen ravisteluihin.

Vois sitä paskemminkin mennä.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Itselläni taas tuli kerran sipaistua hella päälle tuiki vahingossa ennen nukkumaan menoa ja hellan päällä tietenkin oli palavaa materiaalia.

Onneksi hälytin silloin toimi ja puolimetriset lieskat talttuivat ihan omatoimisesti. Tuskinpa muuten tässä kirjoittelisin.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Paitselo kirjoitti:
Minäpä kerran kesäleskenä ollessani päätin kaatokännissä ruveta leipomaan piimäkakkua. Taikinapläjäys onnistui ilmeisesti ihan hyvin, mutta se ei ollut enää ollenkaan kivaa, kun laitettuani kakun uuniin, sammuin itse sohvalle telkkarin eteen. Ja kun parin tunnin kuluttua havahduin karmeaan katkuun ja savuun, niin silloin selvisi kertaheitolla sekin, ettei katossa mollottava palovaroitin toiminut.
That was not nice.

Onneksi minulla on ja oli tuolloinkin koiraksi kutsuttu palovaroitin.

Olitiin tuona talvisena päivänä-iltana-yönä otettu kaverin kanssa viinaksia ihan kohtuullisesti ja siinä sitten rupesi tekemään pientä huikopalasta joten ei muuta kuin jääkaapissa olleet broilerinkoivet uuniin ja odottelemaan ruoan paistumista, tässä odotellessamme ehdimme kuitenkin kumpainenkin nukahtaa mutta onneksemme koiruuteni herra Morttimer päätti saada meidät hereille kun katku uunista alkoi puskea huoneistoon. Onneksi näin.

Broilerinkoivet kärventyivät "hivenen" mutta koskapa meillä oli hirvittävä nälkä eikä muuta safkaa ollut joten pistelimme sitten pinnaltaan reilusti mustuneet ja sisältä kovinkuin kuivumaan päässeet koivet naamaan. Eivät ne koivet enää olleet mikään kulinaristinen nautinto mutta tuolloin sitä olisi vaikkapa syönyt pieniä kiviä kun nälkä oli kasvanut riittävän suureksi.

vlad.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mistä näitä erinäköisiä musiikki-aiheisia ketjuja oikein tänne Jatkoajan keskustelupalstalle sikiää?

Onko tuo musiikki nyt niiiin tärkeä aihe suomalaisille, että sitä täytyy jopa näinkin laajasti käsitellä täällä Jatkoajankin keskustelupalstalla? Ja eikö olisi mitään musiikkiaiheista sivua, jossa kyseisistä aiheista voisi mielummin keskustella?

Metallica-keskustelu
Opethin paras levy?
Väärin kuultuja biisejä tai biisin osia...
Mikäs sen biisin nimi olikaan...? (biisi hukassa-ketju)
Bändi\artisti jonka haluaisit nähdä
Hyviä dance biisejä
Kuuntelussa juuri nyt
Vastaa kappaleen nimellä
Maailmankaikkeuden kaunein biisi?
Ja sitten hitaita...
Minkä CD:n ostit viimeksi?

...

Tuossa jokunen musiikkiaiheinen-ketju, jonka äkkiseltään pongasin.

Minä ihmettelen tätä, että musiikkia käsitellään näin paljon eri ketjuissa, mutta minkäs sille voin?
 

Cube

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Onko tuo musiikki nyt niiiin tärkeä aihe suomalaisille, että sitä täytyy jopa näinkin laajasti käsitellä täällä Jatkoajankin keskustelupalstalla?
Musiikki on suurimpia rikkauksiamme. Olet ilmeisen köyhä ihminen henkisesti, jos et ymmärrä tätä :)
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Cube kirjoitti:
Musiikki on suurimpia rikkauksiamme. Olet ilmeisen köyhä ihminen henkisesti, jos et ymmärrä tätä :)

Kenellekkä on ja kenellekä ei. Itselleni musiikki ei ole mitenkään hirveän tärkeää, vaikka kyseessä olisi suosikki yhtyeeni.
Ehkäpä sen takia olen näin outo.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Yllättävän hyvä versio Easy Livinistä tuossa riisuttu mies leffassa.

Edelman vetää yllättävän hyvin siis laulaa tuon biisin, hyi teitä pervot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös