Ihmettelyketju

  • 6 373 290
  • 38 790

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ensinnäkin kummastuttaa, että miten ihminen voi saada lauantai-iltana Infernossa kulumaan melkein kolminumeroisen summan valuuttaa, vaikka kyseinen yökerho ei ole hintatasoltaan edes sieltä törkeimmästä päästä. Siellähän tuntuu olevan häppärikin aivan kaiken aikaa!

Itse ihmettelin myös lauantain perusteella Infernosta muutamaa asiaa:
- miten miesten WC:ssä pystyi haisemaan niin pahalle?
- olinko tosiaan ainoa jolla ei ollut mustaa paitaa päällä?
 
Ensinnäkin kummastuttaa, että miten ihminen voi saada lauantai-iltana Infernossa kulumaan melkein kolminumeroisen summan valuuttaa, vaikka kyseinen yökerho ei ole hintatasoltaan edes sieltä törkeimmästä päästä. Siellähän tuntuu olevan häppärikin aivan kaiken aikaa!

Selitys ei voi olla se, että olisin heittäytynyt höveliksi ja tarjonnut ystävilleni kierroksen tai kolme. En harrasta sellaista, koska olen pihi pummi.

Naisille nyt ei ainakaan ole mitään juomia tullut osteltua, sillä sellaiset kiertävät minut yleensä suhteellisen suuren välimatkan päästä.

Käsittämätöntä puppelointia, ihmettelen tuollaista itsekin. Seuraavalla kerralla käytä varainnot edes sen verran fiksusti, että tarjoat esim. mulle. Minusta Infernon hinnat ovat kuitenkin lähes infernaalisia.

No on sitä ihmeteltävää itselläkin. Heti, kun siirtyy puolet pienemmälle paikkakunnalle alkavat puheet kiertää ihmisten suussa kehää. Sitä minä ihmettelen, että mistä hitosta nämä käpykylien mummot saavat tämän kaiken energiansa tähän jauhamiseen? Johtuuko se siitä, että on vain yksinkertaisesti vähemmän ihmisiä keistä ja kenelle puhua, joten kaikki energia on käytettävä entistä tehokkaammin?

Huh. Vähän myös ihmetyttää yksi sanomalehti, että miten se yleensä pysyy pystyssä yhtä tohelolla päätoimittajalla kuin siellä on.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Seuraavalla kerralla käytä varainnot edes sen verran fiksusti, että tarjoat esim. mulle.

Sulleko mä toissa lauantaina hövelisti tarjosin juoman ja sen jälkeen sitten katositkin? En kyllä edes muista edes tarjosinko, mutta rahaa on tililtä palanut aika mallikkaasti.

Tommylle. Sitä vessaa ei ole kait koskaan pesty.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ihmettelen miten tuo Vesa Keskinen voi olla noin vitun tyhmä. Toki sai taas naamansa lehteen, mutta pitäisi nyt perkele ymmärtää ettei tuollainen 'kossuale' mene noin vaan läpi ilman sanktioita. Toivottavasti nappaavat luvat vittuun joksikin aikaa, oppii olemaan.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Päätin kuin päätinkin pysyä Sampon asiakkaana, kun sain sieltä ihan asiallisen tarjouksen lainojen uudelleen järjestelyn suhteen.
No asuntolainan suhteen kävin sitten tänään allekirjoittamassa paperit. Sain vielä soiton perään, että nyt on kaikki kondiksessa, ja voit katsella hommat vielä verkkopankissa läpi ja soitella perään jos tulee jotain.
No katseltiin verkkopankista hommat läpi, ainut vaan että se asuntolaina oli kadonnut kuin pieru saharaan. Nyt tässä sitten ihmettelen, kuka onneton on saanut minun asuntolainan maksettavakseen.

EDIT: Perkele, olivat ne sen asuntolainan sinne yön aikana löytäneet...
 
Viimeksi muokattu:

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Energiajuomat halutaan kieltää alaikäisiltä. YLE
Uutisen mukaan: Energiajuomissa on valmistajien laatimia varoitustekstejä, joiden mukaan juomaa ei suositella lapsille, raskaana oleville tai kofeiiniherkille henkilöille. Laki ei kuitenkaan anna kaupoille oikeutta kieltäytyä myymästä energiajuomia lapsille.

Lisäselvennystä antaa Keskisuomalainen:
Maa- ja metsätalousministeriön neuvottelevan virkamiehen Anne Haikosen mukaan laki ei anna myymälöille oikeutta kieltäytyä myymästä varoitustekstein varustettuja juomia, makeisia, purukumeja tai karkkeja lapsille. Hän ei pidä myyntiehtojen kiristämistä tarpeellisena. Keskisuomalainen

Jaa? Minä kun luulin, että sopimusvapauteen kuuluu mm. se, tekeekö sopimuksen (eli tässä tapauksessa kaupan) vai ei. Ilmeisesti sitten ei. Olisiko sitten ikään perustuvaa lainvastaista syrjintää tuotteesta, jota ei suositella lapsille?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Et ole tainnut alkoholin myymisestä koskaan kuulla puhuttavan?

Ja jos nyt jotenkin koittaisitkin perustella mielipiteitäsi, niin vinkiksi voin kertoa että alaikäisten oikeustoimikelpoisuus ja sitä kautta oikeus solmia juridisesti päteviä sopimuksia on kovin vajaa, joten en suosittele sitä käyttämään argumentoinnin pohjana.
 
Viimeksi muokattu:

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja jos nyt jotenkin koittaisitkin perustella mielipiteitäsi, niin vinkiksi voin kertoa että alaikäisten oikeustoimikelpoisuus ja sitä kautta oikeus solmia juridisesti päteviä sopimuksia on kovin vajaa, joten en suosittele sitä käyttämään argumentoinnin pohjana.

Niin, lainaamassasi viestissä taisi ihmettelyn aiheena olla se, mikseivät kaupat voisi kieltäytyä myymästä noita varoitustekstillisiä energiajuomia lapsille?

Tuon virkamiehen lausunto vaikuttaa minustakin aika ihmeteltävältä; luulisi, että kauppojen ei olisi pakko myydä mitään kenellekään.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Vartti

Tuli varttia lukiessa hieman "Mitä ihmettä?"-olo.
Vartin kauppa -sivulla kohdassa vapaa-aika on ostetaan-ilmoitus:
"Ostetaan: Ase varmakuntoisen 22:sen tahi vastaavan, tarjoa hyvää, ehkä varmentimella. Hki"
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuon virkamiehen lausunto vaikuttaa minustakin aika ihmeteltävältä; luulisi, että kauppojen ei olisi pakko myydä mitään kenellekään.
Sen enempää asiaa tutkimatta voisi kuvitella sen täyttävän syrjinnän tunnusmerkistön. Elinkeinotoiminnassa syrjitään tiettyjä asiakkaita ilman hyväksyttävää syytä. Huomautan tosin, että en rikosnimikkeen tunnusmerkistöihin sen lähemmin ole tutustunut, kunhan oli mieleen jäänyt joltain luennolta pyörimään, joten hyväksyttävän syyn täyttymisen yleiset kriteerit eivät ole tiedossa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Omat oikeustieteen opintoni ovat jääneet oikiksen preppauskurssiin ja pariin avoimen yliopiston kurssiin, mutta käsittääkseni se että joku tuote on avoimesti myynnissä määritellyllä hinnalla ja määritetyillä ehdoilla on sitova tarjous ja sitä tulee noudattaa (tässä ero esim siihen ravintolan ei ole pakko tarjota palveluitaan kaikille).
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
joku tuote on avoimesti myynnissä määritellyllä hinnalla ja määritetyillä ehdoilla on sitova tarjous ja sitä tulee noudattaa.
Itse asiassa näin ei ole. Noinhan sen luulisi menevän, mutta jos kaupassa on esimerkiksi pistetty vahingossa hintalappu 3,90€ paketille pihvejä vaikka sen oikeasti pitäisi olla 4,90€ niin kaupan ei ole mikään pakko myydä sitä tuolla 3,90€ hinnalla. Tottakai kauppa myy sen, koska ei halua kadottaa asiakasta yms. Kaupan ei ole itse asiassa pakko myydä edes sinulle maitotölkkiä, jos ei se sitä halua. Toki asiat ovat pariin kolmeen vuoteen voineet muuttua, mutta näin ainakin ennen.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omat oikeustieteen opintoni ovat jääneet oikiksen preppauskurssiin ja pariin avoimen yliopiston kurssiin, mutta käsittääkseni se että joku tuote on avoimesti myynnissä määritellyllä hinnalla ja määritetyillä ehdoilla on sitova tarjous ja sitä tulee noudattaa (tässä ero esim siihen ravintolan ei ole pakko tarjota palveluitaan kaikille).

Tämä kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, mutta minua kiinnostaa edelleen, eikö kauppa sitten itse saa määritellä hinnan lisäksi myös niitä ehtoja, joilla tuote on avoimesti myynissä, ts. olla vaikka myymättä lapsille energiajuomia, joita ei heille suositella.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Silloin niissä tuotteissa pitäisi sitten olla juuri tuo ehto eli "lapsilta kielletty" merkittynä.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse asiassa näin ei ole. Noinhan sen luulisi menevän, mutta jos kaupassa on esimerkiksi pistetty vahingossa hintalappu 3,90€ paketille pihvejä vaikka sen oikeasti pitäisi olla 4,90€ niin kaupan ei ole mikään pakko myydä sitä tuolla 3,90€ hinnalla. Tottakai kauppa myy sen, koska ei halua kadottaa asiakasta yms. Kaupan ei ole itse asiassa pakko myydä edes sinulle maitotölkkiä, jos ei se sitä halua. Toki asiat ovat pariin kolmeen vuoteen voineet muuttua, mutta näin ainakin ennen.

Jos yhtään väärin en muista niin tämä asia muuttui juurikin muutama vuosi sitten ja nimenomaan siihen suuntaan että kaupan on myytävä tuote sillä hinnalla jonka kauppias hyllyssä ilmoittaa. Eli jos väärän hinnan hyllystä löytää niin äkkiä kassalle ja jos viivakoodi kertoo eri hinnan niin myyjä hyllylle katsomaan hinta ja sillä hinnalla mennään mikä hyllyssä on.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse asiassa näin ei ole. Noinhan sen luulisi menevän, mutta jos kaupassa on esimerkiksi pistetty vahingossa hintalappu 3,90€ paketille pihvejä vaikka sen oikeasti pitäisi olla 4,90€ niin kaupan ei ole mikään pakko myydä sitä tuolla 3,90€ hinnalla.
Tämähän ei taas liity mitenkään tiettyjen asiakasryhmien (kuten iän puolesta) syrjintään, mutta yleisesti asia menee niin, että kaupan on myytävä ilmoittamallaan hinnalla ellei kyseessä ole selvä virhe, joka myös asiakkaan olisi tullut huomata. Rajusti tiivistäen ilmaistuna.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää, miksi Saksasta on tullut juuri näissä kisoissa tuulipukujunttien suosikki. Kaipa se on sitä gloryhunttausta. En tiedä yhdenkään ei-juntin kannattavan Saksaa, vaan ei-junteilla on rohkeutta tehdä jotain muutakin kuin mennä massan mukana ja kannattaa Saksaa, kuunnella muutakin kuin Radio Novaa, laittaa leivän päälle muuta kuin Oltermannia ja juoda viiniä mäyräkoiran sijaan. No, ei siinä mitään, ei junttiudessa ole mitään pahaa ja onhan se turvallisempaa tehdä kuten kaikki muutkin tekevät.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
En tiedä yhdenkään ei-juntin kannattavan Saksaa, vaan ei-junteilla on rohkeutta tehdä jotain muutakin kuin mennä massan mukana ja kannattaa Saksaa, kuunnella muutakin kuin Radio Novaa, laittaa leivän päälle muuta kuin Oltermannia ja juoda viiniä mäyräkoiran sijaan. No, ei siinä mitään, ei junttiudessa ole mitään pahaa ja onhan se turvallisempaa tehdä kuten kaikki muutkin tekevät.
Entäs Saksalaiset, ovatko hekin juntteja kun tuota hapankaalin maata kannustavat?

Ja nyt kun olet vauhtiin päässyt, niin valista vielä meitä, että mikä olisi se katu-uskottavin joukkue kannattaa, sillä me ei haluta olla mitään juntteja!! Veikkaan että kreikalla tai Turkilla on ehkä vähiten faneja, joten olisiko ei-junttimaisten ja wannabe-ei-junttimaisten se THE oikea valinta?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämä ei todellakaan ole kirjoitettu millään pahalla Hollantia kohtaan, mutta ihmettelen todella sitä, että miten Hollanti aina hyytyy tosipeleissä jalkapallossa? Edellisten kisojen finaalikaksikkoa vastaan kahdessa ensimmäisessä pelissä voitot 7-1 -maalierolla ja sitten tappio Venäjälle jatkoajalla 3-1 -maalein. Miksi Hollanti ei pystynyt pelaamaan samalla intensiteetillä kuin Italiaa tai Ranskaa vastaan tai jos pystyikin, niin miksi Venäjä korjasi voiton? Saksa-Hollanti -finaalia tässä salaa toivoin, mutta samalla myös epäilytti, että riittääkö Hollannin vire loppuun asti ja taas vaihteeksi ei riittänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös