Ihmettelyketju

  • 6 381 586
  • 38 790

K. Pahero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Miksi niin monet ihmiset moittivat muissa juuri niitä luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia, joissa heillä itsellä olisi eniten korjattavaa?

Miksi valehtelu on niin helppoa, eikä arkipäivän valehtelu ole kovinkaan harvinaista?

Mikä toisten ihmisten hyväksynnän hakemisessa on niin tarpeellista?

Miksi suvaitsevaisuutta on niin harvassa?

Ymmärtävätkö kaikki ihmiset, että he voisivat olla ihan hyvin myös tummaihoisia, insinöörejä, toista sukupuolta, vähemmän viehättäviä, homoseksuaaleja, ruotsalaisia tai glamourtanssijoita?

Miksi kunnianhimoista luonnetta pidetään aina hyvänä asiana?

Onko syy-seuraus -suhde elämämme tärkein yksittäinen käsite?
 

tutzba

Jäsen
Miksi niin monet ihmiset moittivat muissa juuri niitä luonteenpiirteitä ja ominaisuuksia, joissa heillä itsellä olisi eniten korjattavaa?

Koska ihmisiä ärsyttävät aina ne asiat muissa ihmisissä, joita heillä itselläänkin on. Minua vituttaa ihmisten jatkuva pätemisentarve, mutta sorrun myös itse siihen välillä. Tämähän on ihan tutkittu juttukin.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kun kuukausi sitten varasin matkani, otin Supersaver:ista lennot ja ebookersilta hotellin. Hinnaksi tuli noin 800€, ebookersilta olisi paketti maksanut n. 200€ enemmän ja ebookersilta erikseen tilattuna yli 100€ enemmän. Joten kannattaa lennot tsekata Supersaver:ista, miksei hotellitkin.

Tässä tapauksessa erikseen Ebookersista on edullisin kombinaatio, minkä olen löytänyt. Näemmä Supersaversin kautta olisi saanut vielä toisen 80 euroa pois, jos olisi siirtänyt menolennon aamuun, mutta se ei sovi aikatauluun.

Mutta kun on jo maksanut, ei viitsi turhaan enää hankkia vitutusta päälle etsimällä halvempaa ratkaisua...
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Mikä toisten ihmisten hyväksynnän hakemisessa on niin tarpeellista?

Miksi suvaitsevaisuutta on niin harvassa?

Näistä kysymyksistä jälkimmäinen vastaa mielestäni hyvin pitkälti ensimmäiseen. ja mitä sitten jälkimmäiseen tulee, niin tässähän on pitkälti kyse vanhempien sukupolvien perinnöstä, eli kivikautiset asenteet katoavat kasvatuksesta liian hitaasti.

Se on paljon voitettu jos surkeankin asennekasvatuksen jälkeen sattuu aina välillä löytymään välkympiä yksilöitä, jotka aikuistuessaan ajattelevat omilla aivoillaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi kunnianhimoista luonnetta pidetään aina hyvänä asiana?

En tiedä, pidetäänkö sitä? Minusta kunnianhimo on enemmänkin sairaus.

Sisareni on äärimmäisen kunnianhimoinen, ja hänen kanssaan olen käynyt kiivaita väittelyitä tästä luonteenpiirteestä ja sen ilmenemismuodoista. Hänen kunnianhimonsa on vienyt hänet suhteellisen korkealle ns. yhteiskunnallisilla tikapuilla, mutta onko se tehnyt hänestä onnellista? Väitänpä ettei. Minä taasen olen perusluonteeltani laiska ja vähään tyytyväinen; minimiponnistuksin välttävä lopputulos on aina ollut minulle tarpeeksi. Kumpi meistä loppujen lopuksi on oikeassa... En tiedä.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Se on paljon voitettu jos surkeankin asennekasvatuksen jälkeen sattuu aina välillä löytymään välkympiä yksilöitä, jotka aikuistuessaan ajattelevat omilla aivoillaan.
Noh, kiitoskiitos. Eihän se helppoa ollut, mutta mä olin ehkä valmiimpi ja nälkäisempi. Lähdin tekemään omaa suoritusta ja katsoin mihin se riittää.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Varjotuuli
Lähdin tekemään omaa suoritusta ja katsoin mihin se riittää.

Meillä Porissa kun ei oo voitettu mitään 30 vuoteen niin mä taas oon päättäny olla noudattamatta omaa neuvoani ja menen "muiden" aivoilla.

Tää kaikkihan joka tapauksessa päätyy siihen, että 10 vuoden päästä kun oon nelikymppinen, niin mietin edelleen että silloin kun synnyin niin jukolauta pojat Ässät pelasi finaaleja. Ollessani siis Sveitsissä skouttaamassa Toublerone-tehtaan maustajia The Alpo Suhonen Code - kirja (ilm 2012) oppaanani.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
DU:ssa tuli tänään W.A.S.P.:n Burning Man. Olen edelleen äimän käkenä.

Jee maali.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Oppitunti aiheesta paskajournalismi ja mediakriittisyys

Tällaista kirjoittelin tähän ketjuun 28.2.

Aikeeni oli ensin kirjoittaa tästä vitutusketjuun, mutta luettuani artikkelin tarkemmin totesin olevani ennemminkin hämmentynyt.

Iltalehti kertoo nettisivuillaan eteläafrikkalaisessa yliopistossa tapahtuneesta rasistisesta teosta.

Iltalehti kirjoitti:
Rasismivideo kuohuttaa Etelä-Afrikkaa

Valkoiset opiskelijat pakottavat kohuvideolla mustat siivoojat syömään ruokaa, jonka päälle olivat pissanneet.
Lyhyehkön jutun luettuani, sekä katsottuani liitteenä olleen videopätkän, en oikein ymmärtänyt, miten tuo koko tapahtumaketju on voinut toteutua. Miten neljä ihmistä pakottaa viisi ihmistä syömään ruokaa johon on kustu? Vaikka viidestä uhrista neljä olikin naisia ja tekijät olivat kaikki miehiä, ei asia oikein vielä tuollakaan selity. Videossa nähdään, kuinka osa väitetystä nöyryytyksestä tapahtuu jollain urheilukentällä, siis ulkona ja näkösällä. Missään ei mainita, että uhreja olisi esimerkiksi uhattu tuliaseilla. Ainakaan itse en kusta söisi kuin Nagant otsalla.

Kai tästä jossain vaiheessa lisää infoa tulee julkisuuteen, mutta tässä vaiheessa olen kyllä vähän ymmälläni.

Linkki juttuun: http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802287313492_ul.shtml
Tänään paremman tekemisen puutteessa sain päähäni googlata, mitä tälle uutiselle kuuluu. Minä ainakaan en ollut havainnut, että aiheeseen olisi missään suomalaisessa mediassa palattu.

Ensimmäisenä löytyi tällainen youtube-pätkä, jossa (valkoinen) eteläafrikkalainen jannu kertoo oman näkemyksensä tapahtuneesta.
http://www.youtube.com/watch?v=9SNhpY6gjLw

Tämä puolustuspuhe voidaan tietenkin vielä kyseenalaistaa väittämällä, että yksi good old boy puolustelee kaltaisiaan. Kannattaa kuitenkin huomioida, mitä kaveri sanoo pätkän loppupuoliskolla nähtyään itsekin ensimmäistä kertaa koko videon. Hänen itsensä antama linkki videoon ei toimi, mutta video löytyy täältä, kun plaraa kohtaan Mar-2-2008.

Kun tuota videota vertaa tähän, joka välitettiin kansainväliselle medialle, ei todella tiedä itkeäkö vai nauraa. Videon editoinut porukka on oikeasti saanut nähdä vaivaa, että on onnistunut eristämään videosta ne muutamat parin sekunnin pätkät, joista voi saada sen kuvan, että tässä nyt ihmisiä rääkätään. Lopun aikaa ne uhrit sitten naureskelevat keskenään ja heittävät läppää "kiduttajiensa" kanssa.

Kyllä minä sen ymmärrän, että toimittajat kärjistävät ja värittävät asioita saadakseen näyttäviä otsikoita, mutta tällainen vääristely menee mielestäni jo valehtelun ja disinformaation puolelle. Hävetkää jos osaatte.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
F1-kausi on jälleen alkanut.

Mistäkös sen huomaa Jatkoaika.comissa?

No tietenkin siitä, että kaikki "en ymmärrä miten joku jaksaa katsoa prömprömiä"-, "ei se ole edes urheilua"- ja "jeeoncoolimollatakimiäkoskaseonsuosittujaseeiosaapuhua"-ihmiset kaivautuvat esiin.

Kait minussa sitten on jotain vikaa kun nautin F1:sten seuraamisesta.
 

Cassu

Jäsen
F1-kausi on jälleen alkanut.

Mistäkös sen huomaa Jatkoaika.comissa?

No tietenkin siitä, että kaikki "en ymmärrä miten joku jaksaa katsoa prömprömiä"-, "ei se ole edes urheilua"- ja "jeeoncoolimollatakimiäkoskaseonsuosittujaseeiosaapuhua"-ihmiset kaivautuvat esiin.

Kait minussa sitten on jotain vikaa kun nautin F1:sten seuraamisesta.
Älä huoli et ole sitten ainoa! Itse olen ihan pikkutytöstä lähtien formuloita seurannu. Ihmetyttää vaan miten jotkut voi määritellä urheilun rajan?
 
K

kiwipilot

Ihmettelen suuresti kuinka Se on siinä! -ohjelma pyörii vuodesta toiseen Ylen kanavilla. Aivan käsittämätöntä paskaa ja mukahauskaa lässyttämistä. Kuinkahan paljon katsojia tuolla ohjelmalla muuten on?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen suuresti kuinka Se on siinä! -ohjelma pyörii vuodesta toiseen Ylen kanavilla. Aivan käsittämätöntä paskaa ja mukahauskaa lässyttämistä. Kuinkahan paljon katsojia tuolla ohjelmalla muuten on?

Itse ihmettelen samaa. Itsekin tätä ohjelmaa olen kyllä katsellut, mutta en enää vuoteen. Ei vain jaksa enää naurattaa. Tämän ohjelman aika on jo mennyt ja se olisi mielestäni syytä lopettaa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen suuresti kuinka Se on siinä! -ohjelma pyörii vuodesta toiseen Ylen kanavilla. Aivan käsittämätöntä paskaa ja mukahauskaa lässyttämistä. Kuinkahan paljon katsojia tuolla ohjelmalla muuten on?
Olen täysin samaa mieltä. Leikkimielinen urheiluvisailu vaikutti alkuaikoinaan ihan hauskalta, mutta Mertarannan lässytyksiä eikä varsinkaan Kaskilahden lauluja viitsi kuunnella enää sekuntiakaan. Katsojaluvuista en tiedä, mutta perinteisesti sunnuntai-iltaisin kansa möllöttää telkkarin ääressä, vaikka sieltä näytettäisiin pelkkää virityskuvaa.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Ihmettelen suuresti kuinka Se on siinä! -ohjelma pyörii vuodesta toiseen Ylen kanavilla. Aivan käsittämätöntä paskaa ja mukahauskaa lässyttämistä.
Vieläkö sitä tulee?! Sehän oli jo n. neljä vuotta sitten aivan järkyttävän huono, en uskalla kuvitella minkä tason nykyiset jaksot ovatkaan saavuttaneet.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Kyseisen ohjelman ohjelmapaikkahan on muuttunut tuntia myöhemmäksi, joten se ainakin jossain välissä sotki minun seuraamistani. Nykyään sarjaa tulee välillä katseltua ja on siellä vieläkin hyviä juttuja ja oivalluksia. Pakko kuitenkin sanoa, että vaikka sarjassa ei ole enää muutaman vuoden takaista loistetta, niin silti se on ehkä parempaa viihdettä kuin Subilta samaan aikaan tuleva Ketonen & Myllyrinne.

Jukka ja Risto ovat kuitenkin hjuumorimiehiä molemmat.

Mutta toisaalta taas ketjun mukaisesti, en myöskään ihmettele, jos jonkun mielestä Se on siinä -ohjelman aikakausi on ohi.
 

Valkohuulikyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Samurai Blue, Arsenal
Haha, ihan kuin joku olisi kirjoittanut omat mielipiteeni. Se on siinä-ohjelma on ihan hirveetä kuraa ja olen manaillut usein, että kenenköhän mielestä se on oikeasti hauska.

Risto Kaskilahti ei ole naurattanut itseäni ikinä. Mielestäni Kaskilahden viljelemä huumori ei ole lainkaan älykästä vaan yksinkertaisesti ihan hemmetin kuivaa.

"Älykkäästä" huumorista voisin esimerkiksi mainita Seinfeldin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyään kun jokapuolella hoilotetaan siitä tasa-arvosta, on kaikenmaailman naiskiintiöitä, eikä linnanmäelläkään ole enää niitä vedenneitoja jne, ja muutenkin ollaan heti kotkottamassa jos naista kuvataan jossakin jotenkin nöyryyttävästi tai muuta vastaavaa, mutta kuitenkin useissa telkkarimainoksissa naiset kuvataan tyhminä ja yksinkertaisina. Ne danonen dorkat nyt taitaa olla ehkä räikein esimerkki tästä. Lisäksi tänään näin jonkun "jalkoja särkee" aspirin -mainoksen, jonka jälkeen rupesin enemmän tätä miettimään. Siis vaikka naiset ovatkin melko yksinkertaisia, niin tuskin kuitenkaan ne tarkoituksella sitä on, joten ihmetyttää miten ne sitten voivat samaistua telkkarimainoksissa näkyviin tyhmiin naisiin. "Siis daa, mä en niinku tajuu, mut mä käytän tätä tuotetta."
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mielestäni Kaskilahden viljelemä huumori ei ole lainkaan älykästä vaan yksinkertaisesti ihan hemmetin kuivaa.
No ei Kaskilahden huumori kyllä mitään kuivaa ole, vaan kuivan huumorin vastakohtaa, eli älytöntä ilvehtimistä ja huutamista ja vääntämistä ja pelleilyä. Kuiva huumorihan on nimenomaan älykästä. Se on huumorin kuningaslaji, eikä sitä kannata Kaskilahteen sekoittaa.
 

d2uce

Jäsen
No ei Kaskilahden huumori kyllä mitään kuivaa ole, vaan kuivan huumorin vastakohtaa, eli älytöntä ilvehtimistä ja huutamista ja vääntämistä ja pelleilyä. Kuiva huumorihan on nimenomaan älykästä. Se on huumorin kuningaslaji, eikä sitä kannata Kaskilahteen sekoittaa.

Riston huumori on sellaista "Hei, me lennetään" -tyylistä 'kreisihuumoria', tai sitten ihan puhdasta klovnihuumoria suoraan sirkuksesta. Jukan huumori taas on ihan puhdasta paskaa. Mertarannalla ei taida juuri huumorintajua olla ollenkaan.
 

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
Yhdelläkään noista kolmesta ei ole mitään huumorintajua. Yleisöksi tonne studiolle haalitaan ala-asteikäisiä muksuja, jotka sitten puoliväkisin hihittävät noiden ns. koomikkojen jutuille. Mertaranta olisi saanut pysyä selostajana vaan, kun kerran silloin jossain paskalehden haastattelussa niin julisti. Pilasi itsensä koko mies. Ja jälleen.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Jatkoajan Toporowskin siirtouutisen viimeisen lauseen "SaiPassa jykeväkokoiselle kanadalaiselle kaavaillaan isoa roolia niin kentällä kuin kaukalossakin." merkitystä ihmettelen.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ihmettelen.

Työkaveri tuossa äsken kertoili kuinka oli tuossa jokunen viikko sitten muijansa kanssa pitkästä aikaa nähneet ja olivat sitten harrastelleet seksiä ja olivat innostuksissaan sähläilleet ilman kumia. Mies oli käynyt naisen sisällä muutaman työnnön verran ilman kumia ja sitten olivat ottaneet kumin käyttöön. No nainenpa siis oli paukahtanut raskaaksi, aluksi epäilin että olivat olleet kännissä ja olivat unohtaneet ehkäisyn kokonaan mutta täysin selvinpäin olivat kuulemma olleet ja mies ei vehjettään montaa kertaa kumittomana käyttänyt sisällä. Näin kyseinen mies vakuutti kuulusteltuani.

Ihmettelen vain kuinka jotkut eivät millään saa lapsia ja toisilla sitten onnistuu pelkillä touhutipoilla raskaaksi tulo. Siis, ihmettelen vain sitä huonoa tsäkää mitä joillakin on kun toivovat raskaaksi tulemista ja eivät saa sitä millään onnistumaan ja sitten on näitä toisia jotka eivät toivo lasta niin heilläpä se touhu onnistuu vahingossakin.

On sitä itsekkin tullut ilman kumia sähläiltyä ja ilman mitään ehkäisyjä mutta on kai sitten ollut vain "hyvää tuuria". Itse en sen tarkemmin touhutippa juttuihin ole perehtynyt näin fakta tieto rintamalla.. mutta kai se sitten on erittäin mahdollista että niistäkin muija tulee paksuksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös