Ihmettelyketju

  • 6 397 921
  • 38 811

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
ihmettelen tätä;

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1481511

mikä saa ajamaan tilanteen tuollaiseksi, että päättää tapatuttaa äitinsä..
sairasta..

Siis häiritsevintä tuossa jutussa on se, että tyttö on saanut 4 ihmistä suostuteltua murhaamaan jonkun, vaikka varmastikaan palkkio ei ole voinut olla rahallisesti kovinkaan suuri ja seksiorjuuskaan (olen kyllä sitten tosissani ihmeissäni, jos seksin tarjoamisella ei ole ollut mitään osuutta tuossa) tuskin kauhean pitkäksi aikaa.

Sitä alkaa ihan oikeasti huolestumaan nuorisosta, jos ihmiset saa tappamaan jonkun toisen noin helposti. Yksittäisen sekoboltsin aina ymmärtää, parikin vielä, mutta 4 alkaa olla jo aika paljon.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siis häiritsevintä tuossa jutussa on se, että tyttö on saanut 4 ihmistä suostuteltua murhaamaan jonkun, vaikka varmastikaan palkkio ei ole voinut olla rahallisesti kovinkaan suuri ja seksiorjuuskaan (olen kyllä sitten tosissani ihmeissäni, jos seksin tarjoamisella ei ole ollut mitään osuutta tuossa) tuskin kauhean pitkäksi aikaa.
Henkivakuutuksen kertakorvaus voisi olla yksi rahoitusmuoto, mikäli sellainen on ollut ja muita edunsaajia ei ole.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eipä voi kuin hämmästellä HIFK-osion Karalahti-ketjun huimaa laatua. Toki osa kirjoittajista pysyy asialinjalla, mutta suurin osa ikävä kyllä keskittyy lähinnä nurjan puolensa esittelyyn.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Katselen tässä pitkästä aikaa CNN-kanavaa. Äsken tuossa eri ankkurit (uutiset, urheilu, sää, politiikka jne.) vetivät peräkkäin lyhyet yhteenvedot omista erialoistaan.

Ihmettelen että kärsiikö nuo kaikki jostain neurologisesta häiriöstä (lyijyä toimitalon putkistossa?) vai onko tuon pään nykimisen ja kammottavan näköisen naaman vääntelyn tosiaan tarkoitus lisätä vakuuttavuutta uutisointiin? Sairaan näköisiä pakkoliikkeitä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko sitä sanottu jossain, että kyseessä ei olisi perintö, esimerkiksi tämä asunto?
Voihan tuokin olla mahdollinen motiivi. Itse en ole tapaukseen perehtynyt muuta kuin näiden viestien ja IS:n linkin verran.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tuossa eilen työkaveri sanoi, että minulla on samanlainen tapa kuin eräällä toisella työkaverilla. Kysyin että mikä, johon kaveri "Te molemmat tummennatte tekstin hiirellä samalla kun luette sitä". Vasta sitten huomasin, että tottahan se on! Kaverin kanssa järkeiltiin, että mikä siinä on. Sitten kun yrittää lukea ilman tummentamista, niin ei pysty keskittymään jotenkin. Eilen puhuin myös pikkuveljen kanssa ja hänkin tekee samoin.

Ihmettelen että tekeekö kukaan muu sitä täällä Jatkoajassa? Ja osaisiko joku valaista, että mistä tälläinen johtuu?
 
Viimeksi muokattu:

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Tuossa eilen työkaveri sanoi, että minulla on samanlainen tapa kuin eräällä toisella työkaverilla. Kysyin että mikä, johon kaveri "Te molemmat tummennatte tekstin hiirellä samalla kun luette sitä". Vasta sitten huomasin, että tottahan se on, nyt vasta huomasin! Kaverin kanssa järkeiltiin, että mikä siinä on. Sitten kun yrittää lukea ilman tummentamista, niin ei pysty keskittymään jotenkin. Eilen puhuin myös pikkuveljen kanssa ja hänkin tekee samoin.

Ihmettelen että tekeekö kukaan muu sitä täällä Jatkoajassa? Ja osaisiko joku valaista, että mistä tälläinen johtuu?

Kuinka hitaasti oikein luet, sillä kun kokeilin tuota hiirellä tummentamista, aikaa kului tolkuttomasti.
 

tt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinka hitaasti oikein luet, sillä kun kokeilin tuota hiirellä tummentamista, aikaa kului tolkuttomasti.

Tuo tummentaminenhan tehdään tietenkin oikeaoppisesti isompi alue kerrallaan.

Ja siis kyllä, tummennan myös tekstiä jatkuvasti aina lukiessani. Outo tapa, jonka syistä ei ole hajuakaan, mutta olen muistaakseni aiemminkin tällä tai jollain muulla palstalla lukenut muidenkin tekevän samoin.

En aio vielä hakeutua hoitoon.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kuinka hitaasti oikein luet, sillä kun kokeilin tuota hiirellä tummentamista, aikaa kului tolkuttomasti.

Tummennan aina ison alueen kerrallaan, kokonaisen viestin esim. tällä jatkoajassa. Välillä sitä tulee räplättyä useasti lukiessa. Varmana jotain AD/HD touhua.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Tuossa eilen työkaveri sanoi, että minulla on samanlainen tapa kuin eräällä toisella työkaverilla. Kysyin että mikä, johon kaveri "Te molemmat tummennatte tekstin hiirellä samalla kun luette sitä". Vasta sitten huomasin, että tottahan se on, nyt vasta huomasin! Kaverin kanssa järkeiltiin, että mikä siinä on. Sitten kun yrittää lukea ilman tummentamista, niin ei pysty keskittymään jotenkin. Eilen puhuin myös pikkuveljen kanssa ja hänkin tekee samoin.

Ihmettelen että tekeekö kukaan muu sitä täällä Jatkoajassa? Ja osaisiko joku valaista, että mistä tälläinen johtuu?

No minä ainakin rupesin tätäkin viestiä lukiessa maalaamaan tekstiä =) En oo tuota mitenkään omituisena tapana pitänyt, tuntuu vaan paremmalta. Keskittymisestä nyt ei niinkään varmaan ole kyse, mie pompin juttujen välillä ihan liikaakin ja jätän niitä auki ja luen kun jaksan ja ehdin.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

käki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näenkö omiani vai mikä on, mutta onko viimekesäinen iltatyttö tullut jälleen tässä kuussa lehteen, mutta silikonien kera? Kyseessä siis 18-vuotias neitonen.

Viime kesänä: http://www.iltalehti.fi/iltatytto/200724_it.shtml?01

Tässä kuussa: http://www.iltalehti.fi/iltatytto/200805_it.shtml?04


Muuten kyllä olisin samaa mieltä, mutta rintavarustus on kohentunut melkoisesti. Murrosikä on ylläten edennyt tai kirurgi on laittanut vähän extraa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Vilahtihan siinä vähän tissiäkin. Mutta eikös tässä sarjassa Dennis Franz vilautellut persettään? Siinä vasta oli jotakin mitä olisi pitänyt sensuroida! The horror the horror!

Onhan siinä nähty Kim Delaneyn ja Jimmy Smitsinkin perseet, eikä silloin Clintonin aikaan mennyt maailma sekaisin.
 

Birchman

Jäsen
Taisi Hennaa ottaa kaaliin, kun jäi äänestyksessä viimeiseksi. Uusilla puskureilla pärjännee paremmin.

Kyllähän nuo aika selvät ovat. Vähän ohi aiheen, mutta tämän tytön kauneus kyllä katosi viime kesänä ollessani merellä töissä. Tyttö tuli tax-free markettiin oikein kunnon glitterit päällä hirveessä kännissä kavereidensa kanssa.

"Vithu Makeeeeee!! Mif thääl on vhittu vhittu siduu hei vhittu oikeesti. Mitä vhittuu ämmä on ihan vhitun crazyy hei hahahahaa!!!".

Oli aika huvittavaa ja samalla surullista seurata vierestä kyseistä toimintaa. Eikä se nyt ihan samannäköinen ollut kun läheltä pääsi katsomaan. Aika tavallisen näköinen tyttö, mitä nyt runko oli aika bueno.

Harvemmin tuollainen kauneus mitä hän omaa ja älykkyys kulkevat käsi kädessä...

EDIT: En kylläkään passaisi jos ko. tyttö tulisi vonkaamaan ;)
 
Viimeksi muokattu:

Jyrla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves.
Näenkö omiani vai mikä on, mutta onko viimekesäinen iltatyttö tullut jälleen tässä kuussa lehteen, mutta silikonien kera? Kyseessä siis 18-vuotias neitonen.

Viime kesänä: http://www.iltalehti.fi/iltatytto/200724_it.shtml?01

Tässä kuussa: http://www.iltalehti.fi/iltatytto/200805_it.shtml?04


Enemmän kuin kyseisessä asustuksessa itseään lehden sivuilla esittelevän neidon itsensä douppaaminen minua ihmetyttää nimimerkki Jussi K:n oletettu tarkkanäköisyys (tai sitten Jussi vertaa kaikkia ikinä iltatyttöinä esiintyneitä tyttöjä päivittäin toisiinsa kertoakseen meille muille mikäli aiemmin mainittu tilanne on toteutunut). Asialle lienee myös jokin loogisempi selitys ja Jussi K kertoo sen meille?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Tummennan aina ison alueen kerrallaan, kokonaisen viestin esim. tällä jatkoajassa. Välillä sitä tulee räplättyä useasti lukiessa. Varmana jotain AD/HD touhua.

Itse suoritan myös tummentamista. Ehkä silmäni toimivat kontrastin ollessa erilainen hieman paremmin. Ei mullakaan kyllä mikään maailman pisin pinna ole, että ehkä jotain pientä oman tarkkaavaisuuden lisäämistä se voi olla.
 

TML

Jäsen
Luulis jo että monta sataa C. Ronaldo peliä nähneenä tietäis mitä äijältä voi odottaa mutta ei niin ei.
Pisti äsken meikeläisen pyörittelemään päätä huikeen vaparin jälkeen. Puhdasta magiikkaa koko äijä!
 

Live-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
TV-kiinnike

Tarttis saada tv seinään, ja käytiin katsomassa mahdollisia ratkasuja. Nivelillä varustettu pidike maksaa sitten 229€. Ihmettelenkin nyt mikä helvetti siinä voi maksaa noin paljon? Käsittääkseni metallien maailmanmarkkinahinnat oo niin paljoa karannut käsistä, etteikö tollasta mötikkää pysty halvemmalla tuottamaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Itse ihmettelin tässä sellaista asiaa, kun tuossa äsken Ilta-Sanomien nettisivuilla kävin, että onko tuo ihan normaalia että poliisinkuulustelu videoita annetaan kaiken kansan nähtäväksi?!?

Siis kyseessähän nyt on tuo Karalahden poliisikuulustelu. Itse olen aina ollut siinä uskossa että nuo kuulustelu tilaisuudet on tavallaan "salaisia", tai ainakin se verran yksityisiä että niitä ei kuitenkaan iltaroskalehtien sivuilla esitellä,tai lehtien käsiin noita kuulusteluvideoita anneta.. Mutta näköjään tuokin on ihan laillista ja hyväksyttävää..
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Itse ihmettelin tässä sellaista asiaa, kun tuossa äsken Ilta-Sanomien nettisivuilla kävin, että onko tuo ihan normaalia että poliisinkuulustelu videoita annetaan kaiken kansan nähtäväksi?!?

Siis kyseessähän nyt on tuo Karalahden poliisikuulustelu. Itse olen aina ollut siinä uskossa että nuo kuulustelu tilaisuudet on tavallaan "salaisia", tai ainakin se verran yksityisiä että niitä ei kuitenkaan iltaroskalehtien sivuilla esitellä,tai lehtien käsiin noita kuulusteluvideoita anneta.. Mutta näköjään tuokin on ihan laillista ja hyväksyttävää..

Taitanee olla niin, että kuulustelunauhat ovat osa esitutkintamateriaalia, joka on julkista, ellei sitä erikseen määrätä salaiseksi. Edit. se tulee julkiseksi sillä hetkellä, kun asian käsittely salissa aloitetaan. Ja kun se on julkista ja koskee julkkista, se on iltaroskalehtien sivulla heti.

Käsitykseni mukaan voit käydä hakemassa mistä tahansa oikeudesta minkä tahansa jutun materiaalit itsellesi. Maksamalla vain kopiointikulut tms.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös