Ihmettelyketju

  • 6 342 695
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Joo mutta näiden jakajat sen verran älykkäitä yleensä, että ymmärtävät jättää roskansa laittamatta jos postilaatikossa lukee ei ilmaisjakelua.

Lähipizzeriat tyypillisesti eivät tuosta piittaa. Mutta toisaalta pizzat eivät ole paskaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
En ole koskaan ravimaailmaa harrastanut, mutta jos sattuu niistä jotain sivusilmällä lukemaan tai urheiluruudusta kuulemaan, niin ihmettelen niitä todella omituisia hevosten nimiä. Kuulostaa suunnilleen joltain tökeröiltä palindromeilta.

Mietin että onks ne hevosten nimeäjät vähän sellasta yksinkertaisempaa porukkaa, vaiko ihan päinvastoin... Jos näihin "lullin kuikaus" ja "tullun pioksu" -tyyppisiin nimiin liittyykin joku kätketty arvoitus tai koodi, jonka ymmärtää vain kaikki toisilleen sukua oleva ravikansa?

Veikkaan, että siinä usein tosiaan on joku "koodi" liittyen kasvattajaan ja mahdollisesti johonkin aakkosjärjestystä noudattavaan järjestyslukuun. Näin ainakin kennel-maailmassa jossa koirien viralliset nlmet ovat aikamoisen epäkäytännöllisiä koirapuistokäyttöön. Vrt. Edson Arantes do Nascimento vs. Pelé.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Saako varjomoderaattoreita arvuutella? Entä jos joku väittää olevansa varjomoderaattori, niin voiko arvuutella, että hän ei ole varjomoderaattori? Ja jos hän ei oikeasti olekaan varjomoderaattori, niin pitääkö hänet raportoida itsemoderoinnista? Mutta miten voi tietää, että hän ei ole varjomoderaattori? Täällähän voisi kuka tahansa esiintyä varjomoderaattorina, jopa sinä.

@Varjomoderaattorit
 
Viimeksi muokattu:

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saako varjomoderaattoreita arvuutella? Entä jos joku väittää olevansa varjomoderaattori, niin voiko arvuutella, että hän ei ole varjomoderaattori? Ja jos hän ei oikeasti olekaan varjomoderaattori, niin pitääkö hänet raportoida itsemoderoinnista? Mutta miten voi tietää, että hän ei ole varjomoderaattori? Täällähän voisi kuka tahansa esiintyä varjomoderaattorina, jopa sinä.

@Varjomoderaattorit

Sanotaan, että jos kirjoittaa viestiinsä @varjomoderaattorit kolmeen kertaan, niin @varjomoderaattorit aineellistuvat varjoista näkyvillesi. Mutta silloin menettää järkensä ja tulee hulluksi. Tai alkaa kannattamaan Ilvestä.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Sanotaan, että jos kirjoittaa viestiinsä @varjomoderaattorit kolmeen kertaan, niin @varjomoderaattorit aineellistuvat varjoista näkyvillesi. Mutta silloin menettää järkensä ja tulee hulluksi. Tai alkaa kannattamaan Ilvestä.

@varjomoderaattori on löytänyt keinon tulla ihmisten uniin, jossa hän herkeämättä vaanii heitä. Jos @varjomoderaattori saa sinut unessa kiinni sääntörikkomuksesta ja tuomitsee sinut pelikieltoon, tapahtuu se myös oikeassa elämässä.

Olen valvonut nyt seitsemän päivää. En usko pysyväni hereillä enää kauan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.
 

Glove

Jäsen
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.

Olin aikanaan yhdessä kaupassa varastolla töissä. Pomo (kaupan omistaja) oli sitä mieltä, että töihin pitää tulla varttia ennen avaamista, että voidaan juoda kahvit ja käydä tarjoukset sun muut päivänpolttavat asiat läpi. Ei se siitä kuitenkaan palkkaa ollut valmis maksamaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olin aikanaan yhdessä kaupassa varastolla töissä. Pomo (kaupan omistaja) oli sitä mieltä, että töihin pitää tulla varttia ennen avaamista, että voidaan juoda kahvit ja käydä tarjoukset sun muut päivänpolttavat asiat läpi. Ei se siitä kuitenkaan palkkaa ollut valmis maksamaan.

Mahtavan oloinen tyyppi. Boldaus minun. Tietyllä tavalla ay-liikkeellä työt vielä kesken, voisivat keskittyä tällaisiin asioihin eivätkä jo saavutettujen etujen uudelleen-saamiseen. No joo, ehkä keskittyvätkin. En syytä ay-liikettä enempää, koska olen hyvillä fiiliksin elämässä nyt ja yleensä. Eli ei kannata raportoida, siat! Kyllä vituttaa tuommonen että raporttia lähetetään. [kymmenen riviä raivoamista tähän lisää]
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.
No mä olen tuollainen.

En minä tunteja laske. Jos joku soittaa kun olen vapaalla niin vastaan parhaani mukaan. Tietenkään en vastaa jos olen vapaalla ja parempaa tekemistä, enkä mitään "soittelit, oliko akuuttia" -takaisinsoitteluja todellakaan harrasta.

Iltaisin tulee selailtua ja vastailtua maileihin vaikka ei tarvitsisi. Pääsee helpommalla sitten aamulla. Ei tuo ihan hyvä käytäntö ole, mutta olen huomannut että toimii mulle. Eikä ole mikään pakko, jos en halua - tai on parempaa tekemistä - niin ei tarvitse. Entisellä duuninantajalla oli ihan hyvä käytäntö, eli et näe maileja kuuden jälkeen illalla jos et erikseen ihan oikeasti halua.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.

Toisaalta, siitä ei ole kauaa kun näin jonkun tutkimuksen, josta kävi ilmi, että Suomessa tehdään yhtä Euroopan lyhyimmistä työviikoista. Tästähän voisi pikaisesti päätellä, että kun kilpailu on kuitenkin useimmilla sektoreilla tänä päivänä globaalia, töitä täytyy tehdä vapaa-ajalla, jotta pärjätään ahkerampia kansainvälisiä kilpailijoita vastaan.

Tiedä sitten.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Iltaisin tulee selailtua ja vastailtua maileihin vaikka ei tarvitsisi. Pääsee helpommalla sitten aamulla. Ei tuo ihan hyvä käytäntö ole, mutta olen huomannut että toimii mulle. Eikä ole mikään pakko, jos en halua - tai on parempaa tekemistä - niin ei tarvitse. Entisellä duuninantajalla oli ihan hyvä käytäntö, eli et näe maileja kuuden jälkeen illalla jos et erikseen ihan oikeasti halua.
Minun ongelmani on, että olen korvaamaton. Vesilasiin ei sentään jää reikää kun otan sormen pois. Sitä pääsee vaan huomattavasti helpommalla kun on jotenkuten käytettävissä lomankin aikana. Muuten menee se loma/2 aikaa siihen että saa asiat edes lomaa edeltävään tilaan. Ehdottoman hyvä se tietysti olisi, jos pystyisi olemaan 100% lomalla, mutta huomaan että pystyn paremmin nollaamaan kun vähän tsekkailen töitä. Hyväksi tavaksi olen havainnut että kääntää puhelut firman keskukseen ja ohjeistaa niitä kysymään soittajalta että onko akuutti asia. Aika suuri osa kaikenmaailman kyselijöistä tippuu jo sillä pois. Sama toimii sähköpostiin, eli lomavastaajaan että jos asia akuutti niin soita keskukseen tai laita sms.
Jos itse soitan jollekin ja hän kertoo vastaavansa lomalta, niin sanon aina että oma vika, mitäs vastasit.

Samaten vastaan työpuhelimeen ympäri vuorokauden, vaikkei siitä varsinaisesti mitään makseta. Sillä saa kuitenkin monta tulipaloa hallintaan, valitettavasti joskus lähes kirjaimellisestikin.
 
Viimeksi muokattu:

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minun ongelmani on, että olen korvaamaton. Vesilasiin ei sentään jää reikää kun otan sormen pois. Sitä pääsee vaan huomattavasti helpommalla kun on jotenkuten käytettävissä lomankin aikana. Muuten menee se loma/2 aikaa siihen että saa asiat edes lomaa edeltävään tilaan. Ehdottoman hyvä se tietysti olisi, jos pystyisi olemaan 100% lomalla, mutta huomaan että pystyn paremmin nollaamaan kun vähän tsekkailen töitä. Hyväksi tavaksi olen havainnut että kääntää puhelut firman keskukseen ja ohjeistaa niitä kysymään soittajalta että onko akuutti asia. Aika suuri osa kaikenmaailman kyselijöistä tippuu jo sillä pois.
Jos itse soitan jollekin ja hän kertoo vastaavansa lomalta, niin sanon aina että oma vika, mitäs vastasit. Sama toimii sähköpostiin, eli lomavastaajaan että jos asia akuutti niin soita keskukseen tai laita sms.

Samaten vastaan työpuhelimeen ympäri vuorokauden, vaikkei siitä varsinaisesti mitään makseta. Sillä saa kuitenkin monta tulipaloa hallintaan, valitettavasti joskus lähes kirjaimellisestikin.
Ei, et sinä ole korvaamaton. Sinä luulet olevasi sitä.

Ihan niinkuin minäkin kuvittelin. Siitä olen jo tosin kasvattanut itseni pois, kun tajusin pari vuotta sitten kuukauden pakollisen poissaolon vuoksi että vetti, sinä et ole korvaamaton. Kyllä ne pärjäs. Vähän oppimista heiltäkin se vaati, mutta selvisivät ihan kunnialla. Venymistä se vaati, mutta kuitenkin.

Aiemmin kuvittelin etteivät ne siellä pärjää, minä tiedän paremmin. Tietenkin tiesin, mutta syy oli lähinnä siinä etten antanut heille mahdollisuutta oppia vaan tein itse. Kuvittelin pääseväni helpommalla ja vähemmällä hermojen menetyksellä kun en opeta vaan teen itse. No, sillä hetkellä kyllä, mutta pidemmällä tähtäimellä en. Sehän ei ole loppupeleissä kenellekään hyvä ratkaisu.

Niin. Ja siihen ihmettelyyn: joko @Virveliä kainaloon on saanut nukuttua? @varjomoderaattorit vielä vainonneet? Tiedätkö @varjomoderaattorit nukkuu joskus, ei silloin sinua vainota. Kuulemma ei saisi kirjoittaa @varjomoderaattorit kolmesti. Hups.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei, et sinä ole korvaamaton. Sinä luulet olevasi sitä.
Juu siis, toivon että vanha vitsi vesilasista avautui. Eli en kuvittele olevani korvaamaton, päinvastoin. Mutta haluan toki tehdä asiat itselleni ja muillekin helpoksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Juu siis, toivon että vanha vitsi vesilasista avautui. Eli en kuvittele olevani korvaamaton, päinvastoin. Mutta haluan toki tehdä asiat itselleni ja muillekin helpoksi.
Toki se avautui. En vain tiennyt olitko tosissasi vai et.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Niin. Ja siihen ihmettelyyn: joko @Virveliä kainaloon on saanut nukuttua? @varjomoderaattorit vielä vainonneet? Tiedätkö @varjomoderaattorit nukkuu joskus, ei silloin sinua vainota. Kuulemma ei saisi kirjoittaa @varjomoderaattorit kolmesti. Hups.

Nukuin aivan hyvin, olenhan hyvää pataa @Varjomoderaattorit kanssa. Ymmärrän toki, että Kainaloonvirvelöijä voi sekoittua Vastaantulijaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Nukuin aivan hyvin, olenhan hyvää pataa @Varjomoderaattorit kanssa. Ymmärrän toki, että Kainaloonvirvelöijä voi sekoittua Vastaantulijaan.
Syvä ja nöyrin pahoitteluni. Ihmettelen miten tuossa(kin) onnistuin. @vastaantulija

Toki kainaloon voi virvelöidä ja vastaan tulla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää.
Juu, ei aukee täälläkään. Ei helvetti, kun mä pistän tyämaan oven kiinni niin en kyllä sille uhraa ajatustakaan ennenkun seuraavan kerran samaisesta ovesta astuu sisään. Lomilla nyt en edes piarase työpaikan suuntaan. Ei elämää eletä sen takia että saa käydä töissä, vaan töissä käydään siks että pystyy elään vähän leveemmin sillon vapaa-ajalla.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Klikkasin itseni "mitä tänään syötäisiin"- ketjuun hakeakseni ruokainspiraatioita illan kauppareissua varten. Ketjussa sainkin sitten lukea, kuinka ihmiset tekevät vapaa-ajallaan ja lomilla töitä. Kyllä jokusen tovin ihmettelin, mistä nyt on kyse. Tarkkaavaisena ihmisenä tajusin kuitenkin tarkistaa ketjun nimen ja huomasin olleenikin "ihmettelyketjussa". No enää en ihmettele, miksi ruokien sijaan täällä keskustellaankin työnteosta. Ehkä pitäisikin mennä kauppareissun sijaan nukkumaan, niin saa aivotkin hieman levätä, näköjään lepoa tarvitsisivat.
 
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.
Minä olen myös tätä ihmetellyt. Kun itse olen jäänyt kesä- tai muulle lomalle, olen erikseen maininnut läheisimmille työkavereille, että minulle ei sitten loman aikana laiteta whatsappia työasioista, ellei ole ihan pakko.

Työpuhelinta pidän aina työpöydällä, nyt etätöissä se sammuu kun lähden töistä.

Jos vapaa-ajalla tulee jokin toimenpiteitä vaativa työasia mieleen, laitan itselle työsähköpostin aiheesta ja hoidan sen sitten työajalla.

Minulle ei siis oikein toimi semmoinen että tekisin vähän töitä iltaisin ja lomilla. Aivoni ovat sellaista mallia jotka jäävät helposti pyörittämään asioita turhaan, enkä voi keskittyä silloin muuhun.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Minä
Juu, ei aukee täälläkään. Ei helvetti, kun mä pistän tyämaan oven kiinni niin en kyllä sille uhraa ajatustakaan ennenkun seuraavan kerran samaisesta ovesta astuu sisään. Lomilla nyt en edes piarase työpaikan suuntaan. Ei elämää eletä sen takia että saa käydä töissä, vaan töissä käydään siks että pystyy elään vähän leveemmin sillon vapaa-ajalla.
Minä olen kyllä @vetti ja @benicio kaltainen joka tekee töitä myös vapaalla. En nyt sinänsä koko ajan, mutta sähköpostit luen ja joskus joutunut lomallakin jotain jopa tekemään. Helpottaa vaan elämää yksinkertaisesti eikä minulla ole mitään silti mitään ongelmaa erottaa työtä vapaa-ajasta. Ihmettelen lähinnä sitä, että jotkut eivät tätä tajua. Vähäisen työn tekeminen vapaalla voi oikeasti helpottaa sitä työkuormaa viralliselta työajalta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Selvästi tässä "tehdä töitä vapaa-ajalla" juttuun on erimielipiteitä kuten @vetti , @benicio , @Malmi , @Johnny B. Goode , @Poulu Jukki ja @Czescku kertovat. Kunhan vaan kyseessä on oma valinta (ei työnantajan painostus) niin onhan se ihan sama miten loman ja vapaa-ajan käyttää... vaikka työasioihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös