Poulu Jukki
Jäsen
Minä olen myös tätä ihmetellyt. Kun itse olen jäänyt kesä- tai muulle lomalle, olen erikseen maininnut läheisimmille työkavereille, että minulle ei sitten loman aikana laiteta whatsappia työasioista, ellei ole ihan pakko.Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää. Suomessa tehdään Ylen mukaan eniten töitä vapaa-ajalla Euroopassa. Kai se nyt on vaan jotain että jos ei tee niin tippuu kärryiltä tai saa huonon maineen töissä. Minulle oli aikoinaan yllätys kun soitin eräälle alihankkijan työntekijälle kysyäkseni ongelmasta työmaalla. Hän vastasi puhelimeen ja pahoitteli ettei voi auttaa kun on mökillä kesälomalla eikä näe kuvia... No mitä sitten vastasit kun olit lomilla. Minua nolotti kun olin häirinnyt häntä lomalla.
Työpuhelinta pidän aina työpöydällä, nyt etätöissä se sammuu kun lähden töistä.
Jos vapaa-ajalla tulee jokin toimenpiteitä vaativa työasia mieleen, laitan itselle työsähköpostin aiheesta ja hoidan sen sitten työajalla.
Minulle ei siis oikein toimi semmoinen että tekisin vähän töitä iltaisin ja lomilla. Aivoni ovat sellaista mallia jotka jäävät helposti pyörittämään asioita turhaan, enkä voi keskittyä silloin muuhun.