Ihmettelyketju

  • 6 344 258
  • 38 746

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi ei voi tehdä töitä vapaalla, vaan työt jää aina pakosti työpaikalle. Aina kun pukkarin ovi menee kiinni, niin hommat oli siinä.
 

Glove

Jäsen
Onneksi ei voi tehdä töitä vapaalla, vaan työt jää aina pakosti työpaikalle. Aina kun pukkarin ovi menee kiinni, niin hommat oli siinä.
Näin se on minullakin ollut oikeastaan aina, alkaen kesätyöstä puiden istuttajana. Mutta tulee kyllä yksi poikkeuskin mieleen. Asiakas oli soittanut minulle päivällä työaikaan ja olin sille neuvonut, miten eräs asia tehdään. Tämä herrasmies soitti sitten illalla joskus puoli yhdentoista aikaan henkilökohtaiseen numerooni kun homma olikin toiminut juuri niin kuin olin päivällä hänelle kertonut. Olisi sen varmaan voinut kertoa seuraavana päivänä työajallakin soittamalla työnumeroon.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän riippuu duunista toi, jäävätkö työt taakse kun työpaikan ovi menee kiinni. Joskus on pakko soittaa jollekin tyypille, joka on vapaalla, että mites tämä nyt menee.

PS: en surffaa työajalla.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Heitän kaksi senttiäni tähän työ keskusteluun, eli riippuu täysin työn luonteesta. Itsekin olen tehnyt monenlaista työtä ja ns. suorittavassa työssä on aina ollut helppo jättää työt työpaikalle.

Sitten taas sellaisissa asiantuntijatöissä, jossa joutuu vastaamaan enemmän isoista kokonaisuuksista, vetämään pitkäaikaisia projekteja, ja edistämään vielä monia asioita samanaikaisesti, onkin sitten jo huomattavan paljon vaikeampaa vetää se raja työn ja vapaa-ajan välille.

Vähäisen työn tekeminen vapaalla voi oikeasti helpottaa sitä työkuormaa viralliselta työajalta.

Lainaan tässä @Czescku a, eli näin mä olen kokenut sen itsekin asiantuntijatöissä. On nimenomaan itselle helpompi mennä töihin, kun on valmistautunut ja suunnitellut mitä tekee työpäivänään. Ja koska ne asiat pyörii joka tapauksessa päässä, niin pieni työstäminen auttaa myös olemaan ajattelematta työasioita sen enempää vapaa-ajalla.

Kunhan vaan kyseessä on oma valinta (ei työnantajan painostus) niin onhan se ihan sama miten loman ja vapaa-ajan käyttää... vaikka työasioihin.

Mutta @Iisoppi lta sitten se tärkeä pointti, missä menee helposti metsään. Ja "painostus' voi toki olla silleen näkymätöntäkin, että sitä työtä vaan kasataan jonkun päälle niin paljon, että ei vaan meinaa selvitä enää. Siinä nipistää helposti vastuuntuntoisena vähän omasta ajasta, että saa osoitettua pärjäävänsä työssään. Toki täytyy rajansa tunnistaa ja puhua ajoissa, jos oikeasti musertuu töidensä alle.

Ja lisäisin vielä, että sellaisesta työstä täytyy kyllä oikeasti tykätä, jolle antaa palasen vapaa-ajastaa välillä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten jotkut voi joka päivä muistaa että internetti on keksitty. Jotain post-it lappuja varmaan joka puolella. Kämmenselässä tatuoinnit.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmiset jotka tekee töitä vapaa-ajalla ja lomalla ihmetyttää.

Niin muakin ennen ihmetytti, ennen kuin vaihdoin hommiin joissa on paljon omia mielenkiinnon ja intohimon kohteita. Aika paljon joutuu itseään rajaamaan, että ei tulisi töitä paljoa vapaa-ajalla tehtyä. Toki joustava työaika vähän muutenkin vapaa-ajan käsitettä muuttaa.
 

Glove

Jäsen
Aika monta sivua ovat palstalaiset jaksaneet vääntää parista taklauksesta ja niistä tulleista pelikielloista. Miten ne jaksaa?
 

ace

Jäsen
Niin muakin ennen ihmetytti, ennen kuin vaihdoin hommiin joissa on paljon omia mielenkiinnon ja intohimon kohteita. Aika paljon joutuu itseään rajaamaan, että ei tulisi töitä paljoa vapaa-ajalla tehtyä. Toki joustava työaika vähän muutenkin vapaa-ajan käsitettä muuttaa.
Tämä. Eipä olisi niska limassa paskaduunia vääntäessä hirveessä vitutuksessa koskaan tullut ajatelleeksi että työnteko voisi olla niin mukavaa niinkuin se on nyt. Usein vapaa-päivinäkin.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Sitten taas sellaisissa asiantuntijatöissä, jossa joutuu vastaamaan enemmän isoista kokonaisuuksista, vetämään pitkäaikaisia projekteja, ja edistämään vielä monia asioita samanaikaisesti, onkin sitten jo huomattavan paljon vaikeampaa vetää se raja työn ja vapaa-ajan välille.
Muutamaman kerran kävi takavuosina niin että jouduin siirtämään kesäloman alun juhannukselta viikon eteenpäin kun en vaan saanut kaikkia asiakastoimituksia hoidettua.

Eipä siinä. Se viimeinen lomaviikko oli sitten viikon myöhemmin. Tämä työelämä on nykyään aika monimuotoista.

Onneksi asiakkaatkin on heinäkuun pääosin lomalla. Jos yhteydenottoja tulee niin kesälomapäivystäjä hoitaa, tai spesifimmissä ongelmissa pyytää palaamaan asiaan elokuussa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Joillekin tulee yllätyksenä kainalopallomatsin lukuisat mainoskatkot?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Aika vähän taidettu kainalopalloa hehkuttaa verrattuna aiempiin vuosiin, kun itse kuulin viimeöisestä mättöruokajuhlasta vasta eilen illalla ja silloinkin sivukorvalla kun sattui olemaan urheiluruutu auki taustalla. Muistelisin ainakin että tuota on yleensä tungettu naamalle ja hypetelty vaikka missä yhteyksissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Miten köyhillä on varaa röökiin?
Ihan hoomoilasena kans olin tässä yks päivä kun työkaveri kerto että aski maksaa jotain vähän alle kympin. Ei helvetti. Eiks joskus sanottu että intin alin päiväraha on noin röökiaskin verran? Saako mosat muka kympin päivässä nykyään? Siähän tianaa saatana kun mitään kuluja ei ole. Kerran kuussa voi veeällällä vetää kolmensadan vkl kännit?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Spire

Jäsen
Miten köyhillä on varaa röökiin?
Ei niillä olekaan, mutta röökistä tingitään viimeisenä. Tunnen ihmisiä, jotka saavat kuukausittain hädintuskin vuokraansa maksettua, puhumattakaan laskuista. Tupakka ei silti koskaan lopu kesken. Tämän sanon ilman ylimielisyyden häivääkään, tupakoinnin lopettaneena tiedän sen olevan kova koukku ja addiktiot ovat muutenkin addiktioita, menevät järjen edelle.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Hyvä vaan että tupakan hinta nousee. Silloin kuin aikanaan itse vielä poltin niin vihreä kent-aski maksoi 5,50 euroa. Ja oli sieltä kalleimmasta päästä pl. maxi-askit.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Eniten mua tossa tupakoinnissa ihmetyttää se että minkä takia kukaan jää siihen koukuun? Ymmärrän alkoholin ja huumeiden aiheuttavan riippuvuutta, koska kännissä on kivaa ja pilvessä/narkoosissa kaiketi vielä kivempaa. Sitten otetaan uusiksi kun halutaan lisää kivaa ja kohta elimistö vaatii lisää vaikka pää sanois ettei kannata. Mutta kuka saa röökistä mitään kiksejä ennen kuin on hankkinut itelleen riippuvuuden em. pätkiin? Eihän ne kai sisällä mitään mielihyvän tunnetta lisääviä aineita? Ei kai nikotiini paranna kenenkään fiilistä ellet ole riippuvainen siitä? Tätä oon aiemminkin ihmetellyt vissiin täällä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sadalla markalla sai muistaakseni ainakin joskus ysärin lopulla juuri sopivasti kaksitoista kaljaa ja ison Smart-askin röökiä. Aski Smartia maksoi halvimmillaan 18 markkaa. Joskus myös myytiin niitä pikkuaskeja (~10mrk) jossa oli kymmenen röökiä.

Mukavaa muistella teini-ikäisen uusful idiootin käyttötavaraa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eniten mua tossa tupakoinnissa ihmetyttää se että minkä takia kukaan jää siihen koukuun?

Hyvä kysymys. Itsekin melkein 20 vuotta hukkasin noiden kanssa ja irtipääsy oli melkoinen taistelu.

Mutta miksi sen alunperin aloitti? Ei osaa sanoa oikein muuta kuin, että kai se oli olevinaan niin cool. Ja niin moni kaveri poltti.

Enää se ei onneksi varmaan kovinkaan monen silmissä ole mitenkään cool.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös