Ihmettelyketju

  • 6 339 117
  • 38 741

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Perussuomimeininki valittaa kun lapset leikkii omalla pihallaan. Me ostettiin omakotitalo omalla tontilla osittain sen takia, että lapsilla on tilaa mennä ja temmeltää. Ihan tasan tarkkaan saavat mennä trampalle just silloin kun heräävät aamulla, oli kello mitä hyvänsä. Jos naapuria hiertää, niin se on VOI VOI, sanois Lempäälän Keisarikin. Sitten muutetaan korpeen, jos äänet ahdistavat.
Tää on tätä. Kun asuin kerrostalossa niin alakerrasta tuli heippalappua, että kävelen kuulemma hiljaisuuden aikana asunnossa ja se häiritsee. Kaikenmaailman valittajia nyt vaan aina löytyy.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kun nyt on näitä mies- ja naisoletettuja niin onko korrekti ilmaus kutsua köyhältä vaikuttavaa persaukioletetuksi?
 
K

Kiekkokatsoja

Mistähän nuita banaanikärpäsiä taas on tullut?
Hedelmiä ei ole pöydillä, ja suihkussakin oon käynyt.
Onneksi vasta 3 tyyppiä olen tavannut, mutta kohta ne kuitenkin nylkyttää keskenään, ja lisääntyy.
 

Glove

Jäsen
Mistähän nuita banaanikärpäsiä taas on tullut?
Hedelmiä ei ole pöydillä, ja suihkussakin oon käynyt.
Onneksi vasta 3 tyyppiä olen tavannut, mutta kohta ne kuitenkin nylkyttää keskenään, ja lisääntyy.
Ei liity asiaan juuri mitenkään. Tuli vaan mieleen, että peruskouluaikainen biologian opettajani jatkoi jossain vaiheessa opiskelua ja teki päättötyönsä banaanikärpäsistä. Liittyi jotenkin niiden lisääntymiseen ja geeneihin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis miten urheilumaailma on muka noin polvillaan koronan edessä. Urheilun ulkopuolella ei ole koronaa huomannut. No tukussa oli usein kumihanskat vähissä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis miten urheilumaailma on muka noin polvillaan koronan edessä. Urheilun ulkopuolella ei ole koronaa huomannut. No tukussa oli usein kumihanskat vähissä.
Kyllähän tää hysteria jo itteekin naurattaa. Haastatteluissa mikki kahen metrin tikun nokassa ja rätit naamalla tottakai että näytetään yleisölle kuinka ollaan vastuuntuntosia kansalaisia. Ei ristus, sanon mää...
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkin vähäniinkuin tylsää. Ensin odottelin että menispä koronatilanne paremmaksi, ja että alkaisi loma. Molemmat toteutui, mutta en oikein tiedä, että mitä tekisin lomallani. Juopotellakkaan en aina jaksa. Kesätapahtumia on melko vähän.
Kehitysideoita, tai kohtalontovereita?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos tuolla Romanit-ketjussa noissa useissa viesteissä sanan "romani" korvaisi esimerkiksi sanalla "tummaihoinen" tai "juutalainen" niin bannivasara heiluisi melkoisen varmasti ja huolella. Ja ihan oikeutetusti. Olen aina ihmetellyt, että jostain syystä Suomessa on aina ollut "lupa" olla rasistinen romaneja kohtaan. Enkä itsekään ole tässä puhdas pulmunen, parempaan päin olen toki pyrkinyt.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kyllähän tää hysteria jo itteekin naurattaa. Haastatteluissa mikki kahen metrin tikun nokassa ja rätit naamalla tottakai että näytetään yleisölle kuinka ollaan vastuuntuntosia kansalaisia. Ei ristus, sanon mää...
Onneksi osa urheilulajeista jatkuu entisellään...
 

Liitteet

  • e2c1a05e21e88957227b3d16c1501fd996837276.jpeg
    e2c1a05e21e88957227b3d16c1501fd996837276.jpeg
    98 KB · kertaa luettu: 258

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos tuolla Romanit-ketjussa noissa useissa viesteissä sanan "romani" korvaisi esimerkiksi sanalla "tummaihoinen" tai "juutalainen" niin bannivasara heiluisi melkoisen varmasti ja huolella. Ja ihan oikeutetusti. Olen aina ihmetellyt, että jostain syystä Suomessa on aina ollut "lupa" olla rasistinen romaneja kohtaan. Enkä itsekään ole tässä puhdas pulmunen, parempaan päin olen toki pyrkinyt.

Tämä voi myös johtua siitä, että huomauttaminen alkeellisten käytöstapojen puutteesta on romanien kohdalla "rasismia".
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto, ihmettelin, kun verenpainemittari näytti lukemia 142/127. Alapaine siis 127.
No mutta myöhemmin mittasin uudelleen, ja olikin siinä 90 pinnassa enää.
Hetken säikähdin, että mun pitää lopettaa ryyppääminen.
En ole alapainetta seurannut, mutta yläpaine on ollut siellä 180-190 hujakoilla, mutta laskee kyllä jos ryyppää vähemmän.
 
K

Kiekkokatsoja

En ole alapainetta seurannut, mutta yläpaine on ollut siellä 180-190 hujakoilla, mutta laskee kyllä jos ryyppää vähemmän.
Ookei. Mulle terveyskeskus hoitaja sanoi hieman päinvastaista. Sanoi että ALApaine johtuu elämäntavoista. Ja siihen voi vaikuttaa vain elämäntapamuutoksilla.
Yläpaineen laskemiseen vaikuttaa lääkitys, ala ei.
En oo asiaa viitsinyt googlata, olkoot niin tai näin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ookei. Mulle terveyskeskus hoitaja sanoi hieman päinvastaista. Sanoi että ALApaine johtuu elämäntavoista. Ja siihen voi vaikuttaa vain elämäntapamuutoksilla.
Yläpaineen laskemiseen vaikuttaa lääkitys, ala ei.
En oo asiaa viitsinyt googlata, olkoot niin tai näin.
Yläpaine on jäänyt mieleen kun penskana joku sukulainen sanoi että ikä plus sata olis hyvä. Vanha sanonta, mut en mä ole vielä mikään lähes satavuotias! Siis kaks kertaa sen ikäinen missä frendit alkaa delailee.

Avokatkolla ne mittaa kolmena päivänä peräkkäin ja laskee. On multa jokusen kerran muuallakin mitattu. Pari kertaa oon kieltäytynyt.

Alapainetta en ole seurannut, kuten sanoin.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Noiden kotikoneiden kanssa ollut aina ongelmana ettei löydy painetta vaan lyö erroria liian ison hauiksen takia, onneksi neuvolassa ottavat samalla kerralla kun lapsia käyttää mitalla. Kiitos vaan terveydenhuollolle tästäkin.
 
K

Kiekkokatsoja

Yläpaine on jäänyt mieleen kun penskana joku sukulainen sanoi että ikä plus sata olis hyvä. Vanha sanonta, mut en mä ole vielä mikään lähes satavuotias! Siis kaks kertaa sen ikäinen missä frendit alkaa delailee.

Avokatkolla ne mittaa kolmena päivänä peräkkäin ja laskee. On multa jokusen kerran muuallakin mitattu. Pari kertaa oon kieltäytynyt.

Alapainetta en ole seurannut, kuten sanoin.
Ookei.
Mulla on kyllä nuo "paineet" menneen erikoisesti. Nuorena oli matalia paineita ja huimausta. Vuosi sitten oli vielä sitä samaa toisinaan. Tuossa kun keväällä alkoi olemaan jatkuvaa kipua, niin alapaineet nousi. Ja leposykekin oli lähes aina 90+, normi 60 molemminpuolin.
Ostin 50e mittarin, ja nyt mittaan joka aamu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noiden kotikoneiden kanssa ollut aina ongelmana ettei löydy painetta vaan lyö erroria liian ison hauiksen takia, onneksi neuvolassa ottavat samalla kerralla kun lapsia käyttää mitalla. Kiitos vaan terveydenhuollolle tästäkin.
Mitataankohan muuten pituutta tai painoa enää armeijan jälkeen? Ei nyt ainakaan ekaan kahteenkymmeneen vuoteen ole mitattu.

Kerran keksin käydä siinä keskustan Stokkan yhden oven vieressä olevalla vaa'alla. Olikohan se joku museovehje vai mikä. En tiedä. Kaljaloota on mittaamattakin 7.92 (sisus). En kyllä Stokkalta kaljaa ostele.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ihmettelen vähän kun muut Facebook-kaverit ovat ilmoittaneet kesäloman alustaan niin tulee vähintään se 30 tykkäystä. Mutta kun minä ilmoitan kesäloman alusta niin on tullut korkeintaan kolme tykkäystä.

No, en tiedä tarkalleen mitkä asiat tuohon vaikuttavat. Ehkä ihmiset eivät oikein snaijaa sitä että minäkin olen kyllä pitkästä aikaa melkein kokonaisen kalenterivuoden töitä tehnyt ja ansaitsen loman siinä missä moni muukin. Tietenkin minulla on ollut aikoja kun olen ollut kuntoutujana/työttömänä mutta nyt takana on melkein koko kalenterivuosi töitä ja lomani olen mielestäni kyllä ansainnut.

No onneksi näitä arvostuksia ei tykkäyksien määrällä kai pelkästään mitata vaan pääasia on että itse tiedän lomani olleen ansaittu ja että osaan nauttia siitä. Ja en halua väheksyä minun Facebook-päivityksistä tänään tykänneiden ihmisten merkitystä.

No, ehkä tuohon tykkäysten määrään vaikuttaa sekin että minä olen jo paljon ennen lomani alkua pitänyt siitä Facebookissa meteliä. Päivittänyt muun muassa päivittäin sellaista leikkimielistä mittaria kuinka paljon lomaani on tällä hetkellä ladattu nautittavaksi. Tai kuinka paljon lomamoodi on latautunut päälle kulloinkin.

Ja ehkä tuokin vaikuttaa asiaan että eilen sain puolen vuoden jatkopestilläni minun mittapuullani melko paljon tykkäyksiä. Ja se vei sitten huomion siltä kesäloman alulta?

No piru vie, en minä tykkäysten määrällä elä. En täällä enkä Facebookissakaan. Itse asiassa karsastan sellaista tykkäysten kalastelua. Kunhan nyt muuten vain ihmettelin tätä asiaa.
 

mr hat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo-Veikot
Ihmettelen vähän kun muut Facebook-kaverit ovat ilmoittaneet kesäloman alustaan niin tulee vähintään se 30 tykkäystä. Mutta kun minä ilmoitan kesäloman alusta niin on tullut korkeintaan kolme tykkäystä.

Eipä tuollaisista tykkäysten määristä kannata välittää. Noihin kun on usein monia syitä, joista hyvin todennäköinen on sekin että on vain mennyt ihmisiltä ohi tuo sinun päivityksesi. Ja toki sekin, että jos olet vastikään jotain muuta päivittänyt niin eivät ihmiset ehkä viitsi tosiaan ihan jokaisesta päivityksestä aina olla maanisesti tykkäämässä.
 

A Siente

Jäsen
No, ehkä tuohon tykkäysten määrään vaikuttaa sekin että minä olen jo paljon ennen lomani alkua pitänyt siitä Facebookissa meteliä. Päivittänyt muun muassa päivittäin sellaista leikkimielistä mittaria kuinka paljon lomaani on tällä hetkellä ladattu nautittavaksi. Tai kuinka paljon lomamoodi on latautunut päälle kulloinkin.

Tässä vastasit omaan ihmettelyyn. Ei kukaan jaksa tuollaisen turhan paskan jälkeen tykätä sun jokaisesta viestistä. Vähemmän spämmiä ja enemmän sisältöä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös