Ihmettelyketju

  • 6 342 190
  • 38 746
K

Kiekkokatsoja

Hämärää on. Puolenpäivän aikaan palaa pihavalotkin.

-Paatero. Ei oo enää ministeri, ja sai pari viikkoa saikkua. Poliittinen elämä on kova, mikäli teet virheen.
Mulle tuli mielikuva, että Paatero olisi ollut nykyisistä ministereistä, niin yksi parhaista. Voi vain miettiä, kuinka huonoja ne muut sitten ovat. No Paatero mokasi. Yksi huti ja ulos.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tuossa kun postilakko loppui niin haastateltiin jotain luottamusmiestä tms. Hän kertoi että on hyvä palata töihin. Oli kuullut että joillain on ollut vaikeaa selvitä lakosta ja jotkut ovat kuulemma joutuneet lakon aikana järjestelemään lainojaan. Ihmettelen että miten jollakin voi olla niin tiukkaa että lyhyt lakko pistää talouden sekaisin. Muistelin että isä sai lakon aikana jotain korvaustakin...
 
K

Kiekkokatsoja

Tuossa kun postilakko loppui niin haastateltiin jotain luottamusmiestä tms. Hän kertoi että on hyvä palata töihin. Oli kuullut että joillain on ollut vaikeaa selvitä lakosta ja jotkut ovat kuulemma joutuneet lakon aikana järjestelemään lainojaan. Ihmettelen että miten jollakin voi olla niin tiukkaa että lyhyt lakko pistää talouden sekaisin. Muistelin että isä sai lakon aikana jotain korvaustakin...
Lakkokorvaus vaihtelee aloittain. Mediassa oli luetteloa, että mitä lakkokorvausta milläkin alalla jaetaan. Sähköpuolella korvaus oli reilu, ja joissakin muilla aloilla pieni. Akt taisi olla melko huono maksamaan lakkopäivistä.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oletko varma, etteivät nuo Brunot ole klementiinejä?

Tämä joulun tienoon aika on yleensä makeiden klementiinien aikaa. Keltaiset ja vähän happamammat satsumat on olleet myynnissä vähän ennen. Maroc-merkillä löytyy kyllä mandariineja.

Tällä meikäläisen murteella ne on kaikki mandariineja, ja isommat sitten appelsiineja. Joo varmaan klementiini on virallisesti oikea termi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen että miten jollakin voi olla niin tiukkaa että lyhyt lakko pistää talouden sekaisin.
En kyllä itse jaksa ihmetellä, jos nykyaikana ei pysty säästämään rahaa, että tilapäinen tulokatkos ei vaikuttaisi talouteen. Isolla osalla ihmisistä eläminen on kädestä suuhun elämistä.
 

Glove

Jäsen
En kyllä itse jaksa ihmetellä, jos nykyaikana ei pysty säästämään rahaa, että tilapäinen tulokatkos ei vaikuttaisi talouteen. Isolla osalla ihmisistä eläminen on kädestä suuhun elämistä.
Ei jää kyllä yhtään säästöön tästä osakuntoutustuki+Sairaspäiväraha yhdistelmästä. Tilillä on alle euro ja maanantaina tulee vasta rahaa. Onneksi on jääkaapissa ja pakastimessaa ruokaa viikonlopuksi. Jospa sitä vielä joskus kykenisi semmoisiin töihin, että jäisi jotain säästöönkin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuossa kun postilakko loppui niin haastateltiin jotain luottamusmiestä tms. Hän kertoi että on hyvä palata töihin. Oli kuullut että joillain on ollut vaikeaa selvitä lakosta ja jotkut ovat kuulemma joutuneet lakon aikana järjestelemään lainojaan. Ihmettelen että miten jollakin voi olla niin tiukkaa että lyhyt lakko pistää talouden sekaisin. Muistelin että isä sai lakon aikana jotain korvaustakin...

Niin. Jos nyt ajatellaan, että vaikka lähihoitajat menisi lakkoon. Esimerkiksi Tampereella näppiin jäisi normaalisti rahaa verojen jälkeen vaikka 1400. Siitä vuokra -650 ja puhelin/netti/sähkö/vakuutus/lääke/jne laskut vaikka 200 kk. Käyttörahaa jää sitten 550 euroa kuussa. Ei siitä ihan kauheasti säästetä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Koska miehet ei voi vaikuttamatta hölmöiltä. En tiedä pidetäänkö minua emansipoituneena mutta itse pukeudun hameeseen koska se tuo vaihtelua pukeutumiseen. Miten mukavaa on kesällä viilettää kevyessä vaaleassa hameessa jota tuuli heiluttelee ja samalla viilentää jalkoja. Ja juhliin pukeudun yleensä hameeseen. Se on jotenkin juhlavampaa ja sopii usein teemaan. Itse en pukeudu julkisesti polvien yläpuolelle yltäviin hameisiin koska pidän polvia, varsinkin omiani, rumina. Joskus kotioloissa miehen mieliksi voin pukeutua lyhyisiin hameisiin ja mekkoihin. Muuten hameeni ovat järestään nilkkapituisia. Ja yleensä yksivärisiä.
Miksipä ei nainen saisi pukeutua hameeseen, ja miksipä ei mieskin. Onhan naisillakin housuja.

Minä kannatan sukupuolien tasa-arvoa ihan kybällä.

Minusta on ihan ok että naisetkin pääsee armeijaan. Ja papeiksi. Ja että miehetkin kuulemma voi synnyttää, Iltiksestä luin.

Täydelliseen tasa-arvoon on kuitenkin vielä matkaa.

Minä rohkaisen. Naiset, ottakaa se viimeinen askel.

Kävelkää kesäisillä kaduilla ilman paitaa. Mekin teemme niin. Ennen sitä on turha vinkua mistään tasa-arvosta. Tissit esiin. Kyllä minäkin uskallan, uskaltakaa tekin. Ottakaa se tasa-arvo!
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jotkut (lähinnä amerikkalaiset) joutui taas paistamaan kalkkunan liian kuivaksi. Ja sitten lotraamaan reilusti kastiketta sen päälle, jotta käntyn saa edes jotenkin alas. Paistaisivat broileria tai sikaa, ei voi noin huonosti valita juhlapäivälle ateriaa.

Muutenkin hoopon kuuloinen juhla, liittyykö siihen edes muita perinteitä tuon kalkkunan syömisen lisäksi? Ei tuo ainakaan Jeesuksen elämän vaiheisiin liity mitenkään, niin kuin kunnon juhlat. Ihan keksitty juttu koko juhla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Jotkut (lähinnä amerikkalaiset) joutui taas paistamaan kalkkunan liian kuivaksi. Ja sitten lotraamaan reilusti kastiketta sen päälle, jotta käntyn saa edes jotenkin alas. Paistaisivat broileria tai sikaa, ei voi noin huonosti valita juhlapäivälle ateriaa.

Muutenkin hoopon kuuloinen juhla, liittyykö siihen edes muita perinteitä tuon kalkkunan syömisen lisäksi? Ei tuo ainakaan Jeesuksen elämän vaiheisiin liity mitenkään, niin kuin kunnon juhlat. Ihan keksitty juttu koko juhla.
Kiitospäivät, Halloweenit, ihan jonninjoutavaa paskaa. Meillä on vappu ja juhannus, noilla on nuo. Kai pitää olla joku päivä niillä Amerikan erkeillä ja jormillakin kun voi vetää persarit ja hakata perhe. Eikä tartte edes yrittää ymmärtää sitä kainalopalloa, paskinta peliä ihmiskunnan historiassa. Sitähän ne jarkot siellä töllöttää kuin koomassa kerran vuodessa. Kymmenen sekuntia tapahtuu. Sitten kaikki hyppää läjäksi toistensa päälle. Sitten kymmenen minuuttia mainoksia. Sitten kymmenen sekuntia jotain juoksua, ja kaikki hyppää läjäksi juoksijan päälle. Kymmenen minuuttia mainoksia. Kuka vittu jaksaa?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetellä täytyy sitä kun ihmiset eivät ymmärrä seuralaisen käsitettä juhlakutsuissa. Tai oikeastaan sitä, ettei sellaista voi roudata mukanaan vastoin järjestäjän tahtoa.

Ei ole omat juhlat kyseessä, mutta eräisiin häihin tässä kesällä oli kutsuttu n. 50 henkilöä. Avecia ei ymmärrettävistä syistä voinut ottaa mukaan, koska juhlapaikalle ei yksinkertaisesti kaikki mahdu jos jokainen kutsuttu tuplaa itsensä.


Toinen juttu mitä en ymmärrä on joidenkin kyvyttömyys ilmoittaa tulostaan selkeästi. Miten voi olla, että kaikki yli yhden ihmisen tilaisuudet tai reissut menevät aina helvetinmoiseksi sähläämiseksi?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmetellä täytyy sitä kun ihmiset eivät ymmärrä seuralaisen käsitettä juhlakutsuissa. Tai oikeastaan sitä, ettei sellaista voi roudata mukanaan vastoin järjestäjän tahtoa.

Ei ole omat juhlat kyseessä, mutta eräisiin häihin tässä kesällä oli kutsuttu n. 50 henkilöä. Avecia ei ymmärrettävistä syistä voinut ottaa mukaan, koska juhlapaikalle ei yksinkertaisesti kaikki mahdu jos jokainen kutsuttu tuplaa itsensä.
Kauan pidit tätä kuitenkin sisälläsi, sillä onhan kesästä jo vierähtänyt aikaa. Ihmetellä täytyy tätä suomalaisten tapaa padota tunteitaan.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Edelleen jaksaa ihmetyttää tuo yritysten ja yhtiöiden nimeämispolitiikka. Tuli mieleen, kun näin telkkarista Tui-firman mainoksen. Tuihan oli ennen Finnmatkat, joka oli loistava nimi. Yhdestä yhdyssanasta selvisi sekä yrityksen kotimaa että toimiala. Eihän sellaista informatiivisuutta tietenkään nykyisenä hämärtämisen aikakautena hyvällä katsottu, joten Finnmatkat on nyt Tui. Mitä se nimi kertoo yhtään mistään? No ei mitään, tietenkään. Kuten ei ole tarkoituskaan.

En nyt jaksa enää jauhaa pankkien nimistä tai TVL:n muuttumisesta Destiaksi tai muista vastaavista. Se kyllä pitää vielä mainita, kun taannoin näin Joensuussa rekan, jonka kyljessä luki Riveria. Mietin, että mitähän pikavippifirmaa tuokin nyt mainostaa. Sitten mulle myöhemmin selvisi, että Joensuun Ammattikorkeakoulu on nykyisin Riveria. On tää hienoa tää nykyaika. Pankin nimessä ei saa olla sanaa pankki, koulun nimessä ei saa olla koulu ja niin edelleen. Jos minä, keski-ikäinen, en pysy näissä nimenmuutoksissa perässä, niin mites vanhukset? Jonkun pitäisi oikeasti haastaa oikeuteen näitä disinformatiivisuuteen vedoten, tai vittuiluun.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ässien maalin syöttäjät Ylen teksti-tv:n mukaan Mäkinen ja A. Mäkinen.

Vähän sama kuin nimet taannoin Tapparan pelipaitojen selässä: OJANEN ja M. OJANEN.
 

Liitteet

  • Screenshot 2019-11-30 at 18.42.45.png
    Screenshot 2019-11-30 at 18.42.45.png
    160,3 KB · kertaa luettu: 241

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten voi olla, että kaikki yli yhden ihmisen tilaisuudet tai reissut menevät aina helvetinmoiseksi sähläämiseksi?
Eilen sen taas näki. Sauna on lämmin... ollut jo tunnin ehkä pari. Eihän sinne kukaan voinut mennä kun piti sählätä kaikkea muuta ja hössöttää että saunooko ensin naiset vai miehet vai mennäänkö pariskuntina tai jonkinmoisena sekasaunana. Ja pitäisikö laittaa jotain ruokaa esille vai syödäänkö vasta saunan jälkeen. Joko laitetaan grilli päälle ja kuinka monta makkaraa tarvitaan. Siinä sitä sai sitten ihmetellä... Huah...
 

444

Jäsen
Eilen sen taas näki. Sauna on lämmin... ollut jo tunnin ehkä pari. Eihän sinne kukaan voinut mennä kun piti sählätä kaikkea muuta ja hössöttää että saunooko ensin naiset vai miehet vai mennäänkö pariskuntina tai jonkinmoisena sekasaunana. Ja pitäisikö laittaa jotain ruokaa esille vai syödäänkö vasta saunan jälkeen. Joko laitetaan grilli päälle ja kuinka monta makkaraa tarvitaan. Siinä sitä sai sitten ihmetellä... Huah...
Tuo on kyllä mystistä. Ne saunovat nyt, ketkä haluavat saunoa nyt. Piste. Pienen keskustelun voi käydä sen osalta, että jos jotain pitää laittaa valmiiksi tai pöytään tai vastaavaa saunomisen aikana, että kuka sen tekee. Mutta muuten: ”Ajattelin mennä saunaan nyt. Ketkä lähtee mukaan?” Ja voilá, sauna on henkilöitetty (ei välttämättä vain miehitetty) ja homma pelaa.
Useimmiten kun isännöi jotain bakkanaaleja pääsee helpoimmalla siten, ettei anna eri vaihtoehtoja ja kysele muiden mielipiteitä. Toki ruoka-aineallergiat on hyvä huomioida. Puuttuu kaikki turha säätäminen ja sählääminen. Hirveän kätevää ja näppärää.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ajattelin mennä saunaan nyt. Ketkä lähtee mukaan?” Ja voilá, sauna on henkilöitetty (ei välttämättä vain miehitetty) ja homma pelaa.
Tästä niin samaa mieltä ja juuri noin minä toimin kun ollaan meillä porukalla. Kun sauna on lämmin kerron että sauna on lämmin että ketkä haluaa mennä. Jos homma alkaa sakkaamaan eikä valmista tule niin totean että minä menen, tulkaa muut perässä. Ja porukka tietää että minulle on ihan sama ketkä sinne tulee perässä ja vaikka ei tulisi ketään.

Eilen olin tilanteessa jossa en voinut ottaa ohjia käteeni koska enhän minä voinut ruveta toisen juhlissa johtamaan toimintaa. Kuuluin aikalailla ulkorenkaaseen. Mies olisi voinut ihan hyvin mennä juhliin yksinkin koska minä en tuntenut sieltä oikeastaan ketään. Mies tarvitsi minua kuskiksi koska hänellä ei ollut sijaa juhlatalossa eikä muutenkaan halunnut jäädä sinne yöksi. Yöllä sitten ajelin kotiin kuun kumottaessa ja miehen torkkuessa vieressä. Takapenkillä oli pariskunta joka kertoi mitä ihmeellisimpiä tarinoita ryyppyreissuistaan eri puolille maailmaa. Ihan kaikkea en jaksanut uskoa...
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ihmettelen viime yönä kännissä ostamani pitsan makua. Huomasin jo ensimmäisellä sekä sen yön viimeisellä puraisulla, että jokin siinä maussa on outoa. Kun vertaan kyseistä lättyä toisen torin laidalla sijaitsevan pitserian tarjontaan, eron pystyi huomaamaan. Ehkei kyseessä ollut mitään ihmeellistä, mutta veti kuitenkin hämmentyneeksi. Pitsa meni heti ensimmäisen pikkusiivun jälkeen yön ajaksi jääkaappiin, sillä syömisestä ei tullut mitään. Olo oli kerrassaan kuollut. Varhain iltapäivällä pitsasta meni sentään puolet mahaan, jääkylmänä. Oli ihan hyvää, vaikka jäinkin pohtimaan sen sisältöä.
Vittuilitko pizzan pyörittäjälle? Kuulostaa siltä, että sait talon kastikkeet.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etsin tuossa Googlesta vähän materiaalia työhommaan, ja esiin aukesi haku jota joku muu on ilmeisesti käyttänyt aiemmin. Eli joku on oikeasti hakenut seuraavaa: "How to make an alphabetical list?".

Siis jep, joku on oikein kuukkelista käynyt etsimässä miten tehdään lista joka on aakkosjärjestyksessä. Minä nyt kovin ihmettelen että miten ei joku tuota osaa ilman Googlea? Onko tässä nyt joku kikka jota mä en ole sisäistänyt, vai miten tuon nyt ylipäätään saa menemään väärin muuten kuin tahalleen kirjoittamalla päin helvettiä? Vai eikö joku tiedä mikä on aakkosjärjestys?

Ihmisten tyhmyys ihmetyttää lähes joka päivä. Aika pitkään olen ollut sitä mieltä, että maailman ihmisistä 95% on idiootteja, ja tällaiset vain vahvistavat tätä olettamusta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös