Ihmettelyketju

  • 6 338 922
  • 38 741

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Etsin tuossa Googlesta vähän materiaalia työhommaan, ja esiin aukesi haku jota joku muu on ilmeisesti käyttänyt aiemmin. Eli joku on oikeasti hakenut seuraavaa: "How to make an alphabetical list?".

Siis jep, joku on oikein kuukkelista käynyt etsimässä miten tehdään lista joka on aakkosjärjestyksessä. Minä nyt kovin ihmettelen että miten ei joku tuota osaa ilman Googlea? Onko tässä nyt joku kikka jota mä en ole sisäistänyt, vai miten tuon nyt ylipäätään saa menemään väärin muuten kuin tahalleen kirjoittamalla päin helvettiä? Vai eikö joku tiedä mikä on aakkosjärjestys?

Ihmisten tyhmyys ihmetyttää lähes joka päivä. Aika pitkään olen ollut sitä mieltä, että maailman ihmisistä 95% on idiootteja, ja tällaiset vain vahvistavat tätä olettamusta.

Jospa vaikka exceliin tai muuhun ATK-laitteen hömpötykseen on ohjeita haettu, että miten sieltä nopsaan saa rivit järjestykseen?

Idiootteja kaikki ja ihmiset tyhmiä paitsi minä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jospa vaikka exceliin tai muuhun ATK-laitteen hömpötykseen on ohjeita haettu, että miten sieltä nopsaan saa rivit järjestykseen?

Idiootteja kaikki ja ihmiset tyhmiä paitsi minä.

Joo tuota mäkin mietin, mutta kyllä nämä haut osoittivat juuri siihen mitä siinä oli haettukin, eli miten tehdään lista aakkosjärjestyksessä. Tai sit mäkin oon vaan tyhmä enkä tajunnut tällaisen haun hienoutta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo tuota mäkin mietin, mutta kyllä nämä haut osoittivat juuri siihen mitä siinä oli haettukin, eli miten tehdään lista aakkosjärjestyksessä. Tai sit mäkin oon vaan tyhmä enkä tajunnut tällaisen haun hienoutta.

Sun googles on tyhmä. Mun googlella kun haen niin se aina ehdottaa tuohon perään "in excel, in word, in html" tai tommosia muita. Jos ihan vaan ilman loppuehdotuksia haen, niin eka tulee jonnekin nettisivulle linkki mikä vissiin pistää kenttään kirjoittamasi sanat aakkosjärjestykseen, ja loput on sit ohjeita taas noihin ATK-juttuihin. Outlook ja Word ja ties mitä tyhmien idioottien juttuja.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Etsin tuossa Googlesta vähän materiaalia työhommaan, ja esiin aukesi haku jota joku muu on ilmeisesti käyttänyt aiemmin. Eli joku on oikeasti hakenut seuraavaa: "How to make an alphabetical list?".

Siis jep, joku on oikein kuukkelista käynyt etsimässä miten tehdään lista joka on aakkosjärjestyksessä. Minä nyt kovin ihmettelen että miten ei joku tuota osaa ilman Googlea? Onko tässä nyt joku kikka jota mä en ole sisäistänyt, vai miten tuon nyt ylipäätään saa menemään väärin muuten kuin tahalleen kirjoittamalla päin helvettiä? Vai eikö joku tiedä mikä on aakkosjärjestys?
En tiedä ollaanko tässä jollain metatasolla muka ihmettelemässä ihmisten tyhmyyttä esittämällä itse tyhmää, mutta kyllä ainakin mulla valtaosa tuloksista on juurikin noita Exceliin, Wordiin ja muihin liittyviä ongelmia, joissa sekalainen lista sanoja/nimiä pitäisi saada aakkosjärjestykseen. Sellaisen googlettaminen ei minun mielestäni kovinkaan erityisestä uusavuttomuudesta kerro.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hmm no nyt en sitten enää osaa sanoa onko mulla joku spesiaali-Google, koska nyt tämä antaa mulle tuloksiin jotain ilmasia ohjelmia joilla voi tehdä tällaisia listoja. Kyllä mä ymmärrän jos joku hakee näitä liittyen esim. Exceliin.

Pitäis vissiin juoda lisää kahvia niin vähän heräis.
 

Glove

Jäsen
Master Chef Australia. Yksi tekee palsternakkajäätelöä. Ei kyllä tulis ihan ekana mieleen tehdä moista. En kyllä osaisikaan. Jotenkin ei kuulosta hyvältä jos vihanneksesta tehdään jätskiä. Ehkä tämä olisikin pitänyt kirjoittaa tuonne ”näkemättä paskaa” -ketjuun.
 

PJPT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, SaPKo & Latvija
Master Chef Australia. Yksi tekee palsternakkajäätelöä. Ei kyllä tulis ihan ekana mieleen tehdä moista. En kyllä osaisikaan. Jotenkin ei kuulosta hyvältä jos vihanneksesta tehdään jätskiä. Ehkä tämä olisikin pitänyt kirjoittaa tuonne ”näkemättä paskaa” -ketjuun.

Joskus 15 vuotta sitten tuli SubTVltä japanilainen kokkiohjelma, jossa tavallinen laatukokki taisteli jotain ohjelmaan palkattua turbokokkia vastaan. Se oli vedetty aika yli ja selostajat vetivät tunteella jne. Kerran mestarikokki teki jälkiruoaksi mustekalajäätelöä. Sitä pitäisi kyllä maistaa kunhan joskus eksyy tuonne päin maailmaa.
 

Glove

Jäsen
Joskus 15 vuotta sitten tuli SubTVltä japanilainen kokkiohjelma, jossa tavallinen laatukokki taisteli jotain ohjelmaan palkattua turbokokkia vastaan. Se oli vedetty aika yli ja selostajat vetivät tunteella jne. Kerran mestarikokki teki jälkiruoaksi mustekalajäätelöä. Sitä pitäisi kyllä maistaa kunhan joskus eksyy tuonne päin maailmaa.
Meni ja voitti haasteen palsternakkajäätelöllään.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: PJPT

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaikki sanoo, et alkuasukkaita ei oo enää. No vittu onhan. Ja paljon. Äsken näin semmosen kaupassa. Myyjä sanoi eka terve, hän ei reagoinut. Sitten myyjä tarjosi kuittia, hän hörähti ja puisteli päätään. Eikö nää nykyihmiset osaa puhua vai onko nää niitä vajaaälyisiä alkuasukkaita jostain tuhannen vuoden takaa? Ainakin tuntuu siltä, kerta ei osaa puhua.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Kaikki sanoo, et alkuasukkaita ei oo enää. No vittu onhan. Ja paljon. Äsken näin semmosen kaupassa. Myyjä sanoi eka terve, hän ei reagoinut. Sitten myyjä tarjosi kuittia, hän hörähti ja puisteli päätään. Eikö nää nykyihmiset osaa puhua vai onko nää niitä vajaaälyisiä alkuasukkaita jostain tuhannen vuoden takaa? Ainakin tuntuu siltä, kerta ei osaa puhua.
Mulla asuu kanssa alkuasukas naapurissa. Aina kun moikkaan tai sanon ”huomenta” niin ei vastaa, tuijottaa vaan. Silti oma luonto ei kestä olla samalla tavalla tervehtimättä vaikka tiedän että vastausta ei tule.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Tilasin viikonloppuna black fridayn kunniaksi Powerista vanhemmalle tytölle läppärin (perjantaina) ja nuoremmalle puhelimen+suojakuoret (lauantaina). Kaikki oli tilattu lähimpään smartpostiin tuohon lähikauppaan. No ei nyt ehkä yllätys että smartpostit lakon jälkeen täynnä. Mutta siis ihmetyttää, että sain kolme pakettia. Tiistaina tuli ensimmäinen (puhelin) Kaivokselan Shellin postipisteeseen, keskiviikkona sain kaksi pakettiviestiä, toinen haettavissa tuolta Shelliltä (suojakuoret) ja toinen Myyrmannin postipisteestä (läppäri).

No jotenkin ymmärrän että läppäri isona pistetty tuonne myyrmanniin, mutta miksi ihmeessä puhelimen suojakuoret piti lähettää erikseen kuin puhelin? Kaipa tuo heidän toimitusjärjestelmänsä optimoitu siten että tuokin sitten on kannattavaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla asuu kanssa alkuasukas naapurissa. Aina kun moikkaan tai sanon ”huomenta” niin ei vastaa, tuijottaa vaan. Silti oma luonto ei kestä olla samalla tavalla tervehtimättä vaikka tiedän että vastausta ei tule.

Mulla on vähän sama homma erään naapurin kanssa. Yritän kyllä moikkailla jos vastaan tulee, mutta ei se ole mulle ikinä sanonut mitään. Kysyin vaimolta joka sen vähän kauemmin on tuntenut, että mikä mies tämä on. Vastaus oli että ei luota ulkomaalaisiin, vaan mulla on ehdottomasti pitkän tähtäimen suunnitelmana omistaa koko kerrostalo ja potkia hänet pihalle. Olkoon saatana siinä luulossa sit.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tilasin viikonloppuna black fridayn kunniaksi Powerista vanhemmalle tytölle läppärin (perjantaina) ja nuoremmalle puhelimen+suojakuoret (lauantaina). Kaikki oli tilattu lähimpään smartpostiin tuohon lähikauppaan. No ei nyt ehkä yllätys että smartpostit lakon jälkeen täynnä. Mutta siis ihmetyttää, että sain kolme pakettia. Tiistaina tuli ensimmäinen (puhelin) Kaivokselan Shellin postipisteeseen, keskiviikkona sain kaksi pakettiviestiä, toinen haettavissa tuolta Shelliltä (suojakuoret) ja toinen Myyrmannin postipisteestä (läppäri).

No jotenkin ymmärrän että läppäri isona pistetty tuonne myyrmanniin, mutta miksi ihmeessä puhelimen suojakuoret piti lähettää erikseen kuin puhelin? Kaipa tuo heidän toimitusjärjestelmänsä optimoitu siten että tuokin sitten on kannattavaa.
Stokkan verkkokaupasta tulee myös tuotteet melkein aina erillisissä paketeissa. Mietin onko niillä monta erillistä varastoa tai jokin muu logistinen logiikka tässä.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tunnistan kyllä saman asian. En ylipäänsä tykkää hirveästi makeista jälkiruuista, mutta tuore ruisleipä on ihan taivaallisen hyvää.
On se hyvää. Peukalon paksuudelta sulatejuustoa, peukalon paksuudelta makkaraa (saako jostain vielä sipuliteemakkaraa?) ja peukalon paksuudelta emmentalia päälle, niin vot.

Mie en syö mitään jälkiruokia ikinä, enkä muutakaan makeaa. Sokerikiintiö tuli täyteen joskus niillä main, kun Tsernobylissä posahti. Jos meillä herkutellaan, niin penskat napsii karkkia, vaimo suklaatia ja mie puoli kiloa graavi- tai savulohta.
 
On se hyvää. Peukalon paksuudelta sulatejuustoa, peukalon paksuudelta makkaraa (saako jostain vielä sipuliteemakkaraa?) ja peukalon paksuudelta emmentalia päälle, niin vot.

Mie en syö mitään jälkiruokia ikinä, enkä muutakaan makeaa. Sokerikiintiö tuli täyteen joskus niillä main, kun Tsernobylissä posahti. Jos meillä herkutellaan, niin penskat napsii karkkia, vaimo suklaatia ja mie puoli kiloa graavi- tai savulohta.
Mulla ihan sama. Kotona saa tehdä suolaiset jälkkärit. Onneksi esim. Lissabonissa hyvässä ravintolassa on jälkiruuaksi tarjolla hyvä pihvi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miten tuore ruisleipä voi maistua paremmalta kuin moni jälkiruoka?
Parasta ruisleipä on kun se on vielä sen verran lämmintä että voi sulaa päälle. Tuoreen ruisleivän maukkauden takia leivon silloin tällöin ruisleipää. Ehkä muutaman kerran vuodessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös