Ihmettelyketju

  • 6 343 760
  • 38 746
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vaikka ihmettelyketjussa ollaankin, niin en enää ihmettele, ettei se homma siellä duunissa olevan naisen kanssa etene. Ei kai se etene, jos työpäivinä nukutaan enemmän kuin öisin. Ihmettelen toki sitä, että eikö pomo anna palautetta siitä, että työpäivänä nukutaan.
Olin just nyt juuri sopivan väsynyt hajotakseni tälle, joten kiitti sulle!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mutta kun lasten äiti sossun tuella ja uusi mies kai opintotuella niin minä kuitenkin haluan että lapset pääsevät tapaamaan myös Oulussa asuvia (eli äidin puolen) serkkujaan
Miehen ex-puoliso on kokopäivä töissä, samoin uusi mies ja Kanariasaarilla ei asu ketään sukulaisia... Päättivät tänä vuonna ottaa lapsen mukaan ja samalla maksattaa koko matkan miehelläni. Kyllä varmaan tulee vielä pyyntöä jonkinmoisesta matkakassasta antaa mukaan. Enkä tiedä miksi pitää ostaa useilla sadoilla uusia vaatteita mitä on muka tapahtunut kesällä isukin rahoilla hankituille vaatteille.

Ehkä olen liian hyväsydäminen, mutta mielestäni teen vain lasteni eteen kaiken mahdollisen, että heillä olisi hyvä olla.
Tuleeko lapselle paha olo jos hän ja perheensä ei pääse isän maksamana Kanariansaarille? Kun siis isä ei kuulu matkaseurueeseen. Sitä vaan ihmettelen että miksi isän pitää kaikkien elatusrahojen jälkeen muka maksaa vielä perheen etelänreissu.
 

Glove

Jäsen
Exä kävi meidän nuorimman kanssa jenkeissä, mutta eipä tuo ollut minulta mitään vailla. Enkä olisi kyllä ylimääräistä antanutkaan, elatusmaksut kuitenkin maksoin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Exä kävi meidän nuorimman kanssa jenkeissä, mutta eipä tuo ollut minulta mitään vailla. Enkä olisi kyllä ylimääräistä antanutkaan, elatusmaksut kuitenkin maksoin.

Itse olen ratkaissut tämän käyttämällä kondomia ja näyttämällä muutenkin niin rumalta, ettei yksikään lisääntymisikäinen naaras uskalla tulla lähelle
 

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Itse olen ratkaissut tämän käyttämällä kondomia ja näyttämällä muutenkin niin rumalta, ettei yksikään lisääntymisikäinen naaras uskalla tulla lähelle

Tähän viestiin sisältyy viisaus, aina kannattaa käyttää kondomia. Itselläkin se on koko ajan paikallaan.
Tai no joo, tietenkin kustessa ja naidessa otan sen pois.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä ihmettelen aina välillä sitä kuinka tarkasti ja perinpohjaisesti jotkut (varmaan aika useatkin) tätä Jatkoajan keskustelupalstaa lukevat. Ja tämä ihmettely on hyväntahtoista. Toisaalta tuo palstan aktiivinen lukeminen on ihailtavaakin.

Minä kun luen vain harvoja ketjuja täältä ja mieleeni ei todellakaan jää erikseen kuin vain muutama nimimerkki.

Esimerkiksi tuokin ketju missä valitaan oikeiden pelaajien tilalle Jatkoajan nimimerkkejä vaatii hyvää tuntemusta niistä Jatkoajan nimimerkkienkin persoonista ja tyyleistä.

Tosin ei tuonne ketjuun ole vasta kuin ketjun aloittaja antanut oman tarkemman joukkueensa mutta on sekin osoitus jo siitä että jotkut todella lukevat tätä palstaa laajasti ja tarkasti. Mutta on tämä asia muutenkin aina välillä minua hyvällä tavalla ihmetyttänyt.

Minä ehkä korkeintaan osaisin nimetä joukkueen pelaajista jotka koostuvat sekä HPK-kannattajista että Kierrätyskeskukseen aktiivisesti kirjoittavista.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä ihmettelen aina välillä sitä kuinka tarkasti ja perinpohjaisesti jotkut (varmaan aika useatkin) tätä Jatkoajan keskustelupalstaa lukevat. Ja tämä ihmettely on hyväntahtoista. Toisaalta tuo palstan aktiivinen lukeminen on ihailtavaakin.

Minä kun luen vain harvoja ketjuja täältä ja mieleeni ei todellakaan jää erikseen kuin vain muutama nimimerkki.
Tota samaa oon aina ihmetellyt. Miten oikein ehtii seuraamaan niin montaa eri ketjua ja osiota. Täällä kun on NHL ja maajoukkue ja jotkut jopa muiden liigajengienkin puolella kyttäilee. Eikä niitä otteluseurantaketjujakaan lopetettu silloin kun pleikkariketjut hävisi. Ja se nimimerkkien opettelu vielä päälle.

Ja tuntuu että mä oon jatkuvasti täällä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On vissiin tulossa miehelle oikein messevä lasku lapsensa etälänmatkasta jonka lapsi tekee äitinsä ja uuden perheen kanssa. Passia, matkavaatetta ja itse matka. Joskus vielä jaksan ihmetellä mitä kaikkea ex maksattaa miehelläni. Ei ole minun rahojani eikä asia sinänsä kuulu minulle. Haluan vaan hetken ihmitellä... jopa pikkusen kiukustua miten miehen hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi.

Passihan maksetaan puoliksi ja muksulle voi toki halutessaan antaa rahaa reissuun. En ymmärrä miksi muihin kuluihin pitäisi osallistua. Itse en ainakaan vastaavassa tapauksessa kehtaisi edes pyytää.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Passihan maksetaan puoliksi ja muksulle voi toki halutessaan antaa rahaa reissuun. En ymmärrä miksi muihin kuluihin pitäisi osallistua. Itse en ainakaan vastaavassa tapauksessa kehtaisi edes pyytää.
Vahva sama. Kyllä nyt miestä taas koijataan.

Kai isä laittaa äidille samanlaisia laskuja?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä luin juuri Mika Waltarin Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, on muuten loistavaa tekstiä nykyiseen ahdasmielisyyteen. Ja sitten aloitin Waltarin Nuoren Johanneksen. Niin että sitä vaan ihmettelen, että miten helvetisti tuo Waltari tiesi kaikesta? Sinuhe on luettu jo ajat sitten.

Ihmettelin joskus, kuinka Waltari on pystynyt tuottamaan niin älyttömän paljon tekstiä. Sitten bongasin miehellä olleen kaksisuuntaisen mielialahäiriön. Maniavaiheessa varmaan jokuset elokuvakäsikirjoitukset eivät tuntuneet missään. Loistavan lahjakas kirjailija.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Passihan maksetaan puoliksi ja muksulle voi toki halutessaan antaa rahaa reissuun. En ymmärrä miksi muihin kuluihin pitäisi osallistua. Itse en ainakaan vastaavassa tapauksessa kehtaisi edes pyytää.
Tämä on ollut tätä... Ex ilmoittelee mihin milloinkin tarvitaan rahaa. Ja jos mies on vastentahtoinen antamaan rahaa (tai laittamaan tilille) niin sanotaan että etkö välitä edes sen vertaa lapsestasi... Tai syytetään minua rahan antamisen kieltämisestä. Etelänmatka-juttu on vielä selvittelyn alla... Taisi ex-muija vähän kokeilla kepillä jäätä... että mitä mies on valmis maksamaan.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuulostaa hienolta ihmiseltä ja taisit joskus aiemminkin asiasta avautua. Lähtisin kuitenkin etsimään jotain sellaista ratkaisua, jossa miehesi ei tarvitse osallistua hänen exänsä kustannuksiin.

Toki ethän sinä sille mitään voi jos miehesi päättää rahojaan jakaa.
 
K

Kiekkokatsoja

Tämä on ollut tätä... Ex ilmoittelee mihin milloinkin tarvitaan rahaa. Ja jos mies on vastentahtoinen antamaan rahaa (tai laittamaan tilille) niin sanotaan että etkö välitä edes sen vertaa lapsestasi... Tai syytetään minua rahan antamisen kieltämisestä.
Raha-asiat kannattaisi aina hoitaa sopimuksella. Vaikka lastenvalvojan kanssa. Siten ei tulisi pelleilyjä/syyttelyjä.
Voihan sitä toki lisääkin rahaa heittää lapselle, tai exälle.. jos perustelut on hyvät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuulostaa hienolta ihmiseltä ja taisit joskus aiemminkin asiasta avautua.
Hän saattaa olla sinänsä ihan mukava tyyppi lähipiirinsä tuntemana. Onhan mieheni joskus seurustellut hänen kanssaan ja hän kuitenkin vaikuttaa olevan myös rakas äiti. Minä satun tuntemaan sen pientä kiusaa tekevän, jopa ilkeältä vaikuttavan ex-puoliso puolen. Naisen joka ei vieläkään osaa eikä halua puhua minulle kuin ihmiselle. Itsekkäänä pidän häntä kyllä. Kuten kirjoitin nyt selvitellään ja neuvotellaan nyt siitä mihin oikeasti tarvitaan ns. avustusta tätä etelänmatkaa varten. Minä olen mukana hiljaisena taustaneuvojana jonka kanssa mies voi vaihtaa ajatuksia.

Raha-asiat kannattaisi aina hoitaa sopimuksella. Vaikka lastenvalvojan kanssa. Siten ei tulisi pelleilyjä/syyttelyjä.
Voihan sitä toki lisääkin rahaa heittää lapselle, tai exälle.. jos perustelut on hyvät.
Elatusmaksuista on sopimus ja niiden nyt pitäisi kattaa lapsesta tulevia kustannuksia. Välillä... välillä tuntuu että usein, sitten ilmenee jotain ylimääräisiä kuluja joihin toivotaan, vaaditaan rahaa isältä. Kuten puhelin, huonekaluja, vaatteita, harrastuskuluja, retkiä yms. Ja itsehän olen (itsekäs) lapseton akka joten en voi tajuta miten mukavaa on rahoittaa oman lapsensa elämää. Välillä vaan toivoisi jotain rajaa...
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Välillä... välillä tuntuu että usein, sitten ilmenee jotain ylimääräisiä kuluja joihin toivotaan, vaaditaan rahaa isältä. Kuten puhelin, huonekaluja, vaatteita, harrastuskuluja, retkiä yms. Ja itsehän olen (itsekäs) lapseton akka joten en voi tajuta miten mukavaa on rahoittaa oman lapsensa elämää. Välillä vaan toivoisi jotain rajaa...

Se on sitä hiljaista vallankäyttöä. Kiristetään huomaamatta isää lapsen edun varjolla ja lastensuojelun hiljaisella hyväksynnällä. Jos ei suostu niin alkaa sellainen myyräntyö ja kampittaminen kun "ei sitä isää kiinnosta lapsen asiat, aina kiukuttelee..." ja siten saakin pikkuhiljaa luotua kuvan missä se isä on tunteeton mulkku ja äiti saa kuin huomaamattaan yksinhuoltajuuden... Toivottavasti näin ei käy teillä...
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tiedän että on elintaso-valittamista, mut ihmettelen vähän miksi noissa lounas-ravintoloissa ruoka on niin usein viileää, vaikka vaihtuvuutta näyttäisi olevan hyvin. Eikö siihen höyryyn ja esillepanoon saa hönkää sen verran, että ruoka pysyisi hyvin lämpimänä myös silloin, kun on ollut hetken siinä metallikipossa?

Samalla ehkä tyhmien kysymysten ketjuun kuuluisi, mutta ehkä joku tietää heittämällä vastauksen, miksi ruoka viilenee niin nopeasti siinä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen, olenko keksinyt oman sanan ja käyttänytkin ties kuinka kauan. En voi uskoa, mutta pakko kysyä.

Eli tänään minuta kysyttiin (asiayhteys ei oleellinen):
-Otetaanko kokonaan irti vai kiristetäänkö takaisin paikalleen?
Vastaan:
-Laita valekseelttas.
Vastauksena ihmettelevä katse, ja joudun selventämään.
Kun googletin, niin en löytänyt koko maailman internetistä kuin yhden taivutusmuodon tuosta, ja se oli minun itseni kirjoittama, tälle palstalle.
Mutta kyllähän te tiedätte mitä valekseelttas tai kirjakielisemmin valekseeltaan tarkoittaa? Tiedättehän?
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmettelen, olenko keksinyt oman sanan ja käyttänytkin ties kuinka kauan. En voi uskoa, mutta pakko kysyä.

Eli tänään minuta kysyttiin (asiayhteys ei oleellinen):
-Otetaanko kokonaan irti vai kiristetäänkö takaisin paikalleen?
Vastaan:
-Laita valekseelttas.
Vastauksena ihmettelevä katse, ja joudun selventämään.
Kun googletin, niin en löytänyt koko maailman internetistä kuin yhden taivutusmuodon tuosta, ja se oli minun itseni kirjoittama, tälle palstalle.
Mutta kyllähän te tiedätte mitä valekseelttas tai kirjakielisemmin valekseeltaan tarkoittaa? Tiedättehän?
Ymmärtää tosta sanasta, jos sen asiayhteydessä kuulee. Jossain vastaavissa muodoissa olen kuullut sitä käytettävän kuten..
Jotku on sanoneet, että laita valeeseen, kun on ollut puhetta että laitetaanko lukkoon vai ei. Kyse oli portin lukitsemisesta. Siinä portti laitettiin kiinni ja lukko siten että kaukaa katsottuna se näyttäisi olevan lukossa, mutta lukko oli kytkemättä oikein.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmettelen, olenko keksinyt oman sanan ja käyttänytkin ties kuinka kauan. En voi uskoa, mutta pakko kysyä.

Eli tänään minuta kysyttiin (asiayhteys ei oleellinen):
-Otetaanko kokonaan irti vai kiristetäänkö takaisin paikalleen?
Vastaan:
-Laita valekseelttas.
Vastauksena ihmettelevä katse, ja joudun selventämään.
Kun googletin, niin en löytänyt koko maailman internetistä kuin yhden taivutusmuodon tuosta, ja se oli minun itseni kirjoittama, tälle palstalle.
Mutta kyllähän te tiedätte mitä valekseelttas tai kirjakielisemmin valekseeltaan tarkoittaa? Tiedättehän?
En mää kyllä ymmärrä. Ei sillä, emmää muutenkaan raumalaisten molkkauksesta ota mitään tolkkua.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mutta kyllähän te tiedätte mitä valekseelttas tai kirjakielisemmin valekseeltaan tarkoittaa? Tiedättehän?
Jos se ei tarkoita samaa kuin laittaa kiinni valeeksi eli ihan näön vuoksi niin en tiedä. Siis jos halutaan nähdä sopiiko joku asia johonkin niin sen voi laittaa valeeksi kiinni mutta silloin se ei ole kunnolla kiinni joten se on myös helppo irrottaa jos se ei olekaan hyvä siinä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
"Näön vuoksi" on tosiaan aika lailla synonyymi, vai pitäisikö sanoa että se on suora käännös.
Valeeksi kuulostaa aivan vammaiselta Vale Bottaksen ja Velaksi Valevuoren hybridiltä, en ole ikinä kuullutkaan.
Tosiaan rakentamisessa aika tyypillinen, joku lyödään kiinni valekseelttas juuri kuten @Iisoppi selitti. Mutta jos ei tätä edes muut länsisuomalaiset/alasatakuntalaiset käytä niin pitänee miettiä tuon valeeksi ottamista sanavarastoon.
@Rontti @Patarouva @Johnny B. Goode @Kiekkokatsoja
 

Nick Neim

Jäsen
Mutta kyllähän te tiedätte mitä valekseelttas tai kirjakielisemmin valekseeltaan tarkoittaa? Tiedättehän?
Niin, siis sanan oikea muotohan on valekseltaan, ja olet raumalaisena käyttänyt tuota vain väärin. Tuo toinen e tuossa hämää ja sen vuoksi et saanut googleosumiakaan, mutta tuolla valekseltaan muodolla sentään löytyy edes jokunen.

Kai tuo murteen piikkiin sitten menee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, siis sanan oikea muotohan on valekseltaan, ja olet raumalaisena käyttänyt tuota vain väärin. Tuo toinen e tuossa hämää ja sen vuoksi et saanut googleosumiakaan, mutta tuolla valekseltaan muodolla sentään löytyy edes jokunen.

Kai tuo murteen piikkiin sitten menee.
No perkele katos vaan, 25 hakutulosta, en ole siis yksin. Noistakin iso osa viittaa länsimurteisiin kyllä. Omassa suussa siinä on kyllä selkeästi ainakin 1,5 eetä.
Tuo ihan oma s-päätteinen versioni lienee sitten joku satakuntalaisen ja varsinaissuomalaisen murteen sekoitus.

Onko teillä muilla muuten sitä, että jos vaikka telkkarissa on joku joka puhuu ihan samalla murteella kuin itse, niin se kuulostaa koko tyyppi aivan vajaaälyiseltä? Joo?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös