Ihmettelyketju

  • 6 343 424
  • 38 746

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mua ihmetyttää, miks jotkut ei vastaa tuntemattomiin numeroihin. "En mä viiti vastata ku en tiiä kuka soittaa." Luuleeko ne, et se puhelin räjähtää tai taivas tippuu niskaan jos ne vastaa outoon numeroon tai tuntemattomaan puheluun? Vai kenties, että sieltä lankoja pitkin tulee joku siihen viereen? Se on niin helppoa vastata ja jos soittaja ei miellytä, niin laittaa vaan luurin kiinni. Tadaaaa.
Minut opetettiin vastaamaan puhelimeen silloin kun se soi. Sanotaan sukunimi ja etunimi, tyyliin ”Pesusienellä, Paavo puhelimessa”. Aikuiset oli silloin ennen viisaita ihmisiä, uskoin heitä. Uskon edelleen. Puhelimen soidessa siis menen eteiseen puhelinpöydän viereen, peilin eteen, kampaan olemattomat hiukseni ja vastaan asiallisesti. Joku on nähnyt vaivaa soittaakseen minulle; vähintä, mitä voin tehdä, on kuunnella hänen asiansa. Ihan normaalia hyvää käytöstä tällainen, ja ikävää että sitä ei ymmärretä, mutta niin vain kaikki kohteliaisuus katoaa tästä maailmasta. Ei tervehditä, ei kiitetä, ei oteta hattua pois syödessä ja loukkaannutaan jos manneille nauretaan. Oudoksi on mennyt.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo kyllähän näiltä 70-80 luvun jouluhahmoilta toivois silmien olevan poissa.
Tontut pois pukin jaloista
Heeei. Meillä oli juuri tuollainen naamari. Minulle kerrottiin jälkeenpäin, että faija oli käynyt naapurin minua pari vuotta vanhempien kakaroiden luona pukkina päällään tuollainen naamari, tonttulakki ja mutsin punainen aamutakki. Kai se samalla jakoi meilläkin lahjat, mutta olin liian pieni muistamaan. Mahtoi olla näky. Lopultakin keksin, mikä on se hetki mihin menen ensimmäisenä kunhan saan aikakoneeni toimimaan.
 

Cranbrooker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Red Wings
Heeei. Meillä oli juuri tuollainen naamari. Minulle kerrottiin jälkeenpäin, että faija oli käynyt naapurin minua pari vuotta vanhempien kakaroiden luona pukkina päällään tuollainen naamari, tonttulakki ja mutsin punainen aamutakki. Kai se samalla jakoi meilläkin lahjat, mutta olin liian pieni muistamaan. Mahtoi olla näky. Lopultakin keksin, mikä on se hetki mihin menen ensimmäisenä kunhan saan aikakoneeni toimimaan.
Joo toi löyty googlesta, mut aivan samanlainen pelottava maski oll myös meillä käytössä. Olis siitä valokuvakin, ei nyt taivu. Kyllä tolla naamarilla saa lapsen ku lapsen kunnioittamaan pukkia
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo toi löyty googlesta, mut aivan samanlainen pelottava maski oll myös meillä käytössä. Olis siitä valokuvakin, ei nyt taivu. Kyllä tolla naamarilla saa lapsen ku lapsen kunnioittamaan pukkia
Kuvan pukilla ei ole mutsin punaista aamutakkia, niin ei taida olla naapurin kakarat kuvassa, mutta ehkä siinä on vinkki sarjahukuttajan liikkeistä 70-luvulla.

 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Joo kyllähän näiltä 70-80 luvun jouluhahmoilta toivois silmien olevan poissa.
Tontut pois pukin jaloista
Noiden lapsiparkojen elämä ei takuulla ollut koskaan entisensä ton joulun jälkeen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katsoin vain urheilua telkkarista. Ensin Kerhon pelin ja sitten Bundesliigaa. Ja nyt olen huppelissa. What happens next now?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kieltämättä nauroin melkein ääneen tuon tonttuviestin luettuani. Ihan hyväntahtoisesti kuitenkin. Tuo viesti on sellainen, minkä joku voisi @vilperi ä esittääkseen kirjoittaa "matki kirjoittajaa" - ketjuun. Uudemman tuotannon tontut.. Voi vittu.

Naurakaa vain. Mutta en näemmä ole edes yksin harmituksineni ja ihmettelyineni. Vaan tämä innokas ja kunnioitettava tonttuhahmojen kerääjä on huomioinut myös saman asian uusimmista tontuista:


"Peippo harmittelee kun uusimmissa hahmoissa ei näy edes tontun silmät. Tonttu jorottaa hattu silmillä. Itse hän arvostaa ilmeitä, joita on varsinkin vanhemmissa tontuissa.

– Semmonen kurttunaama ja iloisen näköinen tonttu on paras."

En tiedä kuinka jouluihmisiä minulle naureskelevat ihmiset ovat, mutta minä itsehän olen melkoinen jouluihminen ja tämä tonttuasia kiinnostaa minua myös jonkin verran. Ei kuitenkaan ole kyse elämää suuremmasta asiasta vaan asiasta jonka nyt voi vaan noteerata ja mainita jossain tällaisessa ketjussa. Kun olen asian nyt pannut ainakin itse varsinkin tänä vuonna merkille.

Mutta haluan painottaa sitä että ei tosiaan ole mikään kovin suuri asia minunkaan mielestäni ja tällä palstalla käsitellään paljon merkittävimpiäkin juttuja.
 

Buster

Jäsen
Onko tää tumma/musta tausta valkoharmaalla tekstillä jotain uutta muotia, kun Viaplay muutti ulkoasunsa sellaiseksi ja nyt sitten imdb:n yläpalkki ja alaosa on tummana. Sen tiedän, että se antaa jotenkin ammattimaisen vaikutelman sykoloogisesti ja pikkunäyttöihmisiä varten yksinkertaistetaan ulkoasua kun ne eivät vissiin osaa pysyä mobiilisivujen puolella, mutta kyllä ennen oli paremmin. Tumma teksti vaaleahkolla pohjalla, kirja oli fyysinen kirja ja mäkihypyssä tuli menestystä.

Vaatii totuttelua.
 

ace

Jäsen
Onko tää tumma/musta tausta valkoharmaalla tekstillä jotain uutta muotia, kun Viaplay muutti ulkoasunsa sellaiseksi ja nyt sitten imdb:n yläpalkki ja alaosa on tummana. Sen tiedän, että se antaa jotenkin ammattimaisen vaikutelman sykoloogisesti ja pikkunäyttöihmisiä varten yksinkertaistetaan ulkoasua kun ne eivät vissiin osaa pysyä mobiilisivujen puolella, mutta kyllä ennen oli paremmin. Tumma teksti vaaleahkolla pohjalla, kirja oli fyysinen kirja ja mäkihypyssä tuli menestystä.

Vaatii totuttelua.
Fyysistä kirjaa ja mäkihypyn menestystä kaipailen itsekkin, toinen niistä on onneksi edelleen saatavissa. Tämä tumma pohja, valkoinen teksti on kuitenkin paras innovaatio sitten pyörän. Tuntuu helpommalta lukea eikä silmät rasitu ollenkaan saman lailla kuin valkoisen taustan kanssa.

Ikänäkö on kyllä tuonnut sen hankaluuden, että välillä valkoisesta tekstistä on vaikea erottaa esim. milloin Jatkoajan ketju on lihavoitu, eli siis sisältää lukemattomia viestejä.

Enkä tarkoita tuhansia uusia, vaan niitä mitä en itse ole lukenut. Joku olisi tähän tarttunut kuitenkin.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Gutenberg pyörii haudassaan nyt. Vittu, meitä törppöjä vartenko se kirjapainotaito piti mennä keksimään? Kirjastot kirjoitettu täyteen maailman viisautta, ilmaiseksi kaikkien saatavilla? Jonottaako ihmiset sinne? Ei, ne jonottaa ilmaisia ämpäreitä ja Vesa Keskisen halpaa bensaa.

Oikeasti, jos nyt kustaan tää planeetta ja ihmiskunta ja kaikki hieno, kuten näyttää, niin pakko on todeta Vonnegutin sanoin että ei mikään iso menetys.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oikeasti, jos nyt kustaan tää planeetta ja ihmiskunta ja kaikki hieno, kuten näyttää, niin pakko on todeta Vonnegutin sanoin että ei mikään iso menetys.
Oi suuri oraakkeli @Evil, Vonnegut kiinnostaa, kiinnostanut jo pitkään. Ei vaan tiedä mistä olisi parasta aloittaa. Valaise minua. Lupaan hakea kirjastosta.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Oi suuri oraakkeli @Evil, Vonnegut kiinnostaa, kiinnostanut jo pitkään. Ei vaan tiedä mistä olisi parasta aloittaa. Valaise minua. Lupaan hakea kirjastosta.
Mestarien aamiainen ja Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle. Näistä on hyvä aloittaa matka Kilgore Troutin ihmeelliseen maailmaan.

Hei, hetkinen. Eikös meillä ollut Kilgore Trout täällä Jatkoajassakin? Ja Leevi Sytky?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On vissiin tulossa miehelle oikein messevä lasku lapsensa etälänmatkasta jonka lapsi tekee äitinsä ja uuden perheen kanssa. Passia, matkavaatetta ja itse matka. Joskus vielä jaksan ihmetellä mitä kaikkea ex maksattaa miehelläni. Ei ole minun rahojani eikä asia sinänsä kuulu minulle. Haluan vaan hetken ihmitellä... jopa pikkusen kiukustua miten miehen hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä en jonota yhtään mitään. Vielä pahempi juttu. Mutta joo, teikäläisellä on jälleen kerran kiva pointti. Olisivatpa ihmiset sivistyneempiä ja fiksumpia. Ei nykyisin enää jakseta lukea kirjoja, kun kaikki on hektistä ja pakko pyöriä netissä. Koskee meikäläistäkin. Ajattelin tosin josko lainaisin kirjastosta jonkun kivan teoksen... ehkä, katsotaan.
Minä rakastan kirjastoja, suomalaista kirjastolaitosta. Olen pariin otteeseen nuorena työskennellytkin kirjastossa. Kun oli näitä työllistämistöitä, puolen vuoden hommia, niin aina halusin nimenomaan kirjastoon. Voisin viettää viikkoja kuljeskellen hyllyjen välissä, lukien välillä runoja, välillä romaaneita, välillä tietokirjoja. Rakastan kirjoja, niiden tuntua käsissä, niistä välittyvää tietoa ja viisautta... Ei koskaan mikään äänikirja tai digitaalinen paska voi korvata sitä tunnetta, kun olet odottanut kauan että saat jonkun tietyn kirjan käteesi ja lopulta se toteutuu...

Viimeksi tämän tunteen herätti Princen elämäkerta The Beautiful Ones. Jo se tunne, kun otti käteensä kirjan joka painoi varmaan kilon... Äärimmäisen hienosti toimitettu kirja täynnä upeita kuvasivuja ja tiukkaa tekstiä, ihan loistavasti tehty opus. Se ilo, että joku vielä satsaa tuollaiseen... Vittu, digitaalimaailma, haista paska!
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä luin juuri Mika Waltarin Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, on muuten loistavaa tekstiä nykyiseen ahdasmielisyyteen. Ja sitten aloitin Waltarin Nuoren Johanneksen. Niin että sitä vaan ihmettelen, että miten helvetisti tuo Waltari tiesi kaikesta? Sinuhe on luettu jo ajat sitten.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä luin juuri Mika Waltarin Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, on muuten loistavaa tekstiä nykyiseen ahdasmielisyyteen. Ja sitten aloitin Waltarin Nuoren Johanneksen. Niin että sitä vaan ihmettelen, että miten helvetisti tuo Waltari tiesi kaikesta? Sinuhe on luettu jo ajat sitten.
Se on ollut ennen vanhaan pikkasen erilainen prosessi tehdä taustatyötä kirjaa varten, ei ollut mahdollista katsella paikkoja google mapsista ja wikipedioida faktoja.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on ollut ennen vanhaan pikkasen erilainen prosessi tehdä taustatyötä kirjaa varten, ei ollut mahdollista katsella paikkoja google mapsista ja wikipedioida faktoja.
Juuri niin, sivistynyt mies oli Mika. Ja teki sen jo aikoinaan, mistä myöhemmin Forrest Gump tehtiin.
Waltarin kirjoista saisi mainion leffasarajn nykytekniikalla. Läpi Euroopan pikku virne päällä! Ja suomalaiset ummikkoja!!1?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mestarien aamiainen ja Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle. Näistä on hyvä aloittaa matka Kilgore Troutin ihmeelliseen maailmaan.
Eihän nuo kuulu edes Vonnegutin top3:een. Joka on Sähköpiano-Jumala teitä siunatkoon, herra Rosewater-Titanin seireenit. Järjestyksen voi jokainen päättää itse. Sitten tulee noita Huihaitasunmuita.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen tällä viikolla saanut keskimäärin enemmän nukutuksi työpäivinä kuin vapaapäivien vastaisina öinä... Näköjään kaikki on mahdollista.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen tällä viikolla saanut keskimäärin enemmän nukutuksi työpäivinä kuin vapaapäivien vastaisina öinä... Näköjään kaikki on mahdollista.
Vaikka ihmettelyketjussa ollaankin, niin en enää ihmettele, ettei se homma siellä duunissa olevan naisen kanssa etene. Ei kai se etene, jos työpäivinä nukutaan enemmän kuin öisin. Ihmettelen toki sitä, että eikö pomo anna palautetta siitä, että työpäivänä nukutaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös