Ihmettelyketju

• 6 480 436
  • 39 075

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katsoin vain urheilua telkkarista. Ensin Kerhon pelin ja sitten Bundesliigaa. Ja nyt olen huppelissa. What happens next now?

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kieltämättä nauroin melkein ääneen tuon tonttuviestin luettuani. Ihan hyväntahtoisesti kuitenkin. Tuo viesti on sellainen, minkä joku voisi @vilperi ä esittääkseen kirjoittaa "matki kirjoittajaa" - ketjuun. Uudemman tuotannon tontut.. Voi vittu.

Naurakaa vain. Mutta en näemmä ole edes yksin harmituksineni ja ihmettelyineni. Vaan tämä innokas ja kunnioitettava tonttuhahmojen kerääjä on huomioinut myös saman asian uusimmista tontuista:

"Peippo harmittelee kun uusimmissa hahmoissa ei näy edes tontun silmät. Tonttu jorottaa hattu silmillä. Itse hän arvostaa ilmeitä, joita on varsinkin vanhemmissa tontuissa.

– Semmonen kurttunaama ja iloisen näköinen tonttu on paras."

En tiedä kuinka jouluihmisiä minulle naureskelevat ihmiset ovat, mutta minä itsehän olen melkoinen jouluihminen ja tämä tonttuasia kiinnostaa minua myös jonkin verran. Ei kuitenkaan ole kyse elämää suuremmasta asiasta vaan asiasta jonka nyt voi vaan noteerata ja mainita jossain tällaisessa ketjussa. Kun olen asian nyt pannut ainakin itse varsinkin tänä vuonna merkille.

Mutta haluan painottaa sitä että ei tosiaan ole mikään kovin suuri asia minunkaan mielestäni ja tällä palstalla käsitellään paljon merkittävimpiäkin juttuja.

Buster

Jäsen
Onko tää tumma/musta tausta valkoharmaalla tekstillä jotain uutta muotia, kun Viaplay muutti ulkoasunsa sellaiseksi ja nyt sitten imdb:n yläpalkki ja alaosa on tummana. Sen tiedän, että se antaa jotenkin ammattimaisen vaikutelman sykoloogisesti ja pikkunäyttöihmisiä varten yksinkertaistetaan ulkoasua kun ne eivät vissiin osaa pysyä mobiilisivujen puolella, mutta kyllä ennen oli paremmin. Tumma teksti vaaleahkolla pohjalla, kirja oli fyysinen kirja ja mäkihypyssä tuli menestystä.

Vaatii totuttelua.

ace

Jäsen
Onko tää tumma/musta tausta valkoharmaalla tekstillä jotain uutta muotia, kun Viaplay muutti ulkoasunsa sellaiseksi ja nyt sitten imdb:n yläpalkki ja alaosa on tummana. Sen tiedän, että se antaa jotenkin ammattimaisen vaikutelman sykoloogisesti ja pikkunäyttöihmisiä varten yksinkertaistetaan ulkoasua kun ne eivät vissiin osaa pysyä mobiilisivujen puolella, mutta kyllä ennen oli paremmin. Tumma teksti vaaleahkolla pohjalla, kirja oli fyysinen kirja ja mäkihypyssä tuli menestystä.

Vaatii totuttelua.
Fyysistä kirjaa ja mäkihypyn menestystä kaipailen itsekkin, toinen niistä on onneksi edelleen saatavissa. Tämä tumma pohja, valkoinen teksti on kuitenkin paras innovaatio sitten pyörän. Tuntuu helpommalta lukea eikä silmät rasitu ollenkaan saman lailla kuin valkoisen taustan kanssa.

Ikänäkö on kyllä tuonnut sen hankaluuden, että välillä valkoisesta tekstistä on vaikea erottaa esim. milloin Jatkoajan ketju on lihavoitu, eli siis sisältää lukemattomia viestejä.

Enkä tarkoita tuhansia uusia, vaan niitä mitä en itse ole lukenut. Joku olisi tähän tarttunut kuitenkin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Gutenberg pyörii haudassaan nyt. Vittu, meitä törppöjä vartenko se kirjapainotaito piti mennä keksimään? Kirjastot kirjoitettu täyteen maailman viisautta, ilmaiseksi kaikkien saatavilla? Jonottaako ihmiset sinne? Ei, ne jonottaa ilmaisia ämpäreitä ja Vesa Keskisen halpaa bensaa.

Oikeasti, jos nyt kustaan tää planeetta ja ihmiskunta ja kaikki hieno, kuten näyttää, niin pakko on todeta Vonnegutin sanoin että ei mikään iso menetys.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Oikeasti, jos nyt kustaan tää planeetta ja ihmiskunta ja kaikki hieno, kuten näyttää, niin pakko on todeta Vonnegutin sanoin että ei mikään iso menetys.
Oi suuri oraakkeli @Evil, Vonnegut kiinnostaa, kiinnostanut jo pitkään. Ei vaan tiedä mistä olisi parasta aloittaa. Valaise minua. Lupaan hakea kirjastosta.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oi suuri oraakkeli @Evil, Vonnegut kiinnostaa, kiinnostanut jo pitkään. Ei vaan tiedä mistä olisi parasta aloittaa. Valaise minua. Lupaan hakea kirjastosta.
Mestarien aamiainen ja Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle. Näistä on hyvä aloittaa matka Kilgore Troutin ihmeelliseen maailmaan.

Hei, hetkinen. Eikös meillä ollut Kilgore Trout täällä Jatkoajassakin? Ja Leevi Sytky?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On vissiin tulossa miehelle oikein messevä lasku lapsensa etälänmatkasta jonka lapsi tekee äitinsä ja uuden perheen kanssa. Passia, matkavaatetta ja itse matka. Joskus vielä jaksan ihmetellä mitä kaikkea ex maksattaa miehelläni. Ei ole minun rahojani eikä asia sinänsä kuulu minulle. Haluan vaan hetken ihmitellä... jopa pikkusen kiukustua miten miehen hyväntahtoisuutta käytetään hyväksi.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä en jonota yhtään mitään. Vielä pahempi juttu. Mutta joo, teikäläisellä on jälleen kerran kiva pointti. Olisivatpa ihmiset sivistyneempiä ja fiksumpia. Ei nykyisin enää jakseta lukea kirjoja, kun kaikki on hektistä ja pakko pyöriä netissä. Koskee meikäläistäkin. Ajattelin tosin josko lainaisin kirjastosta jonkun kivan teoksen... ehkä, katsotaan.
Minä rakastan kirjastoja, suomalaista kirjastolaitosta. Olen pariin otteeseen nuorena työskennellytkin kirjastossa. Kun oli näitä työllistämistöitä, puolen vuoden hommia, niin aina halusin nimenomaan kirjastoon. Voisin viettää viikkoja kuljeskellen hyllyjen välissä, lukien välillä runoja, välillä romaaneita, välillä tietokirjoja. Rakastan kirjoja, niiden tuntua käsissä, niistä välittyvää tietoa ja viisautta... Ei koskaan mikään äänikirja tai digitaalinen paska voi korvata sitä tunnetta, kun olet odottanut kauan että saat jonkun tietyn kirjan käteesi ja lopulta se toteutuu...

Viimeksi tämän tunteen herätti Princen elämäkerta The Beautiful Ones. Jo se tunne, kun otti käteensä kirjan joka painoi varmaan kilon... Äärimmäisen hienosti toimitettu kirja täynnä upeita kuvasivuja ja tiukkaa tekstiä, ihan loistavasti tehty opus. Se ilo, että joku vielä satsaa tuollaiseen... Vittu, digitaalimaailma, haista paska!

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä luin juuri Mika Waltarin Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, on muuten loistavaa tekstiä nykyiseen ahdasmielisyyteen. Ja sitten aloitin Waltarin Nuoren Johanneksen. Niin että sitä vaan ihmettelen, että miten helvetisti tuo Waltari tiesi kaikesta? Sinuhe on luettu jo ajat sitten.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mä luin juuri Mika Waltarin Mikael Karvajalan ja Mikael Hakimin, on muuten loistavaa tekstiä nykyiseen ahdasmielisyyteen. Ja sitten aloitin Waltarin Nuoren Johanneksen. Niin että sitä vaan ihmettelen, että miten helvetisti tuo Waltari tiesi kaikesta? Sinuhe on luettu jo ajat sitten.
Se on ollut ennen vanhaan pikkasen erilainen prosessi tehdä taustatyötä kirjaa varten, ei ollut mahdollista katsella paikkoja google mapsista ja wikipedioida faktoja.

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Se on ollut ennen vanhaan pikkasen erilainen prosessi tehdä taustatyötä kirjaa varten, ei ollut mahdollista katsella paikkoja google mapsista ja wikipedioida faktoja.
Juuri niin, sivistynyt mies oli Mika. Ja teki sen jo aikoinaan, mistä myöhemmin Forrest Gump tehtiin.
Waltarin kirjoista saisi mainion leffasarajn nykytekniikalla. Läpi Euroopan pikku virne päällä! Ja suomalaiset ummikkoja!!1?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mestarien aamiainen ja Hui hai eli jäähyväiset yksinäisyydelle. Näistä on hyvä aloittaa matka Kilgore Troutin ihmeelliseen maailmaan.
Eihän nuo kuulu edes Vonnegutin top3:een. Joka on Sähköpiano-Jumala teitä siunatkoon, herra Rosewater-Titanin seireenit. Järjestyksen voi jokainen päättää itse. Sitten tulee noita Huihaitasunmuita.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Olen tällä viikolla saanut keskimäärin enemmän nukutuksi työpäivinä kuin vapaapäivien vastaisina öinä... Näköjään kaikki on mahdollista.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Olen tällä viikolla saanut keskimäärin enemmän nukutuksi työpäivinä kuin vapaapäivien vastaisina öinä... Näköjään kaikki on mahdollista.
Vaikka ihmettelyketjussa ollaankin, niin en enää ihmettele, ettei se homma siellä duunissa olevan naisen kanssa etene. Ei kai se etene, jos työpäivinä nukutaan enemmän kuin öisin. Ihmettelen toki sitä, että eikö pomo anna palautetta siitä, että työpäivänä nukutaan.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Vaikka ihmettelyketjussa ollaankin, niin en enää ihmettele, ettei se homma siellä duunissa olevan naisen kanssa etene. Ei kai se etene, jos työpäivinä nukutaan enemmän kuin öisin. Ihmettelen toki sitä, että eikö pomo anna palautetta siitä, että työpäivänä nukutaan.
Olin just nyt juuri sopivan väsynyt hajotakseni tälle, joten kiitti sulle!

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mutta kun lasten äiti sossun tuella ja uusi mies kai opintotuella niin minä kuitenkin haluan että lapset pääsevät tapaamaan myös Oulussa asuvia (eli äidin puolen) serkkujaan
Miehen ex-puoliso on kokopäivä töissä, samoin uusi mies ja Kanariasaarilla ei asu ketään sukulaisia... Päättivät tänä vuonna ottaa lapsen mukaan ja samalla maksattaa koko matkan miehelläni. Kyllä varmaan tulee vielä pyyntöä jonkinmoisesta matkakassasta antaa mukaan. Enkä tiedä miksi pitää ostaa useilla sadoilla uusia vaatteita mitä on muka tapahtunut kesällä isukin rahoilla hankituille vaatteille.

Ehkä olen liian hyväsydäminen, mutta mielestäni teen vain lasteni eteen kaiken mahdollisen, että heillä olisi hyvä olla.
Tuleeko lapselle paha olo jos hän ja perheensä ei pääse isän maksamana Kanariansaarille? Kun siis isä ei kuulu matkaseurueeseen. Sitä vaan ihmettelen että miksi isän pitää kaikkien elatusrahojen jälkeen muka maksaa vielä perheen etelänreissu.

Glove

Jäsen
Exä kävi meidän nuorimman kanssa jenkeissä, mutta eipä tuo ollut minulta mitään vailla. Enkä olisi kyllä ylimääräistä antanutkaan, elatusmaksut kuitenkin maksoin.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Exä kävi meidän nuorimman kanssa jenkeissä, mutta eipä tuo ollut minulta mitään vailla. Enkä olisi kyllä ylimääräistä antanutkaan, elatusmaksut kuitenkin maksoin.

Itse olen ratkaissut tämän käyttämällä kondomia ja näyttämällä muutenkin niin rumalta, ettei yksikään lisääntymisikäinen naaras uskalla tulla lähelle

KaljaVeikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
235, Karjala-lippis
Itse olen ratkaissut tämän käyttämällä kondomia ja näyttämällä muutenkin niin rumalta, ettei yksikään lisääntymisikäinen naaras uskalla tulla lähelle

Tähän viestiin sisältyy viisaus, aina kannattaa käyttää kondomia. Itselläkin se on koko ajan paikallaan.
Tai no joo, tietenkin kustessa ja naidessa otan sen pois.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Minä ihmettelen aina välillä sitä kuinka tarkasti ja perinpohjaisesti jotkut (varmaan aika useatkin) tätä Jatkoajan keskustelupalstaa lukevat. Ja tämä ihmettely on hyväntahtoista. Toisaalta tuo palstan aktiivinen lukeminen on ihailtavaakin.

Minä kun luen vain harvoja ketjuja täältä ja mieleeni ei todellakaan jää erikseen kuin vain muutama nimimerkki.

Esimerkiksi tuokin ketju missä valitaan oikeiden pelaajien tilalle Jatkoajan nimimerkkejä vaatii hyvää tuntemusta niistä Jatkoajan nimimerkkienkin persoonista ja tyyleistä.

Tosin ei tuonne ketjuun ole vasta kuin ketjun aloittaja antanut oman tarkemman joukkueensa mutta on sekin osoitus jo siitä että jotkut todella lukevat tätä palstaa laajasti ja tarkasti. Mutta on tämä asia muutenkin aina välillä minua hyvällä tavalla ihmetyttänyt.

Minä ehkä korkeintaan osaisin nimetä joukkueen pelaajista jotka koostuvat sekä HPK-kannattajista että Kierrätyskeskukseen aktiivisesti kirjoittavista.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy