Ihmettelyketju

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen joutunut melkein joka vuosi reseptilääkkeitä (eri) apteekeista hakemaan,
eikä viimeiseen kymmeneen vuoteen ole Kela-korttia erikseen tarvittu, ajokortti on ajanut saman asian.
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.
Hyvä tietää. Kokeilen seuraavalla kerralla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.
Lompakoille saattaa olla kokonaan oma ketjunsa tai ainakin asiasta on puhuttu. Minulla ei ole ollut lompakkoa silloinkaan, kun älypuhelimia ei ollut edes suunnittelupöydällä.

Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä raportteja mitä tapahtuu sen luurin kadotessa tai se menee paskaksi tai laturia ei ole kenelläkään. Aika kovat odotukset ladataan yhteen laitteeseen.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen?
Esimerkkejä omasta elämästäni:

Lounaani maksan puhelimessani olevalla ePassi sovelluksella. Välillä eletään herroiksi ja syödään kalliimpi lounas kuin mitä verottajan asettamat rajat sallivat. Silloin esimerkiksi 12 euron lounaasta ePassilla maksetaan maksimi 10,50 ja loppu 1,50 pitää maksaa jotenkin toisella tapaa. Mikä sen kätevämpi kuin lähimaksu puhelimella, joka on jo maksuhetkellä kädessä, ei tarvitse kaivaa lompakkoa esiin.

Erityisesti näin kesällä on kiva lähteä kävelylle ilman mitään ylimääräistä taskuissa. Puhelin tietysti pitää olla mukana, koska musiikki, kello, kartta, netti, viestit, puhelut, yms. Ja jos sillä voi maksaakin kohdalle tulleet heräteostokset niin aina vaan parempi.

Viimeksi muokattu:

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mihin kelakorttia tarvitaan, jos on ajokortti?
Itse olen ainakin käyttänyt kelakorttia, kun ilmoittaudun TAYS:ssa sisälle. Siinä koneessa pystyy sillä kutsukirjeellä tai kelakortilla ilmoittautumaan. Mulla on ollut siellä monta käyntiä tänä vuonna ja erillistä kutsua ei aina ole tullut. Näin ollen olen ilmoittanut kelakortilla sisään. Ajokortilla tuo ei kai onnistuisi.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä raportteja mitä tapahtuu sen luurin kadotessa tai se menee paskaksi tai laturia ei ole kenelläkään. Aika kovat odotukset ladataan yhteen laitteeseen.
Ei sitä korttia tarvi paskaksi silputa ja roskiin heittää, vaikka puhelinta esimerkiksi maksaessa pääsääntöisesti käyttäisikin.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onneksi kortilla ja käteisellä voi maksaa, jos ne katoavat... Vai oliko niin ettei voi.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onneksi kortilla ja käteisellä voi maksaa, jos ne katoavat... Vai oliko niin ettei voi.
Käteinen ei aina onnistu ja eikö tässä ole jonkun verran myös ideana se, että niitä kortteja ei sitten kanneta.

Miksi joku kantaisi fyysistä korttia ja luurikorttia. Siinähän menisi se idea vähän niin kuin pilalle.

Suosikkijoukkue
Ne, joilta ei odoteta mitään ja JYP
Esimerkkejä omasta elämästäni:

Lounaani maksan puhelimessani olevalla ePassi sovelluksella. Välillä eletään herroiksi ja syödään kalliimpi lounas kuin mitä verottajan asettamat rajat sallivat. Silloin esimerkiksi 12 euron lounaasta ePassilla maksetaan maksimi 10,50 ja loppu 1,50 pitää maksaa jotenkin toisella tapaa. Mikä sen kätevämpi kuin lähimaksu puhelimella, joka on jo maksuhetkellä kädessä, ei tarvitse kaivaa lompakkoa esiin.

Erityisesti näin kesällä on kiva lähteä kävelylle ilman mitään ylimääräistä taskuissa. Puhelin tietysti pitää olla mukana, koska musiikki, kello, kartta, netti, viestit, puhelut, yms. Ja jos sillä voi maksaakin kohdalle tulleet heräteostokset niin aina vaan parempi.
Juuri tätä en käsitä. Se korttihan on aina mukana, jos ei sitten jollain lenkillä kympin seteli. Puhelimen taas voi jättää pois ihan hyvin.

Käytännössä se on yhtä lähellä kuin se puhelinkin. Ei sitä mistään käsilaukusta tarvitse kaivaa.

Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juuri tätä en käsitä. Se korttihan on aina mukana, jos ei sitten jollain lenkillä kympin seteli. Puhelimen taas voi jättää pois ihan hyvin.
Juuri tätä en käsitä. Mistä ihmeestä voisi tietää esimerkiksi paljonko kello on jos ei ole puhelin mukana. Kortrin voi jättää huoletta siis kotiin.

Suosikkijoukkue
Juuri tätä en käsitä. Mistä ihmeestä voisi tietää esimerkiksi paljonko kello on jos ei ole puhelin mukana. Kortrin voi jättää huoletta siis kotiin.
Miksi pitäisi aina tietää paljonko kello on?

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HIFK
Mitä hemmettiä? Syökö joku jotain kotibileissä? Juomaanhan sinne mennään. Miksi ihmeessä pitää tehdä yhtään mitään syötävää? Ihan ihmeellistä porukkaa. Mistä näitä oikein sikiää.

Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä hemmettiä? Syökö joku jotain kotibileissä? Juomaanhan sinne mennään.
Ei ei. Sinne mennään paneen. PAneen. Tokihan otti on varmempaa jos käyttää vähän limuviinaa typykkään syöttinä. Ja näin.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi pitäisi aina tietää paljonko kello on?
Siksi, että tietää milloin Piia Pasanen on ruudussa. Tai eihän sitä varmaksi voi tietää onko hänellä iltavuoro juuri nyt, mutta mahdollisuus on olemassa. Enää 22 minuuttia.

Suosikkijoukkue
Siksi, että tietää milloin Piia Pasanen on ruudussa. Tai eihän sitä varmaksi voi tietää onko hänellä iltavuoro juuri nyt, mutta mahdollisuus on olemassa. Enää 22 minuuttia.
Katsooko joku uutiset suorana?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen saanut ajokortilla lieviä nukahtamislääkkeitä. Siihen mahtanee vaikuttaa virkailija; hänen luonne, persoonallisuus ja työpäivän päättymisen lähestyminen? Pääasia kumminkin on, että homma toimii. Asia lienee siis paikkakunta/apteekki kohtainen?
Aikoinaan en saanut reseptilääkkeestä kelakorvausta kun ei juuri kelakorttia ollut mukana. Olisi pitänyt hakea ne korvaukset jälkikäteeni mutta taisi jäädä hakematta. Ehkä asiat tosiaan vaihtelee apteekeittain tai nykyään saa korvaukset jos on joku kortti jossa henkilötunnus on.

Katsooko joku uutiset suorana?
Ajattelin kohta katsella. Aika usein tulee katseltua puolelta ysiltä... Siinä on hyvä hetki pysähtyä ja rauhoittua illaksi... Ihan vaan istua miehen seuraksi, jutella päivästä ja kuunnella uutisista mitä maailmalla tapahtuu.

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, TPS
Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen.
Tämä ajokorttisovellus Autoilija beta kaatuu miulla heti kun sovelluksen käynnistää.. Ei oo näköjään kuukauteen päivitetty. Oneplus 6t puhelimena, muilla samaa ongelmaa?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä. Kohta taas. Katson aina, jos satun olemaan epäjumalan tavoitettavissa 20.30 tai 18.00/22.00.
Jätän yleensä katsomatta klo 18.00, koska se spoilaa liikaa illan kohokohtaa. Todella harvoin parissa tunnissa tapahtuu mitään maailmoja mullistavaa juuri tuossa välissä.

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, TPS
Itse olen ainakin käyttänyt kelakorttia, kun ilmoittaudun TAYS:ssa sisälle. Siinä koneessa pystyy sillä kutsukirjeellä tai kelakortilla ilmoittautumaan. Mulla on ollut siellä monta käyntiä tänä vuonna ja erillistä kutsua ei aina ole tullut. Näin ollen olen ilmoittanut kelakortilla sisään. Ajokortilla tuo ei kai onnistuisi.
Veikkaan vahvasti, että onnistuu. Ihan sama viivakoodi on kelakortissa ja ajokortissa. Siun HETU niistä viivakoodeista löytyy, ei muuta tietoa.

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Missä iässä ihminen alkaa katsomaan uutisia?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös Pohja