Ihmettelyketju

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siis miten jotkut jaksaa joka viikko googlettaa. Olis nytkin monta asiaa mielessä, mutta ei vaan jaksa.
Googletan välillä myös julkisilla paikoilla.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
Ihmiset, jotka tulevat kassalle ja kaivavat puhelimen esiin. Voiko olla niin tärkeää, ettei voi sitä minuutin mittaista asiointia ensin hoitaa?

Huom, eivät vituta, ihmettelen vain kyseisiä ihmisiä.
Minä tarkistan puhelimesta kortin pin-koodin.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo
Minä tarkistan puhelimesta kortin pin-koodin.
Minä olen kirjoittanut PIN-koodin pankkikorttiin mustalla tussilla.
Löytäjä saattaa luulla, että koodi on oikea...

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Hemmetti, hyvä idea! Teen saman. Onpahan mahdollisella löytäjällä tai varkaalla 1 yritys vähemmän. Tai 2, koska tottakai koittaa uudestaan ainakin kerran, ellei jopa sen kolmannenkin :)

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen jo sinänsä päässyt traumoista yli, mutta en silti voi koskaan unohtaa. Vanha herrasmies teki ostoksiaan prisman kassalla ja arvokkaasti kaivoi lompakostaan maksukortin. Olin seuraavana jonossa, mutta näkyihän se kilometrin päähän, kun siinä oli postit lappu missä luki jotain Visa 4582, Mastercard 6901.

Pankkihan tai vakuutus noita ei sitten korvaa, jos joku nisti päättää hieman keilata vanhuksen.

Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyy olla aikamoiset perverssiot, jos maksaa sitä, että kuulee kuinka akka huutaa ja kiljuu.
Tota, haluukko että kerron lisää...? Itsehän usein tippaan huntin lisää jos lupaa itkee.

Suosikkijoukkue
Tappara
Ja nuorena poikana laitoin nenäänkin tulpat, kumin käryn vuoksi.
Nynnyilyä. Akat hoitaakot ite ehkäsystä. Ja jos ei hoida, niin ainahan on olemassa suunnitelma B, jos hiffaat mun uatoksein, kjeh kjeh...

Nynnyilyä. Akat hoitaakot ite ehkäsystä. Ja jos ei hoida, niin ainahan on olemassa suunnitelma B, jos hiffaat mun uatoksein, kjeh kjeh...
No tuo ruottalaisuus/hesa pride tapa, ei kiinnosta.

Ihmettelin tossa, että miksi en oo koskaan ollut sopivan kokoinen.
Nuorena piti olla kasvatuslaitoksessa. Ja nyt iäkkäämpänä uhkailevat katkaisuhoidolla.
Sanovat muka että jokainen saa olla sellainen, kuin on. Ja *askat.

Muuten Aarniolle jäi enää 3v. ISTUTTAVAA kakkua. Aika vähän.

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ne, joilta ei odoteta mitään ja JYP
No itse ainakin maksan puhelimella, että se on vähän pakko kaivaa esiin.
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen? Yleensäkin ihmettelen jokaiseen tarjolle tulevaan digitaaliseen mahdollisuuteen tarttumista. Minä en ainakaan jaksa alkaa korjaamaan ehjää jollain sellaisella, joka viimeistään parin vuoden päästä on so last season.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tätä minä kyllä ihmettelen. Mitä hyötyä siitä on verrattuna kortilla maksamiseen? Yleensäkin ihmettelen jokaiseen tarjolle tulevaan digitaaliseen mahdollisuuteen tarttumista. Minä en ainakaan jaksa alkaa korjaamaan ehjää jollain sellaisella, joka viimeistään parin vuoden päästä on so last season.
Tämä on asia mihin tuskin koskaan saadaan vastausta. Kävin juuri lähikaupassa ja jätin Huawein kotiin. Sen sijaan maksoin ostokseni muutaman gramman painavalla pienellä muoviläpyskällä.

Mitä lisäarvoa se luurimahdollisuus tuo varsinkin, kun se on altis tai ainakin alttiimpi puihinmenolle kuin muovikortti.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen. Jos vielä kelakortinkin saisi (vai saako, en tiedä?) niin olisikin jo käytännössä kaikki tarvittava. En mä ole millään tasolla millään digitaalisella aallonharjalla, mutta tämmöiset omaa elämää helpottavat jutut kiinnostaa.

En kyllä minään muotijuttuna tota ajatellutkaan.

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Esimerkiksi se, että ei tarvi pitää sitä korttia mukana. Kirjastokortin ja ajokortinkin saa jo puhelimeen. Jos vielä kelakortinkin saisi (vai saako, en tiedä?) niin olisikin jo käytännössä kaikki tarvittava. En mä ole millään tasolla millään digitaalisella aallonharjalla, mutta tämmöiset omaa elämää helpottavat jutut kiinnostaa.

En kyllä minään muotijuttuna tota ajatellutkaan.
Mihin kelakorttia tarvitaan, jos on ajokortti?

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mihin kelakorttia tarvitaan, jos on ajokortti?
Ajokortilla ei vissiin saa niitä kela-korvauksia lääkkeistä. Eli apteekissa minä tarviin kelakorttia tai siis minulla on kela-kortti henkilökortissa...

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Olen joutunut melkein joka vuosi reseptilääkkeitä (eri) apteekeista hakemaan,
eikä viimeiseen kymmeneen vuoteen ole Kela-korttia erikseen tarvittu, ajokortti on ajanut saman asian.
Vuosimäärän muistan siitä kun vaihdoin silloin työnantajaa ja sain ensimmäisen korttipaikkoja sisältäneen puhelimensuojan ja lompakon käyttö loppui siihen.

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajokortilla ei vissiin saa niitä kela-korvauksia lääkkeistä. Eli apteekissa minä tarviin kelakorttia tai siis minulla on kela-kortti henkilökortissa...
Olen saanut ajokortilla lieviä nukahtamislääkkeitä. Siihen mahtanee vaikuttaa virkailija; hänen luonne, persoonallisuus ja työpäivän päättymisen lähestyminen? Pääasia kumminkin on, että homma toimii. Asia lienee siis paikkakunta/apteekki kohtainen?

Viimeksi junamatkalla erheilin. Sain hieman etukäteen kuulla liikkuvalta, vaunuun saapuvalta konnarittarelta, että hänen lukulaitteensa ei toimi. Vaihdoin harteita liikuttamatta cäshin pankkikorttiin. Sain virkailijattarelta pian saman palautteen. Säästin seitsemän euroa junamaksua ja joudun, rikottuani erästä kymmenestä käskystä, helvettiin?
Anteeksi VR.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy