Ihmettelyketju

  • 6 480 056
  • 39 075
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei jumalauta, tässähän rupee jo Suuren ja Mahtavankin byrokratiat tuntumaan ihan järkeenkäyviltä...

Mitähän tarkalleen ottaen tapahtuisi, jos vain hoitaisi tuon jotenkin järkevästi. Sitten jäisi kenties viinit saamatta.

Ehkä se joissain tilanteissa voisi olla hyväkin, jos Suomeen saataisiin lisää korruptiota ja harmaata taloutta.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täyty kyllä taas ihmetellä joidenkin käyttäytymistä liikenteessä. Tosiaan lähdin töistä ja siinä heti on risteys ja stop-merkki. Käännyin normaalisti vasemmalle ja kiinnitin heti huomioni takana tulevaan autoo, joka ei pysähtynyt, vaan tuli heti minun perässäni. Sitten aivan minun perseeseni kiinni ja välillä ajoi keskellä ja välillä ihan reunssa. Siinä ajettiin jonkin aikaa peräkanaa, kunnes tuli satasen nopeusrajoitus. Päätin painaa vähän kaasua ja nostin nopuden noin 120km/h ja tein vähän eroa. Ei aikaakaan, niin sama auto ihan perässä kiinni. No sitten taas ajettiin hetki, kunnes rajoitus laski. Ensin 80 sitten 60. Ajattelin kiusata ja ajaa ihan tasan 60. Tämän tehtyäni se tajusi jättää väliä minuun. Jouduin itse vähän matkan päästä jarruttamaan, koska edessä oli auto joka yritti kääntyä vasemmalle. Vastaan tuli kuitenkin niin paljon autoja, eikä hän ei päässyt, joten minäkin jouduin pysähtymään. Perässä oleva auto tuli ihan kiinni minuun. Viimein, kun päästiin lähtemään, niin lähdin kiihdyttämään aivan normaalisti. Takana tuleva pösö kuitenkin lähti aivan saatanasti ohi ja painoi varmaa 140 lasissa eteenpäin, toivottavasti poliisin ratsiaa kohti.

Olin aivan varma, että kuski on joku amispoika mallu huulessa ja lippa ylhäällä, mutta olin väärässä. Kuski oli joku +40 äijä ja hänellä oli ilmeisesti huono päivä.

Pakko vielä hieman ylimielisesti kommentoida, että jos olisin alkanut kenkimään oikein kunnolla, niin se pösö olisi kyllä jäänyt kuin tikku paskaan ;)
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Täyty kyllä taas ihmetellä joidenkin käyttäytymistä liikenteessä. Tosiaan lähdin töistä ja siinä heti on risteys ja stop-merkki. Käännyin normaalisti vasemmalle ja kiinnitin heti huomioni takana tulevaan autoo, joka ei pysähtynyt, vaan tuli heti minun perässäni. Sitten aivan minun perseeseni kiinni ja välillä ajoi keskellä ja välillä ihan reunssa. Siinä ajettiin jonkin aikaa peräkanaa, kunnes tuli satasen nopeusrajoitus. Päätin painaa vähän kaasua ja nostin nopuden noin 120km/h ja tein vähän eroa. Ei aikaakaan, niin sama auto ihan perässä kiinni. No sitten taas ajettiin hetki, kunnes rajoitus laski. Ensin 80 sitten 60. Ajattelin kiusata ja ajaa ihan tasan 60. Tämän tehtyäni se tajusi jättää väliä minuun. Jouduin itse vähän matkan päästä jarruttamaan, koska edessä oli auto joka yritti kääntyä vasemmalle. Vastaan tuli kuitenkin niin paljon autoja, eikä hän ei päässyt, joten minäkin jouduin pysähtymään. Perässä oleva auto tuli ihan kiinni minuun. Viimein, kun päästiin lähtemään, niin lähdin kiihdyttämään aivan normaalisti. Takana tuleva pösö kuitenkin lähti aivan saatanasti ohi ja painoi varmaa 140 lasissa eteenpäin, toivottavasti poliisin ratsiaa kohti.

Olin aivan varma, että kuski on joku amispoika mallu huulessa ja lippa ylhäällä, mutta olin väärässä. Kuski oli joku +40 äijä ja hänellä oli ilmeisesti huono päivä.

Pakko vielä hieman ylimielisesti kommentoida, että jos olisin alkanut kenkimään oikein kunnolla, niin se pösö olisi kyllä jäänyt kuin tikku paskaan ;)
Noille perässä viihtyville, joita turhan usein ilmenee olen parhaaksi lääkkeeksi todennut kunnon moottorijarrutukset. Yleensä ymmärtävät taikka sitten ei ja mulkoillen ohi paikan tullen lentosuukkojeni saattelemana jatkavat matkaansa.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noille perässä viihtyville, joita turhan usein ilmenee olen parhaaksi lääkkeeksi todennut kunnon moottorijarrutukset. Yleensä ymmärtävät taikka sitten ei ja mulkoillen ohi paikan tullen lentosuukkojeni saattelemana jatkavat matkaansa.
Mäkin itse asiassa näytin vaan peukkua. Toivottavasti näki.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Mäkin itse asiassa näytin vaan peukkua. Toivottavasti näki.
Kyllä se näki. Seuraavalla kerralla otat sellasen selfien missä mutrustelet huules pusutteluasemiin ja ohikiitävän taustalle. Haastetta toki mutta sikäli kuvan onnistuessa lähetät sen hänelle rek.tietojen perusteella ni varmasti tykkää. Eri asia toki mitä tykkää.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä se näki. Seuraavalla kerralla otat sellasen selfien missä mutrustelet huules pusutteluasemiin ja ohikiitävän taustalle. Haastetta toki mutta sikäli kuvan onnistuessa lähetät sen hänelle rek.tietojen perusteella ni varmasti tykkää. Eri asia toki mitä tykkää.
Seuraavalla kerralla painan tallan pohjaan. Ei kestä luonto sitä, että jotkut vanhat parrat hurjastelee.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Noille perässä viihtyville, joita turhan usein ilmenee olen parhaaksi lääkkeeksi todennut kunnon moottorijarrutukset. Yleensä ymmärtävät taikka sitten ei ja mulkoillen ohi paikan tullen lentosuukkojeni saattelemana jatkavat matkaansa.
Tulla systeemillä olen saanut roikkujalle parit sakot. Hermo mennyt kun joutuivat ajamaan perässäni täsmälleen rajoituksen mukaisesti paikassa, jossa minunkaan mielestä 60 ei ole ihan sitä mitä tarvitaan. Seuraavan kulman takana tutka. Lentosuukon laitoin. Osasyy lienee siinä, ellei kysyminen hemmo olisi roikkunut, olisin itse jäänyt tutkan uhriksi.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Seuraavalla kerralla painan tallan pohjaan. Ei kestä luonto sitä, että jotkut vanhat parrat hurjastelee.
Tuossa voi käydä huonosti. En suosittele.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, Utah Mammoth
Tulla systeemillä olen saanut roikkujalle parit sakot. Hermo mennyt kun joutuivat ajamaan perässäni täsmälleen rajoituksen mukaisesti paikassa, jossa minunkaan mielestä 60 ei ole ihan sitä mitä tarvitaan. Seuraavan kulman takana tutka. Lentosuukon laitoin. Osasyy lienee siinä, ellei kysyminen hemmo olisi roikkunut, olisin itse jäänyt tutkan uhriksi.
Tutkan kohdalle sattuessa ois varmaan itsellekkin käynyt joskus uhriutuminen. No sun kohdalla mahdolliset laput sentään oikeaan osoitteeseen. Ja näinhän ne välttää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmettelen tota kun ainakin tuntuu siltä että ihan joka ikinen vuosi jonkun saapumiserän astuessa palvelukseen uutisoidaan että varusmiesten kunto on romahtanut ja paino noussut. Meinaan kun tuntuu että se on joka vuosi romahtanut entisestään jos uutisia on uskominen. Niin että kuinka saatanan rapakuntoisia läskejä nykyaines sitten on, kun ei me silloin vajaa parikymmentä vuotta sitten kun itse kävin intin, mitenkään poikkeuksellisia supersoldateneita oltu. Jokin tässä nyt haiskahtaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen tota kun ainakin tuntuu siltä että ihan joka ikinen vuosi jonkun saapumiserän astuessa palvelukseen uutisoidaan että varusmiesten kunto on romahtanut ja paino noussut. Meinaan kun tuntuu että se on joka vuosi romahtanut entisestään jos uutisia on uskominen. Niin että kuinka saatanan rapakuntoisia läskejä nykyaines sitten on, kun ei me silloin vajaa parikymmentä vuotta sitten kun itse kävin intin, mitenkään poikkeuksellisia supersoldateneita oltu. Jokin tässä nyt haiskahtaa.
Ja sitten kun kuuntelee armeijan käyneiden juttuja niin ollaan juostu täyspakkaus selässä ja telamiinat käsissä cooperissa 3500 metriä, vaikka puolessavälissä pidettiin tupakan mittainen tauko.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Minä olen ihmetellyt ihmisten toimintaa tietyömailla. Tai toki vakioihmettelynä se, että miksi niin monet tuntevat pakottavaa tarvetta ajaa ylinopeutta, usein mojovaa sellaista, noilla alueilla. Mutta nyt erityisesti ihmetyttää muutamia kertoja tapahtunut. Oulun motarilla on tietöitä ja alennetut rajoitukset. Kaksi kaistaa kuitenkin käytössä. Ajan tapani mukaan nopeusrajoituksen mukaan mittarivirheen huomioiden. Nämä erikoiset kuskit ajavat koko tietyömaan kuuliaisesti perässäni rajoituksen mukaan. Sitten kun alennettu rajoitus päättyy ja satanen alkaa, niin pyyhältävätkin hirveellä kyydillä ohi ajaakseen sitten taas samaa vauhtia kuin minä. Joo, ei tuo mun kaara ihan kuuminta hottia ole kiihdytysajoissa, mutta kyllä minä ihan rivakasti kaasua painan. Oletan, että kyseiset kuskit luulevat minun jatkavan kuudenkympin jurruttamista myös satasen alueella, mitä toki ihmettelen. Luulisin loogisinta olevan, että 60 alueella rajoituksen mukaan ajava ajaa satasen alueella satasta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja sitten kun kuuntelee armeijan käyneiden juttuja niin ollaan juostu täyspakkaus selässä ja telamiinat käsissä cooperissa 3500 metriä, vaikka puolessavälissä pidettiin tupakan mittainen tauko.

Kunnon romahdus tuli siinä vaiheessa, kun juoksin itse 2200 metriä, vaikka urheilijanuorukaisena olin 2850 metrin kunnossa.

Nuorena pitää protestoida kaikenlaista pakottamista vastaan enkä juossut tosissaan. Siinä oli muutama muukin alokas mukana suunnitelmassa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin että kuinka saatanan rapakuntoisia läskejä nykyaines sitten on, kun ei me silloin vajaa parikymmentä vuotta sitten kun itse kävin intin, mitenkään poikkeuksellisia supersoldateneita oltu. Jokin tässä nyt haiskahtaa.
Kyllä siinä on aika iso ero. Ei meidän nuoruudessa tuijotettu ruutuja ja juotu es:ää päiviä pitkiä, vaan oltiin ulkona, nussittiin, varasteltiin ja tehtiin ruumiillisesti jotain. Kotona käytiin vaan nukkumassa ja syömässä. Viime viikolla yks kesätyöJonne meinas kuolla sydänkohtaukseen, ku laitoin sen kantamaan 10kg säkkejä portaita pitkin. Ihan laiha se oli, mut kunto oli paska, ku ei ollu ikinä joutunu tekemään mitään ruumiillista.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Luulisin loogisinta olevan, että 60 alueella rajoituksen mukaan ajava ajaa satasen alueella satasta.

Voi olla loogista, mutta moni joka ajaa alemmalla rajoitusalueella rajoituksen mukaan, ei sitten kuitenkaan tee samaa satasen alueella vaan tyytyy alinopeuteen. Ohittajat lienee olettaneet, että olet yksi heistä. Ja Suomen maanteillähän yleensä kannattaa ohittaa aina kun paikka on.
 

Nick Neim

Jäsen
Kunnon romahdus tuli siinä vaiheessa, kun juoksin itse 2200 metriä, vaikka urheilijanuorukaisena olin 2850 metrin kunnossa.

Nuorena pitää protestoida kaikenlaista pakottamista vastaan enkä juossut tosissaan. Siinä oli muutama muukin alokas mukana suunnitelmassa.
Tällä tavalla osa sai myös kaksi ilmaista vapaapäivää loppuviikoille. Osa meidän saapumiserän urheilijoista tuota tajusi hyödyntää, osa ei. Jotkut painelivat sen 3000 metriä heti ensimmäisessä cooperissa saaden sen kuntsarin, mutta silloin se 10% parannus oli ihan turha toivo tuossa kotiuttavassa. Siitäkin sai siis kuntsarin, kuten siitä 3000 metrin ylityksestäkin. Cooperista oli siis mahdollista saada pari vapaapäivää meidän saapumiserässä.

Me laiskemmat tyydyttiin pelkästään yhteen kun ei 3000 metriin ollut mitään mahdollisuuksia, mutta yhdenkin futarin juoksema 2300(?) metriä ensimmäisessä ja yli 3100 metriä toisessa pisti skappareiltakin hälytyskelloja soimaan. Kuntsarit jaettiin kuitenkin normaalisti, vaikka jotain juttua tuosta kai olikin. Aika harva nimittäin ilman sitä vapaapäiväänsä lopulta jäi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös