Itse asiassa lehdistö on kohdellut kokonaisuutena Nykästä aika suopeasti. Ei minkäänlaista varjelua? Nimenomaan lehdistössä Mattia on käytännössä käsitelty tekemisiinsä nähden varsin pehmeästi ja hän on päälle aina saanut selitellä tekemisiään. Nykäsen rötöksistä kertominen, niiden julkaisu ei ole lähtökohtaisesti ryöpytystä.. Olympiavoittajan puukotusuutinen ei ole ryöpytystä. Nykäsen jatkuva arvostelu ja Nykäsen vastustama perässäjuoksu olisi ryöpytystä. Nykänen kertomassa rötöksistään palkkiota vastaan ei ole ryöpytystä vaan jopa huonoa journalismia, eri syystä. Julkisuus on kovaan mutta paljolti myös Nykäsen itse hankkimalla hankkimaa.
Nykäseen liittyen vielä huomauttaisin, että mies on ollut ~30 vuotta julkisuudessa ennen näiden somealustojen yleistymistä.
Ehkä meillä on tässä sitten vain erilainen näkemys. Kyllä Matin puukotukset ja naisten hakkaamiset uutisissa aina oli. Se, että Matti myös itse niistä välillä (rahan tai julkisuuden kipeänä) kertoi on sitten eri asia.
Nykänenhän taisi kuitenkin jossain määrin olla "riippuvainen" julkisuudesta - ja toki se julkisuus toi sitten ostovoimaakin pöytään. Matti ei kuitenkaan oikein osannut hallita julkisuuskuvaansa - tai toisaaltahan voi miettiä, että Matti loi sellaisen julkisuuskuvan jolla sai helppoa julkisuutta ja näkyvyyttä. Virheitä mies toki teki mutta kuitenkin sovitti rikoksensa aina - tosin ei välttämättä aina oppinut virheistään. Näitä on tosiaankin turha enempää retostella kenenkään - kepeät mullat Nykäselle.
Siitä olen täysin samaa mieltä, että Viitalalta oli nyt kyllä pelisilmä perseessä tuon oman ulostulonsa suhteen. Nykäsen tekemiset on nyt tehty ja mikäli Viitala esille tuomiaan asioita haluaisi jotenkin alleviivata, sen voisi tehdä tahdikkaammallakin tavalla kuin Nykästä keppihevosena käyttäen. Pihla nyt toimi näin ja se kertoo hänestä itsestään melko paljon - ja hänen anteeksipyyntönsä oli kuin ripulista kärsivän pieru.
Tähän ei oikeastaan ole lisättävää. Ainahan näitä kuolemien varjolla ratsastavia julkkiksia on ollut ja aina tulee olemaan.
Urheilu on teennäistä ja urheilussa pärjääminen kansakunnan suurena tekona vasta teennäistä onkin.
Nykänen oli minunkin ihailema urheilija, ja kuolemansa ehti koskettaa pienen hetken, kun katsoin eilisiä muisteloita. Tämä ei kuitenkaan vaikuta asioiden seuraamista niin, että koen loukkaukseksi jonkin asian, joka muistuttaa minua toisesta näkökulmasta. Pitää kuitenkin huomioida, että Nykänen ehti sovittaa rikoksensa, ja vaikka siitä huolimatta minusta ikäviäkin asioita voidaan nostaa esiin, täytyy tässä yhteydessä kysyä, kuka on Pihla Viitala?
Nykäsen kuolema ei ole uutinen enää hautajaisten jälkeen, ja jos silloin haluaa ilmaista mielipiteensä, siitä täytyy kirjoittaa kirja.
Hyvin sanottu. Urheilu on teennäistä. Aikuisten ihmisten leikkiä.
Eipä tuo Viitalan instagram-postaus minuakaan loukannut. Pidin sitä vain tyhjänpäiväisenä ja kuten teennäinen anteeksipyyntö antaa ymmärtää, tarkoituksena on ollut tuoda esiin väkivaltaa ja erioten miesten tekemää väkivaltaa naisia/perheenjäseniä kohtaan. Sinänsä tärkeä asia jonka framille nostaminen on aina kivuliasta. Mutta olettaen Viitalan motiivien olevan asian esiin tuominen, osoittaa aika isoa pelisilmän puutetta tehdä se tavalla jolla hän teki.
No, tämä saa osaltani jäädä tähän. Ei se nyt niin iso juttu ollut. Mitä tulee somessa tapahtuviin julkkisten ylilyönteihin tämä menee kategoriaan "ei juuri merkitystä". Vähemmän yllättäen siellä on väkijoukko talikot tanassa Pihlan instagramissa. Kuten myös Suvi Auvisen.
Pihla Viitala on siis näyttelijä.