Olen aina ihmetellyt, ja ihmettelen nyt, miten jonkun mielestä virheiden myöntämättömyys on parempi kuin niiden myöntäminen. Maailma tarvitsee enemmän omien virheiden tunnustamista kuin "sanojen takana seisomista" kun on tehty virhe.
Minä taas en ymmärrä, miten julkisuudesta elänyttä ihmistä ei saisi arvostella julkisuudessa tämän kuoleman jälkeen. Kannatan siis sitä, että joko voidaan kehua ja haukkua tai sitten ollaan kokonaan hiljaa. Ei tässä kukaan ole Nykäsen lähipiiriä häirinnyt, vaan ilmaissut mielipiteensä samalle yleisölle, josta Nykänen leipänsäkin sai. Kyllä maailmaan ääntä ja mielipiteitä mahtuu, ja näin sen pitääkin olla.
Kylläkyllä, minua ei henkilökohtaisesti haittaa jos joku haluaa tuoda esille Nykäsen tekemät virheet. Se taas on eri asia onko se miten fiksua ottaa esille välittömästi kuoleman jälkeen.
Se mikä minua ärsyttää tuossa on se, että kyllähän sen tyhmäkin jo tajuaa, että tuollaisista puheista joku mielensä pahoittaa. Sitten se oma mielipide muutetaan ja laitetaan se "ajattelemattomuuden" piikkiin. Kun en usko hetkeäkään, etteikö vaikka Pihla olisi täysin samaa mieltä, ellei olisi saanut paskaa niskaansa seuraajiltaan. Siis anteeksipyyntö ei tule Pihlan omasta oivalluksesta, saatika mielipiteen muutoksesta, vaan ainoastaan yleisön painostuksen aiheuttamasta hyväksynnän hakemisesta. Tekopyhää.
Edit. Ja siis tarkoitan sitä, että jos päätät julkaista tuollaisen mielipiteen omalla nimelläsi omalla somekanavallasi, niin kyllähän sinun on pakko tiedostaa se, että hyvin moni tulee olemaan eri mieltä kanssasi. Ymmärtäisin jos vaikka JA:ssa joku moisen kirjoituksen nimettömänä laittaisi, kun eihän täällä ole henkilön imagolla tai julkisuuskuvalla arvoa, nimettömiä kun ollaan. Tämä taas radikaalisti vähentää sitä ajatteluprosessia viestien julkaisujen kanssa.
Somessa jos omalla nimelläsi jotain julkaiset, luulisi sinun oikeasti ajattelevan niinkuin kirjoitat, etkä ole hakemassa vain yleistä hyväksyntää kyseisellä julkaisulla.