Ihmettelyketju

  • 6 339 930
  • 38 741

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihmettelyssä tällä kertaa Toronto Maple Leafsin fanit. TML ei ole voittanut mitään sitten tunnetun historian alun, joten luulisi, että siellä päin oltaisiin nöyrää poikaa, mutta todellisuus on aivan toinen, kaikki muut ovat paskaa ja Maple Leafs kultaa ja etenkin Matthews on aivan uskomaton vaikkei tekisi maalia vuoteen kun kuitenkin teki toissa vuonna kolme.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelyssä tällä kertaa Toronto Maple Leafsin fanit. TML ei ole voittanut mitään sitten tunnetun historian alun, joten luulisi, että siellä päin oltaisiin nöyrää poikaa, mutta todellisuus on aivan toinen, kaikki muut ovat paskaa ja Maple Leafs kultaa ja etenkin Matthews on aivan uskomaton vaikkei tekisi maalia vuoteen kun kuitenkin teki toissa vuonna kolme.

Jaa edelleen? Muistan kun joskus 90-luvun alussa seurasin rec.sport.hockey-ryhmää ja se oli täynnä rasittavia Maple Leafs-faneja, joille Toronto oli liigan paras seura ja Felix Potvin jumala ja ainoastaan julma ja epäreilu tuuri esti menestyksen.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Katsastin tossa iltapaskan sivuilta Miss Plus Size- finalistit. Eli tämmöstä tuhdimpaa mammaa kyseessä. Jokaisella oli zumbat ja kuntosalit mainittu harrastuksissa. Mitäköhän aktuaalista vittua ne siellä salilla sit touhuaa?
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Katsastin tossa iltapaskan sivuilta Miss Plus Size- finalistit. Eli tämmöstä tuhdimpaa mammaa kyseessä. Jokaisella oli zumbat ja kuntosalit mainittu harrastuksissa. Mitäköhän aktuaalista vittua ne siellä salilla sit touhuaa?

No zumbailee tai kuntoilee varmaan. Ei kai tuollainen tunnin tai puolen urheilu vaikuta tuhtiuteen paljon mitään, vaikka useanakin päivänä viikossa tapahtuisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Katsastin tossa iltapaskan sivuilta Miss Plus Size- finalistit. Eli tämmöstä tuhdimpaa mammaa kyseessä. Jokaisella oli zumbat ja kuntosalit mainittu harrastuksissa. Mitäköhän aktuaalista vittua ne siellä salilla sit touhuaa?
Jos ruokavalio ei ole kunnossa niin pelkkästään liikunnalla ei saa itseään pysymään hoikkana. Eli ihan hyvin voi olla lihava ja harrastaa liikuntaa... Ei se ole hoikkien etuoikeus käydä salilla.
 

Ralph

Jäsen
No zumbailee tai kuntoilee varmaan. Ei kai tuollainen tunnin tai puolen urheilu vaikuta tuhtiuteen paljon mitään, vaikka useanakin päivänä viikossa tapahtuisi.
Jos päivärutiini on tosiaan vartti zumbaa ja päälle kebab kermaperunoilla ja tuplalihalla, kyllähän niillä harrastuksilla Miss Plus Size -kisa on oikea paikka. Tai no, ulkonäkökin vaikuttaa tähän. Naamasta kauniimpia lihavia naisia olen nähnyt lukuisia, mutta ehkä ne ei halua tehdä itsestään turhaa julkkista ilmoittumalla johonkin tällaiseen kisaan.

Iltasanomiakaan ei kisa sen verran kiinnosta, että oikolukisivat kilpailijoiden esittelyt.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Mää ihmettelen oikken kauhiast kui vanhustenhoito on äkkisest noussu niin tärkiäks.

Ilmastonmuutos, maahanmuutto, työllisyys, koulutus eli varsinkin yliopisteilu, nuo olivat ah niin tärkeitä teemoja vielä viikko sitten.
Ketään ei vanhukset, heidän olotilansa kiinnostanut. Nyt ollaan yht'äkkiä niin vaalituuliviirejä.
Saatana.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mää ihmettelen oikken kauhiast kui vanhustenhoito on äkkisest noussu niin tärkiäks.

Ilmastonmuutos, maahanmuutto, työllisyys, koulutus eli varsinkin yliopisteilu, nuo olivat ah niin tärkeitä teemoja vielä viikko sitten.
Ketään ei vanhukset, heidän olotilansa kiinnostanut. Nyt ollaan yht'äkkiä niin vaalituuliviirejä.
Saatana.
Kukapa haluaisi muistella vanhempia sukupolvia, jotka eivät enää muista mitä tapahtui edellisenä iltana. Heidän näkemisensä on kuin myrkky siihen muistikuvaan jossa isovanhemmat olivat pullantuoksuisia ja pitivät huolta.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oma tytär on kohta 5kk vanha ja ihmetyttää, että mitähän sen suhteen tulisi tehdä, kun lätkäjoukkueita pohditaan. Itsehän sain hyvänä kotikasvatuksena Jokereiden kannattamisen, mutta tuon ryssien valloittaman seuran peleihin en aio tytärtäni altistaa.

Rantaruotsalaisten porukka kosiskelee kaikkia radiomainoksessaan, mutta ihan periaatteesta niitä ei voi tässä taloudessa kannattaa.

Osa omasta ja vaimon suvusta on Etelä-Karjalasta joten SaiPa voisi olla vaihtoehto, mutta joku siinäkin tökkii.

No täytyy ihmetellä, ehkä Jokerit jonain päivä pääsee irti ryssän ikeestä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Oma tytär on kohta 5kk vanha ja ihmetyttää, että mitähän sen suhteen tulisi tehdä, kun lätkäjoukkueita pohditaan. Itsehän sain hyvänä kotikasvatuksena Jokereiden kannattamisen, mutta tuon ryssien valloittaman seuran peleihin en aio tytärtäni altistaa.

Rantaruotsalaisten porukka kosiskelee kaikkia radiomainoksessaan, mutta ihan periaatteesta niitä ei voi tässä taloudessa kannattaa.

Osa omasta ja vaimon suvusta on Etelä-Karjalasta joten SaiPa voisi olla vaihtoehto, mutta joku siinäkin tökkii.

No täytyy ihmetellä, ehkä Jokerit jonain päivä pääsee irti ryssän ikeestä.
Anna tytön valita itse.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Oma tytär on kohta 5kk vanha ja ihmetyttää, että mitähän sen suhteen tulisi tehdä, kun lätkäjoukkueita pohditaan. Itsehän sain hyvänä kotikasvatuksena Jokereiden kannattamisen, mutta tuon ryssien valloittaman seuran peleihin en aio tytärtäni altistaa.

Rantaruotsalaisten porukka kosiskelee kaikkia radiomainoksessaan, mutta ihan periaatteesta niitä ei voi tässä taloudessa kannattaa.

Osa omasta ja vaimon suvusta on Etelä-Karjalasta joten SaiPa voisi olla vaihtoehto, mutta joku siinäkin tökkii.

No täytyy ihmetellä, ehkä Jokerit jonain päivä pääsee irti ryssän ikeestä.
Anna tytön valita itse.

Itse olen päättänyt tehdä niin, että virikkeitä tarjotaan Kerhon osalta, mutta kannattaa sitten joskus mitä tykkää. Voihan se olla, ettei kiekko kiinnosta pätkääkään.
 

Ralph

Jäsen
Itse olen päättänyt tehdä niin, että virikkeitä tarjotaan Kerhon osalta, mutta kannattaa sitten joskus mitä tykkää. Voihan se olla, ettei kiekko kiinnosta pätkääkään.
Lukitaan lapsi viikoksi pyöreään huoneeseen, jossa on seinillä kaikkea HPK:hon liittyvää tavaraa ja tarjoillaan päivän ateriat tietenkin HPK-mukeista. Ja viikon jälkeen "saa itse päättää mitä kannustaa".
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Lukitaan lapsi viikoksi pyöreään huoneeseen, jossa on seinillä kaikkea HPK:hon liittyvää tavaraa ja tarjoillaan päivän ateriat tietenkin HPK-mukeista. Ja viikon jälkeen "saa itse päättää mitä kannustaa".

Kyllä tietenkin pelejä katsotaan yhdessä. Cornett selkeä suosikki, nimi vissiin sointuu hänen korvissa hauskasti.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Ihmettelen ostoksia, joista en muista mitään. Liekö johtunut tästä Huhtasaaren masinoimasta kiusauskampanjasta mekkoihin pukeutuneita miehiä ja lapsia kohtaan, kun huomasin eilen ostaneeni viime kuussa jenkkiläisestä "julkkisnaisten tyyliä" myyvästä Misstook-verkkokaupasta luottokortillani 501 euron edestä tavaraa.
 

Rankkari

Jäsen
Miksi juuri kuolleesta, pitää puhua pahaa. Kuten joku Pihla Viitala haukkuu somessa Matti Nykästä. Eikö tällä, ainakin mulle tuntemattomalla ole mitään kunnioitusta vainajaa ja heidän omaisiaan kohtaan?!!!
Boikottiin tollaiset wanna bee, meetoo pellet.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Miksi juuri kuolleesta, pitää puhua pahaa. Kuten joku Pihla Viitala haukkuu somessa Matti Nykästä. Eikö tällä, ainakin mulle tuntemattomalla ole mitään kunnioitusta vainajaa ja heidän omaisiaan kohtaan?!!!
Boikottiin tollaiset wanna bee, meetoo pellet.

Ihmettelen kovasti tätä nykymaailman teennäistä pahoittelua. Eikö maailmassa ole enää selkärankaisia ihmisiä? Nytkin Pihla aika räikeästi solvasi Mattia, mutta kun tulee paskaa niskaan niin mieli muuttuu todella nopeasti, kuten nytkin. Ehti jo pahoitella "ajattelemattomuuttaan" kasvonsa pelastamiseksi. Siis ethän sä jumalauta voi niin tyhmä olla, että kirjoitat Matti Nykästä solvaavan kirjoituksen someen välittömästi herran kuoleman jälkeen ja luulla saavasi jotain valtaisaa suosiota sillä? Kai se jossain kohtaa ennen Enterin painaltamista kävi mielessä, että saattaa jopa joku vähän epäkunnioittavana moista toimintaa pitää. Sitten kun olet tämän jälkeen päättänyt yhä edelleen olevasi sitä mieltä, että seisot sanojesi takana, niin mikä vittu siinä on, että yhtäkkiä se muiden vittuuntuminen saakin sinun tarkkaan harkitun mielipiteesi muuttumaan? Ja sitten vielä tällaista anteeksipyyteöyä pidetään suoraselkäisenä "virheiden myöntämisenä". Kun eihän se sitä ole, vaan huomataan, että mielipide ei ollutkaan suosittu niin peräännytään.

Eikä ole vain Pihlan kohdalla tämä, vaan ihan ylipäätään tuntuu kaikki "kohua" aiheuttavat kommentit someen päättyvän tällaiseen "oho sori, olinkin väärässä"-puolustukseen. Vitun tekopyhää. Seiso sanojesi takana jos päätät tuollaista kärkästä kohunhakuista tekstiä kirjoittaa..
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eikä ole vain Pihlan kohdalla tämä, vaan ihan ylipäätään tuntuu kaikki "kohua" aiheuttavat kommentit someen päättyvän tällaiseen "oho sori, olinkin väärässä"-puolustukseen. Vitun tekopyhää. Seiso sanojesi takana jos päätät tuollaista kärkästä kohunhakuista tekstiä kirjoittaa..

Olen aina ihmetellyt, ja ihmettelen nyt, miten jonkun mielestä virheiden myöntämättömyys on parempi kuin niiden myöntäminen. Maailma tarvitsee enemmän omien virheiden tunnustamista kuin "sanojen takana seisomista" kun on tehty virhe.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Minä taas en ymmärrä, miten julkisuudesta elänyttä ihmistä ei saisi arvostella julkisuudessa tämän kuoleman jälkeen. Kannatan siis sitä, että joko voidaan kehua ja haukkua tai sitten ollaan kokonaan hiljaa. Ei tässä kukaan ole Nykäsen lähipiiriä häirinnyt, vaan ilmaissut mielipiteensä samalle yleisölle, josta Nykänen leipänsäkin sai. Kyllä maailmaan ääntä ja mielipiteitä mahtuu, ja näin sen pitääkin olla.
 

teppana

Jäsen
Minä taas en ymmärrä, miten julkisuudesta elänyttä ihmistä ei saisi arvostella julkisuudessa tämän kuoleman jälkeen. Kannatan siis sitä, että joko voidaan kehua ja haukkua tai sitten ollaan kokonaan hiljaa. Ei tässä kukaan ole Nykäsen lähipiiriä häirinnyt, vaan ilmaissut mielipiteensä samalle yleisölle, josta Nykänen leipänsäkin sai. Kyllä maailmaan ääntä ja mielipiteitä mahtuu, ja näin sen pitääkin olla.

Tässä tapauksessa tuollainen "no sehän oli naistenhakkaaja alkoholisti" on teennäistä. Matti ei itse koskaan virheitään peitellyt eikä hän nauttinut minkäänlaista julkisuudelta varjelua median kuin ympärillä pyörivien perskärpästen osalta. Olenkohan koskaan nähnyt moniongelmaisen ihmisen virheitä reposteltavan julkisuudessa samalla tavoin kuin Nykäsen? En varmaan.

Herää kysymys, miksi tällaista itsestään selvyyttä pitää tuoda nyt esille? Ei Nykäsen virheitä ole kukaan unohtanut (keltainen lehdistö ja Nykäsen omat ulostulot piti siitä huolen) ja hän on ne virheet sovittanut oikeuslaitoksessa sekä julkisessa ryöpytyksessä. Saahan sitä tuoda mielipiteensä julki. Mutta miksi? Pihlakin näköjään aika nopeasti muutti mielensä. Ymmärtäisin halun tuoda ihmisen tekoja julki jos kyseessä olisi ihminen jonka kamaluudet on paineltu villaisella tai jostain muusta syystä hänen tekonsa ovat jääneet tuomitsematta. Tästä ei kyllä hyvällä tahdollakaan ole kyse. Matti oli ongelmallinen ihminen, traaginen hahmo ja hän teki pahoja virheitä. Nämä virheet on useaan kertaan julkisesti ja oikeuslaitoksessa käsitelty.

Mikä on se syy, miksi joku kokee tarpeelliseksi muistuttaa ihmisiä siitä, että Nykänen muuten on tuomittu väkivaltarikollinen? Ei uppoa omaan tajuntaan.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Olen aina ihmetellyt, ja ihmettelen nyt, miten jonkun mielestä virheiden myöntämättömyys on parempi kuin niiden myöntäminen. Maailma tarvitsee enemmän omien virheiden tunnustamista kuin "sanojen takana seisomista" kun on tehty virhe.
Minä taas en ymmärrä, miten julkisuudesta elänyttä ihmistä ei saisi arvostella julkisuudessa tämän kuoleman jälkeen. Kannatan siis sitä, että joko voidaan kehua ja haukkua tai sitten ollaan kokonaan hiljaa. Ei tässä kukaan ole Nykäsen lähipiiriä häirinnyt, vaan ilmaissut mielipiteensä samalle yleisölle, josta Nykänen leipänsäkin sai. Kyllä maailmaan ääntä ja mielipiteitä mahtuu, ja näin sen pitääkin olla.


Kylläkyllä, minua ei henkilökohtaisesti haittaa jos joku haluaa tuoda esille Nykäsen tekemät virheet. Se taas on eri asia onko se miten fiksua ottaa esille välittömästi kuoleman jälkeen.
Se mikä minua ärsyttää tuossa on se, että kyllähän sen tyhmäkin jo tajuaa, että tuollaisista puheista joku mielensä pahoittaa. Sitten se oma mielipide muutetaan ja laitetaan se "ajattelemattomuuden" piikkiin. Kun en usko hetkeäkään, etteikö vaikka Pihla olisi täysin samaa mieltä, ellei olisi saanut paskaa niskaansa seuraajiltaan. Siis anteeksipyyntö ei tule Pihlan omasta oivalluksesta, saatika mielipiteen muutoksesta, vaan ainoastaan yleisön painostuksen aiheuttamasta hyväksynnän hakemisesta. Tekopyhää.

Edit. Ja siis tarkoitan sitä, että jos päätät julkaista tuollaisen mielipiteen omalla nimelläsi omalla somekanavallasi, niin kyllähän sinun on pakko tiedostaa se, että hyvin moni tulee olemaan eri mieltä kanssasi. Ymmärtäisin jos vaikka JA:ssa joku moisen kirjoituksen nimettömänä laittaisi, kun eihän täällä ole henkilön imagolla tai julkisuuskuvalla arvoa, nimettömiä kun ollaan. Tämä taas radikaalisti vähentää sitä ajatteluprosessia viestien julkaisujen kanssa.

Somessa jos omalla nimelläsi jotain julkaiset, luulisi sinun oikeasti ajattelevan niinkuin kirjoitat, etkä ole hakemassa vain yleistä hyväksyntää kyseisellä julkaisulla.
 
Viimeksi muokattu:

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pihla käsittääkseni otti alkuperäisen kuvan pois ja laittoi väsyneen anteeksipyynnön tilalle, kun sinne alkoi tulla hakkaamis- ja tappouhkauksia joltain pölvästeiltä. Mielestäni ihan ymmärrettävää. Toki eihän se anteeksipyyntökään näitä öyhöttäjiä sen kummemmin näköjään rauhoittanut.

Nyt jos Pihlalla olisi pelisilmää niin hänen olisi välittömästi mentävä kuolemaan, sitten hän saisi oitis kaiken anteeksi koska vain elävistä saa puhua pahaa ja niitä saadaan julkisuudessa riepotella, heti kun kuolee tulee suojat päälle. Kyllä se varmaan nyt Mattiakin lämmittää kun on iso lauma öyhöttäjiä toivomassa jonkun naisnäyttelijän kuolemaa, koska naisnäyttelijä muistutti että Matti oli myös rikollinen. Varmaan joku noista neropateista lähettää omaisillekin adressin mihin on kerätty Matin muista kunnioittaakseen kaikki nuo naisnäyttelijälle kirjoitetut "KUOLE HUORA" viestit, ja ylpeenä miettii että nyt ne siellä on tyytyväisiä ku näin rohkeesti Mattia puolustettiin instagramissa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Anna tytön valita itse.
Juuri niin minäkin tein kummipojan kanssa. Vein häntä neljävuotiaasta lähtien Bluesin peleihin ja minua ilahdutti suuresti, kun tämä alkoi myös kannattamaan Bluesia.
Jos taas on tarkoitus käskyttää vekara kannattamaan jotain Urheiluruudussa kerran viikossa mainittavaa jengiä, niin taivuttelu on astetta vaikeampaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös