Ihmettelyketju

  • 6 342 171
  • 38 746

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ahdistaa koko termi kuinka pari jotenkin muka valittaisiin. Kyllä se niin on, että se otetaan mikä saadaan. No, teoriassa voisi tietenkin jättää valitsematta jonkun, mutta eihän ketään saa valita sillä lailla isosta joukosta otan sinut.
Nyt osuit taas kerran naulan kantaan. Taidat katsoa maailmaa vähän isommalla perspektiivillä kuin minä.

Naisten pitäisi keskenään laittaa itsensä kauneusjärjestykseen. Oi että se olisi hupia.
Eihän se onnistuisi edes miehiltä kun kauneuskäsitys vaihtelee eikä kauneutta voi mitata metrimitalla. Kasvoissa pitää olla ns. kultainen leikkaus että ne vaikuttaa "symmetrisiltä" ja mukavilta katsoa. Sitä voi tietenkin mitata mutta ei se kerro kaikkea. Kauneusihanteita kun on niin monenlaisia.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No todellakin.


Sitten seuraavaan ihmettelyyn: katsoin jostain syystä tämän jatkon Das Bootiin, kahdeksanosaisen sarjan, enkä nyt ollut kovin innoissani. Isolla rahalla tehty ja käsikirjoitus huolimaton. Tämä on juuri tätä. Perustukset huonot. Näitä on nähty ennenkin. Kylläpä ihmetyttää.
Minäkin katsoin yhden jakson. Pitäisikö tämän olla joku uudelleenfilmatisointi siitä alkuperäisestä vai mikä tässä on homman nimi. Tässähän oli joku dekkarisivujuoni, mitä ei todellakaan ollut alkuperäisessä. Musiikki taustalla on kuitenkin alkuperäisestä. Ihmeellistä touhua.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minäkin katsoin yhden jakson. Pitäisikö tämän olla joku uudelleenfilmatisointi siitä alkuperäisestä vai mikä tässä on homman nimi. Tässähän oli joku dekkarisivujuoni, mitä ei todellakaan ollut alkuperäisessä. Musiikki taustalla on kuitenkin alkuperäisestä. Ihmeellistä touhua.

Jatko-osa samalla musiikilla. Halvasti tehty ja isolla rahalla. Business as usual, siis.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Naisten pitäisi keskenään laittaa itsensä kauneusjärjestykseen. Oi että se olisi hupia.

Aarrgh.
Ladon tähän muutaman kirjasimen lisää nottei olisi lyhyeksi viestini arvotettu. Aargh, jees, omasta kiikarikivääristänikin tiirattuna tuntuu tämä osuvalta laakilta.

Kaarina Hazard saa ilmestyä totuuden minulle kertomaan. Kunhan hän ilmoittaa audienssinsa hyvinkin ajoissa, kolme vuorokautta riittää arveen valmistautumiseen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Mikä helvetti toi YLEn uuden vuoden lähetys nyt oli;
- aneemiset eiku sori eteeriset samasta puusta veistetyt naisesiintyjät, joiden materiaali ei kyllä nostanut kenenkään fiiliksiä tulevasta...tai menneestä. Kuin jossain flow-festareiden alimmassa helvetissä
- ihan paskoja vitsejä
- vapaavuoren insertistä puuttui ääni
- ilotulitus oli saatanan nolo, ok tämä ei ylen piikkiin, mutta tossako se oli?
- piti tulla tunnin jatkot, mutta tulikin suomivenäjäsuhteita juhlistava konsertti

Joku YLEn vihervassariosasto taas ollut vauhdissa...pl ehkä tuo Venäjä-konsertti. Ehkä siis kuitenkin demari
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä helvetti toi YLEn uuden vuoden lähetys nyt oli;
- aneemiset eiku sori eteeriset samasta puusta veistetyt naisesiintyjät, joiden materiaali ei kyllä nostanut kenenkään fiiliksiä tulevasta...tai menneestä. Kuin jossain flow-festareiden alimmassa helvetissä
- ihan paskoja vitsejä
- vapaavuoren insertistä puuttui ääni
- ilotulitus oli saatanan nolo, ok tämä ei ylen piikkiin, mutta tossako se oli?
- piti tulla tunnin jatkot, mutta tulikin suomivenäjäsuhteita juhlistava konsertti

Joku YLEn vihervassariosasto taas ollut vauhdissa...pl ehkä tuo Venäjä-konsertti. Ehkä siis kuitenkin demari
Eikö se koko roska peruttu huonon sään vuoksi ja tilalla näytettiin tallenne kenraaliharjoituksista? Toki samaa tasoa se varmasti olisi ollut myös livenä.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Eikö se koko roska peruttu huonon sään vuoksi ja tilalla näytettiin tallenne kenraaliharjoituksista? Toki samaa tasoa se varmasti olisi ollut myös livenä.

Ok selittää osan asioista, jos näin oli. Mutta vain pienen osan.

Edit: kyllä se näköjää ihan ajallaan pidettiin.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ok selittää osan asioista, jos näin oli. Mutta vain pienen osan.

Edit: kyllä se näköjää ihan ajallaan pidettiin.
Näköjään pidettiin, mutta televisiosta näytettiin se tallenne. Alla oleva uutinen avaa myös ilotulituksen heikkoa tasoa.

"TV1:ssä ja Yle Areenassa klo 23 esitetty uuden vuoden juhlashow oli kuvattu kenraaliharjoituksesta, jotta katsojat näkisivät esityksen, mikäli ohjelma joudutaan keskeyttämään. Ilotulitusosioon on leikattu osia lasten kello 17.30 olleesta ilotulituksesta."
Helsingin Senaatintorin uudenvuoden vastaanottajaiset toteutuivat – myös ilotulitus voitiin järjestää
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ok selittää osan asioista, jos näin oli. Mutta vain pienen osan.

Edit: kyllä se näköjää ihan ajallaan pidettiin.
Väärin ihmetelty näköjään.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Saksassa otetaan käyttöön kolmas sukupuoli virallisiin dokumentteihin. Kun joku syntyy niin, että hänellä on molemmista sukupuolista fyysisiä ja mahdollisesti myös psyykkisiä ominaisuuksia, niin miksi hän ei jatkossakin valitsisi miestä tai naista viralliseksi sukupuoleksi. En minä ainakaan haluaisi laittaa rastia kohtaan muu tai kolmas sukupuoli.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Saksassa otetaan käyttöön kolmas sukupuoli virallisiin dokumentteihin. Kun joku syntyy niin, että hänellä on molemmista sukupuolista fyysisiä ja mahdollisesti myös psyykkisiä ominaisuuksia, niin miksi hän ei jatkossakin valitsisi miestä tai naista viralliseksi sukupuoleksi. En minä ainakaan haluaisi laittaa rastia kohtaan muu tai kolmas sukupuoli.

Eikös tuo Saksan uusi käytäntö koske ensisijaisesti hermafrodiitteja, joilla on sekä miehen että naisen ominaisuuksia ja/tai sukuelimiä? Jos on sekä munat että pimppa (tai geneettisesti vähän mitä kromosomeja sattuu), niin sitten voi halutakin pistää rastin kohtaan X.

Ymmärtääkseni tuo uusi käytäntö ei koske näitä fiilispohjaisia tapauksia, jotka ovat milloin mitäkin sukupuolta tai sukupuolettomia sen mukaan mikä on aamulla vireystaso tai mihin suuntaan tuuli kääntyy sukupuolentutkimuksen laitoksen teoriakurssilla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ymmärtääkseni tuo uusi käytäntö ei koske näitä fiilispohjaisia tapauksia, jotka ovat milloin mitäkin sukupuolta tai sukupuolettomia sen mukaan mikä on aamulla vireystaso tai mihin suuntaan tuuli kääntyy sukupuolentutkimuksen laitoksen teoriakurssilla.

Lääkärintodistus vaaditaan, mutta niitä nyt ei aina ole kovinkaan vaikeaa saada. Paitsi tietenkin sellainen on mahdotonta, jos vakuutusyhtiöltä pitäisi jotain korvauksia saada.

Mietin tästä kuullessani ei kai voi olla niin, että hippiäiti saa tosiaan tuosta vain päättää minkä valitsee. Ongelma tiedostettaneen ja aivan helpolla ei näitä lausuntoja varmaankaan jaella. Ainakaan alkuun, järjestelmän vanhentuessa on sitten joku mistä saa paljon helpommin paperit ja jostain muualta vaikeammin.

Vähän kuin lääkekannabis tai viisumit.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Täytyy sanoa että ihmettelen kuinka moni ihminen pitää ilmeisesti hyvänä ajatuksena säilyttää lukkosulaa auton hanskalokerossa. Toki, autoa vartenhan se on yleensä ostettu niin onhan siinä logiikkaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Täytyy sanoa että ihmettelen kuinka moni ihminen pitää ilmeisesti hyvänä ajatuksena säilyttää lukkosulaa auton hanskalokerossa.
Joo, hetken huvitti kun aikoinaan lainasin veljeltä autoa ja hän varoitti että lukot jäätyy helposti ja sitä varten hänellä on lukkosulaa hanskalokerossa. Tarkoitus oli että lukkosula otetaan sieltä hanskalokerosta mukaan kun lukotaan auto ja lähdetään pois.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyy sanoa että ihmettelen kuinka moni ihminen pitää ilmeisesti hyvänä ajatuksena säilyttää lukkosulaa auton hanskalokerossa. Toki, autoa vartenhan se on yleensä ostettu niin onhan siinä logiikkaa.

Se pitäisi teipata jesarilla kuskin puolen ulko-oveen, mutta esteettisistä syistä olen luopunut tuosta. Nyt siis hanskalokerossa. Katsotaan taas maaliskuussa sitä autoon sisälle pääsyä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se pitäisi teipata jesarilla kuskin puolen ulko-oveen, mutta esteettisistä syistä olen luopunut tuosta. Nyt siis hanskalokerossa. Katsotaan taas maaliskuussa sitä autoon sisälle pääsyä.
Miksi ihmiset säilyttävät vettä auton lukoissaan? Kannattaisiko auton antaa kuivua ja öljytä ne lukot? Toki lukkosula ovessa jesarilla toimii varmaan hyvin. No, eipä noita autoja varmaan hirveästi enää ole, missä on oikea lukko ovessa näkyvillä.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tampereella suunnitellaan parkkisakkoihin korotusta ja voihan sen arvata, että ei tuo miellytä kaikkia. Sitä mä vähän ihmettelen, koska tuo nyt varmaan on helpoin sakko kaikista välttää. On niitä itsekin tullut saatua, mutta ihan omasta tyhmyydestähän ne on johtuneet.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
.. tuo nyt varmaan on helpoin sakko kaikista välttää. On niitä itsekin tullut saatua, mutta ihan omasta tyhmyydestähän ne on johtuneet.

Minä sain sakon mitä en voinut välttää. Metroaseman parkkipaikalla on aita. Aidan loppupäässä on ilman mitään näkyvää syytä noin komen neljän ruudun alue, mihin ei ole merkitty ruutuja. Ajoin tuonne ja se eka laiton ruutu oli tyhjä, mikä siis oikeasti ei ollut ruutu, mutta olisi pitänyt huomata katsoa, että maassa ei ole viivoja. Pysäkköintikieltoalueelle pysäköiminen oli tuomio, mistä valitin ja sain sen takaisin parissa päivässä. Mukana oli kuvia ja kysymyksiä, että miten toi toimii talvella tms. mutta eivät kertoneet mitään, kunhan hylkäsivät.

Täyttä paskaa, eikä mitään keinoa välttää maksua. Talvella varmaan eivät voi laputtaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun aamusella noustiin miehen kanssa ennen kahdeksaa niin ihmettelin kun täällä äidin kotipaikalla oli porukat jo riipineet kuusen pois, ottaneet kaikki joulukoristeet veks ja joululiinatkin oli kerätty. Likatkin oli jo lenkillä. Mikä hiton kiire niin oli puuhailla kun tässä on päivää aikaa? No ruuan jälkeen ollaan kyllä lähdössä äidin tädin luokse päiväkahville. Täällä vaan on totuttu tekemään asiat het-sillään kun tulee mieleen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksiköhän turkiksia pidetään saatanasta seuraavana, mutta nahka on ihan hyväksyttyä kengissä, vaatteissa kuin asusteissakin? Onko turkiseläimet pääasiassa sellaisia, mistä ei saada muita hyödykkeitä?
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Miksiköhän turkiksia pidetään saatanasta seuraavana, mutta nahka on ihan hyväksyttyä kengissä, vaatteissa kuin asusteissakin? Onko turkiseläimet pääasiassa sellaisia, mistä ei saada muita hyödykkeitä?
Kyllähän aika moni välttää kaikkia eläinperäisiä asusteita mutta turkikset nyt toki siinä mielessä eniten turhaa kärsimystä elukalle kun ei niistä minkeistä yms. mitään muuta hyödynnetä kuin se turkki. Tai varmaan raatoja jauhetaan minkinrehuksi tai biokaasuksi mutta melko turhaa häkkieläimen kiduttamistahan tuo on monen mielestä koko teollisuudenala.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Voi luoja, minä ihmettelen noita savolaisia. Tullaan kaupassa vääntämään juttua ihan vieraiden ihmisten kanssa. Ihan rauhassa valitsin hammastahnaa kun jo joku tulee kyselemään mikä on hyvä hammastahna. Mistäs mä sen tietäsi mikä sulle sopii? Itse käytän yleensä tätä Pepsodentin sensitiviä kun minulle se sopii. Muutenkin saa koko ajan olla varuillaan esim. kun jostakin kylmäkaapista jotain ottaa niin pian on joku vieras kyselemässä mitä otit ja onko se hyvää... No en kai mä ny pahast maksasi?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Voi luoja, minä ihmettelen noita savolaisia. Tullaan kaupassa vääntämään juttua ihan vieraiden ihmisten kanssa. Ihan rauhassa valitsin hammastahnaa kun jo joku tulee kyselemään mikä on hyvä hammastahna. Mistäs mä sen tietäsi mikä sulle sopii? Itse käytän yleensä tätä Pepsodentin sensitiviä kun minulle se sopii. Muutenkin saa koko ajan olla varuillaan esim. kun jostakin kylmäkaapista jotain ottaa niin pian on joku vieras kyselemässä mitä otit ja onko se hyvää... No en kai mä ny pahast maksasi?
Oisit antanu takasin savolaisittain... suattaapi olla että on, tai suattaapi olla että ei oo. Kukapa näistä tiettöö
Savolaiset... En yleistä, mutta voi vittu ne mitä itte tunnen. Heittävät omasta mielestään niin saaaatttanan hyvää läppää (onneks en itte tähän syyllisty...) ja kukaan muu ei naura kun savolainen. Ja se vitun sisäsiittoisuus. Oon tamperelaisena joutunu useaan otteeseen ex-akkani takia kuopion kalakukkopoikien kanssa samaan pöytään. Voi jumaulauta. Kerrotaan vähän jotain vammasia juttuja sillee ettei Mansen poika ymmärrä. Keskinäisiä katseita ja virnuiluja savolaisittain. Sitten just toi kun kysyy jotain... Ei perkele! Vastausta ei voi saada kun ollaan niin vitun hassuja kalakukkoja saatana. Vitun savolaiset. Nukettakaa ittenne.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen tässä kun Subilta tulee (monennettakohan kymmenettä kertaa) ilmeisesti kaikki Turhapuro elokuvat läpi. Sen takia "ilmeisesti" kun esitysjärjestys on vedetty täysin randomilla ja näin ollen ehkä hankala varmuudella sanoa että näyttänevätköhän sitten niitä jokaista elokuvaakaan. Tänään näyttäisi tulevan näitä 70-luvun mustavalkoisia niin periaatteessa voisi katsoakin kun näissä on vielä mukavan anarkistinen meno.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös