Mainos

Ihmettelyketju

• 6 486 755
  • 39 074

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Taitaa olla sää, 2 pankkia, iltapulut, Aftonbladet, kuun vaiheet, Areena, Ruutu+, HSL ja yksi toinen matkalippusovellus, Finnish Text tv, SVT text, radio, joku taustakuvajuttu. Olihan niitä tässä muutama valmiina.

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mulla on toi vihreen luurin kuva mistä puhelun voi alottaa ja sit on toi punanen luurin kuva mistä se puhelu loppuu. Ja tosta isosta nappulasta pääsee matopeliin ja kameraan. Kameraa en tosin enää hirveesti käytä kun siellä on jo otettuna kaikki ne 6 kuvaa mitkä sinne muistiin mahtuu ja ne on sellasia kuvia mitä en haluu poistaa.

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mulla on toi vihreen luurin kuva mistä puhelun voi alottaa ja sit on toi punanen luurin kuva mistä se puhelu loppuu. Ja tosta isosta nappulasta pääsee matopeliin ja kameraan. Kameraa en tosin enää hirveesti käytä kun siellä on jo otettuna kaikki ne 6 kuvaa mitkä sinne muistiin mahtuu ja ne on sellasia kuvia mitä en haluu poistaa.
Muistan kun ostin erään luurin ja kun se eräänä päivänä sitten soi, en heti osannut siihen vastata, jonka kuitenkin ainakin toistaiseksi pitäisi olla puhelimen tärkein tehtävä. Piti muistaakseni vihreä luuri liu'uttaa johonkin kulmaan, joka tietysti nykyään tulee refleksinä. Ei auta enää pelkkä vihreän painaminen, ei. Nuoriso on pilalla.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Muistan kun ostin erään luurin ja kun se eräänä päivänä sitten soi, en heti osannut siihen vastata, jonka kuitenkin ainakin toistaiseksi pitäisi olla puhelimen tärkein tehtävä.
Been there jne. Samsungin laite?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen kyllä huolissani, jos joku käyttää puhelinta puhumiseen. Samat asiat voi hoitaa viesteilläkin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olen kyllä huolissani, jos joku käyttää puhelinta puhumiseen. Samat asiat voi hoitaa viesteilläkin.

Äidit haluaa puhua lapsilleen aika ajoin. Ne kuulee äänensävystä miten asiat oikeasti on lapsella, viesteistä ei välttämättä selviä.

Tietysti on parempi jos pääsee käymään niin usein, ettei puheluille ole tarvetta. Kudotut villasukat ja pussi tuoretta pullaa työnnetään kainaloon silloin lähtiessä. Mutta jos ei pääse pitkään aikaan käymään niin äänipuhelunhan se ottaa.

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Paljon teillä on appseja? Mulla on varmaan 40-50 max. Renkkaako ihmiset koko valveillaoloaikansa atkta vai mihin niitä kaikkia oikein tarvitsee?

Varmaan 70-80 sovellusta iPhoneen asennettuna, noin 25-30 aktiivisesti käytössä ja loput satunnaisesti. Esimerkkinä satunnaisista esim SAS:n sovellus, joka on kätevä duunireissuilla lentäessä.

Pyrin kyllä pari kertaa vuodessa tsekkaamaan kaikki appsit läpi ja poistamaan ne joita en ole käyttänyt edellisien kuukausien aikana.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset tulee tänne baariin ja sitten ne lähtee, mutta minne? Suuri mysteeri. Kirjastoon. Kauppaan. Kotiin. Pitääkö keittää potut. Ruokkia lehmät.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Paljon teillä on appseja? Mulla on varmaan 40-50 max. Renkkaako ihmiset koko valveillaoloaikansa atkta vai mihin niitä kaikkia oikein tarvitsee?
Jokaiselle elämän osa-alueelle on appi. Tai ainakin tuntuu siltä. Ei niitä toki kaikkia koko ajan räplätä. Itselle rungon muodostaa: Facebook, Messenger, IG, WhatsApp, Telkku, Maps, Outlook työmeilejä varten, Gmail, Soundcloud, Linkedin, YLE Areena, Onnibus, Matkahuolto, Savonlinja, Reissu, HSL mobiili, Taksi Kymenlaakso, Liigavahti ja Telia TV ja muutama uutissivusto. Loput on suht vähäisellä, tai olemattomalla käytöllä. Ai niin, Elinluovutuskortti sähköisenä.

Mainoksiahan appseista on suurin osa. Toiminnallisuudeltaan aika mitättömiä.

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmiset tulee tänne baariin ja sitten ne lähtee, mutta minne? Suuri mysteeri. Kirjastoon. Kauppaan. Kotiin. Pitääkö keittää potut. Ruokkia lehmät.

No sehän riippuu mitä ikäluokkaa ovat. Kaveri asuu vanhainkodin tai jonkunlaisen palvelutalon vieressä ja aamusta ne on aina siellä poistuakseen lepäämään. Sitten ne tulee iltapäivällä takaisin.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavia sovelluksia käytän jos nyt en joka päivä, niin kuitenkin säännöllisesti.
- WhatsApp, Messenger. LINE, Twitter, Facebook, Youtube
- Opera, Ampparit
- Google maps, Google translate
- Danske Bank mobiili, Mobilepay, Shareville
- Gmail, Outlook,
- Procountor Key, Google Authenticator
- HSL
- Gesture search, Hiya
+ perussovellukset esim kalenteri, laskin, herätyskello, kamera, tekstiviesti yms

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pistetääs omaa appi-listaa:
-Outlook (työ email)
-Gmail (siviili email)
- teksti tv
- whats up
- facebook
- golf gamebook
- tee time
- quiz taisto
- fonecta
- valomerkki
- 112
- op mobiili
- ig
- wilma
-messenger
- paypal
- My edenred
- kalenteri
- Spotify
- Shus
- Terveystalo
- vakuutusyhtiön app
- Shazam
- Veikkaus
- is ja il
- sanakirja
- Nhl
- pivo (en tarvii, poistoon)
- Sport dj
- yonoton
- Liigavahti
- oma posti
- zalando
- sport tracker
- m scorecard
- elisa viihde
- yle areena
- viaplay
- c more
- katsomo
- telia tv
- ruutu
- supla
- d play
- netflix
- youtube

Ehkä siinä kaikki joita oon lataillut itse. Jotain googlen omia härpäkkeitä joita ei jaksa listailla on satunnaiskäytössä ja onhan siellä sitten jotain power pointteja ja exeleitä ym valmiina. Appit on ihan hyvä juttu kunhan jaksaa säätää ilmoitukset siedettäväksi.

Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelen, miten teidän kännyköihinne mahtuu tuollainen määrä applikaatioita ilman, että puhelimenne alkaa hidastua ja/tai muisti täyttyä? Minä olen ainakin joutunut poistamaankin jokusen vähemmän käytetyn ohjelman, kun sovellusten päivityksessä on tullut ongelmia ja laitteen kokonaismuisti on alkanut täyttyä. Minulla on 8gt muisti puhelimessa ja 32gt muistikortti, mutta jälkimmäisestä ei ole apua kuin valokuvien yms. tallentamiseen, valtaosa applikaatioista haluaa kuitenkin käyttää varsinaisen puhelimen muistia.

Vai onko ns. kaikilla upouusi kallis superkännykkä, johon mahtuu satoja tai kymmeniä sovelluksia? Minulla on 2,5 vuotta sitten ostettu luuri, jonka alkuperäismalli oli julkaistu 2015 hujakoilla enkä koe tarvetta päivittämiseen muuten, mutta onhan se nyt jumalauta, että parin kolmen vuoden ikäiseen puhelimeen ei enää mahdu kaikkea mitä ennen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy