Ihmettelyketju

  • 6 337 763
  • 38 741

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmiset tulee tänne baariin ja sitten ne lähtee, mutta minne? Suuri mysteeri. Kirjastoon. Kauppaan. Kotiin. Pitääkö keittää potut. Ruokkia lehmät.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Paljon teillä on appseja? Mulla on varmaan 40-50 max. Renkkaako ihmiset koko valveillaoloaikansa atkta vai mihin niitä kaikkia oikein tarvitsee?
Jokaiselle elämän osa-alueelle on appi. Tai ainakin tuntuu siltä. Ei niitä toki kaikkia koko ajan räplätä. Itselle rungon muodostaa: Facebook, Messenger, IG, WhatsApp, Telkku, Maps, Outlook työmeilejä varten, Gmail, Soundcloud, Linkedin, YLE Areena, Onnibus, Matkahuolto, Savonlinja, Reissu, HSL mobiili, Taksi Kymenlaakso, Liigavahti ja Telia TV ja muutama uutissivusto. Loput on suht vähäisellä, tai olemattomalla käytöllä. Ai niin, Elinluovutuskortti sähköisenä.

Mainoksiahan appseista on suurin osa. Toiminnallisuudeltaan aika mitättömiä.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmiset tulee tänne baariin ja sitten ne lähtee, mutta minne? Suuri mysteeri. Kirjastoon. Kauppaan. Kotiin. Pitääkö keittää potut. Ruokkia lehmät.

No sehän riippuu mitä ikäluokkaa ovat. Kaveri asuu vanhainkodin tai jonkunlaisen palvelutalon vieressä ja aamusta ne on aina siellä poistuakseen lepäämään. Sitten ne tulee iltapäivällä takaisin.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavia sovelluksia käytän jos nyt en joka päivä, niin kuitenkin säännöllisesti.
- WhatsApp, Messenger. LINE, Twitter, Facebook, Youtube
- Opera, Ampparit
- Google maps, Google translate
- Danske Bank mobiili, Mobilepay, Shareville
- Gmail, Outlook,
- Procountor Key, Google Authenticator
- HSL
- Gesture search, Hiya
+ perussovellukset esim kalenteri, laskin, herätyskello, kamera, tekstiviesti yms
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pistetääs omaa appi-listaa:
-Outlook (työ email)
-Gmail (siviili email)
- teksti tv
- whats up
- facebook
- golf gamebook
- tee time
- quiz taisto
- fonecta
- valomerkki
- 112
- op mobiili
- ig
- wilma
-messenger
- paypal
- My edenred
- kalenteri
- Spotify
- Shus
- Terveystalo
- vakuutusyhtiön app
- Shazam
- Veikkaus
- is ja il
- sanakirja
- Nhl
- pivo (en tarvii, poistoon)
- Sport dj
- yonoton
- Liigavahti
- oma posti
- zalando
- sport tracker
- m scorecard
- elisa viihde
- yle areena
- viaplay
- c more
- katsomo
- telia tv
- ruutu
- supla
- d play
- netflix
- youtube

Ehkä siinä kaikki joita oon lataillut itse. Jotain googlen omia härpäkkeitä joita ei jaksa listailla on satunnaiskäytössä ja onhan siellä sitten jotain power pointteja ja exeleitä ym valmiina. Appit on ihan hyvä juttu kunhan jaksaa säätää ilmoitukset siedettäväksi.
 
Viimeksi muokattu:

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ihmettelen, miten teidän kännyköihinne mahtuu tuollainen määrä applikaatioita ilman, että puhelimenne alkaa hidastua ja/tai muisti täyttyä? Minä olen ainakin joutunut poistamaankin jokusen vähemmän käytetyn ohjelman, kun sovellusten päivityksessä on tullut ongelmia ja laitteen kokonaismuisti on alkanut täyttyä. Minulla on 8gt muisti puhelimessa ja 32gt muistikortti, mutta jälkimmäisestä ei ole apua kuin valokuvien yms. tallentamiseen, valtaosa applikaatioista haluaa kuitenkin käyttää varsinaisen puhelimen muistia.

Vai onko ns. kaikilla upouusi kallis superkännykkä, johon mahtuu satoja tai kymmeniä sovelluksia? Minulla on 2,5 vuotta sitten ostettu luuri, jonka alkuperäismalli oli julkaistu 2015 hujakoilla enkä koe tarvetta päivittämiseen muuten, mutta onhan se nyt jumalauta, että parin kolmen vuoden ikäiseen puhelimeen ei enää mahdu kaikkea mitä ennen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen, miten teidän kännyköihinne mahtuu tuollainen määrä applikaatioita ilman, että puhelimenne alkaa hidastua ja/tai muisti täyttyä? Minä olen ainakin joutunut poistamaankin jokusen vähemmän käytetyn ohjelman, kun sovellusten päivityksessä on tullut ongelmia ja laitteen kokonaismuisti on alkanut täyttyä. Minulla on 8gt muisti puhelimessa ja 32gt muistikortti, mutta jälkimmäisestä ei ole apua kuin valokuvien yms. tallentamiseen, valtaosa applikaatioista haluaa kuitenkin käyttää varsinaisen puhelimen muistia.

Vai onko ns. kaikilla upouusi kallis superkännykkä, johon mahtuu satoja tai kymmeniä sovelluksia? Minulla on 2,5 vuotta sitten ostettu luuri, jonka alkuperäismalli oli julkaistu 2015 hujakoilla enkä koe tarvetta päivittämiseen muuten, mutta onhan se nyt jumalauta, että parin kolmen vuoden ikäiseen puhelimeen ei enää mahdu kaikkea mitä ennen.
Ei toi 8 gt kyllä riitä mihinkään.

Ei mulla silti mitään superkännykkää ole. 1,5 vuoden vanha peruspuhelin jossa muistia on 32gt. Maksoi 199€. Sovellukset vievät muistia nyt jotain puolet, eli 16gt.

On mulla siinä muistikorttikin johon menee kaikki kuvat ja videot kuten sullakin. Jos nyt kerran ihmettelyketjussa ollaan niin jos minä nyt vähän sitten ihmettelen tuota 8gt:n kanssa selviytymistä. Ei riittäis kaltaiselleni sovellusfriikille.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, miten teidän kännyköihinne mahtuu tuollainen määrä applikaatioita ilman, että puhelimenne alkaa hidastua ja/tai muisti täyttyä? Minä olen ainakin joutunut poistamaankin jokusen vähemmän käytetyn ohjelman, kun sovellusten päivityksessä on tullut ongelmia ja laitteen kokonaismuisti on alkanut täyttyä. Minulla on 8gt muisti puhelimessa ja 32gt muistikortti, mutta jälkimmäisestä ei ole apua kuin valokuvien yms. tallentamiseen, valtaosa applikaatioista haluaa kuitenkin käyttää varsinaisen puhelimen muistia.

Vai onko ns. kaikilla upouusi kallis superkännykkä, johon mahtuu satoja tai kymmeniä sovelluksia? Minulla on 2,5 vuotta sitten ostettu luuri, jonka alkuperäismalli oli julkaistu 2015 hujakoilla enkä koe tarvetta päivittämiseen muuten, mutta onhan se nyt jumalauta, että parin kolmen vuoden ikäiseen puhelimeen ei enää mahdu kaikkea mitä ennen.
No onhan se fakta että ei kannata ostaa älypuhelinta noin niukoilla resursseilla, menettää kaiken hyödyn jos sinne ei saa esim. karttoja, musiikkia, videoita yms tallenneltua. Ja niitä appeja.... Itse ostin jo vuonna 2014 puhelimen, jossa tallennusmuistia oli 64 gigaa ja nyt pari viikkoa sitten ostin puhelimen, jossa on 256 gigaa tallennuskapasiteettia.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mullaoli eka älykännykkäni juuri 8Gt:n muistilla ja riittihän se aikansa, mutta sitten kun lenkillä oli päällä joku treenisovellus, spotify ja yritit valokuvaa ottaa matkan varrelta, niin eihän siitä mitään tullut. Tuon takia päivitin puhelimen viime keväänä luuriin,missä on 64Gt:tä muistia ja just nyt tuntuu, että toi riittää mulle vuosikymmeniksi. Luulen siis, tiedän ettei riitä eikä varsinkaan toimi.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En todellakaan ole mikään hifisti näissä hommissa, mutta luojan kiitos pääsin eroon tuosta 8gt:n puhelimesta. Siinähän se onkin, että tavallaan kestää aikansa ihan perus-softilla, mutta täyttyy kyllä hyvinkin nopeasti normaalissakin käytössä muutamalla päivityksellä ja mistään ei enää tule mitään. Hyvin pitkään minäkin kitkutin periaatteella "en vaihda" mutta onhan tämä 32Gt jo aivan eri planeetalta.

Ja tosiaan, sillä hinnalla, minkä joskus on maksanut siitä 8 gt:stä, saa nykyään tämän kolmekakkosen ja bonuksena ei tarvitse jatkuvasti kirota loppuvaa muistia.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On se kyllä ihme kun jääkiekon arvokisojen paitavalmistajalta on kadonnut teknologia lisätä ä ja ö kirjaimet pelipaitoihin.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Intiaanit muka punanahkoja, eihän tuo väri ole lähellekään sama kuin maitopurkin tai ferrarin kyljessä.

Oikeastaan kun asia ajattelee, niin kaikkien ihonvärien nimitykset on ihan päin honkia. Valkoiset on ehkä vaaleahkoja iholtaan, mutta ei se väri kyllä valkoinen ole. Aasialaiset ei todellakaan ole keltaisia, paitsi maksansa juoneet aasialaiset. Mustakaan ei ole aito musta edes Saharan eteläpuolella. Ei se pikseli ole täysin sammuksissa niin kuin pitäisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mustakaan ei ole aito musta edes Saharan eteläpuolella. Ei se pikseli ole täysin sammuksissa niin kuin pitäisi.
Ja ns. mustista löytyy kyllä paljon eri variaatioita tummuudesta... Jotkut on niin tummia että vaikea on uskoa että niin mustaa ihmistä on olemassakaan. Ja siinä rinnalla vaaleat jalkapohjat ja kämmenet näyttää kyllä hyvin oudoilta. Kyllä niissä oli vähän ihmeteltävää. Mutta niissä vaan nyt ei pigmenttiä tarvita sillalailla kun ei niihin aurinko paista. Että on se luonto ihmeellistä...
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ja ns. mustista löytyy kyllä paljon eri variaatioita tummuudesta... Jotkut on niin tummia että vaikea on uskoa että niin mustaa ihmistä on olemassakaan. Ja siinä rinnalla vaaleat jalkapohjat ja kämmenet näyttää kyllä hyvin oudoilta. Kyllä niissä oli vähän ihmeteltävää. Mutta niissä vaan nyt ei pigmenttiä tarvita sillalailla kun ei niihin aurinko paista. Että on se luonto ihmeellistä...
Vaan onko täysin mustaa? Länsi-Afrikasta taitaa tulla tummimmat ihmiset (Mali tulee jostain syystä mieleen), mutta onko ihan pikimustaa vai sittenkin erittäin tummaa ruskeaa? Oikeastaan kaikkien ihmisten ihot ovat jotain ruskean astetta, kyllä itsellänikin näyttäisi jopa näin vuoden pimeimpinä hetkinä olevan vaaleanruskeaa tuolla muiden värisävyjen seassa. Paikoin toki enemmän punakkaa (etenkin ääripäädyissä kroppaa, mistähän tämäkin muuten johtuu).
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vaan onko täysin mustaa?
Eipähän taida olla ja yritinkin puhua ns. mustista ja tummuudesta mutta näköjään tuonne vilahti yksi musta sana mutta hyvin tumman ruskeita tarkotin... Jotenkin niin tumman ruskeita että näyttävät jopa epätodellisilta. Itseni tapaama tummaakin tummempi henkilö oli (muistaakseni) kotoisin Nigeristä (on siis lähellä mielikuviesi Malia).
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen miten pienimunaiset pärjää tässä maailmassa. Kuka niitä huolii ja kuka niiden selityksiä jaksaa?

Pienimunaisena tiedän kuinka se suurenee himoissaan merkittävästi. 27-senttinen kalu ei siitä enää suurene samaan tahtiin, niin mihin sellaista tarvitsee.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No onhan se fakta että ei kannata ostaa älypuhelinta noin niukoilla resursseilla, menettää kaiken hyödyn jos sinne ei saa esim. karttoja, musiikkia, videoita yms tallenneltua. Ja niitä appeja.... Itse ostin jo vuonna 2014 puhelimen, jossa tallennusmuistia oli 64 gigaa ja nyt pari viikkoa sitten ostin puhelimen, jossa on 256 gigaa tallennuskapasiteettia.

Eipä noissa puhelimien perusmalleissa tuota enempää muistia juuri ollut kun tuon ostin. Mitä tuo nyt aikoinaan maksoi, jotain 149 euroa tai siihen suuntaan. En enempää juuri luurista halua maksaa, ja silloinkin sen olisi kestettävä useita vuosia. Tuota edeltävä puhelin (ei-älypuhelin) kesti nelisen vuotta ja sitä ennen Nokia 3310 kesti liki seitsemän vuotta.

En arvosta nykyistä kertakäyttökulttuuria, jossa muuten toimivat laitteet pitäisi vaihtaa parin vuoden välein jos ei muusta syystä niin sitten siitä syystä, että valmistajat tahallaan hidastavat niitä päivityksien myötä.

Musiikkia ja videoita en nytkään kaipaa puhelimeeni ja jos kaipaisin, niin ne sentään voisi laittaa muistikorttiin. Applikaatioille olisi tarvetta vähän enemmän, mutta mennään nyt näillä mitä on, suurimman osan asioista saa kuitenkin pöytäkoneelta hoidettua.

Puhelin on ensisijaisesti viestintäväline tekstiviesteille ja/tai lyhyille sähköposteille sekä itse puheluille. Toissijaisesti sitä voi käyttää karttatoimintoihin, Ylen uutisten lukemiseen, pankkiasioihin ynnä muuhun. Muita sovelluksia ovat lähinnä Booking, Finnkino, paikallinen bussireittiopas ynnä muuta vastaavaa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En arvosta nykyistä kertakäyttökulttuuria, jossa muuten toimivat laitteet pitäisi vaihtaa parin vuoden välein jos ei muusta syystä niin sitten siitä syystä, että valmistajat tahallaan hidastavat niitä päivityksien myötä.
Vaihdan älylaitteeni parin vuoden välein, toki vanhan myyn aina eteenpäin, joten en tunnusta siinä mielessä edustavani mitään kertakäyttökulttuuria.

Puhelin on ensisijaisesti viestintäväline tekstiviesteille ja/tai lyhyille sähköposteille sekä itse puheluille.
Minulle puhelin on enemmän taskutietokone, jolla voi tarvittaessa vaikka soittaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ihmettelen miten pienimunaiset pärjää tässä maailmassa. Kuka niitä huolii ja kuka niiden selityksiä jaksaa?
Kyllä se vähän on niin että puoliso valitaan jonkun muun kuin munan mitan perusteella. Tietenkin se olisi helppoa kun munan mittaamalla tietäisi kuka on parasta puolisoainetta. Toisaalta kuka määrittelisi sen mitkä naiset saa valita ensin isomunaisimmat... kauneimmat naisetko siis? No munan voi mitata mutta miten mitata kauneutta? Painoindeksillä?

Toisaalta jos on kyse miesten saunaillassa pärjäämisestä niin en tiedä. Kai ne pienimunaiset piileskelee nurkissa ja isomunaiset hallitsee lauteita lerssi heiluen. Jos munan koko johtuu geeneistä (eikä vain mutaatioista raskauden aikana) niin kyllä pienimunaisillakin on ollut jotain käyttöä ja hyvää... muuten ne olisi kadonneet evoluution hämärään ja pallolla pyörisi vaan iso lerssiä lahkeeseen laittavia uroksia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä se vähän on niin että puoliso valitaan jonkun muun kuin munan mitan perusteella.

Ahdistaa koko termi kuinka pari jotenkin muka valittaisiin. Kyllä se niin on, että se otetaan mikä saadaan. No, teoriassa voisi tietenkin jättää valitsematta jonkun, mutta eihän ketään saa valita sillä lailla isosta joukosta otan sinut.

Toki naiset saavat valita ja ovat siitä erittäin tietoisia.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä se vähän on niin että puoliso valitaan jonkun muun kuin munan mitan perusteella.

No todellakin.


Sitten seuraavaan ihmettelyyn: katsoin jostain syystä tämän jatkon Das Bootiin, kahdeksanosaisen sarjan, enkä nyt ollut kovin innoissani. Isolla rahalla tehty ja käsikirjoitus huolimaton. Tämä on juuri tätä. Perustukset huonot. Näitä on nähty ennenkin. Kylläpä ihmetyttää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä se vähän on niin että puoliso valitaan jonkun muun kuin munan mitan perusteella. Tietenkin se olisi helppoa kun munan mittaamalla tietäisi kuka on parasta puolisoainetta. Toisaalta kuka määrittelisi sen mitkä naiset saa valita ensin isomunaisimmat... kauneimmat naisetko siis? No munan voi mitata mutta miten mitata kauneutta? Painoindeksillä?

Naisten pitäisi keskenään laittaa itsensä kauneusjärjestykseen. Oi että se olisi hupia.
 

Jeffrey

Jäsen
Kyllä se vähän on niin että puoliso valitaan jonkun muun kuin munan mitan perusteella.

Kyllä se omassa ex-suhteessa oli suurin valituksen aihe. Tosin tiedänhän sen myös irtosuhteista, että joillekin oma koko vain on liikaa.

Suuri ihmetyksen aihe on kuitenkin se, että vaikka puhutaan mustienmiesten isoista pensseleistä. Niin silti juurikin afrikan mammat ovat olleet suurimmassa hädässä oman varustukseni kanssa. Jopa aasialaiset ovat kyenneet tuon ottamaan kuin mies, mutta afrikkalaiset enemmän valitelleet. Toki ymmärrrän sen, että ympärileikatuissa yksilöissä tällainen sotakirves voi repiä auki vanhoja haavoja, mutta siltikin. Uskon, että mustanmiehen munan myytti on lähtenyt vain mustienmiesten suuremmasta tarpeesta brassailla ja ne oikeasti isomunaiset ovat tällä tavoin kyenneet levittämään tuota propagandaa vaikka suurinosa tuosta väenosasta kärvistelee melkoisten katkarapujen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös