Olen vähän keissiä seurannut ja kyllä kai siellä jotain oikeitakin juttuja tehdään, mutta puuhastelutasolla ja se kun härvätään joka paikassa. Erittäin hyvin perusteltu sairaalan johdolta miksi sinne ei pamahdeta paikalle pitsalaatikoiden kanssa.
Miksi ei vain suostu uskomaan, kun faktat lyödään pöytään. Samaan aikaan kaverin kanssa mietitään saunan lauteilla tästähän jää kivasti omaankin taskuun, vaikka juuri tuo menikin vähän puihin.
Olen toinen veikko kuin Veikko Hursti ja ateisti, mutta syvä uskonnollisuus joissain asioissa kuitenkin voi tuoda paremman lopputuloksen joskus, vaikka satukirjan jutut eivät totta olekaan.
Ongelmahan taitaa edelleen olla se, että mitään todisteita väärinkäytöksistä ei ole. Se, että joku toimittaja epäilee sellaisia olevan, ei kuulu hesarin kaltaisen lehden ykkösuutiseksi. Jonkun kannattaisi myös kysellä vähän Koposen ja jutun kirjoittaneen toimittajan aikaisemmista väleistä, voi vaikka yllättyä. Ainakin, jos kuulemani asiat ovat totta.
Mikään ei oikein vieläkään puolla sitä, että yksityisviesteissä sanottu huora sana olisi journalistisesti oleellinen asia tuoda julkisuuteen. Mikä sen funktio on koko BC:n suhteen? Tai tämä saunan lauteilla kuultu keskustelu, jota ei ole avattu sen enempää. Tilanne voisi hyvin olla myös sellainen, että aikaisemmin 20k tienannut nuori rehvastelee, kun yhtäkkiä voikin nostaa palkkaa 40k. Se ei kuitenkaan mikään ertyinen palkka ole, enkä näe mitään ongelmaa siinä. Ehkä se kirjanpito nyt avataan, niin päästään tutkimaan tarkemmin. Joka tapauksessa tuolla on väkisinkin huomattavasti suurempi perillemeno prosentti, kuin yhdelläkään isolla kerjäläisyhtiöllä.
Se on toki totta, että yleisesti näitä keräyksiä pitävien tulisi toimia avoimemmin, mutta asiaa olisi voinut lähestyä hyvin yleisemmälläkin tasolla. Mulle ei kelvannut hesarin päätoimittajan selittelyt.