Ihmettelyketju

  • 6 338 909
  • 38 741

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin minun käsittääkseni tässä ei vaan ole oltu kaupittelemassa (virallisesti), saati myymässä mitään, vaan joku yksittäinen taho antanut suostumuksensa jollekkin random jampalle, että se voi heidän tuotteitaan esitellä. Lisäksi tuo valtionyhtiö lienee vähintään harhaanjohtavasti sanottua, kun kyseessä on 50,1% Suomen valtion omistama yhtiö, loputhan myytiin kai Norjaan tms.
Kuten kerroin, se tervehdyskirje joka kuolleelta löytyi näytti pahalta, koska terveisensä Ugandaan lähetti Patrian 'varatoimitusjohtaja" ja Patria koitti ensin kiistää asian ja jäi valheesta (tai paremminkin tietämättömyydestä) kiinni. Omistusprosentit tai termit ei oleellisia, omistajaohjausministeri pyysi selvitystä, joka sekin oli vajavainen.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Niin minun käsittääkseni tässä ei vaan ole oltu kaupittelemassa (virallisesti), saati myymässä mitään, vaan joku yksittäinen taho antanut suostumuksensa jollekkin random jampalle, että se voi heidän tuotteitaan esitellä. Lisäksi tuo valtionyhtiö lienee vähintään harhaanjohtavasti sanottua, kun kyseessä on 50,1% Suomen valtion omistama yhtiö, loputhan myytiin kai Norjaan tms.

Miten itse koet sanan valtionyhtiö? Pakko kysyä, kun näköjään se on koettu ja koettu väärin. Suosittelen tarkastamaan termin sisällön.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuten kerroin, se tervehdyskirje joka kuolleelta löytyi näytti pahalta, koska terveisensä Ugandaan lähetti Patrian 'varatoimitusjohtaja" ja Patria koitti ensin kiistää asian ja jäi valheesta (tai paremminkin tietämättömyydestä) kiinni. Omistusprosentit tai termit ei oleellisia, omistajaohjausministeri pyysi selvitystä, joka sekin oli vajavainen.

Itse ihmettelen tästä huolimatta tätä kohua. Erityisesti ihmetyttää mikä ihmeen mielenkiinto jollain ministerillä on jaella kommenttia tästä asiasta.

Itse olisin sanonut, että "omistaja ottaa kantaan johdon toimintaan, mutta ei julkisesti" ja "yhtiön sisäinen asia". Lisäksi olisi voinut sanoa että soo soo ja jotain muuta paskaa, mutta tämän yksi helvetin moraalinvartija on lässyttämässä a-studiossa, vaikka ei tajua asiasta hevon persettä. Joku lestadiolainen YO-merkonomi tai vastaavaa, joka ei ikinä olisi asemassaan jos pätevyys olisi kriteeri. Luulisi sen itse tajuavan ja pitäisi päänsäkiinni julkisesti ja puhisi vaan seuroilla ja tupailloissa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miten itse koet sanan valtionyhtiö? Pakko kysyä, kun näköjään se on koettu ja koettu väärin. Suosittelen tarkastamaan termin sisällön.
Määritelmä liittyy asiasta ja asian käsittelijästä. Jos lehtimies kirjoittaa valtionyhtiöiden palkoista, niin mukana on kaikki yhtiöt, joissa valtiolla on edes välillistä omistusta ja jossain muussa tapauksessa vain ne joista valtio omistaa 100%.
 

Tuamas

Jäsen
Itse ihmettelen tästä huolimatta tätä kohua. Erityisesti ihmetyttää mikä ihmeen mielenkiinto jollain ministerillä on jaella kommenttia tästä asiasta.

Asekauppa on ihan syystä hiukan eri asia kuin käytännössä mikään muu bisnes, lisäksi Patria on jo toistuvasti ryvettynyt mm. lahjuskeisseissä, jolloin rima puuttumiseen on ja sen tulisikin olla matalammalla kuin jollain muulla yhtiöllä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse ihmettelen tästä huolimatta tätä kohua. Erityisesti ihmetyttää mikä ihmeen mielenkiinto jollain ministerillä on jaella kommenttia tästä asiasta.

Itse olisin sanonut, että "omistaja ottaa kantaan johdon toimintaan, mutta ei julkisesti" ja "yhtiön sisäinen asia". Lisäksi olisi voinut sanoa että soo soo ja jotain muuta paskaa, mutta tämän yksi helvetin moraalinvartija on lässyttämässä a-studiossa, vaikka ei tajua asiasta hevon persettä. Joku lestadiolainen YO-merkonomi tai vastaavaa, joka ei ikinä olisi asemassaan jos pätevyys olisi kriteeri. Luulisi sen itse tajuavan ja pitäisi päänsäkiinni julkisesti ja puhisi vaan seuroilla ja tupailloissa.
Samaa mieltä. Toki tuo ilmoitus " ei julkisesta" kommentoinnista ministeriltä olisi voinut vain kiivastuttaa toimittajia ja kohua entisestään.
Aika harva ministeri olisi pestissään jos pätevyys olisi ainoa tai edes tärkein kriteeri.
 

Tuamas

Jäsen
Määritelmä liittyy asiasta ja asian käsittelijästä. Jos lehtimies kirjoittaa valtionyhtiöiden palkoista, niin mukana on kaikki yhtiöt, joissa valtiolla on edes välillistä omistusta ja jossain muussa tapauksessa vain ne joista valtio omistaa 100%.

Niin tai sitten voi pitäytyä siinä määritelmässä mikä on validi, eli yhtiöt joissa valtio on enemmistö-omistaja ja käyttää täten tarvittaessa yksinvaltaisesti määräysvaltaa.
Se, että joku käyttää termejä väärin, ei ole mikään peruste sille, että alettaisiin sanomaan termillä olevan useita määritelmiä.

Valtionyhtiö – Wikipedia
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miten itse koet sanan valtionyhtiö? Pakko kysyä, kun näköjään se on koettu ja koettu väärin. Suosittelen tarkastamaan termin sisällön.
Minun olisi pitänyt tarkentaa lausettani, että tässä tilanteessa. Kun nyt tähän soppaan on vedetty se Patrian hallitus mukaan ja siten Norjan hallitus ja muut tuota osuutta omaavat tahot. Sinällään toki valtion määräysvaltaa omaavat yhtiöt ovat valtionyhtiöitä. Tarkoitin tuossa sillä sitä, että jos alamme moralisoimaan kaupan kohteita, mihin viittaavassa lainauksessa tuo valtionyhtiö mainittiin (tässä tapauksessa ei edes ollut kaupankäynnistä kyse), niin näitä tuskin voidaan tehdä Patriassa ilman keskustelua Norjan kanssa, vaikka Patriassa valtiolla onkin määräysvalta. Se ei siis liittynyt itse termin määritelmään sinällään, vaan tarkoitukseni oli viitata tuohon nykyiseen omistajuuteen missä kaksi valtiota omistaa yli 70% osakkeista ja tämä ei voi olla vaikuttamatta näihin moraalisiin asioihin. Ainakin minun on vaikea uskoa, että Suomi voisi päättää myydä aseita jollekkin paskamaalle jos sitä Norja vastustaisi, tai se aiheuttaisi melkoisen härdellin tuon omistajuuden suhteen.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Se, että joku käyttää termejä väärin, ei ole mikään peruste sille, että alettaisiin sanomaan termillä olevan useita määritelmiä.

Valtionyhtiö – Wikipedia
Juu, ei ollutkaan tarkoitus venyttää käsitettä, vaan todeta se tosiasia, että lehdistö ja poliitikot venyttävät. Esimerkiksi muistaakseni hesari teki jutun valtionyhtiöiden palkoista ja siellä taisi kärkisijoilla olla Veli-Matti Mattila, joka on Elisan TJ. Piti oikein silloin tarkastaa valtion omistuksen suuruus ja se oli jotain 10%. Eihän valtiolla ole edes mahdollisuutta estää yhtiökokouksen päätöksiä. Tosin tuossa yhtiössä omistus on niin hajallaan, että käytännössä on paljonkin mahdollisuuksia, mutta noin periaatteessa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Spotify Freessä tulee ajoittain mainoksia heidän Premium-palvelustaan. Yksi mainos hämmästyttää minua kerta toisensa jälkeen. Siinä kaksi henkilöä keskustelee keskenään:

"Hei, saisinko kysyä jotain? Ota kuulokkeet pois hetkeksi."
-Hei, kysy nopeasti. Olen lataamassa musiikkia lennolle.
"Miksi lataat musiikkia?"
-Kuusi tuntia ilman musiikkia, en kestä sitä!
"Spotify Premiumin avulla voit ladata kuunneltavat kappaleet lennolle."
-Voiko lentokoneessa kuunnella musiikkia?

Siis tämä sama jantteri totesi, että lataa musiikkia lennolle ja sitten on kuin puulla päähän lyöty siitä, että lentokoneessa voi kuunnella musiikkia. Mää ihmettele näit mainoksi kauhia pali.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Riku Salminen haastatteli Yle Puheella Timo Soinia ja tituleerasi häntä useaan otteeseen haastettelun aikana "kansanedustaja Soiniksi". En ole edellisten eduskuntavaalien jälkeen kuullut yhdenkään toimittajan haastattelevan Juha Sipilää siten, että Sipilä olisi esitelty "kansanedustajana".

Ihmettelen haastattelijan sanavalintoja.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää tuon rasittavan yksinhuoltajaäitihahmon suosio Putouksessa. Harvinaisen rasittava hahmo.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihmettelen tätä Hesarin eilen alkanutta "hyökkäystä" tuota Brother Christmasia kohtaan. Tai lähinnä kai ihmettelen sitä, että kenen muroihin tämä BC on onnistunut ilmeisen väkevät pissat ruikkimaan.

HS: Lähes miljoona euroa hyväntekeväisyyteen keränneen Brother Christmasin rahankäytössä epäselvyyksiä | Yle Uutiset | yle.fi

Ari Koponen on rakentanut Brother Christmas -yhdistyksen henkilöbrändinsä ympärille – HS:n näkemissä viesteissä Koponen huorittelee ja puhuu ”neekereistä” - Talous - Helsingin Sanomat

Brother Christmas aikoo vaatia oikaisua HS:n jutusta: "Osa väitteistä täyttä humpuukia" - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

Brother Christmas pyytää separikirjoituksiaan anteeksi IS:lle ja IL:lle: "En halua niitä mitenkään puolustella" - Kotimaa - Uutiset - MTV.fi

Tuossa nyt muutama linkki, jos joku on asiasta täysin tietämätön. Noiden linkkien takaa löytyy sitten vaikka kuinka paljon lisää juttuja joissa puidaan tätä asiaa. Haluan korostaa, että en syytä tätä Ari Koposta mistään, vaikka selityksensä nähdäkseni paikka paikoin vähän ontuvatkin. Totta kai toivon, että tuon yhdistyksen raha-asioissa ei ole mitään hämärää, mutta kyyninen kusipää sisälläni muistuttelee, että tilaisuus helposti tekee varkaan. Noista huoritteluista ja separi- sekä neekerihuuteluista sanon vaan, että aika lailla tyylitöntä, mutta toisaalta kai sitä kaverien kesken tulee itsekin heitettyä välillä jäätävän huonoa huulta.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jotkut ihmiset saa hirvittäviä kiksejä kun vetävät jotain roolia, joko elämässä tai keskustelupalstalla. No mitä ihmettelen tässä? No niitä kiksejä, joita saavat reaktioista. Voisin ajatella muuten, että ovat ihan fiksuja, mutta se rooli tekee heistä aikamoisen typeriä.
 

Tuamas

Jäsen
Ihmettelen tätä Hesarin eilen alkanutta "hyökkäystä" tuota Brother Christmasia kohtaan. Tai lähinnä kai ihmettelen sitä, että kenen muroihin tämä BC on onnistunut ilmeisen väkevät pissat ruikkimaan.

Juttujen perusteella veikkaan entistä ”yhtiökumppania” Procope:ta.

Toki harmillisen keravalainen doer- jannu sieltä on juttujen perusteella BC:n takaa paljastunut.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Katselen tässä Suomen surkein kuski ohjelmaa. Ihmetyttää suuresti miten näillä voi kortti olla? Pimppaako ne on antanu sen kortin eteen? Kyllä hirvittää aivan helvetisti kun näkee minkälaisia sankareita tuolla liikenteessä liikkuu.
 

heavylutaa18

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Seattle Kraken
Tarkoitushakuista epäonnistumisen hakemista. Mut saa itse tuntea katsojana olevansa parempi kuski hei!
No sehän tän sarjan pointti kai nyt on. Lähinnä tosiaan ihmetyttää että näillä ohjelmaan osallistuvilla kaikilla on ajokortti mitä en voi henkilökohtaisesti käsittää. Ja sitten ihmetellään kun iltalehdissä on uutisia kun joku jäi suojatiellä auton alle tai vastaavaa.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
No sehän tän sarjan pointti kai nyt on. Lähinnä tosiaan ihmetyttää että näillä ohjelmaan osallistuvilla kaikilla on ajokortti mitä en voi henkilökohtaisesti käsittää. Ja sitten ihmetellään kun iltalehdissä on uutisia kun joku jäi suojatiellä auton alle tai vastaavaa.

Taskuparkkeeraus on hieman eri asia kuin ajotaito, mutta kai nekin voi rinnastaa. Siihen en ota kantaa minkälaisia ihmisiä näihin saadaan houkuteltua.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tuossa nyt muutama linkki, jos joku on asiasta täysin tietämätön. Noiden linkkien takaa löytyy sitten vaikka kuinka paljon lisää juttuja joissa puidaan tätä asiaa. Haluan korostaa, että en syytä tätä Ari Koposta mistään, vaikka selityksensä nähdäkseni paikka paikoin vähän ontuvatkin. Totta kai toivon, että tuon yhdistyksen raha-asioissa ei ole mitään hämärää, mutta kyyninen kusipää sisälläni muistuttelee, että tilaisuus helposti tekee varkaan. Noista huoritteluista ja separi- sekä neekerihuuteluista sanon vaan, että aika lailla tyylitöntä, mutta toisaalta kai sitä kaverien kesken tulee itsekin heitettyä välillä jäätävän huonoa huulta.

Itsekään en syytä ketään tai ole muutenkaan mitään mieltä. Eiköhän se kirjanpito sieltä julkisteta ja siitä sitten nähdään, mitä nähdään. Itse en osaa muutamaa yksityisesti sanottua huonoa juttua pitää oikein minkään arvoisena, vaikka ne eivät asiallisia olisikaan. Muita todisteita syyllisyydestä ei kai ole esitetty?Taustoista vähän kuulin, vaikka en kovin kiinnostunut niistäkään ole, mutta niistä taidan olla vaan hiljaa. Tulee sitten esille myöhemmin tai ei.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelyketjun lisäksi pitäisi olla myös "en yllättänyt" -ketju.

Toki harmillisen keravalainen doer- jannu sieltä on juttujen perusteella BC:n takaa paljastunut.

En yllättänyt, että Valavuori oli ensimmäisten joukossa laittamassa sympatia-twiittiä Brother Christmasille.

Enkä yllättänyt, että epäselvissä olosuhteissa Ugandassa kuolleen liikemiehen entiseksi yhteistyökumppaniksi mainittiin (vissiinkin ainoana nimeltä) Jussi Salonoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös