pernaveikko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK, Crusaders, Lechia
Minä maksan kaikki mahdolliset ostokset luottokortilla ja kerrytän samalla lentopisteitä. Ihmettelen miksei kaikki toimi yhtä järkevästi.
Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Minä en voi nykyisessä asuinmaassani saada luottokorttia ainakaan nykyiseltä pankilta, koska vaatimuksena on kaksi eri kuvallista henkilötodistusta. Ei ole kuin passi ja voisin toki hankkia henkilökortin maksamalla siitä paljon rahaa ja menemällä paikan päälle mihin tahansa poliisilaitokselle Suomessa. Enpä nyt ole hankkimassa.
Myöskin lentoni lennän sellaisilla puljuilla missä ei lentopisteistä juuri ole hyötyä. Kaukolentoja ei niin paljoa kuitenkaan ole, että olisi järkeä liittyä jokaiseen ihme jäsenyteen.
Käytän nykyään eniten hotels.comia, mutta enpä ole jaksanut mihinkään kanta-asiakassäätöihin ryhtyä saadakseni kai joka 10. yön ilmaiseksi taivas tietää millä ehdoilla sellaisenkin.
Myöskin ruokakaupassa ruoka ja lonkero olisi kaikille halvempaa, jos niitä mitään kulujen muodossa todella raskaita plussakorttijärjestelmiä ei olisi. En halua tukea sellaista sekoilua.
Vuokraani kuuluu kaikki laskut, maksan tietenkin siitä X määrän enemmän verrattuna kuin, jos tekisin itse kaasu-, sähkö-, ja vesisopimukset. Tosin sellaista vuokranantajaa kuka siihen edes suostuisi olisi todella vaikeaa löytää. Enkä tiedä siis kuinka paljon enemmän, mutta eipä tarvitse postilaatikollakaan käydä kuin joskus muistaessaan, kun laskuja ei juuri tule.
Ei vain jaksa elää elämää sillä lailla, että kaikesta kiskoo aina maksimaalisen hyödyn. Myös omalle työlle pitää laskea hinta ja kaikenlainen säätö yleensä lisää hallinnointikuluja.