Ostoskassi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
Tämän ruudun takana on ainakin sellainen perustavanlaatuinen ongelma, että yleensä naiset, joiden kanssa viihdyn, eivät oikeen tykkää sellaisesta klassisesta reppureissaamisesta, vaan haluavat viikon kaupunkilomalle jonnekin Roomaan, Pariisiin tai Amsterdamiin. Ei noissa sinänsä mitään vikaa ole, mutta minä mieluitenä lähden ainakin muutaman viiko reppureissulle, jos kerta ulkomaille lähden. Sivistysmaiden ulkopuolella matkailu on muutenkin paljon paljon halvempaa, jos tekee vähänkään pitempiä reissuja.Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
Miksi? Onko se jollain tapaa toiselta pois, jos puoliso pääsee ennenkokemattomaan paikkaan? Tämä ilman vittuilua.Omassa kuplassani pariskunnat matkustavat aina kahdestaan paikkoihin, ellei kyse ole jostain Tukholman tai Tallinnan reissusta.
Miksi? Onko se jollain tapaa toiselta pois, jos puoliso pääsee ennenkokemattomaan paikkaan? Tämä ilman vittuilua.
En tiedä miksi kysymykseeni piti vastata vittuilemalla.
Sivistysmaiden ulkopuolella matkailu on muutenkin paljon paljon halvempaa, jos tekee vähänkään pitempiä reissuja.
Helsingissä taisi eilen jäädä joiltakin skumpat ostamatta, kun oli niin pitkä jono alkoon.Paitsi Suomessa matkailu. Niin, en pidä sivistysmaana sellaista maata mistä ei saa uudenvuodenaattona ostaa kuohuviiniä.
Onhan nyt paljon muitakin vaihtoehtoja kuin yksin tai kaksin matkustaminen.en ihmettele jos parit tykkää lähteä kaksistaan mieluummin kuin yksistään.
Onhan nyt paljon muitakin vaihtoehtoja kuin yksin tai kaksin matkustaminen.
Itse olen aina se jarjestaja jos on isompi poppoo. Silloin tiedan etta hommat sujuu ja paikat on hyvia. Perille kun paastaan kaikki saa tehda omia juttujaan halutessaan, itse ensimmaisenaMinulle ei enää juuri ole. En vittu lähde yli 4 hengen seurueessa enää koskaan yhtään mihinkään. Se sekoilun määrä on vain niin järjetön.
Edit. Siis varmasti samalle lennolle mahtuu, vaikka kaikki varaisivat erikseen, mutta jos haluaa samoille seutuville. Venyykö jonkun visa tonnien edestä?
Itse olen aina se jarjestaja jos on isompi poppoo.
Venyykö jonkun visa tonnien edestä?
Kyllähän matkailua paljolti pareittain harrastetaan, olen huomannut. Itse olen kyllä ollut enemmän yksin reissussa, mutta silloin juuri huomaa että kaikki on tehty pareja silmälläpitäen, hotellihuoneet, ravintolan pöydät jne. Joten en ihmettele jos parit tykkää lähteä kaksistaan mieluummin kuin yksistään.
Onhan noita. Toki monilla se viiden tonnin luottoraja on aina tapissa eli ei venykään kuin teoriassa.
Onko kovinkin yleistä, että luottokortissa olisi merkittävästi pienempi luottoraja kuin 5 000 euroa?
Eikö noita tonnin läpysköjä ole Suomi täynnä ja 3000 euroa.
Joo ei tosiaan. Koko ajan saat olla hidastelemassa tai odottelemassa kun jonkun tytyy käydä kusella, oluella jne. Lopulta se porukka hajoaa pienempiin ryhmiin ja kaikki tekevät omia juttujaan. Toiset haluavat nähdä uutta ja toiset istua juomassa samanlaista lager-olutta mitä saa Suomestakin.Minulle ei enää juuri ole. En vittu lähde yli 4 hengen seurueessa enää koskaan yhtään mihinkään. Se sekoilun määrä on vain niin järjetön.
Lopulta se porukka hajoaa pienempiin ryhmiin ja kaikki tekevät omia juttujaan.
Niin joo, totta. Mun opiskeluaikainen 2000 ei olekaan se ainoa mahdollinen raja. Ei ole ollut tarpeen nostaa sitä tuosta, pikemminkin voisin hävittää koko kortin, eikö rehellisesti tullut mieleenkään, että joku heiluttelee jotain Amexia ilman luottorajaa, vaikka on toki tiedän olemassaolon. Kaikenlaista. Näin sitä fakkiutuu.
Onhan siellä kaikenlaista, ja juu, jotkut hotellit haluavat korttinumeron varaukseen, totta. Lennot olen tavannut maksaa suoraan, samoin hotellitkin jos mahdollista, nettikaupoissa myös. Aika paljon kyllä pystyy hommaamaan debit-ominaisuudella juttuja, varsinkin nyt ihan matkoillakin, kun Keski- Euroopassakin on tajuttu, mikä juttu se korttien debit oikein on.Minulle ei ole tullut mieleenkään hävittää luottokorttia, sillä netissä on myynnissä paljon asioita, joita ei pysty ostamaan ilman luottokorttia. Hotellimajoituksista lähtien.
Miksi matkustaa isolla porukalla sitten jos ei yhdessä tee mitään?Minä en oikein näe, missä tässä on ongelma. Aina ovat kaikki takaisin majapaikkaan löytäneet, vaikkakin joskus mutkien kautta.
.