Ihmettelyketju

  • 6 339 373
  • 38 741

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei kun sinähän olet kaikkea muuta kuin varovainen, koska otat riskejä ainakin osittain omaan piikkiisi ostamalla käteisellä. Suorastaan riskihakuinen persoona.

En ole ajatellutkaan, että vielä nykyaikana joku pärjäisi ilman luottokorttia. Tosiaan hotellit, vuokra-autot jne. Tai entä jos sattuu jotain jossain ja haluaa hoitoon johonkin mihin vain pääsee?
En ole missään vaiheessa väittänyt käyttäväni vain käteistä, mutta pyrin höyläämään vain pankkipuolta. Kuten todettua, en näe erityistä riskiä siinä, että vakavaraisten lentoyhtiöiden lippuja ostan suoraan tililtä. Autoja en tapaa vuokrata. Toki myönnän virheeni siinä, että vaikka olen maksut hotelleista yleensä debitillä hoitanut, vaatii näköjään ainakin booking.com varaukseen luottokortin. Seuraavaksi joku voisikin alkaa vittuilla siitä, miten huono lafka se on ja parempi olisi soittaa suoraan hotellille.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ole missään vaiheessa väittänyt käyttäväni vain käteistä, mutta pyrin höyläämään vain pankkipuolta.

Eikö debit oo sama kuin käteinen, ainakin noin digimaailmassa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toki myönnän virheeni siinä, että vaikka olen maksut hotelleista yleensä debitillä hoitanut, vaatii näköjään ainakin booking.com varaukseen luottokortin. Seuraavaksi joku voisikin alkaa vittuilla siitä, miten huono lafka se on ja parempi olisi soittaa suoraan hotellille.

Niin no, viimeksi oli booking.comin kanssa ongelmia ja respan tyttö otti maksun uudelleen enkä koskaan saanut rahoja takaisin. Kyse oli vain yhdestä yöstä, niin annoin olla, kun olisi mennyt tappeluksi. Eipä nyt ollut respan tytön antamaa kuittia enää tallessa. En vain käytä tuota puljua enää koskaan.

Ei ne mitään luottokorttia vaadi vaan ihan Visa debitilla maksoin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eikö debit oo sama kuin käteinen, ainakin noin digimaailmassa?
Kyllä, ja käytän sitä pääasiassa. En vain nyt oikein ymmärrä, mikä muutamalla sankarilla tässä on ongelmana, kun jaksavat kitistä asiasta. Ehkä siitä sitten jotain nautintoa saa, kun pääsee vittuilemaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä maksan kaikki mahdolliset ostokset luottokortilla ja kerrytän samalla lentopisteitä. Ihmettelen miksei kaikki toimi yhtä järkevästi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En ole ajatellutkaan, että vielä nykyaikana joku pärjäisi ilman luottokorttia. Tosiaan hotellit, vuokra-autot jne. Tai entä jos sattuu jotain jossain ja haluaa hoitoon johonkin mihin vain pääsee?
Ihan hyvin olen koko ikäni selvinnyt ilman luottokorttia. En edes ole koskaan ajatellut miten sellainen hankitaan. Mistään tärkeästä on mielestäni jää paitsi. Ei tarvitse autoa vuokrata, koskaan en ole lentoja ostanut tai hotellia varannut. Netistä jos joskus harvoin olen jotain ostanut niin olen ne maksanut verkkopankkissa. Eikä minua haittaa että joku sanoo minua tyhmäksi, tolloksi tai ajasta jälkeen jääneeksi luottokortittomuuden takia.

Olen tylsä, jossain asioissa konservatiivinen, itsepäinen. Olen oma itseni... Älypuhelinkin minulla on ollut vain pari kuukautta. Sekin vain siksi että sain sellaisen lahjaksi (enkä kehdannut olla ottamatta käyttöön?). Enkä ole vieläkään varma ettenkö tulisi ihan hyvin toimeen ilmankin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä maksan kaikki mahdolliset ostokset luottokortilla ja kerrytän samalla lentopisteitä. Ihmettelen miksei kaikki toimi yhtä järkevästi.

Ihmisillä on erilaisia tilanteita. Minä en voi nykyisessä asuinmaassani saada luottokorttia ainakaan nykyiseltä pankilta, koska vaatimuksena on kaksi eri kuvallista henkilötodistusta. Ei ole kuin passi ja voisin toki hankkia henkilökortin maksamalla siitä paljon rahaa ja menemällä paikan päälle mihin tahansa poliisilaitokselle Suomessa. Enpä nyt ole hankkimassa.

Myöskin lentoni lennän sellaisilla puljuilla missä ei lentopisteistä juuri ole hyötyä. Kaukolentoja ei niin paljoa kuitenkaan ole, että olisi järkeä liittyä jokaiseen ihme jäsenyteen.

Käytän nykyään eniten hotels.comia, mutta enpä ole jaksanut mihinkään kanta-asiakassäätöihin ryhtyä saadakseni kai joka 10. yön ilmaiseksi taivas tietää millä ehdoilla sellaisenkin.

Myöskin ruokakaupassa ruoka ja lonkero olisi kaikille halvempaa, jos niitä mitään kulujen muodossa todella raskaita plussakorttijärjestelmiä ei olisi. En halua tukea sellaista sekoilua.

Vuokraani kuuluu kaikki laskut, maksan tietenkin siitä X määrän enemmän verrattuna kuin, jos tekisin itse kaasu-, sähkö-, ja vesisopimukset. Tosin sellaista vuokranantajaa kuka siihen edes suostuisi olisi todella vaikeaa löytää. Enkä tiedä siis kuinka paljon enemmän, mutta eipä tarvitse postilaatikollakaan käydä kuin joskus muistaessaan, kun laskuja ei juuri tule.

Ei vain jaksa elää elämää sillä lailla, että kaikesta kiskoo aina maksimaalisen hyödyn. Myös omalle työlle pitää laskea hinta ja kaikenlainen säätö yleensä lisää hallinnointikuluja.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Useimmiten nuo luottokorttien lentopisteet ovat sen verran huonoja etteivät riitä kattamaan luottokortin kustannuksia.
Luottokortti on muutenkin vuonna 2018 melko tarpeeton muovilärpäke. Debit-kortti käy maksuvälineenä lähes kaikille lentojen- ja hotellienvaraussivustoille.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Useimmiten nuo luottokorttien lentopisteet ovat sen verran huonoja etteivät riitä kattamaan luottokortin kustannuksia
Nyt on käytössä Norwegianin kortti, viime vuodelta sain kerättyä yli kolmensadan euron edestä lentopisteitä. Eikä siitä oikeasti ole mitään kulujakaan.
 
Heh. Mä taas ihmettelen miten jollain on niin monta suosikkibändiä ja ne saattaa vaihtuakin. Eikö toi rakkaus ole vähän sama asia kuin lätkäjengeissäkin. Ei ne koskaan katoa tai vaihdu.

Minä kannatin 8-vuotiaana Ilvestä ja tykkäsin Bon Jovista, Popedasta ja Sleepy Sleepersistä. Ilvestä kannatan edelleen mutta Bon Jovia, Popedaa tai Sliippareita en enää kuuntele. Haluan uskoa tämän johtuvan siitä, että en ole enää ihan yhtä tyhmä ihminen kuin 8-vuotiaana, vaikka melkoinen puupää olen edelleen. Myös monet parikymppisenä kovassa kuuntelussa olleet artistit (esim. YUP, CMX ja Manic Street Preachers) eksyvät nykyään Spotifyn soittolistalleni kovin harvoin. Niiden tilalle on tullut uusia suosikkeja.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Bon Jovia, Popedaa tai Sliippareita en enää kuuntele. Haluan uskoa tämän johtuvan siitä, että en ole enää ihan yhtä tyhmä ihminen kuin 8-vuotiaana, vaikka melkoinen puupää olen edelleen.

Voi noitakin kesällä kuunnella. Kesä on kuitenkin ihan eri asia kuin normaali elämä.
 
Minua ihmetyttää Liiga puolen Tappara osion keskustelujen puute. Tappara on yksi isoista ja faneja riittää. Otteluketjussa ja muissa osioissa Tapparan puolesta kirjoittajia on hyvinkin, mutta heidän oma osionsa on todella hiljainen.

Tapparan omaa keskustelupalstaa on paljon mukavampi lukea kuin Jatkoaikaa. Siellä kun porukalla hehkutetaan esim. sitä, miten Henrik Haapala on heittämällä TOP6-hyökkääjä NHL-tasolla, ei tarvitse kuunnella mitään ulkopuolisten soraääniä. Pysyy keskustelu korkeampitasoisena.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä kannatin 8-vuotiaana Ilvestä ja tykkäsin Bon Jovista, Popedasta ja Sleepy Sleepersistä. Ilvestä kannatan edelleen mutta Bon Jovia, Popedaa tai Sliippareita en enää kuuntele. Haluan uskoa tämän johtuvan siitä, että en ole enää ihan yhtä tyhmä ihminen kuin 8-vuotiaana. Melko karuahan se olisi, jos ihminen jumittuisi koko iäkseen 8-vuotiaan tasolle.
Joo. Joskus 12veenä löysin Rollarit ja siitä lähtien ollut suosikkibändi. Sitä ennen kuuntelin hetken Raptoria. Kun sut nään housuissa sykkii, oi beibe tsiigaa tätä tykkii. Lastenlauluaikoja mä en muista, mutta jossain tarhassa tai hoitopaikassa kuunneltiin J. Karjalaista ja se jäi mieleen. Apinaorkesteri oli mun lastenlaulu ja Kolme Cowboyta oli kuin Lucky Luke. I'm a poor lonesome cowboy, and a long way from home. Ei sellaista biisiä voi tehdä ja esittää ilman elämänkokemusta ja Clint Eastwoodin karismaa, mutta myöhemmin hoksasinkin että hitto se jätkähän oli kuin joku pikkupoika. Mutta vieläkin suosikki kotimaisista. Tietty Juice, CCR, Zeppelin jne. vaiheet on ollut, mutta ei mikään muu tule koskaan kiilaamaan ykköseksi. En gång, alltid.
 
Niin no, viimeksi oli booking.comin kanssa ongelmia ja respan tyttö otti maksun uudelleen enkä koskaan saanut rahoja takaisin. Kyse oli vain yhdestä yöstä, niin annoin olla, kun olisi mennyt tappeluksi. Eipä nyt ollut respan tytön antamaa kuittia enää tallessa. En vain käytä tuota puljua enää koskaan.

Minulta veloitettiin EM-kisoissa Lyonissa 140 euroa hotelliyöstä, josta olin jo aiemmin maksanut 70 euroa. Tämä siksi, että mulla ei ollut enää hallussani luottokorttia, jolla alkuperäisen maksun olin suorittanut, sillä se oli jouduttu kuolettamaan. Respa sanoi heti, että saan tuon 140 euroa takaisin, kun hankin pankilta todistuksen siitä, että korttini oli suljettu väärinkäytöksen vuoksi. Näin kävikin. Marseillessa majoituimme saman Première Classe -ketjun hotelliin ja minua hieman jännitti, kuinka paljon ne vaativat ylimääräistä, kun alkuperäinen kortti ei ollut enää tallella. Eivät vaatineet euroakaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lidlin mainoksia ei jaeta kotiin vaan ne kipataan suoraan tonne lehtiroskikseen. Sama juttu oli edellisessä kämpässä. Kummallista touhua.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Kerron sulle salaisuuden. Tappara.co, sinne ne porkkanapöksyt menneet on.
Tällainen sivusto ei ollutkaan minulle tuttu. Melko sekavalta näyttää, mutta on eittämättä varmasti syy jatkoajan hiljaisuuteen Tapparan suhteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lidlin mainoksia ei jaeta kotiin vaan ne kipataan suoraan tonne lehtiroskikseen. Sama juttu oli edellisessä kämpässä. Kummallista touhua.

Mitäs kummallista tuossa on? Jakaja saa liksansa niiden mainosten määrän mukaan. Siitä jää vaan kiinni, kun mummelit alkaa kaivata alennuskuponkejaan. Ja @pettter .

Olin pienenä auttamassa kaveria kippaamaan läjiä ja parin viikon päästä hän saikin monoa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis pysyykö teillä kaukosäätimen se patterien luukku kiinni? Mulla se aina jotain kuukaudessa irtoaa kun sitä tulee rämpyteltyä kädessä. Tossa jo kolmannen kaukosäätimen luukku on teipillä. Ehkä sitä on tottunut kun usein on kaljatölkki tai muna kädessä ja sit kun ei ole mitään niin jotain pullonavaajaa pyörittelee ja kynätkään ei koskaan kestä kauaa ehjänä. Noin muuten mä en ole yhtään hermostuvaa tyyppiä tai mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ihmettelen ja odotan miten Rantanen ja Nyholm saa U20 jellonat pelaamaan vieläkin nopeammin, joka kerta kun kiekko tulee, niin vastapalloon toiseen päätyyn? Enää ei voi kauheasti muutoin nopeuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Olen jo pitkään ihmetellyt, että mahtaakohan koko jatkiksesta löytyä ainuttakaan nimimerkkiä, jonka musiikkimaku edes etäisesti muistuttaisi omaani. Rakastan musiikkia ja olis tosi kiva jakaa musafiilistelyjään jonku kanssa, mutta ilmeisesti edustan musamaullani niin marginaalista vähemmistöä etenkin miehissä, että näiltä foorumeilta ei liiemmin samankaltaista sakkia löydy.

Toisaalta tiedostan sen, et valtaosa jatkiksen käyttäjistä on iältään 30+ kun itse edustan hieman nuorempaa ikäluokkaa. Iällä on merkittävä vaikutus musamakuun siinä missä luonteellakin.
 

Ralph

Jäsen
Olen jo pitkään ihmetellyt, että mahtaakohan koko jatkiksesta löytyä ainuttakaan nimimerkkiä, jonka musiikkimaku edes etäisesti muistuttaisi omaani. Rakastan musiikkia ja olis tosi kiva jakaa musafiilistelyjään jonku kanssa, mutta ilmeisesti edustan musamaullani niin marginaalista vähemmistöä etenkin miehissä, että näiltä foorumeilta ei liiemmin samankaltaista sakkia löydy.
Tässä helpottaisi jos kertoisit musiikkimakusi. Jatkoajassa väki on aika rock-henkistä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tässä helpottaisi jos kertoisit musiikkimakusi. Jatkoajassa väki on aika rock-henkistä.
Genret joita popitan eniten on alt rock, pop rock, nu-metal, metalcore, electro house ja pop (sellainen pop jossa ei lauleta pelkästä seksistä ja dokaamisesta)

Eli ei siis ihan sitä super raskasta kamaa jota valta-osa jatkoajan yhteisöstä vaikuttaisi kuuntelevan. Toki mä kuuntelen myös sellaisia bändejä ja artisteja, jotka eivät edusta mitään näistä genreistä. Esimerkiksi AC/DC ja Guns N Roses ovat ihan jeba näistä joita täälläkin toki kuunnellaan suuremmissa määrin. Suomenkielistä musiikkia kuuntelen tooooosi vähän, jonkin verran toki sitäkin.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Genret joita popitan eniten on alt rock, pop rock, nu-metal, metalcore, electro house ja pop (sellainen pop jossa ei lauleta pelkästä seksistä ja dokaamisesta)

Eli ei siis ihan sitä super raskasta kamaa jota valta-osa jatkoajan yhteisöstä vaikuttaisi kuuntelevan. Toki mä kuuntelen myös sellaisia bändejä ja artisteja, jotka eivät edusta mitään näistä genreistä. Esimerkiksi AC/DC ja Guns N Roses ovat ihan jeba näistä joita täälläkin toki kuunnellaan suuremmissa määrin. Suomenkielistä musiikkia kuuntelen tooooosi vähän, jonkin verran toki sitäkin.
Petyin hieman, olisi ollut hauskaa keskustella K-popista. Ei tuo vielä ihan mullistavin mahdollinen lista ole ja ketjuja löytyy mielestäni kaikkien noiden genrejen yhtyeistä (sekä genreistäkin).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös