Ihmettelyketju

• 6 476 800
  • 39 063

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Meillä on toimistolla 40-50% tupakoitsijoita, vähän riippuen laskutavasta. Tuotannossa sitten n.60%. Mitä nyt yhtäkkiä mietiskelin, niin jännästi en pysty keksimään lainkaan selittävää tekijää. Ikä, koulutus, sukupuoli, asema organisaatiossa... kaikista löytyy molempia.

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Ihmettelen että mikä vie nimenomaan julkisuuden ihmisiä huumeiden tielle (nyt suomalainen malli pidätetty Filippiineillä ilmeisesti ainakin hallussapidosta). Esimerkkejähän on todella paljon. Onko se julkkiksena oleminen niin raskasta?

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Meillä on toimistolla 40-50% tupakoitsijoita, vähän riippuen laskutavasta. Tuotannossa sitten n.60%. Mitä nyt yhtäkkiä mietiskelin, niin jännästi en pysty keksimään lainkaan selittävää tekijää. Ikä, koulutus, sukupuoli, asema organisaatiossa... kaikista löytyy molempia.

Onkohan tässä maakunnallisia eroja?

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onkohan tässä maakunnallisia eroja?

Voisin kyllä kuvitella, että täällä päin prosentit ovat kokonaisuudessaan suuremmat kuin nuo 19 ja 15, mutta omaa mutua tuo on loppujen lopuksi.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mä ihmettelen aidosti miten jotkut ihmiset ovat todellisia vastoinkäymis-magneetteja. Miten kertakaikkiaan samoille ihmisille voivat tapahtua kaikki negatiivinen paska asiayhteydestä toiseen?

Sama ihminen herätessään aamulla venäyttää selkänsä ja koira on paskantanut eteiseen vuosisadan jöötit. Tämän jälkeen jossain työpaikalla ihminen kokee vittuilua ja syrjintää ja kotiin lähtiessään on tullut parkkisakkoa vajaan satasen verran. Hän myös liukastuu mennessään autolle, jolloin jo ennestään kipeä selkä räpsähtää entistä kipeämmäksi. Seuraavaksi henkilön äiti/veli/isä/whatever soittaa, että hänet on ryöstetty. Suku on tällaisella ihmisellä muutenkin ihan perseestä ja naapuritkin vittuilee. Illalla televisio hajoaa ja pesukone temppuilee ja nyt koira on repinyt tyynyt riekaleiksi. Kännykkäkään ei toimi ja nyt koskee nilkkaan koska valurautapannu tippuu sen päälle.

Kaikki edellä kuvattu on kuvitteellista, mutta ei hirveän kaukaa haettua siitä millaisia varsin tapahtumarikkaita henkilöitä tässäkin valtakunnassa on. Jonkin verran olen joskus tuollaisiin törmännyt eri yhteyksissä ja ei voi kuin ihmetellä. Mitä tapahtuisi jos tuollaisen kanssa viettäisi viikon? Tuskin kovin hyvin.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Politiikka ei sinällään kiinnosta. Mitä nyt joskus jotain A-studiota katselen. Ihmettelen kuitenkin sitä, että miten Vihreät on niin suosittu puolue vaikka heidän puheenjohtajansa on nössöin jätkä ikinä?

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Politiikka ei sinällään kiinnosta. Mitä nyt joskus jotain A-studiota katselen. Ihmettelen kuitenkin sitä, että miten Vihreät on niin suosittu puolue vaikka heidän puheenjohtajansa on nössöin jätkä ikinä?

Vihreillä on iso määrä kiintiöäänestäjiä. Kaiken maailman urbaanit kaupunkilaishipsterit, puunhalaajat, vegaanit ja homppelit äänestää niitä kerran kerrasta. Heille puheenjohtajan nössöys on ennemmin hyve kuin pahe.

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vihreillä on iso määrä kiintiöäänestäjiä. Kaiken maailman urbaanit kaupunkilaishipsterit, puunhalaajat, vegaanit ja homppelit äänestää niitä kerran kerrasta. Heille puheenjohtajan nössöys on ennemmin hyve kuin pahe.

Ei tämä nousu nyt millään kiintiöäänestäjillä selity.

Vihreiden kannatus on pyörinyt viimeisen 25 vuotta siinä noin 7-8,5% tuntumassa ennen kevään kuntavaaleja, jossa kannatus pomppasi 12,5%iin. Lähes 50% nousu esim edellisistä eduskuntavaaleista. Niinistön nössöydestä huolimatta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ville Niinistöllä ja Li-besserwisserillä oli pieni aukko poliittisessa tietämyksessä perustuslain osalta. Se IHMETYTTI eilen kun katsoin töldee.

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä ihmettelen aidosti miten jotkut ihmiset ovat todellisia vastoinkäymis-magneetteja. Miten kertakaikkiaan samoille ihmisille voivat tapahtua kaikki negatiivinen paska asiayhteydestä toiseen?

Minäkin tunnen pari tällaista tyyppiä, ja olen sivusta seuratessani tullut siihen tulokseen että he itse ovat siitä kaikesta hyvin pitkälti vastuussa. Eli jos muistaa ajatella ennen kuin toimii, eikä toisin päin, niin välttää jo aika monta "vastoinkäymistä".

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Politiikkaan littymätön ihmetys. Katsoin aamulla Ylen Aamu-tv:tä, jota kuvataan ulkona näin kesäisin. Ihmettelen, miksi studio on pakko viedä ympäristöön, jossa kuuluvat ruohonleikkurin käyminen tai kuorma-auton peruutusilmoitusääni.

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Mikä hemmetti toi naisten tapa on kehua toisiaan. Niin kaunis ja nuoren näköinen blaa blaa. Joo ei naisia voi koskaan ymmärtää.

Ei se noin mene. Tuo on tekopyhyyttä raskaassa sarjassa. Oikeasti nainen on tietyllä tapaa susi toiselle naiselle. Vertailu muihin on alitajuntaista ja tiedostamattomalla tasolla tapahtuvaa. Tuo lässytys ja keskinäinen kehu nyt on sitä pakollista teatteria, joka nyt vain kuuluu sanoa, vaikka itseasiassa harvemmin jopa edes tarkoittanee mitään.

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Minäkin tunnen pari tällaista tyyppiä, ja olen sivusta seuratessani tullut siihen tulokseen että he itse ovat siitä kaikesta hyvin pitkälti vastuussa. Eli jos muistaa ajatella ennen kuin toimii, eikä toisin päin, niin välttää jo aika monta "vastoinkäymistä".

Itselläni menee normaalisti päivät ihan hyvin, ei tule koko aikaa tuollaisia päiviä mutta kyllä niitä vaan on silti joitain elämään tullut jolloin ei mikään onnistu.

Pahimpana tälläisenä päivänä heräsin hieman myöhässä ensinnäkin ja jäi aamupalat syömättä. Lähdin ajamaan töihin, ja yhden nurkan takaa tuli nuori lapsi pyörällä, johon auton keulalla osuin ja tämä kaatui. Ei tullut mitään vammoja, tai muuta mutta kysyin pojalta isän nimen ja soitin hänelle että näin pääsi käymään ja tämä isä huusi vain koko ajan puhelimessa. Ajattelin siinä, että mikäli poika ei minulle uskalla sanoa tai mikäli myöhemmin ilmenee että jokin paikka on kipeä tms. niin tietää ainakin kenen vika. Vitutti se isä. Menin töihin tietenkin myöhässä, ja pomo kyseli että missä oltu ja kerroin niin se ei meinannut mitenkään uskoa. Työpäiväkin meni ihan perseelleen, tuli reippaasti kuukauden huonoin myyntipäivä. Lähdin töistä, niin olin saanut parkkisakon. Siitä salibandyä pelaamaan, oli yksi maila vaan mukana ja se puolessa välissä pelejä poikki. Lähdin ajamaan sieltä pois, niin autosta puhkesi moottoritiellä rengas ja siinä meni samalla alumiinivanne pilalle. Ku kotia pääsin vararenkaan avulla, en liikkunut enään minnekkään. Ei uskaltanut ennään. Se oli vielä maanantai.

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen VR:n junissa soitettavaa kuulutusta jonka mukaan lähijunissa konduktöörit eivät enää myy lippuja vaan keskittyvät palvelemaan matkustajia. Mä en ole konnareilta koskaan tarvinnut mitään muuta palvelua, kuin sen lipun ostamisen. Mitähän palvelua ne meinaa 19.6. jälkeen tarjota lähijunissa?

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen VR:n junissa soitettavaa kuulutusta jonka mukaan lähijunissa konduktöörit eivät enää myy lippuja vaan keskittyvät palvelemaan matkustajia. Mä en ole konnareilta koskaan tarvinnut mitään muuta palvelua, kuin sen lipun ostamisen. Mitähän palvelua ne meinaa 19.6. jälkeen tarjota lähijunissa?

Kummallinen hassuttelu tästäkin on tehty, kun oikein lehdessäkin asiasta kirjoitettiin. Keskittyvät tekemään sitä mitä ennenkin eli vastaamaan turvallisuudesta, opastamaan kouvolalaisia ja yleensäkin katsomaan homman toimivan.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Olen monesti ihmetelly että miten jotkut koripalloilijat haluaa pelata numerolla 0 tai 00. En mä ainakaan haluaisi olla nolla.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olen monesti ihmetelly että miten jotkut koripalloilijat haluaa pelata numerolla 0 tai 00. En mä ainakaan haluaisi olla nolla.

Minkä ikäinen oikein olet?

Jos rappio on sitä että rakastaa
Ottaa hetkistä kii eikä tahdo tappaa
On mukavaa olla rappiolla
Olla vaan, täysi nolla

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Löytyy lätkänkin puolelta ainakin Martin Biron, joka pelasi tuplanollalla ennenkuin säänöt muuttuivat että numero pitää olla väliltä 1-99. Nykyään tietysti 1-98. Toisaalta veskarille nolla varmaan sopii paremmin kuin kenttäpelaajalle...

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minkä ikäinen oikein olet?
Niin vanha että Hassisen Koneen "Rappiolla" biisi on kuultu liian monta kertaa.

Löytyy lätkänkin puolelta ainakin Martin Biron, joka pelasi tuplanollalla ennenkuin säänöt muuttuivat että numero pitää olla väliltä 1-99.
Myös Columbuksen pressa Jonh Davidson pelasi tolla numerolla 00 Rangersissa joskus 70-luvun puolessavälissä.

Mutta koris taitaa olla ainoa laji jossa 0 ja 00 on käytössä. Korista harrastava kaverini sanoi että syynä on se että jenkkikoriksessa on sääntö että pelinumerot piti pystyä näyttämään sormilla toimitsijoille. Nolla on nyrkki ja viisi sormea pystyssä oli tietenkin 5. Tämän takia pelinumerot jotka pystyy valitsemaan on 0,00, 1-5, 10-15, 20-25, 30-35, 40-45 ja 50-55. NBA:ssa ei tota käytäntö enää ole, mutta ilmeisesti muissa sarjoissa on.

Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Korista harrastava kaverini sanoi että syynä on se että jenkkikoriksessa on sääntö että pelinumerot piti pystyä näyttämään sormilla toimitsijoille.

Olin aikoinaan pitkän peliurani ohessa tuomarina enemmänkin ja ei kyllä kukaan kollegoista ollut kaksikymmentä sorminen. Yhdellä pelikaverilla oli vain yhdeksän sormea.

Kyllähän nyt minkä tahansa numeron voi sormilla näyttää enkä ole kuullut mistään rajoituksista ja muka ei esimerkiksi numeroilla 6-9 pelattaisi tai että niitä olisi vaikeaa näyttää.

Pelinumeroina oli muutama eri, mutta 18 oli pitkään mikä ei myöskään löydy tuosta listasta.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Baseballissa löytyy ajoittain pelaajia, jotka pelaavat numerolla 0 tai 00. Lisää baseballin numeroinnista löytyy wikipedian ihmeellisestä maailmasta.

Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllähän nyt minkä tahansa numeron voi sormilla näyttää enkä ole kuullut mistään rajoituksista ja muka ei esimerkiksi numeroilla 6-9 pelattaisi tai että niitä olisi vaikeaa näyttää.
No tuolla Wikpediassa on tällainen maininta asiasta:
American basketball leagues at all levels traditionally use single and double digits between 0 and 5 (i.e. 0, 00, 1–5, 10–15, 20–25, 30–35, 40–45, and 50–55). The NCAA and most amateur competitions mandate that only these numbers be used. This eases non-verbal communication between referees, who use fingers to denote a player's number, and the official scorer. In college basketball, single-digit players' numbers are officially recorded as having a leading zero. Teams can have either a "0" or "00", but they cannot have both.[14] Mathematically, these numbers can be considered as senary rather than decimal numbers, since the senary number system uses the same six digits.

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jaa niin, "muissa sarjoissa" oli muualla Jenkeissä. Olisi kiva kuulla miksi 10 saa käyttää, mutta 6-9 ei. Tuossa ei vain ole mitään järkeä.
Koska kymmenen voi näyttää yhdellä sormella ja nollalla sormella. Jos kutosta yrittää näyttää, niin se sekoittuu helposti 51:n ja ysiä näyttämällä tulee pöytäkirjaan 54.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy