Mainos

Ihmettelyketju

• 6 486 427
  • 39 074

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Koska ensin mainitun jälkitilanteesta voi tehdä maalin tai saada kulmapotkun, joten lopputulos ei ole välttämättä sama.

Totta puhut. Pitäisi kai joskus ajatella ensin ja kirjoittaa sitten. No, kun on lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia.

Viljuri

Jäsen
Tiedä sitten mihin ketjuun tämä tulisi laittaa, mutta HS:n uutisen mukaan Helsingin kaupungin tuleva matkailustrategia perustuu kaupungin venäläisyyden korostamiseen. Eli siis ilmeisesti Itämeren "vanha venäläinen kaupunki" tai jotakin sinnepäin. Ja Pohjolan Istanbul.

Ketjun aiheeseen liittyen: mistä sitä ihmisille palkkaa maksetaan? Tämä strategia kyllä on niin alkeellista ja läpinäkyvää, että Uspenskin katedraalin uudistustyökö on sitten baaritiskiltä katsoen synnyttänyt tämän loistavan ja suurta kyvykkyyttä osoittavan idean?

Vakavasti ottaen, kyllähän jonkun Merihaan ja keski-Pasilan hieman vanhemmat osat miljöineen muistuttavat siinä määrin Neuvostoliittoa, että kyllähän tuollainen assosiaatio voi syntyä.

Varmasti "blast from the past" kokemuksia kaipaileville ulkomaalaisille NL-/venäläistyylisten ekstreme-elämyksien markkinointi ja tarjoaminen onkin sitten pääkaupungissamme pikkujuttu. Skattalle mentäessähän voi myös esimerkiksi käydä tutustumassa aitoon neuvostoreliikkiinkin, joka varmasti ennen vankilahotelliyötä virittäisi matkailijan hyvään tunnelmaan! :)

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Erityisesti minua lämmitti Hesarin jutussa Helsingin kaupungin markkinointipäälikö Kari Halosen kommentti. Ohessa suora lainaus maanantain Helsingin Sanomista:

"Minua eivät kiinnosta henkilökohtaiset tunteet, jotka voivat olla paikallisella väestöllä, jos se kerran myy"

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä saamari siinä oikein on, kun nykyajan leffoissa "sankarit" ovat mahdollisimman nynnyn ja nössön näköisiä, ja varsinkin nämä hollywoodin nuoret ja vissiin "komeatkin" miesnäyttelijät ovat meikattu ja laitettu mahdollisimman nörtiksi ja koulukiusatun yms. näköiseksi. Onko se juttu sitten siinä, että nykyajan irkkaajat ja pleikkarinpelaajat voisivat sitten jotenkin samaistua niihin. Pari päivää sitten tuli telkusta tosta aiheesta joku juttu, oliko se nyt nelosella vai subtv.llä, mutta kuitenkin siinä e! entertainmentissa, jossa listattiin noita kaikkia nörttejä, ja siitä asti on ollut mielessä kirjoittaa tännekkin.

Jos ennen vanhaan on vaikkapa nyt joissakin länkkäreissä tai muissa leffoissa on ajateltu sankarista, että onpa se komea, vahva, voimakas, taitava, älykäs, tai mitä tahansa muuta vastaavaa, niin mitäs nyt tänä päivänä "ihaillaan": "no on se kyl tosi nynnyn ja säälittävän näköinen rääpäle, mutta tosi mageesti se muuttaa muotoaan ja siististi sen käsistä lentelee verkkoa". Mä en vaan pysty ymmärtämään ollenkaan tätä juttua. Niin siis eniten mulla nyt on mielessä se näyttelijä siitä hämähäkkimiehestä. Voiko nyt 2000-luvulla jätkä näyttää yhtään enempää nynnyltä?

Mietityttää vaan millaisia näistä nykyajan kymmenvuotiaista tulee isona, siis jotka katsovat juuri näitä hämähäkkimiehiä.

No joo, mä en vaan tykkää tuollaisesta, että nykyaikana yritetään joka paikassa tunkea tuollaista kuvaa. Siis jo sekin ärsyttää että jätkät kuvataan nynnyinä ja nössöinä, mutta varsinkin se, että sun pitäis tykätä siitä mistä kaikki muutkin tykkää, vai miten ton sanois. Se on vaan jotenkin sellainen ihanne malli, jota joka puolella markkinoidaan, eikä paljoa vaihtoehtoja anneta, ja samalla lisätään sitä ideologiaa. Nyt on mielessä mainos jostakin lehdestä, ettei vaan olis ollut uusin seiska tai cosmopolitan. Älä nyt saamari kyse että miksi mä noita luin, mutta siinä lehdessä oli joku perus teinien pop-radioaseman (nrj?) mainos, jossa oli käsittääkseni joku tavallinen muija, tai siis sellainen pinnallisen näköinen, joka kertoili mistä kaikista asioista tykkää. Tv-sarjoista tais olla pako ja täydelliset naiset ja varmaan oli joku sinkkuelämää ja lostikin yms. Tai sitten se muija oli sen radioaseman selostaja vai juontajaksiko niitä nyt kutsutaan. Sitäkin oon kyllä ihmetellyt, miksi ihmeessä niidenkin pärstät pitää olla kuvissa silleen viimeisen päälle laitettuina, kun eihän radiosta näy kuvaa. Varmasti on työhaastattelussa yksi tärkeimmistä valintakriteereistä radioäänelle, ettei oo ruma tai lihava jne. "Ai se on sellainen toi juontaja, täydelliset naiset ja sinkkuelämää, ja makeet farkut, mä haluan olla kans cool, mäkin tykkään kuunnella tätä asemaa, ou jee".

Se tais olla se cosmo, jota selaillessani meni hermot lähes täydellisesti. Siinä oli joku melko pieni juttu, jossa ihmeteltiin kun miehet eivät kehtaa mennä lääkärille valittelemaan pienistä ja turhanpäiväisistä vaivoista, ja varsinkin että miehet kokevat sen valittamisen ja kitisemisen nolona juttuna. Siinä sitten neuvottiin ja ohjeistettiin näitä nykyajan pinnallisia naisia miten kannattaa sanoa miehelle: "kyllä autotkin tarvitsevat huoltoa", tai jotain tuon suuntaista, ihan sanatarkkaan en muista. Siis ihan uskomatonta kuraa. Aiemmassa numerossa oli jotain selvästi feikkimiehiä, jotka puhuivat tunteilusta. En sitä lukenut, mutta arvasin että siinä ne keksityt mukamas normaalit "miehet" kertoivat miten pitävät huolta naisistaan ja palvovat heitä jumalinaan, ja siitä sitten nämä kaikki cosmon lukijat alkavat vaatimaan kotona omalta nynnyltään samaa. Ja kyllähän ne suostuu kun eivät tajua mistään mitään, ja ovat tossun alla. Ei pelkästään oman muijansa, vaan koko yhteiskunnasa joka asian vietävänä. No eihän tollainen yksi juttu yhdessä lehdessä mitään, mutta kun samaa kuvaa pistetään väkisinkin sun eteen joka lehdessä ja joka leffassa ja tv-sarjassa ja joka radiokanavalla ja katukuvassa ja ihmisten puheissa yhä enemmän, ihan joka saamarin paikassa. Kaupassa käyt niin jo alkaa täysjärkistä ajattelevaa ihmistä vituttaa.

Miehet kuvataan naisille mm. noissa naistenlehdissä avuttomina ja tyhminä, ja valmiita orjuuteen, ja samaan aikaan tuo edellinen ihmettelemisen aihe, eli leffoissa kuvataan ja innostetaan kaikki miehet ihannoimaan noita tossun alla olevia nörttijätkiä.

Tehkää miehet asialle jotain! Tai ainakin miettikää itsekselle mitä kaikkea paskaa nykyaikana joka paikasta tulee, ja millaista kuvaa toilotetaan ja yllytetään ihannoimaan, ja kyseenalaistakaa se, niin huomaatte että ei tossa ole mitään järkeä, ei pienintäkään.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Minua lähinnä ihmettyttää, mitenkä nynnyydestä valittava henkilö on lukenut cosmosta jonkun artikkelin.
Ja toisaalta kannattaisi tutustua esim siihen hämyhäkkimiehen tarinaan, ennen kuin alkaa ihmettelemään hirveästi, miksi sen näyttelijäksi on valittu nynnyn näköinen tyyppi. Itseäni ainakin ihmetyttäisi enemmän, jos siellä talojen seinillä kiipeilisi Syltyn tai Arskan kopio.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kylläpäs ihmismieli on kummallinen. Ihmettelyn aiheena tällä kertaa omat fiilikset. Parempi puolisko hyppäsi kaverinsa kanssa tänään Finnairin lennolle ja lähti kaupunkilomalle Kataloniaan. Kaksi viikkoa pitäisi keksiä mitä tehdä. Onneksi neidin Viina-/viinivarasto on omassa käytössä tämän ajan. Samppanjaa ei saa juoda, mutta muuten voi hyllyt tyhjentää...
Eli siis varsinaisesti kummastelen sitä, kuinka vapaalta olo tuntuu, mutta toisaalta taas sitä, että kaipuu on jo nyt kova. Sellaista se välillä on. "Oletko koskaan kännissä jatkoajassa"- ketjuun tulee olemaan asiaa, kuin myös krapulaketjuun...

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miehet kuvataan naisille mm. noissa naistenlehdissä avuttomina ja tyhminä, ja valmiita orjuuteen, ja samaan aikaan tuo edellinen ihmettelemisen aihe, eli leffoissa kuvataan ja innostetaan kaikki miehet ihannoimaan noita tossun alla olevia nörttijätkiä.

Tehkää miehet asialle jotain! Tai ainakin miettikää itsekselle mitä kaikkea paskaa nykyaikana joka paikasta tulee, ja millaista kuvaa toilotetaan ja yllytetään ihannoimaan, ja kyseenalaistakaa se, niin huomaatte että ei tossa ole mitään järkeä, ei pienintäkään.
Joskus, esim lääkärin odotushuoneessa olen selaillut jotain Cosmoa tvs, kun TM on jo luettu. Voi herrajee mitä sontaa naisille syötetään. Miehet tosiaan kuvataan niin naurettavan yksioikoisina ja helppoina. Sitten vielä jotkut naiset ottavat nuo jutut tosissaan. EI ihme että 30-kymppisiä yh-mammoja, ja sinkkunaisia on pilvin pimein..
Minua ei oikeasti hetkauta suuntaan eikä toiseen tuollaiset odotukset. Olen aika perinteinen mies, kasvatettu hyvin, käyttäydyn kuin herrasmies, enkä todellakaan ole, saati olla kuvatunlainen nössö. Aijä olen, mutta se ei tarkoita mitään ylimääräistä pullistelua ja uhoa, vaan hiljaista voimaa, itsevarmuutta, sanojensa takana seisomista.
RYHDISTÄYTYKÄÄ

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Ihmetyttää suunnattomasti, miten joku maksaa sata euroa Suomi-Belgia jalkapallo-ottelusta.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Bush+Venäjä+ei+ole+vihollinen/1135227739526

Sotilasliitto Nato paheksui maanantaina Putinin uhkausta, että Venäjä suuntaa ydinohjuksiaan jälleen Eurooppaa vastaan ohjuskilven takia. Naton mukaan Eurooppaan suunnitellut yhdeksän ohjusta eivät mitenkään heikennä Venäjän mahdollisuuksia ydiniskuun.

Öö siis wtf?

"Siis niin etQ meil on noi yheksän missilee tossa noin stondaamassassa tonne koreaa, ni ei ne meinaa sitä, ettei teiän missilet enää pääsis tänne euroopaaan lentelee. Te voitte kyl ihan vapasti vielä pommittaa meitä, q noi meitin missililet on ihan toiseen tarkotukseen olemassa!"

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Bush+Venäjä+ei+ole+vihollinen/1135227739526

Öö siis wtf?

"Siis niin etQ meil on noi yheksän missilee tossa noin stondaamassassa tonne koreaa, ni ei ne meinaa sitä, ettei teiän missilet enää pääsis tänne euroopaaan lentelee. Te voitte kyl ihan vapasti vielä pommittaa meitä, q noi meitin missililet on ihan toiseen tarkotukseen olemassa!"

Venäjällä on niin paljon keskipitkän ja pitkänkantaman ohjuksia että joku 9 ohjusta ei oikeasti tunnu missään. Nämä valtiot voivat kyllä tuhota toisensa edelleen jos tilanne sille tasolle jostain syystä menisi. Ne 9 ohjusta on tosiaan Euroopan turva epävakaalta Lähi-Idältä. Jos nuo ohjukset olisi Venäjää vastaan niin niitä pitäisi olla aika järjetön määrä. Venäjähän voi myös halutessaan jyrätä pari tutka-asemaa ja ohjussiiloa valtavilla panssari-reserveillään.

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Venäjällä on niin paljon keskipitkän ja pitkänkantaman ohjuksia että joku 9 ohjusta ei oikeasti tunnu missään.

No se on tiedossa, mutta tuo "älä kultapieni suutu, saat sitten maksalaatikon jälkeen ottaa pakastimesta yhden ville vallaton-puikon" -tyylin vastaus vaan ihmetyttää ja naurattaa.

Pietu10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Sabres
Minä olen jo pitkään ihmetellyt semmosta asiaa, että laitetaanko Ämeriikassa viinaan jotain karvankasvua lisäävää ainetta. Kun joskus olen vahingossa (yleensä pienessä kohmelossa) sattunut kyyläämään jotain jenkkiläistä saippuasarjaa, niin siinä joku ritke innostuu vähän pämppäämään, istuu YHDEN illan caferussessa pilsulla, niin sillä on aamulla ihan jumalaton skegge.
Ei perkele minun -eikä edes kenenkään minun tuttuni- naamakarvoitus kasva yhden illan ja yön aikana lähellekkään yhtä paljon. Vaikka kuinka vitusti tinttais kaksin käsin viinaa naamariin.
Olen kuitenkin aikuinen mies, ja parrankasvuni on ihan normaalia.

Arttu#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Miksi ajovalojen vaihto pitää olla niin vaikeeta? Miten voi olla että autovalmistajat eivät voi keksiä helpompaa tapaa tai edes tehdä mahdolliseksi sen että käden saa sinne valoihin asti...!
MIKSI!?

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...tai edes tehdä mahdolliseksi sen että käden saa sinne valoihin asti...!
Kyllä se polttimojen vaihtaminen ennen onnistui itse, siis vanhemman mallisissa autoissa. Nykyään saa purkaa puolet etupäästä pois pelkästään päästäkseen käsiksi ruuveihin ja muoviklipsuihin jotka myös pitää avata jos polttimon meinaa vaihtaa.

Niin että korjaamolle vain, niinkuin nykyajan trendi tuntuu olevan. Paljonkohan muuten maksaisi vaikka nyt Veholla pissapojan täyttö ja etulamppujen vaihto vanhaan mann... anteeksi, siis vähemmistömersuun? Veikkaisin, että aika saatanasti.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen jo pitkään ihmetellyt semmosta asiaa, että laitetaanko Ämeriikassa viinaan jotain karvankasvua lisäävää ainetta. Kun joskus olen vahingossa (yleensä pienessä kohmelossa) sattunut kyyläämään jotain jenkkiläistä saippuasarjaa, niin siinä joku ritke innostuu vähän pämppäämään, istuu YHDEN illan caferussessa pilsulla, niin sillä on aamulla ihan jumalaton skegge.
No joo. Tietenkin noissa leffoissa ja tv-sarjoissa korostetaan kaikkia tollaisia perus kännäämisen jälkeisiä näkyviä ilmiöitä, jotta katsojille saatetaan selvemmin kuvaa tapahtuneesta.

Mutta toisaalta. Monesti kun lähtee kännäämään, niin ei sitä ajele silleen partaa tai muutenkaan laittaudu mitenkään viimeisen päälle. Tietenkin on eri juttu jos menee vaikkapa nyt johonkin hienoon yökerhoon vaan näyttäytymään tai tekemään vaikutusta naisiin, tai mitä tahansa muuta vastaavaa kukin omalla tahollansa ajattelee. Mutta kännäämispäivän lisäksi monesti menee sängyssä tai muuten vaan ihan kotosalla omissa oloissa se krapulapäivä, joten kahdessa päivässä ehtii jo jonkinmoinen sänki kasvaa. Tietenkin tämä aika pitenee, mikäli ottaa useampana kuin yhtenä päivänä. Ja kyllähän muutenkin silmistä ja hiuksista yms näkee että on tullut otettua + sängyssä maattua jne, mutta kyllä se parraskasvu itseäkin monesti ihmetyttää, kun ei sitä moneen päivään tule peiliin katsottua.

Monesti varsinkin kahden päivän ottamisen jälkeen olo on monessakin suhteessa aika heikko. Tai no se helpottaa paljon oloa, jos on juonut pelkkiä mietoja, esimerkiksi olutta, niin niistä ei tule silleen ikävää nestehukkaa tai kovinkaan pahaa krapulaa. Monesti vaikkakin on pitänyt välissä kokonaan selvän päivän, siis krapulapäivän, niin sitä seuravana päivänä jos vaikka on jonkun tytön tavannut, niin sitä kokoajan miettii että toivottavasti se ei huomaa miten huono olo itsellä onkaan. Kävelytyyli nyt tietenkin voi olla aika varovainen, jos kolottaa lihaksiin tai mihinlie elimiin, ja kasvot on monesti suun ympäriltä aika kuivuneet mm. nestehukan seurauksena, joten varsinkin huulirasvaa pitää kokoajan tunkee lärviin, ja muita tälläisiä pikkujuttuja, mutta parikin kertaa on muija poskeenoton jälkeen sanonut jotain että ai oot taaskin rypännyt. Huvittaa, kun itse luulee että on pystynyt esittämään ettei toinen huomaa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raimon Rakuunat
Joskus, esim lääkärin odotushuoneessa olen selaillut jotain Cosmoa tvs, kun TM on jo luettu. Voi herrajee mitä sontaa naisille syötetään.

Juu, paskaahan ne on. Mä luen niitä yleensä kerran pari vuoteen krapulassa jonkun typykän luona, mihin olen kolmen promillen humalassa eksynyt edellisenä iltana ravintolahelvetistä. Pysyy kärryillä juuri sopivalla tahdilla.

Mut nyt kun aloin seurustelemaan niin ehkä musta tulee sivistymätön. Tämäkö on nyt tuon suhteen hinta? Ihmettelen vaan!!

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedä sitten mihin ketjuun tämä tulisi laittaa, mutta HS:n uutisen mukaan Helsingin kaupungin tuleva matkailustrategia perustuu kaupungin venäläisyyden korostamiseen.

Ihmetyttää miten huonosti joku voikaan tuntea arkkitehtuurin suuntauksia. Silmät auki jos Helsingissä kävelee ja on vähänkään jyvällä asioista, niin ymmärtää kyllä, että Helsingin keskustan arkkitehtuuri on erittäin venäläisvaikutteista. Ei siis neuvostoliittolaisvaikutteista, vaan venäläis. Minusta tämän esilletuominen on ihan hyvä veto etenkin, jos muistetaan, että Venäjä oli takavuosisatoina eurooppalaista kärkitasoa taiteen, kulttuurin ja tieteen saroilla. Markkinoidaanhan esimerkiksi espanjalaisia kaupunkeja mm. maurilaisvaikutteilla.

scholl

Jäsen
Ihmetyttää miten huonosti joku voikaan tuntea arkkitehtuurin suuntauksia. Silmät auki jos Helsingissä kävelee ja on vähänkään jyvällä asioista, niin ymmärtää kyllä, että Helsingin keskustan arkkitehtuuri on erittäin venäläisvaikutteista. Ei siis neuvostoliittolaisvaikutteista, vaan venäläis. Minusta tämän esilletuominen on ihan hyvä veto etenkin, jos muistetaan, että Venäjä oli takavuosisatoina eurooppalaista kärkitasoa taiteen, kulttuurin ja tieteen saroilla. Markkinoidaanhan esimerkiksi espanjalaisia kaupunkeja mm. maurilaisvaikutteilla.

Suomi oli osa Venäjän valtakuntaa, joten on hyvin luonnollista, että arkkitehtuuriset vaikutteet ovat nimenomaan Pietarista. Engel suunnitteli lähes koko Helsingin ydinkeskustan, joten hänen pietarilaisvaikutteinen käsialansa näkyy yhä. En itse ole Pietarissa käynyt, mutta siellä on rakennuksia, jotka ovat hyvin samantyyppisiä.

En tiedä miten nyt on tarkoitus markkinoida, mutta itse olen sitä mieltä, että Helsinkiä on turha markkinoida arkkitehtuurivetoisesti ja näin ollen olen samaa mieltä siitä, että Venäjävaikutteisuus on turha ottaa esille. Sen sijaan sen voi ottaa esille, että kuinka lähellä sijaitaan eli voi pitää Helsinkiä tukikohtana, kun vierailee muissa tämän alueen kaupungeissa kuten juuri Pietarissa tai Tallinnassa.

Olennaista on kai se, että mitä tämä kaupunki tarjoaa tällä hetkellä matkailijoille. Eikä se, että mistä vaikutteita on joskus saatu.

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Katselin tuossa FST:ltä Sportmagasinet -nimistä ohjelmaa, jossa wanhat ja uudemmatkin maajoukkuevalmentajat analysoivat Suoman maajoukkueen vanhoja ja nykyisiä esityksiä. Hyvä ohjelma oli se. Ihmettelyketjuun tämä kuuluu siksi, että totesin Hodgsonin puhuvan lähes täydellistä ruotsia. Taustat toki tiedän, ihmettelen silti. Tunnen mm. 17v Suomessa asuneen engelsmannin, joka ei suin surminkaan suostu suomea puhumaan, vaikka ymmärtää sitä paremmin kuin antaa ymmärtää.

t. hanu

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä miten nyt on tarkoitus markkinoida, mutta itse olen sitä mieltä, että Helsinkiä on turha markkinoida arkkitehtuurivetoisesti ja näin ollen olen samaa mieltä siitä, että Venäjävaikutteisuus on turha ottaa esille.
Hesarin mukaan näin Helsinki aikoo itseään markkinoida:

Helsinki ryhtyy myymään itseään ulkomaisille matkailijoille venäläisellä eksotiikalla.

Kaupunki brändää itsensä jatkossa idän ja lännen kohtauspaikaksi, Pohjolan Istanbuliksi.

Ihmettelen hieman tuota venäläistä eksotiikkaa. Onhan Helsingissä venäläisiä hur mycket som helst, mutta onko venäläinen eksotiikka sitten sitä arkkitehtuuria?

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Ihmettelen, minne sitä pääsisi seuraavan Anaheim-Ottawa -matsin katsomaan, kun ei itsellä näy tuo Canal+ :/

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy