Ihmettelyketju

  • 6 381 914
  • 38 790

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ulospäin kiertävä kulma tulee yleensä niin kauas että siihen ei yksinkertaisesti kerkeä niin että siihen pääsisi käsiksi ennen kuin se on pelaajien tavoitettavissa, siis jos se onnistuu eikä ole mikään roikku.

Jos sisäänpäin kiertävä kulma onnistutaan pitämään sopivan matalana on se todella hankala maalivahdin kannalta, hiemankin liian korkea niin se on helppo poimia tai nyrkkeillä.


SGD kirjoitti:
Mutu-arvauksena ulospäin kierteisenä annetaan useimmiten kuitenkin siksi, ettei joukkueesta löydy kaveria, joka osaisi antaa hyvän kulman vasurilla.

Niin oikeajalkainen antaa toiselta puolelta ulospäin kiertävän ja toiselta sisäänpäin kiertävän kulman...
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Mikä ihme se on kun nykyaikana ei meinaa mistään löytyä tavallista perus-parturia, tai siis sellaista, jossa voisi mies leikkauttaa hiuksensa. Kyllähän kaiken maailman kauneushoitoloita ja kosmetiikkasalonkeja löytyy lähes joka talon kulmalta, mutta kun itse tarvitsisin vain että tota takatukkaa vähän lyhennettäis. Mua ei kiinnosta mitkään permanentit tai rastat tai hiusten pidennykset tai varsinkaan että joku hemmetin lady manhattan sivelee jotain vihreää mömmöä mun kasvoille.

Siis kyllä mä ymmärrän, että ei pelkästään homot, mutta siis vähän sellaiset homotyyliset tyypit käy usein tollaisissa, ja vaikkakin niitä on väestöstä melko vähän, niin ne käy niin usein, että noille tollaisille paikoille on vissiin sitten kysyntää. Mutta hitto kun itsellekin tulee monesti sellainen homofiilis, ja muistaakseni itse en ole mikään rektuminrakastaja, ainakaan mitenkään erityisen suuri.

Pulisonki salonki urheilukadulla on ihan hyvä perusparturi. Lisäksi siellä on ihan kivan näköinen tyttö leikkaamassa hiukset.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pulisonki salonki urheilukadulla on ihan hyvä perusparturi. Lisäksi siellä on ihan kivan näköinen tyttö leikkaamassa hiukset.
Osoite näköjään vaatii perään lisäksi tuon .fiin, mutta siis, hiton hyvä idea, ja vieläkin hymyilyttää tuo liike tai siis nettisivu.

Yleensä kun itse etsin partureita, niin olen huomannut että nykyään todella harvan parturin nimenä on esimerkiksi "Parturi-kampaamo + sukunimi tai + paikkakunta" tai muuta vastaavaa, tai vaikka ei olisikaan noin "junttia", niin olisi edes jotain vähänkään normaalia, vaan niillä on nimenä joku "Studio Beauty Loreal Hollywood Makeup". Monesti mietin vähän aikaa sellaisen liikkeen ovella, että kehtaako sinne miehenä mennä sisälle, tai varsinkin että onko sieltä saatavilla edes tavallista parturi-palvelua.

Noh, viimeiset pari kolme kertaa oon käynyt tossa läheisessä perus parturissa, ja ihan tyytyväinen siihen olen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä kun olen viime aikoina lukenut hieman seiska juorulehteä.

Nauru alkaa nyt.... nauru loppuu.... nyt!

Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt minkä ihmeen takia joka hemmetin numeroon pitää väkisinkin änkeä sen yhden tuntemattoman naisen pärstä. Vissiinkin se on joku missi tai malli tai jotain vastaavaa, Berg taisi olla sukunimi. Noin kuukaisi sitten ilmestyneessä seiskassa se poseerasi ensin sen idols-Ari Koivusen kanssa, ja sitten pari sivua myöhempänä samassa lehdessä se olikin sen P.Diddyn kainalossa. Joka hemmetin numerossa sen lärvi on jotenkin vaan tungettu jollekkin sivulle. Nyt oliko se uusin vai toiseksi uusin lehti, jossa ensin ehdin jo jonkin aikaa ihmetellä, että eikö sen kuvaa tai nimeä löydy ollenkaan, mutta sitten löysinkin, se oli tungettu siihen kuvaan, jota vähän muutetaan ja lukijoiden pitää arvata kuka siinä on. Heh heh. Onkohan sillä joku sopimus seiskan kanssa, ja siis että seiska tekee tavallaan itselleen oman "seiska"-julkkiksen, sillä silloin sen ei tarvii muissa lehdissä tai muissa yhteyksissä olla "julkkiksena", kun eihän sitä tiedä muut kuin seiskan kestotilaajat, joita suomessa riittää. Molemmat hyötyvät, fiksua.
 

mtmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Keltainen #27. Kajaanin Hokki.
Pete2004, pitäähän ne uudet silikonitissit jotenkin maksaa. Ja äläkä kysele mistä tiedän, että ko. muidulla on uudet silikonitissit.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Olen jo jonkin aikaa ihmetellyt minkä ihmeen takia joka hemmetin numeroon pitää väkisinkin änkeä sen yhden tuntemattoman naisen pärstä. Vissiinkin se on joku missi tai malli tai jotain vastaavaa, Berg taisi olla sukunimi. Noin kuukaisi sitten ilmestyneessä seiskassa se poseerasi ensin sen idols-Ari Koivusen kanssa, ja sitten pari sivua myöhempänä samassa lehdessä se olikin sen P.Diddyn kainalossa.

Pete2004, pitäähän ne uudet silikonitissit jotenkin maksaa. Ja äläkä kysele mistä tiedän, että ko. muidulla on uudet silikonitissit.

No, veikkaan ettei neidillä ole tissit ainoastaan ne, joita on puukotettu Nordströmin toimesta, joten pakko ne jotenki on maksella pois. Tuo em.keino on ilmeisen jees, valitettavaa etten ole nainen, jotta voisin huor... elättää itseäni moisin keinoin maksaakseni elämiseen liittyvät kuluni.

Kukin tyylillään. Onko tämä joku Berg tehny muuten mitään merkittävää julkisuutensa eteen (esim. laskenut viiteen omin avuin) ?

Vittu, mietin että kuinkahan ylpeitä em.neidin vanhemmat ovat tyttärestään?
 

SGD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei raha kiekkoa
Niin oikeajalkainen antaa toiselta puolelta ulospäin kiertävän ja toiselta sisäänpäin kiertävän kulman...

Alkuperäinen kyssärihän oli: miksi näitä annetaan niin paljon ulospäin kiertävinä? Tämä seikka voisi selittää ainakin 50% Suomen maajoukkueen kulmapotkuista. Sieltä ei esimerkiksi taida löytyä ketään, jolla vasuri toimisi niin hyvin että voisi antaa erikoistilanteita.

Ihmettelenkin myös sitä, miksi niin suuri osa kovimmistakin huippupelaajista on järkyttävän yksijalkaisia. Ei sen toisen jalan yhtä hyvä tarvitsisi olla, mutta kyllä sen nyt pystyy sellaiseksi treenaamaan, ettää voi syötellä ja jotenkin paikan tullessa ampuakin. On vähän surullisen näköistä, kun hyvässä mestassa aletaan siirtämään väkisin paremmalle jalalle.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelenkin myös sitä, miksi niin suuri osa kovimmistakin huippupelaajista on järkyttävän yksijalkaisia. Ei sen toisen jalan yhtä hyvä tarvitsisi olla, mutta kyllä sen nyt pystyy sellaiseksi treenaamaan, ettää voi syötellä ja jotenkin paikan tullessa ampuakin. On vähän surullisen näköistä, kun hyvässä mestassa aletaan siirtämään väkisin paremmalle jalalle.
No kyllähän se huonompikin jalka esim. maajoukkuetason pelaajilla sellainen on, että sillä pystyisi aivan kuten sanoit "jotenkin" paikan tullessa ampumaan tai vaikka keskittämään.

Mutta kun maalipaikkaan pääsee, ei mielellään ammu vaan "jotenkin", vaan ottaa käyttöönsä paremman kintun ja rutkasti tarkemmaksi hiotut ja luotettavammat välineet. Eiköhän sama koske niin harrastajasakkia, ammattilaisia kuin kaikkea siitä väliltäkin, eli esim. harvoissa maalipaikoissa tai hyvissä syöttöpaikoissa käytetään mieluummin ykkösjalkaa ettei pallo lähde hevon vittuun ja paikat valu hukkaan.

Ja ulospäin kiertyvään kulmaan sanon itse niin, että siihen on hyökkäävän jengin pelaajien paljon helpompi puskea ja saada puskuunsa voimaa kuin sisäänpäin kiertyvässä.
 

TwentyThree

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SGD kirjoitti:
Mutu-arvauksena ulospäin kierteisenä annetaan useimmiten kuitenkin siksi, ettei joukkueesta löydy kaveria, joka osaisi antaa hyvän kulman vasurilla.

Tuon sanan takia vastasin niin kuin vastasin.

Iker kirjoitti:
Ja ulospäin kiertyvään kulmaan sanon itse niin, että siihen on hyökkäävän jengin pelaajien paljon helpompi puskea ja saada puskuunsa voimaa kuin sisäänpäin kiertyvässä.

Juuri näin ja ulospäin kiertävässä kulmassa yleensä pääpelivoimaisempi joukkue on vahvoilla, ja vastahyökkäyksen mahdollisuus on pienempi koska maalivahtien on vaikeampi päästä ulospäinkiertäviin käsiksi.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tänään aamuruuhkassa oli jollain Accord-kuskilla jäänyt Ben Hur -fiilis päälle ja auton takavanteessa oli kiinni joku pyörivä hökötys tyyliin vanhat roomalaisvankkurit. Yksityiskohtaisemmin en tätä värkkiä nähnyt kun auto liikkui koko ajan. Muuten ihan orkkiskuntoinen auto alkuperäisillä vanteilla mutta tuo laite vanteeseen kiinnitettynä ihmetytti.
 

Rocco

Jäsen
Pulisonkisalonki urheilukadulla on ihan hyvä perusparturi. Lisäksi siellä on ihan kivan näköinen tyttö leikkaamassa hiukset.

Todellakin!! Itse tapaan käydä kyseisessä parturissa aina kun olen työmatkalla Helsingissä. Ihan kahdesta syystä. Tai kolmesta... Kaksi syytä on ne parturitytöt ja yksi on se perusajatus tällaisesta äijäparturista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Voiko tällaista paskaa oikeasti julkaista Jatkoajan kolumnina?

Minun mielestäni tuo ei ollut lainkaan paskaa, vaan kritiikkiä sille "Teemu-huumalle", jota etenkin Maikkari on lietsonut.

Maikkari: "Teemu voitti Stanley Cupin!" Minun käsittääkseni jääkiekko on joukkuepeli, ja Stanley Cupin voitti Anaheim, ei Teemu yksinään.

Maikkari: "Teemu on eittämättä paras suomalainen kiekkolija kautta aikojen!" Miten niin eittämättä parempi kuin esim. Jari Kurri, Esa Tikkanen, Reijo Ruotsalainen...

Minun mielestäni Teemu on erittäin hyvä pelaaja, mutta minua sieppaa tämä Maikkarin hehkutus.
 
Ihmettelen amerikkalaisten tekopyhyyttä. Mel Gibson ajoi huvikseen kännissä pimppirallia ja haukkui siinä ohessa vähän juutalaisia, hyvä ettei miestä kivitetty elävältä. Nyt sitten Isaiah Washington sai potkut tv-sarjasta, kun erehtyi sanomaan homoseksuaalia näyttelijäkollegaansa hinttariksi.
 

julle-jr

Jäsen
Miksi urheiluvälinekauppojen mainoksissa saattaa lukea esimerkiksi "Huippulaatuinen juoksukenkä"? Siis eikö kengät yleensä myydä pareittain, eli eikö pitäisi silloin käyttää sanaa kengät, siis monikossa? Joskus saattaa jossain mainoksessa myös lukea tyyliin hyvä perussuksi, eli yksi suksi, mutta kuitenkin samassa mainoksessa tyrkytetään monoja sanoilla hyvät monot. Miksi jotkut asiat ovat monikossa, mutta jotkut yksikössä, vaikka pitäisi olla monikossa. Hieno shortsi ja tyylikäs housu. Vittu.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
, mutta minua sieppaa tämä Maikkarin hehkutus.

Kait sieppasi myös puhuttaessa Filppulan Detroitista, ja Nummisen (ei Buffalon) unelman murskaantumisesta.
Suomalainenmedia uutisoi suomalaisille, joten ei kait tuommoisessa hehkutuksessa ole mitään erikoista, vaikka mennäänkin yksilöpainoitteisesti.
Ja itse en muuten löytänyt tuota maikkarin Teemu on paras suomalainen juttua, viitsitkö laittaa linkkiä.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Ihmetyttää ihmiset jotka eivät toisen asteen oppilaitoksessa saa kolmessa vuodessa kuin muutaman kurssin suoritettua, ja sitten valitetaan kun vanhemmat heittävät armeijan jälkeen pois kotoa, eikä ole tietoa kämpästä, töistä tai opiskeluista. Syy ei tietenkään voi olla itsessä.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iltapulujen mukaan Matti Vanhanen on sukua Pamela Andersonille.

Ihmetttelen kovasti, että tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että emme tule näkemään kuumaa kesäromanssia Matin ja Pamelan välillä?!
 

Cube

Jäsen
Ihmettelen amerikkalaisten tekopyhyyttä. Mel Gibson ajoi huvikseen kännissä pimppirallia ja haukkui siinä ohessa vähän juutalaisia
Ai vähänkö vaan haukkui? "Fucking Jews are responsible for all the wars in the world."

En tiedä onko ongelma uskomattoman paskassa englannin kielen osaamisessasi vai jossain muussa, mutta kyllä tuossa juutalaisia haukutaan vähän enemmän kuin "vähän".

Toista tapausta en tunne, eikä se kiinnosta, joten kommentit jää väliin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tulin juuri Töölön Mehiläisen päivystyksestä, jotenkin mysteerisesti lähdin kohti Länsiväylää mutta onnistuin koukkaamaan Hietsun kautta jossa tottakai juntit käveli ilman paitaa kadulla.

Se rantahan oli aivan täynnä vaikka ulkona on näinkin kylmä sää!
Onko tosiaan niin ettei Helsingissä ole muita rantoja kuin Hietsu?
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Se on seikkailu tv2:lta. Pitkään aikaan ei ole Se on siinä -ohjelmaa tullut katsottua ja nyt sitten ajattelin vilkaista, millaista kesäviihdettä kaverit ovat värkänneet. Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna, aivan uskomattoman paskaa. Ovikello ja varmuusketju, totta vitussa. Tami vielä heittämässä jotain prinsiippejä niin se on kieltämättä jurikin siinä.

Kuka jaksaa katsoa?
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ai vähänkö vaan haukkui? "Fucking Jews are responsible for all the wars in the world."

En tiedä onko ongelma uskomattoman paskassa englannin kielen osaamisessasi vai jossain muussa, mutta kyllä tuossa juutalaisia haukutaan vähän enemmän kuin "vähän".

Toista tapausta en tunne, eikä se kiinnosta, joten kommentit jää väliin.

Niin, kyllä minä ainakin paheksun enemmän Mel Gibsonin rattijuoppotta kuin sitä, että kaveri on sanonut kännissä juutalaisten olevan vastuussa kaikista maailman sodista. Juutalaisten tilalle olisi voinut laittaa vaikka suomalaiset, niin asia ei siitä miksikään mutttuisi.
 

ditrim

Jäsen
Mä ihmettelen miksi täällä jatkoajassa on niin hiljaista. Töissä kuolettavan tylsää ja keskustelupalstakaan ei tuo helpotusta. Aamulla nukuin pommiin ja nyt saan liukuman ansiosta kykkiä töissä puoli viiteen.

lisäksi olen ihmetellyt miksei hitaasti kasvavaa nurmikkoa ole keksitty, vai onko sitä? Kolmantena (ja tähän ketjuun hieman sopimattomana) ihmettelen mistä saa Hämeenlinnassa halvimmalla festarilimut yms yms. Viinan hintahan on vakio ellei pimeille teille lähre..

No se siitä, taas kului minuutti.
 
En nyt varsinaisesti ihmettele. Mutta jännä juttu kuitenkin. Kun olin viikonlopun veneilemässä ja yötkin nukuin veneessä. Viime yönä taas omassa sängyssä ja kun kävi pitkälleen tuntuu tuo keinunta edelleen. Itse asiassa on vieläkin tuo tunne kun käy pitkälleen ja laittaa silmät kiinni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös