Mainos

Ihmettelyketju

  • 6 483 641
  • 39 082

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luet sen sinun edellisen kirjoituksen ja yrität vääntää siitä ei vittuilua, niin olet edistynyt. "ihmisille jotka ei osaa muodostaa mielipidetään mistän asiasta, sopii joillekkin oikein hyvin". Hienosti vastattu, vittuilematta.

Kato sieltähän paukahti vielä toinen viesti, mikä oikein alleviivasi tämän. Hyviä yönjatkoja vaan Kari Runk:ille. Se on hienoa, kun voidaan olla vapaassa maassa eriävää mieltä ja yhdessä todeta, että olemme asiasta eriävää mieltä ja tämä on ihan hyvä niin.
 

Nick Neim

Jäsen
Luet sen sinun edellisen kirjoituksen ja yrität vääntää siitä ei vittuilua, niin olet edistynyt. "ihmisille jotka ei osaa muodostaa mielipidetään mistän asiasta, sopii joillekkin oikein hyvin". Hienosti vastattu, vittuilematta.
Minä en tuota vittuiluksi tarkoittanut, mutta jos tekstistä tunnistaa itsensä, niin voihan tuon vittuilunakin kai ottaa.

Oikeastaan tuo vastaus vain vahvisti pointtiani, joten täytyypi oikein kiittää. Teoria vahvistettu.
 
Höpö höpö. Koska Keekki on mainstreamia, niin se on sinusta kasa haisevaa. Sama pätee kaikkeen muuhunkin - ei siis pelkästään musiikkiin - ja tarkoitus on vastustaa kaikkea "mainstreamia", koska sillä pyritään luomaan kuva yksilöstä, itsenäisesti ajattelevasta uniikista henkilöstä, vaikka todellisuudessa asia on juurikin päinvastoin; kyseinen ihminen seuraa massaa ja massan mielipiteitä, mutta valitsee aina vain vastakkaisen mielipiteen.

Tätä uniikin korostamista esiintyy joillain ihmisillä, ja se on ilmeisesti ihan luontaista. Jos ihmiset pitävät Jaakko Saariluomasta, niin silloin minä en pidä, vaikka en edes tietäisi, kuka hän on. Ja tätä täytyy muistaa julistaa monesti ja kaikkialla.

Tällaisen ihmistyypin tunnistaa esimerkiksi kahvipöytäkeskusteluissa ja keskustelupalstoilla saakelin helposti. Muutaman tältäkin palstalta pystyisi nimeämään milloin tahansa.
Nimiä pöytään.
 

Nick Neim

Jäsen

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä en tuota vittuiluksi tarkoittanut, mutta jos tekstistä tunnistaa itsensä, niin voihan tuon vittuilunakin kai ottaa.

Oikeastaan tuo vastaus vain vahvisti pointtiani, joten täytyypi oikein kiittää. Teoria vahvistettu.
Toinen meistä suuttui ja hänen viestinsäkin oli sellainen, itseasiassa jos sitä suhteuttaa tähän jälkimmäiseen, niin kyllä taisi todellakin paukahtaa tunteisiin, olkoonkin, että taisi alkoholilla olla vaikutusta asiaan. Enkä minä ole sanonut, että otin sitä vittuiluna, mun nahka on melkosesti paksumpi, se ei tarkoita etten tunnistaisi vittuilua.

Ja ole hyvä teoriasi vahvistumisesta. Keekki on mulle edelleen tunnin ja vartin velkaa mun vapaa-ajan menettämisestä. Jos nyt just se Keekki sua niin paljon kiinnostaa, niin kyllä on vähän henkilökohtasta kaunaa kun syyttömänä joutuu menettämään, ton pellen takia, tuon ajan elämästään istuen autossa ja tuijottaen tyhjää jääpallokenttää. Ja kyllä vituttaa edelleen ja rahallista kompensaatiota ei ole näkynyt.

Se ei silti liity minun alkuperäiseen tekstiini millään tavalla ja suhteellisen järkevänä ihmisenä osaan myös tietää, ettei Keekin musiikilla ollut vaikutusta asiaan, saati hän varmasti olisi henkilönä moista halunnut. Se musiikki nyt vaan on minusta tekotaiteellista ylituotettua paskaa. Mutta sehän ei nyt tähän tarinaan liittynyt, se liittyi sinun suuttumiseesi.

Kiitän silti, tämä on parempaa kuin se eka tän kauden NFL pleijarimatsi, täällä sentään oli tunnetta. Tykkään!
 

Nick Neim

Jäsen
Toinen meistä suuttui ja hänen viestinsäkin oli sellainen, itseasiassa jo sitä suhteuttaa tähän jälkimmäiseen, niin kyllä taisi todellakin paukahtaa tunteisiin, olkoonkin, että taisi alkoholilla olla vaikutust asiaan.
Aamulla maailma on taas parempi paikka. Sen huomaa kyllä myös muut, että kummalla meistä on alkoholi vaikuttanut ja mihin. :D

Älä nyt hölmöile, ettei tarvitse selvänä (taas...) hävetä kirjoituksiaan..
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Aamulla maailma on taas parempi paikka. Sen huomaa kyllä myös muut, että kummalla meistä on alkoholi vaikuttanut ja mihin. :D

Älä nyt hölmöile, ettei tarvitse selvänä (taas...) hävetä kirjoituksiaan..
Sekin päivä varmasti koittaa, sitä on vain joutunut tässä vielä odottelemaan. En tiedä miksi joillakin alkoholi vie kyvyt toimia, sen tiedän, että toiset voi ottaa useammankin ja seisoa juttujensa takana seuraavanakin päivänä. Ehkä se tekee huonon tai päästään pipin ihmisen, siihen en osaa ottaa kantaa. Mutta ei ole tarvinnut tälläisiä miettiä vuosiin. Eikä sitäkään, että mistä herää seuraavana päivänä, olen katsos tylsä. Baaristakin lähden kello 01:00 tms. jos olo liian juopunut, että selviän kotiin nukkumaan, siksi kai multa ne parhaat tarinat puuttuukin.

Nytkin suorastaan hurjastelen nukkumisen ja Lions - Seahawks pelin välillä. Ne kaljatkin join jo saunan yhteydessä yli 5 tuntia sitten, kele.

Edit. niin joo mielelläni lukisin esim. kuukausittaisia listojasi, että mitä asioita ihminen ei saa inhota ja milloin, ettei päädy sun listalle. Jotain ihme mainstreamista ja sen vastustamisesta kun meuhkaat. En ymmärrä noista mitään, niin vähän on hankalaa ilman tällästä apua, olet varmasti valmis auttamaan?
 
Viimeksi muokattu:

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä en tuota vittuiluksi tarkoittanut, mutta jos tekstistä tunnistaa itsensä, niin voihan tuon vittuilunakin kai ottaa.
Älä huoli. @BlackWolf kuuluu siihen joukkoon kirjoittajia, joka ottaa eri mieltä olemisen vittuiluna. Auta armias, jos korjaat jonkun asianvirheen hänen tekstistään. Silloin olet syyllistynyt suoraan henkilökohtaiseen hyökkäykseen hänen pyhyyttänsä kohtaan, eikä sinua voi enää mikään pelastaa. Alkoholilla saattaa olla yhteyttä asiaan, mutta en ole ihan varma.

Tosta voit viihdyttää itseäsi lukemalla kommentin, minkä kirjoitin Blackwolffille ja varsinkin blackwolffin vastauksen viestiini siinä heti alapuolella. Ihan hauska:
Pakolaispolitiikka ja turvapaikan hakijat (irrotettu monikulttuurisuus-ketjusta) | sivu 784 | Jatkoajan keskustelupalsta
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Älä huoli. @BlackWolf kuuluu siihen joukkoon kirjoittajia, joka ottaa eri mieltä olemisen vittuiluna. Auta armias, jos korjaat jonkun asianvirheen hänen tekstistään. Silloin olet syyllistynyt suoraan henkilökohtaiseen hyökkäykseen hänen pyhyyttänsä kohtaan, eikä sinua voi enää mikään pelastaa.
Serena Williamsin silikonitissit ja Rion olympialaiset nevö föget. Eräs hienoimmista käymistäni keskusteluista tällä keskustelupalstalla.

Noin muuten ei ole mitään BlackWolfia vastaan, mutta tuo oli aikanaan kyllä ihan hauska vääntö. :)
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
IHAN SATTUMALTA törmäsin itsekin googl... siis nettiä selatessani tähän että Serena on kihlautunut tässä ihan hetki sitten.

Mä mietin miten mä kertoisin tän sulle. Eiköhän se oo vain väliaikaista, kihlaus, varmaan kohta Serena jo rientää kohti tervaporvarien kuulua kaupunkia. Tätä toivon.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onpas lipsahtanut tunteisiin Serenan silikonit ja Anssikaan tajunnut yhtään mitään mitä sille kirjoitti. No en kyllä edes ihmettele.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Upeeta Ville upeeta, KuPS
Onpas lipsahtanut tunteisiin Serenan silikonit ja Anssikaan tajunnut yhtään mitään mitä sille kirjoitti. No en kyllä edes ihmettele.
Kyllä ne Serenan silikonit on lipsahtanut ihan johonkin muualle, ei ole mennyt sen kummemmin tunteisiin eikä myöskään Serenalle itselleen. :)
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota aasiakas.net -sivustoa lukiessa tuli mieleen asia, joka on ihmetyttänyt jo pitkään:

Asiakaspalvelijan painajainen on asiakas, joka valittaa täysin tyhjästä. Esim syö aterian viimeistä murusta myöten ja sen jälkeen valittaa, että se on pahaa ja vaatii hyvitystä uuden aterian tai rahojen palautuksen ym muodossa. Ihmettelen sitä, että liian monet asiakaspalvelijat tai heidän esimiehensä hyväksyvät tällaisen valittamisen täysin ja myöntyvät asiakkaan vaatimuksiin. Tällainen toiminta vain alentaa valittajien kynnystä esittää kohtuuttomia vaatimuksiaan.

Toki Suomessa on liikkeeharjoittajalle sikäli ikävä tilanne, että koska populaatio on pieni ja harvaanasuttu, niin piirit ovat yleensä melko pienet. Omien kokemusten perusteella moni tällainen tyhjästä valittava on usein paha juoruakka, joka haukkuu kaikille tuttavilleen liikkeen, jossa hänen vaatimuksiinsa ei ole suostuttu.


Asiaa sivuten tuli mieleen kun joskus olin ostoksilla eräässä K-kaupassa liha- ja leikkeleosastolla ja vieressä seisoi joku tyyppi, jonka kauluspaita muistutti etäisesti K-kaupan silloista työasua. Paikalle marssi keski-ikäinen akka, joka änkesi tämän kauluspaitaisen miehen viereen ja varsin epäkohteliaalla äänensävyllä marisi jostain makkarapaketin alennuksesta, joka oli jossain lehdessä.
Kauluspaitainen mies kehoitti akkaa työntämään HK:n sinisen perseeseensä ja tulemaan huomenna uudestaan. Akka sai hilllittömän raivarin, mutta mies käveli tyynesti pois.
Pari minuuttia myöhemmin sama mies oli kassajonossa edelläni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
 

Rocco

Jäsen
Tuota aasiakas.net -sivustoa lukiessa tuli mieleen asia, joka on ihmetyttänyt jo pitkään:

Asiakaspalvelijan painajainen on asiakas, joka valittaa täysin tyhjästä. Esim syö aterian viimeistä murusta myöten ja sen jälkeen valittaa, että se on pahaa ja vaatii hyvitystä uuden aterian tai rahojen palautuksen ym muodossa.
Kaveri on ravintolassa töissä, ja yhdessä tällaisessa tapauksessa vaan totesi, "söit sitten kaikki todistusaineistot" ja vei lautasen pois. Ei asiakas siihen sen enempää.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaveri on ravintolassa töissä, ja yhdessä tällaisessa tapauksessa vaan totesi, "söit sitten kaikki todistusaineistot" ja vei lautasen pois. Ei asiakas siihen sen enempää.

Näinhän se pitäisi tehdä, mutta hyvin moni antaa silti periksi.
Aiheettomalla ruikuttamisella saa usein paremman korvauksen kuin asiallisella palautteella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Näinhän se pitäisi tehdä, mutta hyvin moni antaa silti periksi.
Aiheettomalla ruikuttamisella saa usein paremman korvauksen kuin asiallisella palautteella.
Periksi annetaan sen takia, että tyytyväinen asiakas on ravintolalle todella paljon parempi kuin tyytymätön. Jos ravintolasta päästetään ulos vihainen asiakas, niin siinä menetetään paitsi se asiakassuhde, myös potentiaalisesti monta muutakin, kun se valittaja kertoo kokemuksistaan tuttavilleen tai pahimmassa tapauksessa sosiaalisessa mediassa. Yhden ruoka-annoksen hinnalla vaikutus voidaan kääntää päinvastaiseksi, joten se kannattaa aina tehdä.

Sama homma toimii muuallakin. Jos tuotteen arvo/vaadittava vaivannäkö ei ole kohtuuton, niin hyvitystä saa lähes mistä tahansa ihan vain pyytämällä. Jotkut paskat ihmiset hyväksikäyttävät järjestelmää, mutta aika pieni ongelma se varmaan ravintoloillekaan on isossa kuvassa.

Minä heittäisin hatusta, että Suomessa valitetaan palvelusta liian vähän. Ei haluta nostaa meteliä ja pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka fiksu yritys ottaa kriittisen palautteen vastaan ilolla. SIinä tarjoutuu tilaisuus muuttaa asiakkaan palvelukokemusta ja kehittää sitä muidenkin asiakkaiden hyväksi tulevaisuudessa.
 
Vuonna 2007 Posti muutti nimensä Itellaksi, mm. seuraavin perustein:
Nimenmuutoksen taustalla on monivuotinen uudistuminen ja toiminnan monipuolistaminen. Tavaravirtojen hallintaan liittyvät logistiikka ja tietovirtojen hallintaan liittyvä informaatiologistiikka muodostavat yhä suuremman osa toiminnasta. Vaikka postitoiminta on meille yhä tärkeä kivijalka Suomessa, on sen suhteellinen osuus laskenut tasaisesti.
Vuonna 2015 Itella muutti nimensä Postiksi, ja esimerkiksi seuraavia argumentteja saimme kuulla (referoitu tästä uutisesta):
-Kohderyhmätutkimuksista saatujen tulosten perusteella yhtiön brändiä pitää selkeyttää ja Posti-nimi oli ylivertainen vaihtoehto.
-Yhdellä nimellä voimme tarjota asiakkaillemme selkeämmän asiakaskokemuksen ja palveluvalikoiman.
-Muutos selkiyttää asiointia Postin kanssa sekä omaa tekemistämme.
-Viime vuonna julkaisimme uuden vision, jonka puitteissa yhtiö keskittää voimakkaammin logistiikkaan ja verkkokauppaan.
Mitä tarkoittaa kansankielellä, että ”kahden brändin malli on vaikeuttanut yhtiön palvelumielikuvan kirkastamista”?
- Lähinnä sitä, että ei ole täysin selvää, mitä kaikkea yhtiö tekee, ja pyrimme selkeyttämään yhtiön toimenkuvaa jatkossa

Vuonna 2016 Posti on selkeyttänyt omaa toimintaansa ja Posti-brändiään tarjoamalla mm. ruohonleikkauspalveluita, ruoanjakopalveluita ja ulkoilukavereita (kukapa ei haluaisi ulkoilla postiljoonin kanssa?). Puheissa on ollut myös lumityöpalveluiden tarjoaminen. Tänään Posti on ilmoittanut ostaneensa hoivapalveluyritys HR Hoivan.

Ihmettelen, miksi tätä kaikkea liiketoimintaa ei voitu tehdä Itella-brändillä? Eihän siinä sinänsä ole mitään väärää vaikka Posti-brändi touhuileekin kaikenlaista, mutta ei voi kiistää etteikö Posti-brändiin liittyvä mielikuva ole toistaiseksi aika vahvana omassa ja varmasti monien muidenkin ihmisten ajatuksissa. Mielestäni tämä nykyinen meininki ei ole omiaan ainakaan selkeyttämään asiakaskokemusta tai yhtiön toimenkuvaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minä heittäisin hatusta, että Suomessa valitetaan palvelusta liian vähän. Ei haluta nostaa meteliä ja pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka fiksu yritys ottaa kriittisen palautteen vastaan ilolla. SIinä tarjoutuu tilaisuus muuttaa asiakkaan palvelukokemusta ja kehittää sitä muidenkin asiakkaiden hyväksi tulevaisuudessa.

Ei tätä tarvitse hatusta heittää vaan on juuri näin. Eräs tuntemani kokki siitä on enemmänkin näreissään, kun vaikka kuinka hyvää työtä tekee, niin erheitäkin sattuu.

Kokin on vain mahdotonta asiasta tietää, kun siitä ei uskalleta sanoa tarjoilijalle. Faseen kyllä uskalletaan kirjoittaa, lähettää sähköpostia ja kai jotkut Iltalehteenkin ottavat yhteyttä.

Turhasta valittajia on sitten toisaalta paljon niitäkin ja luonnollisesti oikeat tapaukset korjataan, mutta joskus sama annos tulee keittiön kautta takaisin ilman, että sille on tehty yhtään mitään. Yht'äkkiä asiakas onkin kuitenkin saanut todella maittavan annoksen.
--

Olen alkanut ihmetellä, kun joka paikassa kielestä tai tekstistä riippumatta on aina "vapaasti käännettynä".

Helvetti, saisiko joskus niitä oikeita käännöksiä? Käännetäänkö romaanitkin vain arvalla vähän sinne päin?

Toki esimerkiksi lähellekään kaikkia Fingerporeja ei vain voi kääntää, mutta kun ihan tavallisissakin teksteissä tuota näkee koko ajan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei tätä tarvitse hatusta heittää vaan on juuri näin. Eräs tuntemani kokki siitä on enemmänkin näreissään, kun vaikka kuinka hyvää työtä tekee, niin erheitäkin sattuu.

Kokin on vain mahdotonta asiasta tietää, kun siitä ei uskalleta sanoa tarjoilijalle. Faseen kyllä uskalletaan kirjoittaa, lähettää sähköpostia ja kai jotkut Iltalehteenkin ottavat yhteyttä..

Tietysti virheitä sattuu kaikille, olen ensimmäinen käsi pystyssä tuon suhteen. Muistan vain elävästi yhden esimerkin: liekö reilut 10v sitten kun palasin muutaman vuoden ulkomaanreissulta takaisin Suomeen, kävimme silloisen puoliskon kanssa syömässä (nyt en muista mestan nimeä, mutta siinä Erottajalla vanhassa Hesarin pääkonttorissa) ns julkkiskokin mestassa. Tilasin ihan perussienipastaa, kuulemma sitä osasivat tehdä. No eivät osanneet. Vetistä ja pasta raakaa. Itse teen parempaa (toki makuasioita).

Kun tarjoilija sattui menemään ohi ja kysyi (kuten kuuluu) miten menee ja miltä maistuu, niin ilmoitin ettei tää nyt ihan toimi, perusteluineen. Tarjoilijan ilme oli aika vinkeä, huomasi ettei suoraa huonoa palautetta ole opittu ottamaan vastaan. Tuo annos oli yksinkertaisesti ala-arvoinen, kaupan valmissysteemeistä saa parempaa.

No, loppu hyvin kuitenkin - kokki tuli kysymään mikä tässä on vikana, pienet kompensaatiot (jälkkäriä jne) ja loppujen lopuksi kaikki olivat kohtuullisen tyytyväisiä. Tuonne en tosin enää mennyt, mutta ei johtunut tuosta tapauksesta.

Mutta oppikaa hyvät ihmiset antamaan rehellistä palautetta sitä huonoakin. Ei muuten mikään muutu. "Juu ihan hyvää oli" .
 

Tuamas

Jäsen
Minä heittäisin hatusta, että Suomessa valitetaan palvelusta liian vähän. Ei haluta nostaa meteliä ja pahoittaa kenenkään mieltä, vaikka fiksu yritys ottaa kriittisen palautteen vastaan ilolla. SIinä tarjoutuu tilaisuus muuttaa asiakkaan palvelukokemusta ja kehittää sitä muidenkin asiakkaiden hyväksi tulevaisuudessa.

Tämä pitää paikkansa, suomalainen ei valita juuri koskaan, vaikka olisi saanut kuinka paskaa ruokaa/palvelua.
Itsellänikin on kynnyt melkoisen korkealla lähteä antamaan kriittistä palautetta, vaikka useasti erityisesti ravintoloissa olisi aihettakin.

Sinänsä nähdäkseni pelkästään tämä uutinen todistaa asian Mies tilasi ABC:lla lehtipihvin, olikin tehty jauhelihasta - ABC: Kyseessä kesän kestänyt inhimillinen virhe, tuote vedetty myynnistä
Koko kesän myyty jauhelihapihviä lehtipihvinä ja elokuussa asia nousee esille, kun joku (ensimmäisen kerran?) valittaa.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tämä pitää paikkansa, suomalainen ei valita juuri koskaan, vaikka olisi saanut kuinka paskaa ruokaa/palvelua.
Itsellänikin on kynnyt melkoisen korkealla lähteä antamaan kriittistä palautetta, vaikka useasti erityisesti ravintoloissa olisi aihettakin.
...
Tästä tuli mieleen tapaus muutaman vuoden takaa kun kävin ostamassa autotarvikeliikkeestä taustapeilin liimaamiseen tarkoitetun korjauspaketin. Paketilla hintaa reilusti (pieni liimapullo ja pari kangaspalaa joiden kombinaatiolla piti tuoteselosteen sekä myyjän mukaan saada taustapeili pysymään tuulilasissa), mutta päätin sijoittaa siihen jotta homman saa kerralla hoidetuksi. Setti ei kuitenkaan toiminut lainkaan (jostain syystä kemikaalit eivät reagoineet paketissa olleiden kangaspalojen kanssa joten minkäänlaista tukevampaa liimausta ei tapahtunut, peili tipahti paikaltaan välittömästi kun sitä tukeneet teippaukset irroitti), joten menin seuraavana päivänä palauttamaan tuotteen. Myyjä otti ilmeisesti henkilökohtaisena loukkauksena kun menin kertomaan asiani ja kyseli että eihän kukaan vie bostikkia kauppaan jos ei saa jotain liimattua, mihin huomautin että bostikki ei kustanna paria kymppiä kerta-annoksena, eikä sitä ole spesifisti johonkin tiettyyn tehtävään suunniteltu (ja jos olisi eikä tehtävästä suoriutuisi, palauttaisin kauppaan). Sain sentään rahat takaisin (ihmettelyn ja tuijotusten kera) kun korvaavaa tuotetta ei kuulemma löydy (ongelma muuten korjautui tuulilasiliimalla, eli ei se nyt aivan mahdottoman eksoottisia aineita kuitenkaan vaatinut). Jäi sellainen maku kokemuksesta etten ole tainnut kyseisessä liikkeessä sen jälkeen asioida (eikä toisaalta kannustanut huomauttamaan aiheestakaan kun kerta tuollainen on reaktio).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis illalla ei tarvii vetää kuin 12-päkki niin seuraavana päivänä tarvitsee syödä vasta ilta kasilta. Tai nytkään ei ollut nälkä, mutta subin hain samalla kun kävin kaupassa. No duunin jälkeen nyt vedin kolme paukkua viskiä kun oli vähän tukkoinen olo ja sellainen ettei vaan flunssa olisi aluillaan. Miettikää muuten absolutistit on kuumeessakin selvin päin. Siis ne on siinä tilassa ja kärsii vaan kuin mikäkin masokisti. Tai entä jos pidät tipatonta tammikuuta ja iskee flunssa niin koskeeko se sitäkin? Noita juttuja ei yleensä tule mietittyä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös