Litran mittaa viedään jälleen
Vopat? Miksi?
Nyt menee Pentin logiikka totaalisesti yli hilseen. HIFK on täynnä kulmavääntäjiä ja vielä piti hankkia yksi lisää. No, Vauhkosestahan kaavailtiin joukkueeseen ykkös-/kakkoskentän hyökkääjää, eli ei tämä nyt sitä pahemmin voi metsään mennä. Pentti perkele, tyhmä voi olla mutta yritä edes välillä.
Yritetään ajatella optimistisesti, vielä ei ole liian myöhäistä. Onko Vopat sitten se puuttuva lenkki HIFK:n systeemissä. Ei pelkästään, mutta miettikääpä jengin jarrukenttää, joka taitaa nimittäin olla Mansesterinkin ihmisten mielestä Vopatin paras paikka. Vopatin kanssa Nivalan proteiinipommi ja mad-Vihko muodostavat pelottavan kokonaisuuden, kannattajat ovat tyytyväisiä ja lehdistö mässäilee HIFK:n toilailuista. Viime kauden junnut skulaavat kolmosessa ja nykyinen 'ykkönen' siirtyy kakkoseksi, ei kai edes Pentti kuvittele Sepon-seppoa ykkössentteriksi. Toimisiko homma niiltä osin? Mistäs v..usta minä sen tiedän, kunhan vain jaarittelen.
Hyökkäyspuolen ongelma on kuitenkin yhä ykkösketju. Ameriikan miäs ei taida olla ratkaisu, joten hänelle ei ole käyttöä ja eikun äijä takaisin. Vielä olisi yksi ulkomaalaispaikka auki, johon mr. Matikaisen pitää löytää ykkösylivoiman pyörittäjä, kaverit laidoille löytyy kyllä. Hyökkäyspää olisi kunnossa, löytyisi jopa ylijäämäpelaajiakin loukkaantumisten sekä pelikieltojen varalta, niitä tulee varmasti.
Puolustukseenhan Pentin ei tarvitse enää puuttua lainkaan. Viime peleissä pakisto on toiminut suht' hyvin ja sieltä on tulossa vielä Levokari ja Lehtonen, jotka ovat periaatteessa ihan jees peruspakkeina. Heidän mukanaollessa kolme toimivaa pakkiparia löytynee jopa Blomqvistiltakin, jos hän vain saa sanottua kuka pelaa ja milloinkin.
Taas tulee siis väkisinkin mieleen kauhuskenaario liikuvasta litranmitasta, mutta kuka on se perkele joka vedättää ja ketä. Tähän asti olen pitänyt Penttiä debiilinä jota koko maailma, ufoja myöden, vedättää ja pahasti. Mutta voisinko minä olla se vedätettävä ja Pentti vedättää sen kun ehtii ja kasaa loppujen lopuksi toimivan paketin. Ei saa olla totta...en voi olla niin tyhmä...vai voinko sittenkin?