Idioottimaiset muoti-ilmiöt

  • 42 820
  • 162

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laitetaanpas nyt linkkivinkki vielä: Näin pukeutuvat hipsterit?

No huh, oli siinä kyllä jokunen ihan melko siedettävän näköinen tyttönen. Mä taas olin sen verran juntti, että luulin hipsterien tarkoittavan vain tämänkaltaisia ihan kivoja juttuja, mutta aina sitä oppii uutta. Ilmeisesti siis tässäkin kuvassa esiintyy hipstereitä, mutta taas on todettava, että ainakaan tytön olemuksessa ei ole mitään vikaa!

Linkit vievät kuviin, joissa on hipstereitä, käsittääkseni.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Tuskin kummemmin mihinkään tarvitsevat, melkein veikkaisin, että ovat juojiensa mielestä hyvänmakuisia.

Tänään tuli vastaan pari semmosta kuusivuotiasta sälliä, jotka kiskoivat energiajuomaa. Ja muutenki pk-seudulla teinit kulkee energiajuoma kädessä samaa tyyliin kuin vanhemmat kalja kädessä. Mielleyhtymä on enemmän tähän tyyliin, että kun kaljaa ei saa niin kovat kundit vetää energiajuomaa.

Lisäajatuksena lapsia tuntien, mihin helvetissä kuusvuotias tarvii energiajuomaa, niillähän on sitä muutenki energiaa ehtymättömät varastot. Nimimerkillä kuusivuotiaan kummisetä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tuskin kummemmin mihinkään tarvitsevat, melkein veikkaisin, että ovat juojiensa mielestä hyvänmakuisia.

Tuli epähuomiossa kerran ostettua joku helkkarin Juzu Booster, hyi shaatana miten pahaa. Väkisin join loppuun kun tuli ostetuksi, rankaisin itseäni virheestä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kun olis vähän köyhempää ja joutuis tekeen töitä leipänsä eteen niin tälläiset haihattelut jäis automaattisesti pois.

Älä nyt murjota iso mies. Vielä on sentään edes hieman ihmisiä, jotka osaavat pukeutua.

Landelooks.

Ketjun aiheesta sen verran, että onhan tuo lankuttaminen aivan törkeän vammaista (Anteeksi vammaiset, että yhdistin teidän tuohon "ilmiöön".).
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaikki muut ilmiöt ovat minulle ihan ok. Näitä tulee ja menee paitsi kaksi ilmiötä:

- Räkiminen. Kymmeniä vuosia kansa on osannut olla räkimättä. Kai tuberkuloosista on kulunut liian kauan, että vanhentuneet räkimiskiellot voidaan unohtaa. Onhan se viileätä kun pissaliisalle voi näyttää, kuinka (räkä-)mälli lentää.

- Toinen asia, joka ihmetyttää, ovat naisten helvetin isot tatuoinnit kaulalta alaspäin. Minulle wanhan liiton hemmolle tulee mieleen pikkuhuora, joka assan vessassa on valmis ottamaan kossupaukusta suihin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Räkiminen. Kymmeniä vuosia kansa on osannut olla räkimättä. Kai tuberkuloosista on kulunut liian kauan, että vanhentuneet räkimiskiellot voidaan unohtaa. Onhan se viileätä kun pissaliisalle voi näyttää, kuinka (räkä-)mälli lentää.

Tuo on kyllä niin vittumainen tapa että vaikea keksiä pahempaa. Ällöttää oikein mennä käymään tuossa lähistöllä olevassa lähikauppassa kun siinä edustalla on teinien kokoontumispaikka ja oven edusta on aina valkoisena räkäklimpeistä. Ja kun niitä teinejä pyörii vielä siinä ala-aulassakin niin sitä räkää on sitten välillä sisälläkin. Jos minä olisin diktaattori niin pistäisin nuo perkeleen räkijät ensin nuolemaan jätöksensä pois asfaltista ja sitten pesemään vielä koko kaupan edustan hammasharjoja apuna käyttäen. Oppisivatpahan saatanat!
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Eli tuomitset minut hipsteriksi, koska satun nyt vain tykkäämään hieman erilaisesta musiikista, joka ei niin tunnettua ole. Minulla on myös viikset, mutta en niitä nyt ihan ironiaviiksiksi kutsuisi. Kyllä omistan tennarit, koska ne ovat mukavat ja käytännölliset. Jopoa en kyllä omista. Eli olenko hipsteri?

No mä ajattelin sen niin, että jotkut ihmiset pitävät iotseään parempana "kun me kuunnellaan alternativemusaa". Tiedän ihmistyypin - ne alkoivat mm valittamaa uusista faneista, kun ihmiset alkoivat tietää My Chemical Romancen, ja bändin fanimäärä kasvoi räjähdysmäisesti (en itse bändistä pidä, mutta esimerkki kuitenkin).

Minäkin pidän tennareita, mutta en siksi, että se kuuluu "tähän musatyyliin ja on pakko olla Converset ku muut on paskoja". Converset omistan, mutta lähinnä siksi että ne tuntuvat sopivan parhaiten jalkaan, ja kestävät pitkään. Ei siis ole mikään statusjuttu mulle kenkien merkki.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja muutenki pk-seudulla teinit kulkee energiajuoma kädessä samaa tyyliin kuin vanhemmat kalja kädessä. Mielleyhtymä on enemmän tähän tyyliin, että kun kaljaa ei saa niin kovat kundit vetää energiajuomaa.


Ihmettelen kanssa tota energiajuomakulttuuria. Kaupan hyllyt ovat pullollaan jos jonkunlaista energiajuomaa ja osahan niistä on tosi halpoja - alle euron näytti jotkut tuotteet olleen. Yhteiskuntahan pyrkii veroilla ohjaamaan ja 'rankaisemaan' tiettyjen tuotteiden kulutusta. Makeisvero, alkoholivero jne. Mitähän veroperiaatteita näihin energiajuomiin sovelletaan, jos osa on kerran noin halpoja? Eikä se ole pelkästään kouluikäiset - ratikoissa ja metroissa näkee paljon työikäisiäkin, jotka lipittää noita energiajuomia jo aamusta alkaen. Jos aamulla (oletettavasti nukutun yön jälkeen) tarvii energiajuomaa, ei tilanne ole pidemmällä aikavälillä kestävä. Tiedän, että kaikilla ei voi olla niin raskasta ja vaativaa duunia, että päivän askereista selviytyäkseen pitää jo aamulla tankata energiajuomaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos aamulla (oletettavasti nukutun yön jälkeen) tarvii energiajuomaa, ei tilanne ole pidemmällä aikavälillä kestävä. Tiedän, että kaikilla ei voi olla niin raskasta ja vaativaa duunia, että päivän askereista selviytyäkseen pitää jo aamulla tankata energiajuomaa.

Jos nuo ihmiset sitten korvaavat aamukahvin tuolla? Ei kai tuo loppujen lopuksi sen ihmeellisempää ole juoda energiajuoma aamulla kuin se perinteinen aamukahvi (jos siis tuolla nimenomaan korvataan kahvi). Kyllä esim. minun on ainakin saatava se aamukahvi joka aamu, muuten menee koko aamupäivä ihan zombina.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyllä energiajuoma mun mielestä ainakin on petollisen hyvää. Olen kuitenkin pyrkinyt rajoittamaan sen käyttöä. Se on huolestuttavaa, ettälapset ja teinit niitä juovat, ja olenkin iloinen, että useimmat kaupan eivät niitä enää myy alle 15-vuotiaille.

Energiajuomaa pitäisi ehdottomasti verottaa enemmän. Teinithän puhuvat kokoajan tästä "ES:stä" (Euro Shopperin enerhiajuoma, puolen litran tölkki maksaa 99 senttiä). Kun se on niin halpaa, ostavan ne pennut sitä monta tölkkiä päivässä ja sitten ihmetellään, kun ne hyppii silmille koulussa. Asiaa ei helpota sekään, ettei opettajat saa näille riehujille mitään tehdä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Asiaa ei helpota sekään, ettei opettajat saa näille riehujille mitään tehdä.
Meillä on totaalikielto energiajuomille. Toki niitä salaa jonkin verran juodaan, mutta jos kiinni jää, lähtee tölkki open mukaan, ja ainakin yleensä sisältö kaadetaan pois. Voi olla, ettei näin saisi tehdä, mutta me teemme. Joku roti näissä jutuissa pitää olla. Itsepähän kärsivät, kun tietävät linjan.
 

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
olenkin iloinen, että useimmat kaupan eivät niitä enää myy alle 15-vuotiaille.
Onko muka näin? Eiköhän kaupat myy niitä aivan kaikille ennen kuin laki kieltää jollekin ryhmälle myynnin. Voittoa kun saa vain myydystä juomasta. Lisäksi litkujen ostajista kaksi kolmasosaa on 15-vuotiaita tai nuorempia empiiristen havaintojen perusteella.

Nimim. Tänäänkin useampi kymmenen myytyä ES-tölkkiä.

Joissakin kouluissa on muuten kielletty energiajuomien juonti.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Onko muka näin? Eiköhän kaupat myy niitä aivan kaikille ennen kuin laki kieltää jollekin ryhmälle myynnin. Voittoa kun saa vain myydystä juomasta. Lisäksi litkujen ostajista kaksi kolmasosaa on 15-vuotiaita tai nuorempia empiiristen havaintojen perusteella.

Nimim. Tänäänkin useampi kymmenen myytyä ES-tölkkiä.

Joissakin kouluissa on muuten kielletty energiajuomien juonti.
Aika monessa kaupassa on energiajuomahyllyssä kyltti "Emme myy energiajuomia alle 15-vuotiaille". Ainakin täällä lapissa päin siis, ne kyltit ovat pikkuhiljaa ilmestyneet joihinkin kauppoihin viimeisen puolen vuoden aikana.
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
Ja muutenki pk-seudulla teinit kulkee energiajuoma kädessä samaa tyyliin kuin vanhemmat kalja kädessä. Mielleyhtymä on enemmän tähän tyyliin, että kun kaljaa ei saa niin kovat kundit vetää energiajuomaa.

Jatkan ajatuskulkua ja kerron nähneeni Tallinnan satamassa suomiteinien hamstraavan laatikoittain energiajuomia. Siellä niitä kanniskelivat aikuisten kaljakeissien seassa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko muka näin?

Ainakin Turussa päin tuo on hyvin yleistä. Joku tovi sitten olin menossa johonkin pieneen K-kauppaan, olisiko ollut Uittamolla, kun jo kaukaa katsoin, että noilla sälleillä on joku pyyntö. Arvuuttelin mielessäni, että saanko kunnian kieltäytyä tupakan vai kaljan hakemisesta, mutta kysymys olikin, että "hei, haeks eeässää?" Hetken ihmettelin, että mitähän se on, jolloin pojat auliisti kertoivat sedälle nykymaailmasta. Enkä muuten hakenut edes sitä eeässää.

Energiajuomia tulee silloin tällöin lähinnä kahvin korvikkeena juotua. Mulle kelpaa nämä halpamerkit hyvin, Rodeon lisäksi myös tuota Euro Shopperin litkua tulee juotua. Kakarat kuitenkin ostakoot omansa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Virvoitusjuomavero. Onhan niitä litran mehujakin alle euron hintaan. Mehuthan ovat myös yhtälailla epäterveellisiä.

linkki vie wikipediaan
Kehtaisin väittää näiden Jussi-sokerijuomien olevan epäterveellisempiä kuin sokerittomat virvoitusjuomat.

Toinen hieno juttu ovat urheilijoiden suosimat proteiinipatukat, jotka ovat makeisveron piirissä. Terveelliset leivokset taas ovat matalan elintarvike-alvin piirissä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kehtaisin väittää näiden Jussi-sokerijuomien olevan epäterveellisempiä kuin sokerittomat virvoitusjuomat.

Kehtaisin melkein väittää sokerittomien virvoitusjuomien olevan epäterveellisempiä kuin sokeroitujen. No, loppujen lopuksi kaikki ruoka taitaa olla epäterveellistä sopivasta näkökulmasta. Tosin ei syömättä oleminenkaan tervettä ole.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Kyllähän noi tambooni perseessä ja peräreiän valkaisu vievät voiton idioottimaisuudellaan.
Siis minusta peräreikä on idioottimaista jättää valkaisematta, jos niin on mahdollista tehdä!

Minusta idioottimaista on laput silmillä kulkevat ryppyotsat, jotka valittavat kaikesta, mitä eivät ymmärrä. Taitavat olla PerSusuomessa muotia nekin.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Energiajuomakeskustelun velloessa täällä haluan todeta perinteisen kommenttini asiaan. Väärin nimettyjä ovat nämä. Tuskin on sen enempää energiaa kuin tavanomaisissa virvoitusjuomissa, jos sitäkään. Toki elintarvikemyymälöissä myydään myös todellisia energiajuomia nimellä ruokaöljy. Näitä vain todella harvat juovat. Parempi nimi olisi piristysjuomat näille, mitä näitä nyt pattereita ja punaisia härkiä on.
 
- Suoralippaiset lippalakit, joiden lipassa on jokin tarra. Tälläisiä nähdessä tekisi mieli ottaa se outo tarra pois ja taivuttaa lippa niin kuin lapsuudessa tehtiin kaikille änärilippiksille, eli taivuttaa lippaan kunnon oikeaoppiset käyrät.

- Farmarihousut alakouluikäisillä lapsilla. Silloin kun minä olin nuori, ala-asteella pukeuduttiin verrareihin eikä farkkuihin. Jotain maailmanmenossa meni pieleen siinä vaiheessa kun ala-asteella alettiin pukeutua paremmin kuin mitä ikäiseni pukeuduttiin yläasteella. Kenen valinta tämä pukeutumistyyli edes on? Ovatko farkut mukavat jalassa, kuinka moni niihin pukeutuu kotonaan?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
- Farmarihousut alakouluikäisillä lapsilla. Silloin kun minä olin nuori, ala-asteella pukeuduttiin verrareihin eikä farkkuihin. Jotain maailmanmenossa meni pieleen siinä vaiheessa kun ala-asteella alettiin pukeutua paremmin kuin mitä ikäiseni pukeuduttiin yläasteella. Kenen valinta tämä pukeutumistyyli edes on? Ovatko farkut mukavat jalassa, kuinka moni niihin pukeutuu kotonaan?

sporttipappa on ilmeisen vanha, koska 70-luvulla, mennessäni ala-asteelle, huomattava osa luokkamme pojista pukeutui jo farkkuihin. Sitä painettiin farkut pölisten pallon perässä syksyisin, vain liikuntatunnilla urheilullisimmat pojat (kuten minä) vetivät ylle verkkarit, jotta pallon tai ihan minkä tahansa perässä olisi kestänyt paremmin. Ja tietty se kilsan juoksutesti vedettiin joko shortseissa tai verkkareissa. Näin siis 70-luvulla ja 80-luvun alussa, sitten yläasteelle siirryttäessä ei tullut kuuloonkaan, että koulussa olisi pukeutunut muihin kuin farkkuihin - paitsi ne liikuntatunnit.

vlad vm. 1970.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
- Suoralippaiset lippalakit, joiden lipassa on jokin tarra. Tälläisiä nähdessä tekisi mieli ottaa se outo tarra pois ja taivuttaa lippa niin kuin lapsuudessa tehtiin kaikille änärilippiksille, eli taivuttaa lippaan kunnon oikeaoppiset käyrät.
Lippalakit kaikkineen ovat perseestä, junttiuden ja idioottimaisuuden huippu. Varsinkin aikuisilla ihmisillä, oli malli mikä hyvänsä. Alle kymmenvuotiailla ne nipin napin voi ymmärtää, mutta aikamies ja lippahattu? Ei helevetti.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
taivuttaa lippa niin kuin lapsuudessa tehtiin kaikille änärilippiksille, eli taivuttaa lippaan kunnon oikeaoppiset käyrät.

Evilillä on pointtia. Lisäksi tällaiset syvään, jopa O-kirjainta muistuttavaan, kaareen vedetyt lippikset ne vasta perseestä revittyjä ovatkin. Kaksitahtibensa haisee liikaa. Ei jatkoon. Lisäksi jos tosi ukko tuohon aikaan oli, niin väänsi sen montreal/sanjoselätsän malliin harjakatto. Terveisiä vaan Jounille... .. .

(linkki: ruma lippahattu ja harjakatto.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös