Idioottimaiset muoti-ilmiöt

  • 42 820
  • 162

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Christopher - Hel Looks - Street Style from Helsinki

Tää on nykyään ihan standardi look miehelle. Sen ymmärtää, että naiset tykkää leikkiä riepujen kanssa, mutta siinä vaiheessa kun mies näyttää kävelevältä pillulta niin...
Ihan kauhea. Onko tuo lainannut systerinsä vaatteita?
Edit: Ja SamSpaden linkki yllä aihetti totaalirepsahduksen. Tuo on niin totta. Veluurinisset pukeutuvat nykyään vaatimattomasti sanoen feminiinisesti.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Applen tuotteiden ostaminen. Täydellistä rahan tuhlausta pieneen valkoiseen paskapakettiin. Kestävät sen verran huonosti suunitellussa käytössään, että idiootit joutuvat ostamaan korvaavan tuotteen parin vuoden käytön jälkeen. Tyhmimmät ostavat vielä edelleen jotain iPaskaa.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kestävät sen verran huonosti suunitellussa käytössään, että idiootit joutuvat ostamaan korvaavan tuotteen parin vuoden käytön jälkeen.

Omassa käytössäni olleet Applen tuotteet ovat kyllä kestäneet. 2006 ostamani iPod Nano on edelleen aktiivikäytössä. Viime vuonna Apple olisi tarjoutunut vaihtamaan vanhat Nanot uusiin ilmaiseksi, mutten edes jaksanut lähettää vanhaa soitintani Saksaan, joten jäi uusi saamatta.

Enemmänhän se muutenkin menee niin, että Apple-fanaatikot ostavat vuoden välein uutta omenaa edellisen tilalle, vaikka vanhakin edelleen toimii. Hyvänä esimerkkinä nämä uudet iPhonet, jotka revitään käsistä, vaikkei mitään konkreettista uutta taida luurista löytyä.

Ei sillä, että puolustelisin ko. paskalafkaa mitenkään.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tämän allekirjoitan täysin. Tosin ei nykyään ole yhtä paljon muodissa eikä otsikoissa niinkuin ennen. Nousi ilmaveivimaalinsa takia valtavaan julkisuuteen. Olihan se maali tietenkin hieno, mutta muoti-ilmiö on sairasta koska:
1. Samanlaisia ilmaveivimaaleja on tehty muuallakin, mm. juniorisarjoissa ja Mestiksessäkin. Tuosta mikä tehtiin Mestiksessä, olen nähnyt videonkin Youtubessa, en muista tähän hätään kuka teki, mutta se oli samanlainen kuin MG:n maali.

2. 2011-vuoden MM-joukkueessa oli muitakin onnistujia ja sankareita. Heitä ei ylistetty yhtä paljon. Mm. Petri Vehanen torjui pudotuspeleissä 3 ottelussa 99 laukausta ja päästi vain 2 maalia. Jarkko Immonen voitti koko kisojen pistepörssin. En ole nähnyt Vehasesta ja Immosesta yhtä paljon otsikoita Iltalehdessä.

3. Playoffit keväällä 2012. Granlund pelasi HIFK:ssa. Tehot pudotuspelien osalta 0+2. Se riitti jaetulle sijalle 95. Noista 94:stä paremmin sijoittuneesta pelaajasta tuskin kukaan on saanut samanlaista julkisuutta osakseen kuin Granlund, tai ainakaan kovin moni.

Perusteluja voisi lisätä vieläkin, mutta tuskin siitä on mitään hyötyä. Muuten on mielestäni hyvä ja lahjakas pelaaja ja Suomen maajoukkueen kannalta tärkeä nimi lähitulevaisuudessa. Ilmaveivimaalin hehkuttaminen ja julkisuus vain menivät yksinkertaisesti mielestäni liian pitkälle.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Piti vielä lisätä nämä aikuisten "kokovartalo haalarit".
http://2.bp.blogspot.com/_rJ_KoOCi2RM/TM_uTp76fMI/AAAAAAAACnU/9w48RbIyuQ0/s1600/onepiece_reversible.jpg
Hyi helvetti. Pari parikymppisen miehen ja naisen näin pitävän sinisiä tällaisia Helsinki-Vantaan terminaalissa. Kuin kaksi yli-ikäistä Smurffifania. Perse roikkui, huppu päässä, meinasin tukehtua kahviin kun näin nämä.

Tämä.

Näitä potkupukuja näkyy olevan myynnissä jo kaupassa kuin kaupassa. Ihmettelin ääneen päivänä eräänä Prismassa (tiedän, tiedän...), jotta "Onpa vitun isoille lapsille tehtyjä potkupukuja... ja ihan helvetin kalliitakin vielä!". Sitten minua valistettiin, että potkupyjamat on "trenditietoisia" aikuisia varten.. hirnumiselleni ei ollut tulla loppua. Joskus Aku Ankassa oli joku tarina, missä Roopella oli jotain kokopupuasuja ja Akun piti saada kaupiteltua ne ihmisille. Sarjakuvan lopussa muistaakseni koko kaupungin väellä oli se jänöjussipuku yllä, kun se oli muotia. Taitaisi mennä oikeassakin elämässä läpi...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Applen tuotteiden ostaminen. Täydellistä rahan tuhlausta pieneen valkoiseen paskapakettiin. Kestävät sen verran huonosti suunitellussa käytössään, että idiootit joutuvat ostamaan korvaavan tuotteen parin vuoden käytön jälkeen. Tyhmimmät ostavat vielä edelleen jotain iPaskaa.

Taittoa ja kuvankäsittelyä on aika vaivalloista tehdä PC:llä. Yritin aikani, mutta oli pakko antaa periksi. Vuodesta 2007 lähtien olen käyttänyt iMacia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Taittoa ja kuvankäsittelyä on aika vaivalloista tehdä PC:llä. Yritin aikani, mutta oli pakko antaa periksi.

Ai niin miksi? Ei se sen kummempaa hommaa ole Macillakaan. Kummastakin löytyy kokemusta enkä minä kyllä huomaa mitään merkittävää eroa kummankaan hyväksi, ihan samanlaista se työ on koneesta riippumatta. Joistakin pikkujutuista huomaa että Adoben graafisen puolen ohjelmat on alunperin suunniteltu Macille mutta siinäkin on päästy aika pitkälti eroon noista PC-ohjelmien bugeista.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko
Piti vielä lisätä nämä aikuisten "kokovartalo haalarit".
http://2.bp.blogspot.com/_rJ_KoOCi2RM/TM_uTp76fMI/AAAAAAAACnU/9w48RbIyuQ0/s1600/onepiece_reversible.jpg
Hyi helvetti. Pari parikymppisen miehen ja naisen näin pitävän sinisiä tällaisia Helsinki-Vantaan terminaalissa. Kuin kaksi yli-ikäistä Smurffifania. Perse roikkui, huppu päässä, meinasin tukehtua kahviin kun näin nämä.

Vitsikkäät näistä haalareista tekee se, että niitähän ei periaatteessa ole tarkoitettu ihmisten ilmoilla pidettäväksi. Noi on esimerkiks talvella hyviä soffakamppeita ja esimerkiksi telttareissuilla lämpöisiä univermeitä. Kuka ikinä tuollaisia keksii julkisissa tiloissa käyttää...en mä edes tiedä.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä.

Näitä potkupukuja näkyy olevan myynnissä jo kaupassa kuin kaupassa. Ihmettelin ääneen päivänä eräänä Prismassa (tiedän, tiedän...), jotta "Onpa vitun isoille lapsille tehtyjä potkupukuja... ja ihan helvetin kalliitakin vielä!". Sitten minua valistettiin, että potkupyjamat on "trenditietoisia" aikuisia varten.. hirnumiselleni ei ollut tulla loppua.

Oletko kokeillut koskaan (aikuisiällä) tuollaista?

Itse olen kerran tuollaista testannut kun eräs kaveri oli itselleen sellaisen ostanut ja liian isoksi todennut. Hinnasta emme päässeet yksimielisyyteen ja haalari sai jäädä kaverille. Oli kuulemma maksanut 150e tuosta ja halusi minulta satasta.
Tuo Onepiece on todella mukava ja lämmin oloasuna. Vyötärö ei kiristä eikä tuo paina hartioita ym.

Mutta en nyt jumalauta julkiselle paikalle tuollaisen kanssa lähtisi...
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ai niin miksi? Ei se sen kummempaa hommaa ole Macillakaan. Kummastakin löytyy kokemusta enkä minä kyllä huomaa mitään merkittävää eroa kummankaan hyväksi, ihan samanlaista se työ on koneesta riippumatta.

Omat kokemukseni taittamisesta PC:llä ajoittuvat vuosiin 2003-2007, jolloin käytin Adobe PageMaker 7.0:aa. Työkoneeni oli tuohon aikaan varsin hyvä ja tehokas (ajan mittapuiden mukaan), mutta muutaman julkaisun jälkeen masiina alkoi hidastella oikein kunnolla. Lopulta pelkkä sivunvaihto saattoi kestää reippaasti yli viisi minuuttia.
Kun sitten vuoden 2007 lopulla pääsin lopulta tekemään hommia iMacilla, meininki muuttui ihan totaalisesti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Omat kokemukseni taittamisesta PC:llä ajoittuvat vuosiin 2003-2007, jolloin käytin Adobe PageMaker 7.0:aa.

No PageMaker nyt oli ohjelmana muutenkin niin vitusta että sitä ei kenenkään täysjärkisen hermo kestänyt. Ja se oli tosiaan aika puhtaasti Macille suunniteltu ja optimoitu ohjelma jonka PC-käännös ei koskaan kovin hyvin toiminut, mutta nämä uudet CS-paketit pelittää kyllä ihan yhtä hyvin (tai huonosti) alustasta riippumatta.

Mac-fanaatikot edelleenkin hehkuttavat tuon Macin autuutta graafisen alan hommissa mutta minä en ole kyllä huomannut noita "merkittäviä eroja" joita he aina mainostavat, ja koskaan eivät pysty edes sanomaan mitä nuo erot käytännössä ovat. Minusta on oikeastaan aivan sama kummalla töitä teen, molemmat ovat käytössä mutta tällä hetkellä pääasiallisesti PC kun sitä olen tottunut enemmän käyttämään ja toisaalta käytössä on jotain sellaisia ohjelmia jotka eivät Macissa toimi joten on siksi kätevämpää käyttää PC:tä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Paksukehyksiset silmälasit. 1980-luvulla ja vielä -90-luvun alussa tuollaisia rillejä oli lähes joka toisella (allekirjoittanut mukaan lukien), mutta kehysvalikoimien hiljalleen laajentuessa käsittämään satoja, ellei jopa tuhansia erilaisia vaihtoehtoja, näyttävät tuollaiset lasit enimmäkseen täysin ääliömäisiltä kantajansa pärställä.

Olen Kekkos-lasien comebackia ihmetellyt. Nykyään vaihtoehtoja olisi vaikka millä mitalla, mutta Kekkos-malli pitää pintansa.

Toinen kehysmalli, jota en kuuna päivänä päähäni pistä ainakaan enää ovat isot pilottimalliset lasit. Iso pilottikehys yhdistettynä vahvoihin miinuslinsseihin ovat kammottava yhdistelmä. Tämmöisiä tuli päässä pidettyä lähes koko lapsuus ja nuoruuskin, onneksi en ollut sentään yksin näiden kanssa.
 
Suosikkijoukkue
VAR
Tantraseksi. Katselin eilen aikani kuluksi Playboy sexceteraa (tai jotain). En ymmärrä. Miksi sitä laukeamista pitäisi päiväkausia pidätellä kun se on kuitenkin homman the juttu. Ylipäätään itsellä ei ole aikaa eikä mielenkiintoa hinkata tuntitolkulla pyrkien vain oleilemaan siinä. Töissäkin pitää käydä. Ja nukkua. Katella lätkää. Kirjoitella Jatkoajalle. Perkele.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Piti vielä lisätä nämä aikuisten "kokovartalo haalarit".
http://2.bp.blogspot.com/_rJ_KoOCi2RM/TM_uTp76fMI/AAAAAAAACnU/9w48RbIyuQ0/s1600/onepiece_reversible.jpg
Hyi helvetti. Pari parikymppisen miehen ja naisen näin pitävän sinisiä tällaisia Helsinki-Vantaan terminaalissa. Kuin kaksi yli-ikäistä Smurffifania. Perse roikkui, huppu päässä, meinasin tukehtua kahviin kun näin nämä.

Suhteellisen paljon matkustelevana noilta kammotuksilta ei ole voinut välttyä lentoasemilla. Kun noita on enemmän nähnyt, on muodostunut myös käsitys henkilötyypistä, joka moiseen pukeutuu. Hyvin usein hän näyttää olevan aikuisessa iässä oleva henkilö, jonka itsenäistymisprosessi on pahasti kesken. Huomionkipeyttä omilta vanhemmilta ja normaaliasioiden suurentelua itsekeskeisyyttä korostaen - tätä käyttäytymistä olen useasti todistanut tältä one piece-heimolta. Ja näin ollen erottautumisen ja huomiota herättämisen tarvetta ei tarvitse ihmetellä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Eikös nuo onepiecet ole oikeastaan järkevä, ei idioottimainen muoti-ilmiö? Hemmetin ruma, mutta käytännöllinen. Ei sillä, oma itsetuntoni ei kestä tuollaisen käyttämistä, mutta hankalapa tuossa mitään erityisen negatiivista on nähdä.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Tällä hetkellä se taitaa olla TikTok, muutama vuosi sitten se oli nämä hiton fidget spinnerit.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Tällä hetkellä se taitaa olla TikTok, muutama vuosi sitten se oli nämä hiton fidget spinnerit.
Mä en oo vielä ees löytänyt itsestäni Instagramin ilmön ymmärtäjää, puhumattakaan jostain hemmetin TikTokista. Discord on oikeastaan ainoa nykyjutuista, johon hurahdin kun lopetin irkkaamisen käytännössä kokonaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Onko ollut aiemminkin muodissa?
Sen 15 vuotta mitä minäkin olen Jatkikseen kirjoitellut, niin aikalailla joka kesäinen muoti-ilmiö.

Tähän tragediaan osallistuu vuosittain yleensä 1-3 vanhempaa setäihmistä, jotka kesällä astuvat korkin päälle ja manioissaan postaavat parissa vuorokaudessa +100 viestiä viettäen sitten taas seuraavat kaksi päivää hiljaiseloa debiksissään. Tämän jälkeen palataan reseptin alkuun.

Yleensä rytmiryhmään liittyy mukaan 3-5 nuoremman polven edustajaa, jotka peesaavat edellä mainittuja karpaaseja sen minkä ehtivät.

Peruskamaa siis ja good times. Tietää kesän alkaneen. :D
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sen 15 vuotta mitä minäkin olen Jatkikseen kirjoitellut, niin aikalailla joka kesäinen muoti-ilmiö.

Tähän tragediaan osallistuu vuosittain yleensä 1-3 vanhempaa setäihmistä, jotka kesällä astuvat korkin päälle ja manioissaan postaavat parissa vuorokaudessa +100 viestiä viettäen sitten taas seuraavat kaksi päivää hiljaiseloa debiksissään. Tämän jälkeen palataan reseptin alkuun.

Yleensä rytmiryhmään liittyy mukaan 3-5 nuoremman polven edustajaa, jotka peesaavat edellä mainittuja karpaaseja sen minkä ehtivät.

Peruskamaa siis ja good times. Tietää kesän alkaneen. :D

Näemmä olin itsekin 2005 jo äänestänyt kuuluvani ikäryhmään 25-30, ei tarvinnut enää kertoa.

Tällä hetkellä se taitaa olla TikTok, muutama vuosi sitten se oli nämä hiton fidget spinnerit.

Oot vanha.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minä olin joskus ennenkin Jatkoaikalainen. Tosin antini oli varmaan onneksi minimaalinen ja olin silloin siis luonnostani jokerilainen.
Nykyään maailmankuvatirkistysreikäni on melkein saatanan sama. Minä erkanen sivistyvästä nuorisosta kiihtyvästi.
Maailmankaikkeus laajenee, arvee erkaantuu lähimmäisestään eikä voi kosmologialle mitään. Rankkaa elämää vietän minä.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
No piru, kuulostaapa ikävältä. Ihmiskuntakin uusiutuu toki, mutta teille vanhemmillekin on paikkanne täällä. Mukavaa kun pidät meitä nuoria sivistyvinä. Seuraavasta sukupolvesta tulee vielä parempi.

Kaiken järjen mukaan tulee näin tapahtumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös