(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 271
  • 7 951

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
4,5 oikein (0,5 pistettä pois kahdesta pääkaupungin kirjoitusvirheestä). Palkinnoksi lähtee 9 pulloa Clausthaler Lemon alkoholitonta olutta!
Kiitos, paremmin meni kuin koulutodistuksissa. Siellä tuli vain nelosia. Mutta ei kiitos noista alkoholittomista, en juo niitä, ne on juoppojen juomia. Jaa kanssamatkustajille, minä otan Brazil appelsiinimehua.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No on sinulla valtioita! Nikosia, Canberra, Ouagadougou, Ulan-Bator, San Jose.
4,5 oikein (0,5 pistettä pois kahdesta pääkaupungin kirjoitusvirheestä). Palkinnoksi lähtee 9 pulloa Clausthaler Lemon alkoholitonta olutta!
Nyt on tiukka meininki.

Mahdollisia kirjoitusvirheitä:
Ulan-Bator, so. Ulan Bator tai Ulanbataar (vuonna miekka ja kivi myös Ulan-Bator -muoto oli oikea)
San Jose, puuttuu aksentti eli San José???

Vai jotain muuta mitä en ymmärrä?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Nyt on tiukka meininki.

Mahdollisia kirjoitusvirheitä:
Ulan-Bator, so. Ulan Bator tai Ulanbataar (vuonna miekka ja kivi myös Ulan-Bator -muoto oli oikea)
San Jose, puuttuu aksentti eli San José???

Vai jotain muuta mitä en ymmärrä?

Olen harvinaisen tiukka visa-arvonnan pitäjä ja juuri noista kirjoitusvirheistä vähennettiin kustakin 0,25 pistettä .
 

redpecka

Jäsen
Totta. Se ei mm. ole Liechtensteinin pääkaupunki. Vaikka olishan se nyt siistiä, jos olisi! Voisin julistautua Lohja-eksklaavin suurruhtinaaksi. Ja voin itse asiassa nytkin. Voisikohan @Moderaattorit vaihtaa nimimerkkini Lohjan Suurruhtinaaksi?
Kato nyt kumminkin vähän mihin olet hakeutumassa. Lohjalla on kumminkin jo kuningas, meidän kaikkien @Kari Oksanen. Diggaaisikohan Hän jostain ihme ruhtinasjärjestelyistä kunnassaan?
 

444

Jäsen
Kato nyt kumminkin vähän mihin olet hakeutumassa. Lohjalla on kumminkin jo kuningas, meidän kaikkien @Kari Oksanen. Diggaaisikohan Hän jostain ihme ruhtinashiihtelijöistä kunnassaan?
Kyllä tän kokoiseen pitäjään helposti kaksi keisaria mahtuu. Väkeäkin on yli 40000 eli enemmän kuin monissa keskiaikaisissa ruhtinaskunnissa. Ensitöikseni vaadinkin Lohjan palauttamista myöhäiskeskiajalle. Haluan haarniskan. Ja olutta. Missä mun kalja?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Saanko keissin vaahtoa palkinnoksi?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Ding ding ding!!! Ja meillä on voittaja.

Palkinnoksi saat hitsauskoneen, muutaman kilometrin verran lankaa sekä kasan rautaa, joilla voit käydä vaikka hitsaamassa tämän uppoavan laivan reijän umpeen, koska tämä täynnä paska visoja.

Hä? Vittuileks? On muute paska visa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lätkää ja vaakunoita (löyhästi).

Suomesta löytyy useita vaakunoita, joissa esiintyy kärppä eli portimo ( Mustela erminea) tai useampi. Montako virallista vaakunaa löydätte Suomesta missä esiintyy näätä ( Martes martes )?

Minä olen löytänyt kaksi (2), ehkä niitä on useampikin.

Täällä pyörii kaikenmaailman Sastamalan "ruhtinaita", mutta tietämättömyys on usein vaivannut ruhtinaita ja muita ylhäisiä.

Koska aamuyöstä pelataan USA-FIN MM-junnumatsi vetäydyn piakkoin yöpuulle enkä jaksa enää kysellä samaa asiaa niin tässä on vastaus, olkaa hyvä:

Nokia (kuten @Ishmael tiesi tai arvasi kännipäissään)
Keski-Pohjanmaan maakunta, mitä kukaan ei tiennyt vaikka maakunta on tunnettu lätkäkulttuurista ja -tietämyksestään (not)
 

Liitteet

  • Nokia vaakuna.png
    Nokia vaakuna.png
    17,8 KB · kertaa luettu: 26
  • Etelä-Pohjanmaa vaakuna.png
    Etelä-Pohjanmaa vaakuna.png
    21,4 KB · kertaa luettu: 100

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Pitääpi olla skarpimpi tänään kuin eilen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös