(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 199 369
  • 7 951

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Niinpä.

Toisaalta 2/4 on oikein hyvä saavutus kaltaisellesi, mutta vaadin täydellisyyttä eli 4/4. Ja siitäkään ei saa palkintoa eli koetko vielä olevasi sorrettu?

Klonkku kokee olevansa aina sorrettu!
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mäkin kysyn:

mikä on Suomen pääkaupunki? oikein ekaksi vastanneelle täältä ignorointi, yyvee, tykkääminen ja raportointi.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Islamabad, Ottawa, Brazil, Vaduz, Helsinki, Helsinki. Joko vastasin kaikkiin?

Et minun valtioiden pääkaupunki-visaan:

A) Kyproksen tasavalta (Kypros)
B) Australia
C) Burkina Faso
D) Mongolia (kaupungilla kaksi eri kirjoitustyyliä ja kummatkin kirjoitustyylit lasketaan)
E) Costa Rica
 

redpecka

Jäsen
Mikäs modejen lipoja meillä täällä on:
Älä multa kysy. Merillä on merimoderaattorien säännöt ja en tiedä mihin kahnauksiin olet joskus joutunut maamodejen kanssa, mutta ilmeisesti ovat ei-tykänneet ketjunavauksistasi. Muuten en tästä tietäisi, mutta kun joka toisessa viestissä siitä mainitset niin tatuoituuhan se nyt kansaalliseen intternettitajuntaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Älä multa kysy. Merillä on merimoderaattorien säännöt ja en tiedä mihin kahnauksiin olet joskus joutunut maamodejen kanssa, mutta ilmeisesti ovat ei-tykänneet ketjunavauksistasi. Muuten en tästä tietäisi, mutta kun joka toisessa viestissä siitä mainitset niin tatuoituuhan se nyt kansaalliseen intternettitajuntaan.

Ekan kerran asiasta sanoin. Muutenkin niin laajat puheenaiheet että.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämäkin tai nämä ovat vastaamatta...


Lätkää ja vaakunoita (löyhästi).

Suomesta löytyy useita vaakunoita, joissa esiintyy kärppä eli portimo ( Mustela erminea) tai useampi. Montako virallista vaakunaa löydätte Suomesta missä esiintyy näätä ( Martes martes )?

Minä olen löytänyt kaksi (2), ehkä niitä on useampikin.

Tällaista kyselin yövuorolaisena, mutta päivävuoro ei ottanut kuuluisaa koppia. @Ishmael tosin löysi Nokian "rotan" heti yöllä.
Mitenkäs iltavuoro?

Tästä tuli mieleeni myös, että mahtaako missään vaakunassa oikeasti esiintyä rotta (Rattus norvegicus) tai (Rattus rattus) ? Onko stadin kaupunginosilla omia vaakunoita, saattaisi niistä löytyä...
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Maiden pääkaupungit:
Pakistan
Kanada
Brasilia
Liechtenstein

Sisältää komman (kompa), jota voitte käyttää konehuoneen tai muiden alkoholittomien tilojen visoissa.

Toistaiseksi 3/4 paras vastaus. Kompa?

Voi tätä käyttää alkoholillissakin visoissa eli älkää sen vuoksi kursailko.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Et minun valtioiden pääkaupunki-visaan:

A) Kyproksen tasavalta (Kypros)
B) Australia
C) Burkina Faso
D) Mongolia (kaupungilla kaksi eri kirjoitustyyliä ja kummatkin kirjoitustyylit lasketaan)
E) Costa Rica
No on sinulla valtioita! Nikosia, Canberra, Ouagadougou, Ulan-Bator, San Jose.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No on sinulla valtioita! Nikosia, Canberra, Ouagadougou, Ulan-Bator, San Jose.

4,5 oikein (0,5 pistettä pois kahdesta pääkaupungin kirjoitusvirheestä). Palkinnoksi lähtee 9 pulloa Clausthaler Lemon alkoholitonta olutta!
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysymys vain ja ainoastaan @Turha Kaukalo, koska hänellä tuntuu menevän sen verran lujaa, että on aika pysähtyä pohdiskelemaan hetkeksi :

Maantietovisamaisesti, tiedätkö missä olet? Maa, kunta, kaupungisosa? Jokaisesta oikeasta vastauksesta saat sympatiaa ja jaxuhalin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kysymys vain ja ainoastaan @Turha Kaukalo, koska hänellä tuntuu menevän sen verran lujaa, että on aika pysähtyä pohdiskelemaan hetkeksi :

Maantietovisamaisesti, tiedätkö missä olet? Maa, kunta, kaupungisosa? Jokaisesta oikeasta vastauksesta saat sympatiaa ja jaxuhalin.

Minä. Olen. Niin. Väsynyt. Epäoikeudenmukaisuuteen.


Vitsailen vain
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös