(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 203 776
  • 7 951

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Vitsillä yöhön! öh, eiku konekannelle...

Mutta missä on lehdistötilaisuus? Eikö ne saa sitä jo maalikoosteineen eetteriin?
Älä minulta kysy, olen jo vetämässä päätä täyteen laivan baarissa. Kakkosvalkku hoitaa nuo hommat.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ja minä lähdin heti kisan jälkeen treenaamaan. Katkon paikka on kaikkein pahin, niin ainakin yksi juoppo huikkasi erään hytin ovelta, kun ohi hölkkäsin.

Ai Kim Floor heräsi jo Kuosmasen kainalosta? Mieshän puhui järkeä.
 

npc

Jäsen
Älä minulta kysy, olen jo vetämässä päätä täyteen laivan baarissa. Kakkosvalkku hoitaa nuo hommat.
Ja minä lähdin heti kisan jälkeen treenaamaan. Katkon paikka on kaikkein pahin, niin ainakin yksi juoppo huikkasi erään hytin ovelta, kun ohi hölkkäsin.
Valmentajat ovat tässä vaiheessa tunnetusti niukkasanaisia eikä ainakaan mistään loukkaantumisista tai sellasista plajareissa enää hiiskuta.

Mites huomenna? La 18.00?
Su 18.00
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta missä on lehdistötilaisuus?
(tyhjän)Toimittajana ja hutkivan journalismin edustajana yritin saada aikaan jonkinlaisen katsauksen kisan nykytilaan. Kilpalijoiden kommentit kisan aikana tai sen jälkeen olivat hyvin niukkasanaisia.

Erä 1.
Alku oli tututtuun tapaan tunnusteleva, jopa hermostunut, mutta ei aikaakaan (no jonkin verran kuitenkin) niin @Unkka laukoo harmittoman tuntuisen röpelön, mutta sieltä se verkoista löytyi. Oliko @Steril kentällä lainkaan?
Erä 2.
Jäätävää peliä. Heti aloituksen jälkeen peli hallintaan ja @Unkan kova tarkka kuti suoraan mummoon - oliko ylä-, ala- vai torimummo, ei mitään näköhavaintoa ja maalikamerakin oli rikki (epäilen @heketsu88 a, koska maalikameroissakin voisi olla muttereita). Siellä se oli taas. Sterilistä ei edelleenkään havaintoa.

Peli oli sillä selvä.

Kisailijoiden niukoista lausunnoista ymmärsin seuraavaa:
Sterilillä on jotain selkävaivaa, mikä haittaa peliä. Olisiko lumbago, tyypillinen urheilijan selkävaiva.
Unkka oli kovin vaitonainen puhisten jotain epäilyistä epärehellisestä pelistä ja jatkoi matkaansa treeneihin.

Paljoa emme siis saaneet irti kisailijoista, joten otin yhteyttä veteraanimaantietokisavisailijakokemusasiantuntijaan ja pyysin häneltä lausuntoa kisatilanteesta ja kisailijoista. Hän ystävällisesti suostui lausumaan muutaman sanan.

Hyvä veteraanimaantietokisavisailijakokemusasiantuntija Kake, mitäpä mieltä olet?
Kake: Olen kyllä, jotakin mieltä. Ensinnäkin visakisa on erittäin jännittävä ja se on nähtävissä mm. siinä, että eräs veteraanimaantietokisavisailijakokemusasiantuntija putosi pelistä ennen finaaleja.

Jos nyt keskitytään vain tähän otteluun, niin sanoisin, että Sterilin selkävaiva, on se sitten mikä tahansa, on kuitenkin rohkaisevaa sikäli, että kyse ei ilmeisestikään ole selkäranganpuutostaudista, mikä on sangen yleinen, ei niin urheilun, mutta politiikan parissa. Toisaalta tulee mieleen tämä saliharjoittelu, mikä käsittääkseni on voimaharjoittelua: miksi joku hakee voimaa tässä lajissa?

Unkka selvästi turhautui epäilevistä lausunnoista, jotka paljastuivat myöhemmin hieman harkitsemattomaksi pilailuksi. Mutta onhan Unkka elämänsä kunnossa vaikka ei olekaan varsinaisesti harjoittanut lajia käsittääkseni kovinkaan kauaa, mutta jälleen kerran sanoi menevänsä treenaamaan. Siellä Google Map saa taas kyytiä!

Täältä siis tähän.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Toisaalta tulee mieleen tämä saliharjoittelu, mikä käsittääkseni on voimaharjoittelua: miksi joku hakee voimaa tässä lajissa?
Mutta onhan Unkka elämänsä kunnossa vaikka ei olekaan varsinaisesti harjoittanut lajia käsittääkseni kovinkaan kauaa, mutta jälleen kerran sanoi menevänsä treenaamaan. Siellä Google Map saa taas kyytiä!
Unkka on selvästikin treenannut koko talven tätä varten. Niin minäkin mutta eri asioita. Minun treenit jatkuvat vielä tämänkin viikon jälkeen, mutta luojan kiitos ei karttojen parissa. Kun tämä visa meni perseelleen, niin iso rauta saa sitten nousta - muuta vaihtoehtoa ei ole!
 
4

444

Kunpa noin olisikin. Todennäköinen lopputulos tässä on kuitenkin osaltani lämmintä kättä, niin ei se mitään lisäpotkua tuo. Luovuta en toki koskaan, mutta kyllähän tässä nyt vain odottaa että tuon karttahelvetin pystyy unohtamaan määrittämättömiksi ajoiksi.

Ehkä keskityn jatkossa siihen saleiluun taas enemmän, siinä kuitenkin tavoitteet on mahdollista vielä saavuttaakin.
Miten mä luin ton muodossa ”lämmittää kättä” ja heti tuli mieleen, että vähän liikaa infoa tässä kohtaa.
 

npc

Jäsen
Miten mä luin ton muodossa ”lämmittää kättä” ja heti tuli mieleen, että vähän liikaa infoa tässä kohtaa.
Mä taas luin että lämmintä kättä. Piti lukea uudestaan, mutta niin se vaan sanoo tuossa haastattelussa. Aika roisia. Itsekin aina lämpimän käden tervetulleeksi toivotan.
 

npc

Jäsen
Finaalien jälkeen - kun on saatu parketti mopattua verestä ja sauvoista - meillä on (hyvän) tekeväisyysottelu. @CuJo#31 toivoi jotain lusikkaa palkintokaappiinsa, mutta ravintolapäällikkö ei suostu tähän.

Joten CuJo saa haastaa jonkun mitalipeleistä tippuneen visailijan (Hyvän) Toivonniemen All-Stars-Oilers -otteluun.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Lupaan lahjoittaa yli jääneitä viittojani myös hyväntekeväisyyteen - tai sitten pidän huutokauppaa. Tai sitten molemmat.
 

npc

Jäsen
Lupaan lahjoittaa yli jääneitä viittojani myös hyväntekeväisyyteen - tai sitten pidän huutokauppaa. Tai sitten molemmat.
Sinulla sitä kamaa onkin yllinkyllin: on konvehtirasiaa, Moai-patsasta, liuta viittoja ja hurtatkin ehtinyt jo lisääntyä. Vain Kanada-pallo puuttuu.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Finaalien jälkeen - kun on saatu parketti mopattua verestä ja sauvoista - meillä on (hyvän) tekeväisyysottelu. @CuJo#31 toivoi jotain lusikkaa palkintokaappiinsa, mutta ravintolapäällikkö ei suostu tähän.

Alan epäillä, että ravintolapäällikkö ja Kuosmanen ovat yksi ja sama henkilö. Olen Kuosmasen kanssa ottanut ennenkin tulisesti yhteen ja epäilen lusikattomuuteni johtuvan siitä. Taitaapa Kuosmanen olla tälläkin hetkellä tiukasti Floorin kanssa lusikassa tuolla henkilökunnan hytin lattialla.

Joten CuJo saa haastaa jonkun mitalipeleistä tippuneen visailijan (Hyvän) Toivonniemen All-Stars-Oilers -otteluun.

Kiitos tästä hyvästä ideasta! Siinä on vain yksi pieni mutta. Jos häviän, menetän lopunkin itsetuntoni ja jään lisäksi edelleen ilman lusikkaa. Vai laitetaanko siis nimenomaan monikossa lusikat jakoon?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

npc

Jäsen
Kiitos tästä hyvästä ideasta! Siinä on vain yksi pieni mutta. Jos häviän, menetän lopunkin itsetuntoni ja jään lisäksi edelleen ilman lusikkaa. Vai laitetaanko siis nimenomaan monikossa lusikat jakoon?
No katsotaan. Mahdollisesti voi nimetä myös oman heppansa ja ehkä @Kauko Viisas valitsee omansa ja... siitä tulisikin armoton proxysota yy-veitsien paukkuessa. Huhhuh, kestäisikö meidän M/S Dalmatialainen (ex-Viking Sally)?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Sinulla sitä kamaa onkin yllinkyllin: on konvehtirasiaa, Moai-patsasta, liuta viittoja ja hurtatkin ehtinyt jo lisääntyä. Vain Kanada-pallo puuttuu.
Onhan sitä kerääntynyt juu. Mikä niissä konvehdeissa oli parasta ennen-päiväys? Eihän niitä ikuisesti voi säilöä.
 
Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
Onhan sitä kerääntynyt juu. Mikä niissä konvehdeissa oli parasta ennen-päiväys? Ei niitä ikuisesti voi säilöä.
Otatko yhden pullon valkkaria kanssani niin katotaan tätä.. tota sitä.. - Mikä se sinun tilanne nyt olikaan siis? Ei jaksais kato lasi kerrallaan häiritä tota baarimikkoa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Otatko yhden pullon valkkaria kanssani niin katotaan tätä.. tota sitä.. - Mikä se sinun tilanne nyt olikaan siis? Ei jaksais kato lasi kerrallaan häiritä tota baarimikkoa.
Tuolla ne suklaat ovat yli kaksi kuukautta homehtuneet nurkassa sydämen muotoisessa rasiassa, en ole raaskinut vielä koskea. Voisin huutokaupata ne tai laittaa hyväntekeväisyyteen mutta en tiedä jos ne ovat jo pilalla. Tosin sehän ei minun ongelma ole siinä vaiheessa.

On muuten laivan baarissa melko hiljaista vaikka on lauantaiyö.
 

npc

Jäsen
Tuolla ne suklaat ovat yli kaksi kuukautta homehtuneet nurkassa sydämen muotoisessa rasiassa, en ole raaskinut vielä koskea. Voisin huutokaupata ne tai laittaa hyväntekeväisyyteen mutta en tiedä jos ne ovat jo pilalla. Tosin sehän ei minun ongelma ole siinä vaiheessa.

On muuten laivan baarissa melko hiljaista vaikka on lauantaiyö.
Kaikki keskittyy huomisiin finaaleihin. Tai melkein kaikki.

Jospa vaikka @Moderaattorit ostais ne ystävänpäiväsuklaat? Ei niitä voi tänne palstan käytävillekään jättää sulamaan. Ja muuten, siitä laivan helikopteritasanteella olevasta patsaasta: jos chileläiset viranomaiset kysyy jotain niin me ei kukaan tiedetä siitä mitään.

Vanha dalmatialainen sananlasku: Vasen käsi pyyhkii perseen - oikea pesee vasemman.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kaikki keskittyy huomisiin finaaleihin. Tai melkein kaikki.
Luulen kanssa näin. Kaikkia muita kiinnostaa finaali paitsi itse sotureita. Toinen on gonahtanut sekä ratkennut juomaan ja toinen juoksentelee edelleen käytävillä. Vai onko jo haettu putkaan?

Maoi-patsas voidaan peitellä huolellisesti suurimmalla viitalla mitä löytyy - ei tarvitse huolehtia viranomaisista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: npc

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Nouseeko @Steril vielä suosta vai laulaako @Unkka @Steril in lopullisesti suon syvyyksiin?
Eiköhän tässä olla jo kaulaa myöden suonsilmäkkeessä. Pahalta näyttää. Raskaiden viittojen kanssa on vaikea nousta suosta, ne kun tuppaavat imemään kaiken kosteuden.

Tänään on vain voitettavaa. Jos voitan, niin voitan. Jos häviän, silloin voin vihdoin unohtaa kartat ja koko maantiedon joksikin aikaa.

Tuli vielä @redpecka n kanssa vedettyä viime yönä valkoviiniä laivan baarissa siihen tahtiin että mukava kankkunenkin on.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös