(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 203 714
  • 7 951

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Iltapäivällä kävin mm. seppelvarpujen lehtiä lakaisemassa ja keräämässä kuivumaan terassille.

Juuri äsken poikkesin ulkona ja totesin itsekseni ääneen "Kypros": kuivumassa olevat lehdet muodostivat mielestäni lähinnä Kyprosta muistuttavan kuvion.

Että ei tämä visa sillain vaarallinen ole, mutta mielenmaailmaan se saattaa vaikuttaa.
Poltin tänään Kyproksen. Olenko natsi?
 

npc

Jäsen
Minä en pääse osallistumaan normaaliaikana. Olen juuri tuolloin siirtymätaipaleella paikasta A paikkaan B. Jokus klo 19.30 kävisi.
@redpecka
Onko tuo 19.30 liian myöhään sinulle? Minähän olen jo vahvassa kännissä tuolloin.
Voisimme jatkaa (ja lopettaa) @Unkka n kanssa lauantainakin, kun tuo toinenkin pari on hieman myöhässä. Tämä siis minun aatokseni. Mites @Unkka ?
Minulle käy välipäiväkin.
No otetaan välipäivä tähän teidän osalta. (Kauko Viisas - Unkka otteluvoitot 0-3)

Huomenna perjantaina mennään tällä parilla:
18.00 @Steril - @CuJo#31 (otteluvoitot 1-1)

Lauantai ja sunnuntai alustavasti (melkein) vakiintuneilla aikatauluilla eli 17.40 & 18.00!?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämän koko visan ansiosta keksin sanavarastooni uuden voimasanan - viitta. Aika viittamainen visa oli tänään. Voi viitan viitta sentään! Ja viittailijat sekä epäilijät, haistakaapa pitkä, @Kauko Viisas an minulle heittämä haiseva viitta. Siitä haluaisin päästä kovasti eroon.
Tiesi on viitoitettu, koska valitsit viittojen tien - vai valitsivatko viitat sinut? Tämä on ollut yhtä viittojen viittaa kieltämättä.

Aina ei voi v(o)iittaa, ei edes joka kerta, oli viittoja tai ei.

Minäkin olen oppinut jotain - 50+ vuotta sitten opitut asiat eivät välttämättä riitä tänä päivänä muuta kuin osallistumaan tällaiseen viittamaisen paskaan visaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tiesi on viitoitettu, koska valitsit viittojen tien - vai valitsivatko viitat sinut? Tämä on ollut yhtä viittojen viittaa kieltämättä.

Aina ei voi v(o)iittaa, ei edes joka kerta, oli viittoja tai ei.
Sepä se, en tiedä itsekään miten tässä näin kävi. Tutkimattomia ovat viittojen tiet. Viittamaisinta mitä tässä vielä voisi käydä olisi se, että hirttäytyisin lopulta tahtomattani, mihinkäs muuhunkaan kuin omaan viittamaiseen viittaani.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viittamaisinta mitä tässä vielä voisi käydä olisi se, että hirttäytyisin lopulta tahtomattani, mihinkäs muuhunkaan kuin omaan viittamaiseen viittaani.
No tämä vaarahan on ollut läsnä koko ajan - viittailijalle viittaillaan ja viittailua kokenut voi kokea sen raskaana painolastina, mikä osaltaan vaikuttaa suoritukseen.

Toisin tässä esille hiihtelijät, erityisesti @Unkka n, joka lumien vielä ollessa merkittävä veden olomuoto luonnossamme, hän keskittyi, no, hiihtelemään. Nyt kun lumen olomuoto on toinen ja vaikeuttaa hiihtelyä, hän on keskittynyt olennaiseen.

Toinen takavasemmalta peliin tullut on @CuJo#31 , joka ei tietääkseni ennen tehnyt mitään, mutta nyt treenannut ilman viittoja ja pistää viitallisia dunkkuun kunnolla.

Summa summarum: Kenellekään ei saa viittailla! Eikä viittoihin saa hirttäytyä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
No tämä vaarahan on ollut läsnä koko ajan - viittailijalle viittaillaan ja viittailua kokenut voi kokea sen raskaana painolastina, mikä osaltaan vaikuttaa suoritukseen.

Toisin tässä esille hiihtelijät, erityisesti @Unkka n, joka lumien vielä ollessa merkittävä veden olomuoto luonnossamme, hän keskittyi, no, hiihtelemään. Nyt kun lumen olomuoto on toinen ja vaikeuttaa hiihtelyä, hän on keskittynyt olennaiseen.

Toinen takavasemmalta peliin tullut on @CuJo#31 , joka ei tietääkseni ennen tehnyt mitään, mutta nyt treenannut ilman viittoja ja pistää viitallisia dunkkuun kunnolla.

Summa summarum: Kenellekään ei saa viittailla! Eikä viittoihin saa hirttäytyä.
Mysteeri on se, miksi nämä viitat painavat koko ajan enemmän, vaikka olen käynyt salilla koko talven? Ylikunto?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mysteeri on se, miksi nämä viitat painavat koko ajan enemmän, vaikka olen käynyt salilla koko talven? Ylikunto?
Kuka lähti viittailemaan - se viitat kantakoon.
Salilla? Kuinka monta maata näet salilla? Miksi käyt salilla? Saadaksesi naisia vai voittaaksesi maantietovisan? Aivan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kuinka monta maata näet salilla? Miksi käyt salilla?
Yhdessä laitteessa lukee made in China. Kaipa siinä jotain maantietoa on. Käyn salilla tietenkin siksi että voisin näytellä diskohauiksia ja ylpeillä saunailloissa penkkituloksella. Mitä oikein luulit? Penkkiä kysytään ja hauista näytetään.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yhdessä laitteessa lukee made in China. Kaipa siinä jotain maantietoa on. Käyn salilla tietenkin siksi että voisin näytellä diskohauiksia ja ylpeillä saunailloissa penkkituloksella. Mitä oikein luulit? Penkkiä kysytään ja hauista näytetään.
Jos nyt rehelliseksi heittäydyn niin Kiinalla ei pitkälle pötkitä. Koita nyt löytää vaikka Made in DDR -laite.
"Meidän" piireissä noille nauretaan (ja juostaan karkuun) - ja ollaan ilman.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Jos nyt rehelliseksi heittäydyn niin Kiinalla ei pitkälle pötkitä. Koita nyt löytää vaikka Made in DDR -laite.
"Meidän" piireissä noille nauretaan (ja juostaan karkuun) - ja ollaan ilman.
Salilla ei sentään ole viittoja - eräänlaista vierottautumista. Mutta telineitä siellä riittää, onko hyvä sekään? Ei olisi kiva olla "se mies, joka sekosi viitoista". Ehkä tällä palstalla olen se jo nyt. Ja hirttäytymisellä tarkoitan tahatonta hirttäytymistä - viitta hirttäisi lopuksi minut.
 
Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
En jotenkaan ottanut edes huomioon, että valkoisellakin alueella voi olla sitä maata. Ihmettelin vain niitä hajanaisia kappaleita ja palloilin kartalla epätoivoisesti edestakaisin. Nyt kun katsoin uudestaan niin vituttaa miten en tuota älynnyt. Siitä teidän tämänpäiväisestä taistosta taas olisin äkännyt molemmat aika nopeasti.
Niin, vikassa vihjeessä on yleensä kaikki vihjeet/koko valtio mitä on ollakseen. Suomikin meillä oli Sääleissä kun löysin siitä kartastani Ahvenanmaan vahingossa nimellä Aland tai vastaava, mutta nyttemmin olen lisännyt Suomen ekan viestin listaan valtioista mitkä ei ole mukana. Pääsääntönä on aina se, että vikasta vihjeestä arvoitus on ratkaistavissa reilusti.

Kuka lähti viittailemaan - se viitat kantakoon.
Salilla? Kuinka monta maata näet salilla? Miksi käyt salilla? Saadaksesi naisia vai voittaaksesi maantietovisan? Aivan.
Hö, johan Steril sanoi, että pitää jotenkin yrittää kantaa se Moai-patsas himaan. Varsinkin kun sillä on vielä konvehtirasia toisessa kädessä ja hurttakin riuhtoo.
 
Viimeksi muokattu:

npc

Jäsen
Sama tuon Suomen Ahvenanmaan kanssa on Tanskan Grönlanti, mikä pitäisi erikseen ottaa jos haluaisi, mutta Tanska on meillä mukana edelleen ilman jäätikkömönttiä. Ja välttämättä kaikista ranskoista ei tule runkosarjamaisesti kaikkia perkeleen koralleja ja ranskanguyanoita mukaan eikä Hollannin pikkusaaria välttämättä, mitkä vahingossa runkkiksessa unohtuikin kivasti.

Selvittiköhän tämä vai sekoitti?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Pääsääntönä on aina se, että vikasta vihjeestä arvoitus on ratkaistavissa reilusti.
Juu, oma vika kun en tajunnut. Luulin vain että ne maat muodostuivat niistä ruskeista kappaleista ja siksi olin sormi suussa kun muodot eivät täsmänneet mihinkään.
 

npc

Jäsen
Suomi on sittenkin mukana kisassa, mutta ei ole sitä Ahvenanmaata välttämättä kuten Tanskassa ei ole Grönlantia. Eli tällä hetkellä ei ole kuin kolme maata boikotissa (Somalia, Kypros kun tämä karttapalvelu ei anna niitä kokonaisina ja Bahrain koska se on perseestä).
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ai saakeli, kädet hikoaa. Paras 7:stä on nyt paras 5:stä.
 

npc

Jäsen
1/4
 

Liitteet

  • 68a.png
    68a.png
    16,2 KB · kertaa luettu: 73

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Turkki
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eipä ehtinyt kissaa sanoa. Tai Kirgisiaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös