(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 198 983
  • 7 951

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Miksi en uskaltaisi.
Olen sekä että, riippuen laskentatavasta. Alkuni olen saanut 50-luvulla, mutta ensikokemukseni tästä maailmasta (ja maantiedosta) on 60-luvulta. Ymmärtänette?
Olet sitten aika prikulleen 40 vuotta meikäläistä kokeneempi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Oletko kauan kadoksissa ollut tuntematon poikani vai peräti pojanpoikani?
Kieltämättä yllätyin ikäsi suhteen - ne ennakkoluulot ja niin pois päin. Hyvin sä vedät - vai miten sitä sanotaan nuorisokielessä kuulisti (a la Miika Nousiainen).
Jaa a, ainakin luulen tietäväni omat sukulaiseni. Pahan heitit. Minkä ikäiseksi minua sitten luulit? Otan tuon ehdottomasti kehuna.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jaa a, ainakin luulen tietäväni omat sukulaiseni. Pahan heitit. Minkä ikäiseksi minua sitten luulit? Otan tuon ehdottomasti kehuna.
Niinhän sä luulet. Eräiden tutkimusten mukaan 10-20% lapsista eivät ole isiensä lapsia.

Tämä saattaa olla mautonta "huumoria", mutta en voinut mieltäni malttaa. Käsittääkseni kuitenkin ymmärrät tällaistakin.

En varsinaisesti ole profiloinut ketään jatkislaista, mutta kieltämättä kirjoittajista syntyy tietty mielikuva. Sinut tiedän vain tästä visasta ja ajatelmani oli, että olet 30 +-3 vuotta. Tämä perustuu oikeastaan sellaiseen rajoittuneeseen mileikuvaan, että "ei nuoria kiinnosta joku helvetin maantietovisa kaikenmaailman änkyröiden kanssa".
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Niinhän sä luulet. Eräiden tutkimusten mukaan 10-20% lapsista eivät ole isiensä lapsia.

Tämä saattaa olla mautonta "huumoria", mutta en voinut mieltäni malttaa. Käsittääkseni kuitenkin ymmärrät tällaistakin.

En varsinaisesti ole profiloinut ketään jatkislaista, mutta kieltämättä kirjoittajista syntyy tietty mielikuva. Sinut tiedän vain tästä visasta ja ajatelmani oli, että olet 30 +-3 vuotta. Tämä perustuu oikeastaan sellaiseen rajoittuneeseen mileikuvaan, että "ei nuoria kiinnosta joku helvetin maantietovisa kaikenmaailman änkyröiden kanssa".
Ymmärrän. Kerran osallistuin visaan puolileikilläni kun huomasin että sellainen on menossa, ja tiesin oikean vastauksen. Siitä sitten koukutuin ja tässä ollaan. Maantieto kun on aina kiinnostanut jollain tavalla ja onhan tämä tietynlaista nippelitietoa jolla on hyvä päteä kaikenmaailman kissanristiäisissä. Hauskaa seuraa olette olleet siinä samalla. Enkä olisi ilman korona-ajan tylsyyttä välttämättä tätäkään visaa koskaan löytänyt.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
@Steril ja @Kauko Viisas heti paikalla DNA-testiin, jotta heidän mahdollinen sukulaisuus selviää!
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
@Steril ja @Kauko Viisas heti paikalla DNA-testiin, jotta heidän mahdollinen sukulaisuus selviää!
Tutkittuani päivä(pano)kirjani ja @Steril in bion (kannattaa espoolaisia) totean, että huolimatta sangen iloluonteisesta aktiivisuudestani kyseessä olevana ajankohtana, pidän erittäin epätodennäköisenä, että olisimme sukulaisia.

En kyllä panisi - siis olisi pahoillani jos kyseinen nuori herra olisi sukulaiseni. Vaikka pistää hanttiin vanhemmalle ja viisaammalleen.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tutkittuani päivä(pano)kirjani ja @Steril in bion (kannattaa espoolaisia) totean, että huolimatta sangen iloluonteisesta aktiivisuudestani kyseessä olevana ajankohtana, pidän erittäin epätodennäköisenä, että olisimme sukulaisia.

En kyllä panisi - siis olisi pahoillani jos kyseinen nuori herra olisi sukulaiseni. Vaikka pistää hanttiin vanhemmalle ja viisaammalleen.

Jospa unohdit aikoinaan merkitä jonkin (panon) päivä(pano)kirjaasi?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jospa unohdit aikoinaan merkitä jonkin (panon) päivä(pano)kirjaasi?
Tämä on erittäin mahdollinen skenaario, koska kiirettä piti, enkä ehtinyt päivittää päiväkirjaani kuin kaksi kertaa vuorokaudessa. Jokin tapahtuma on saattanut jäädä merkitsemättä.

Tästä tulikin päiväkirjoja selaillessani mieleen, että olen ollut myös Espoossa.

Nykyään hieman hiljaisempaa.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämä on erittäin mahdollinen skenaario, koska kiirettä piti, enkä ehtinyt päivittää päiväkirjaani kuin kaksi kertaa vuorokaudessa. Jokin tapahtuma on saattanut jäädä merkitsemättä.

Tästä tulikin päiväkirjoja selaillessani mieleen, että olen ollut myös Espoossa.

Nykyään hieman hiljaisempaa.

Noniin! Kipin kapin DNA-testiin, jotta totuus selviää!
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Täytyy sanoa, että @Steril in voisin lapsekseni tunnustaa (semminkin kun ei tarvitse enää ruokkoja maksaa), koska vaikuttaa tervepäiseltä nuorelta ihmiseltä. Sikäli DNA:t on turhia.
Ainahan voit tunnustaa minut eräänlaiseksi oppipojaksi. Kuin myös, vaikutat asialliselta ja viisaalta kaverilta.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
@heketsu88 lle, ja muillekin vinkiksi tällainen kirja. Tässä nivoutuu maantieto ja historia yhteen. Kirjahyllyäni kun selailin, huomasin että aika paljon löytyy kartta- ja historiankirjoja. Myös Kimmo Kiljusen lippukirja löytyy.
 

Liitteet

  • Historiallisia valtioita ja niiden karttoja.png
    Historiallisia valtioita ja niiden karttoja.png
    296,8 KB · kertaa luettu: 45

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kierros 98

Botswana
Turkki
 

redpecka

Jäsen
Kierros 98
Botswana, Kuuba
Kierros 98

Uruguay, Nepal
Kierros 98

Kiina ja Nepal
Kierros 98
Malawi, Saint Vincent ja Grenadiinit
Kierros 98
Honduras
Kuuba
Kierros 98

Botswana
Turkki
Kierros 98
Kreikka, Kuuba

Laiva jumissa Suezin kanavassa kun toi MS Romantic törttöili tuossa edellä, mutta postikopteri tuo säkit normaalisti että ei hätää.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Laiva jumissa Suezin kanavassa kun toi MS Romantic törttöili tuossa edellä, mutta postikopteri tuo säkit normaalisti että ei hätää.
Minä jäin viinapäissäni jumiin hytin tikapuihin, kun yritin könytä yläpunkkaan. Huutelen täältä liveen vastauksen ja jos visan jälkeen se megatyttö voisi vaikka tulla tarjoamaan vähän auttavaa kättä?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
A) Kanada
B)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös