(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

• 210 816
  • 5 936

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
asumattomalla Motu Nui -saarella,
Mitä tarkoitat "asumattomalla"? Paljastitko nyt autiosaareni? Oletko kysynyt minun tai Chilen hallituksen lupaa tulla tänne?

Seuraavaksi luen otteluformaatin toiseen kertaan. Ensimmäisellä en päässyt perille systeemistä, koska Motu Nui-saerella... tai siis tällä asumattomalla saarella on liian lokoisat oltavat, että on vaikeaa keskittyä sääntöihin.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Runkkis on tarkoitus saada päätökseen pääsiäisenä - vika kierros pelataan Chilelle kuuluvalla Pääsiäissaarella, tarkemmin ottaen sen vieressä olevalla asumattomalla Motu Nui -saarella

Siinä tulisi lähestymiskammoiselle ihmiselle tukalat oltavat, kun on niin vähän elintilaa noin pienellä saarella ja joudutaan olemaan vieri vieressä.

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Pitänee ottaa ennen pudotuspelejä tiukka korkeanpaikanleiri yläkerrassa karttakirjojen ääressä. Viimeistelyharjoituksena leikkaan kynsisaksilla kaikki maailman valtiot karttakirjasta. Sitten saksin jokaisen noin kymmeneen palaan, sekoitan ja kokoan. Tätä toistan niin pitkään, että se menee silmät sidottunakin alle puolen tunnin.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Katse on jo tiukasti puolivälieräsarjassa @heketsu88 vastaan. Kärsimysten Tie sulaa pelastusrengaskierrokselle heti, kun kisaisäntä älyää kysyä oikeita valtioita, eli niitä jotka löytyvät postikortistani.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Asennetta perkele! Mutta peilissäsi varmaan jo näkyy @Huono pakki vilkku päällä...

Muuten! Ennakkokuorista en ole tuijottanut mitä kukakin on vastannut, sillä en halua oppia tietämään visailijoiden mahdollisia vakiojärjestelmäveikkauksia jottei se vaikuttaisi kysymysten luontityöhön. Nyt panin kumminkin merkille viime postikierrolsella, että Kreikkaa oli arvattu ihan sikana. Olikohan joku väärä vihje levinnyt submarine-verkossa vai mistä into lyödä kaikki Kreikalle?

Onhan Kreikka aika lähellä Bosnia ja Hertsegovinaa, joten jonkin vinkki on varmasti lähtenyt liikkeelle siitä, että jotakin Balkanille sijoittuvaa valtiota kysyttäisiin 77. kierroksella.

(1)
  • Tykkää
Reactions: npc
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kierros 78
Syyria Guyana

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nyt on kunnon palapeli.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Norsunluurannikko

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pohjois-Makedonia

E
Ja vitut taas kerran!

(1)
  • Tykkää

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huoh, miksi en kattonut Pohjois-Makedonian valtion rajoja ollenkaan? Jäin suoraan sanottuna telineisiin.

(1)
  • Tykkää

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Espoo
Huoh, miksi en kattonut Pohjois-Makedonian valtion rajoja ollenkaan? Jäin suoraan sanottuna telineisiin.
Itse otin varaslähdön kuten Usain Bolt konsanaan. Junnumaista hosumista joka maksoi isompaakin isomman pisteen ja mahdollisesti koko ykköspaikan.

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse otin varaslähdön kuten Usain Bolt konsanaan. Junnumaista hosumista joka maksoi isompaakin isomman pisteen ja mahdollisesti koko ykköspaikan.

Sentään yritit jotain, itse sorruin vaan etsimään tuota jäljellä olevaa maata.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lyhennetty itse itsensä haastattelu ottelun jälkeen:

Jinxasin (?) itseni ja oikealla taktiikalla vastoin kaikkia odotuksia tuli täyspotti. Olen niin ylpeä tästä suorituksesta - ehkä parasta Kakea koko kautena - kevättä kohti.

Tällä kertaa maltti riitti ja se kannatti. Ei nimittäin vasemmasta ollut mitään hajuakaan vaikka jälkikäteen olisi pitänyt olla - tuo etelän uloke. Oikeaan meinasin vastata jo väärin - onneksi @Steril ehti vastaamaan ensin väärin. Aikaa siis oli - vai oliko? Hämäännyin oikean, alhaalla olevasta "etanan sarvista" - kaikki muu näytti olevan oikean, mutta sitten ymmärsin, että en tiedä miten @redpecka n ohjelma näyttää tuon järviseudun - otin riskin ja millisekuntia ennen @CuJo#31 a sain lauottua maaliin.

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Espoo
Sentään yritit jotain, itse sorruin vaan etsimään tuota jäljellä olevaa maata.
Se on ollut täälläkin tapana. Tuo Jyväskylän Lucky Luke on vaan niin pirun nopea että oli pakko tehdä jotain nopeasti. Sehän tässä jurppii että aikaa olisikin ollut vielä seitsemän minuuttia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy