Olisi hienoa, jos meillä olisi tarkkailtavissa oleva rinnakkaistodellisuus, joka olisi täysin identtinen omamme kanssa, mutta siellä Niinistö olisi homo ja Haavisto ei.
Olisiko tuon todellisuuden Jatkoajassa samojen kirjoittajien samanlaisia viestejä Niinistön kelvollisuudesta pressaksi? Mun mielestä jokaisen olisi hyvä tehdä itsekseen tämä ajatusleikki ja sen jälkeen pohtia, onko tuolla nyt hölkäsen pölähtämän väliä pressan hommissa.
Saisi ainakin vanha Niinistön mielikuva puolivallattomasta leskimiehestä ihan uutta puhtia.
Olisi tosiaan ihan kiintoisa ajatusleikki, jos Kokoomuksen presidenttiehdokkaana olisi armeijan käynyt jäyhän porvarillinen kamreerihomo, jolla olisi puolisonaan takakireä ja yltiöasiallinen kolmekymppinen maisterihomo Jerry, joka olisi julkaissut pari homoeroottista runoelmaa ja joka ilmoittaisi tekevänsä kotona mitä perheen machomies käskisi, aina paidan silittämisestä alkaen.
Sitten Vihreiden ehdokkaana olisi lihaa syövä heteromies-Haavisto, joka olisi löytänyt etelän reissulta itselleen nuoren eksoottisen kaunottaren Antonian. Antonia puhuisi vähän huonoa suomea, toimisi kampaajana ja kikattelisi hysteerisesti haastatteluissa. Kohukaunotar olisi osallistunut kunnon kissatappeluun ja ajanut kotimaassaan autoa humalassa.
Kenelle jakaantuisivat äänet? Kuka saisi ns. suvaitsevaiston äänet ja kenen puolesta Ultra Bra kokoaisi rivinsä? Nähtäisiinkö ituhippien armeija gay-Saukin vaalibileissä ja äänestäisivätkö suvaitsevaiseksi haluavat porvarikotirouvat sitä ihanan jämptiä homo-Saukkia vaiko vähemmistöjen puolesta muuten puhuvaa sovittelevaista hetero-Peksiä? Voiko ylipäätään edustaa vähemmistöä ja tasa-arvoa ja saada kannatusta, ellei itse ole jonkun marginaalivähemmistön edustaja?
Vai menisikö se niin, että ihmisten enemmistö kuitenkin valitsisi edustajan puolueen mukaan? En itse äänestäisi Homo-Saukkia sen enempää kuin hetero-Saukkiakaan enkä pitäisi vihreiden edustajasta kovinkaan paljon, oli tämä miten päin suuntautunut tahansa.