Just mietin etten ehkä haluaisikaan linnan kutsuille. Pitäisi miettiä minkälaisen puvun sinne laittaisi ym. Miehillähän tuo on aika helppoa.
Itse en kaipaa tästä juhlasta mitään karnevaalihössötystä. Hieman iloisempaa ehkä kuitenkin. Ja eiköhän juhlan viettäminen muutu ainakin hieman jonkun vuoden päästä, kun ei sotaveteraaneja enää elossa ole.
Itsenäisyyspäivää en mitenkään erityisesti ole viettänyt. No äsken laitoin pari kynttilää, tosin en niitä sinivalkoisia kun en muistanut ostaa. No pari tuikkua on sinisissä kupeissaan. Niitä tulee muutenkin polteltua. Ja leijonaa lorautin glögini sekaan. Tuleehan se joulukin pian, vaikka ulkona onkin +8. Ja noita linnanjuhlia katselen, ja tuli tuntematonta sotilastakin katsottua. Taisin minäkin sitä katsoa 17-vuotiaana ja sitäkin nuorempana, vaikka olen naispuolinen. No kotona sitä aina katsottiin ja tuli itsekin katsottua. Ja isäpuoli sitä katsoi toisinaan videolta humalapäissään, eli aika tuttu pätkä... Uutta versiota olen joskus katsonut, tosin en muistaakseni kertaakaan ihan kokonaan.
Kippis ja onnea Suomi. Ja veteraaneille iso kiitos.