Milloin tuomari on riistänyt Suomelta pisteitä?Samoin tuomari voi taas riistää Suomelta pisteen tai enemmänkin.
Milloin tuomari on riistänyt Suomelta pisteitä?Samoin tuomari voi taas riistää Suomelta pisteen tai enemmänkin.
Milloin tuomari on riistänyt Suomelta pisteitä?
Italiamatsi, rangaistuspotku Italialle. Väärä tuomio nähdäkseni. Eikä pelkästään minun mielipiteeni.Milloin tuomari on riistänyt Suomelta pisteitä?
Jos me sinne kisoihin meinataan mennä, niin nämä selittelyt voidaan kyllä jättää jonnekin ihan muualle. Suomi sai myös siinä ottelussa hyvin kyseenalaisen pilkun.Italiamatsi, rangaistuspotku Italialle. Väärä tuomio nähdäkseni. Eikä pelkästään minun mielipiteeni.
Jos me sinne kisoihin meinataan mennä, niin nämä selittelyt voidaan kyllä jättää jonnekin ihan muualle. Suomi sai myös siinä ottelussa hyvin kyseenalaisen pilkun.
Toki esim. Hodgsonin kaudella Suomen olisi tullut "vain" voittaa Portugali vieraissa. Nyt vaaditaan korkeintaan, että Suomi voittaa ne joukkueet, jotka se jo on kertalleen näiden karsintojen aikana tässä lohkossa voittanut.
Ja toisessa tapauksessa olisi pitänyt vain voittaa Portugali vieraskentällä.
Nimenomaan. Täysin samaa mieltä, mutta @Pavlikovsky tässä asian tiivistää omat ajatuksenikin paremmin, kuin itse olisin osannut. Pitkässä juoksussa kuitenkin kaikille maille ja seuroille tulee noita väärin vihellettyjä tuomioita, koska tuomaritkin ovat vain ihmisiä. Todelliset futismaat eivät kuitenkaan moisesta hätkähdä, vaan puksuttavat kisoihin vuodesta toiseen.Sikäli ymmärrän selittelyä futiksessa, että tuollainen väärin vihelletty pilkku ja siitä aiheutuva maali on potenssiin 6 painoarvolla verraten nyt vaikka jääkiekkoon ynnä muuhun pallopeliin, jossa maaliverkko heiluu useammin. Jalkapallossa yhden maalin merkitys on valtaisa. Toki, niin kauan kun Suomi ei ole missään kansojen liigan karsintoja kummemmassa ollut, on hyvin loogista päätyä aina itsesäälin katkuiseen selittely- muisteloon menneistä väärinkohteluista ja epäoikeudenmukaisuuksista, kun karsitaan johonkin vähän kovempaan. Se on juuri sellaisen futismaan puhetta mikä ei ole koskaan päässyt tavallaan mihinkään ja nahka on ohut monella tapaa.
Ennen viimeistä kierrosta tilanne oli tosiaan tuo, mutta muistelen itse peliä Puolaa vastaan Stadionilla. Alexei Eremenko oli jo ohittanut Puolan maalivahdin ja sijoitti pallon maalia kohti. Meni kuitenkin ohi ja muistan silloin sanoneeni kavereille, että tossa meni Suomen kisapaikka. No Suomen historia jalkapallossa tuntien ei tietenkään kauhean vaikea ennuste, mutta vaikka siellä oli muitakin huonoja hetkiä, niin jostain syystä tuo hetki on niistä karsinnoista jäänyt itselle päällimmäisenä mieleen.
No, yhä edelleen sopii katsoa ne lopun paikat. Se kisapaikka oli aivan hiuskarvan varassa.
Niissä karsinnoissa Suomi tosiaan hävisi kerran Puolalle, kerran Azerbaidzanille ja kerran Serbialle. Voitettiin Puola, pelattiin kaksi tasuria Portugalin kanssa, voitettiin Belgia (ja toinen voitto siitäkin kyllä vietiin vääryydellä) jne.
Karsintasuoritus, joka tulee varmaan ikuisesti olemaan aliarvostetuin koskaan ja jossa kisapaikka oli kovien joukkueiden lohkosta (kun se häntäkään ei ollut mitään Liechtensteinia) todella hiuskarvan varassa. Hodari repi vanhoista ukoista julmetusti irti, toki samalla vähän lykäten pakollista sukupolvenvaihdosta.
Italiamatsi, rangaistuspotku Italialle. Väärä tuomio nähdäkseni. Eikä pelkästään minun mielipiteeni.
Ottelun ennakkoasetelmat ovat selkeästi Suomen puolella. Kaikki matsiin vaikuttavat tunnetut tekijät ennakoivat Suomen voittoa: Pelaajamateriaali, Kanervan taidot, aikaisempi kohtaaminen, kotikenttä ja Pohjanpalon mukaantulo. Samoin kannattaa muistaa, että Armenialla on pakkovoitto edessään eikä se ole kovan vierasjoukkueen maineessa. Armenia joutuu avaamaan peliään, pelkkä bussi ei toimi. Avainpelaajakin puuttuu. Periaatteessa kaikki on nyt kiinni Suomen pelaajien asenteesta, otetaanko kentällä dominanssi heti ja tahdotaanko voittoa Bosnian tapaan.
Anteeksi, mutta kävikö nyt virhe lainauksessa? En tunnista omakseni lausetta joka on lainattu nimiini.
Edit.
Eihän Suomi Puolalle hävinnyt?
Olet osittain oikeassa, pilkku oli vääryys ja sillä voi olla kohtalokkaat seuraukset Suomelle, jos peli takkuaa pahasti. Jos Suomi ja Bosnia päätyisivät tasapisteisiin, Suomi olisi mennyt jatkoon 1-3 tuloksella, vaan ei 1-4 tuloksella.Bosnian pilkku oli vääryys. Ehkei ilman sitä olisi tullut pataan noin suurella maalierolla ja Suomi olisi Bosnian edellä tasapisteissä. Se on siis vain tuomarin vika ellei Suomi etene kisoihin .
Italiamatsi, rangaistuspotku Italialle. Väärä tuomio nähdäkseni. Eikä pelkästään minun mielipiteeni.