Helpompi kuvio se bussiliikenne on rakentaa Finljandskilta areenalle kuin antiikkisesta Vasilinsaaren matkustajasatamasta. Myöskään rajatarkastuksia ei erikseen ole, koska ne tehdään rajasopimuksen perusteella liikkuvassa junassa. Paljon fiksumpi ajella Allegron rungoilla ja ehkä joillain muillakin tuota väliä kuin laivalla.
Hallituksessahan on ihan sama noin muuten, mitä katsotaan, koska itse kisoihin meneminen ja pääseminen ei varsinaisesti ole kiinni yhdestäkään Suomen päätöksestä. Jos Venäjä avaa maarajan, sinne ajetaan jonossa yksityisautoin, mikä toki on ihan suhteellisen terveysturvallinen vaihtoehto.
Samalle päivälle esimerkiksi muutama tuhat suomalaista - varsinkin ensikertalaisia rajoilla, kun joka asemalla on vähän oma tapansa hoitaa asia erityisesti naapurin puolella (itse olen tainnut ylittää kaikista Karjalan tasavallan ja Leningradin oblastin asemista joskus, joten tämä on kohtalaisen tuttu teema) tekisi perusinfralle hyvin hankalan tilanteen. Juna on nopea, kätevä ja sillä tavoin terveysturvallinenkin versio, että siinä ei törpöttelyynkään ole vastaavaan tyyliin aikaa kuin risteilyaluksilla. Lisäksi rajaprosessi on jo olemassa nopeana.
Hallituksessahan on ihan sama noin muuten, mitä katsotaan, koska itse kisoihin meneminen ja pääseminen ei varsinaisesti ole kiinni yhdestäkään Suomen päätöksestä. Jos Venäjä avaa maarajan, sinne ajetaan jonossa yksityisautoin, mikä toki on ihan suhteellisen terveysturvallinen vaihtoehto.
Samalle päivälle esimerkiksi muutama tuhat suomalaista - varsinkin ensikertalaisia rajoilla, kun joka asemalla on vähän oma tapansa hoitaa asia erityisesti naapurin puolella (itse olen tainnut ylittää kaikista Karjalan tasavallan ja Leningradin oblastin asemista joskus, joten tämä on kohtalaisen tuttu teema) tekisi perusinfralle hyvin hankalan tilanteen. Juna on nopea, kätevä ja sillä tavoin terveysturvallinenkin versio, että siinä ei törpöttelyynkään ole vastaavaan tyyliin aikaa kuin risteilyaluksilla. Lisäksi rajaprosessi on jo olemassa nopeana.