Mainos

Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme

• 611 637
  • 3 127

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itsehän en Saladinoa missään seuraa, mutta ajattelen omilla aivoillani ja näen somesta häntä debunkkaavia tilejä. Ihan viihdyttävää.
Olin tietoinen tästä carnivore-dieetin hehkuttamisesta ja eikä siinä mitään jos voi hyvin. Olen itsekkin vielä muutama vuosi sitten tykännyt rajoittaa hiilihydraatin saantia 30-100g per päivä koska koin silloin, että voin hyvin eikä haittavaikutuksia ollut. Vieläkin sellaisia päiviä tulee, mutta pääosin mennään sekaruokavaliolla koska se on hauskempaa.

Törmäsin myös tuohon kauppakuitti-videoon erään toisen hyvinvointivaikuttajan tilillä jossa asioihin suhtaudutaan enemmän maalaisjärjen kautta.

Kiekoton Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Alasarjat sekä suomalaiset maailmalla
Mitä mulle nyt sitten käy, kun olen vahingossa koskenut kuitteihin, useasti? Joskus jopa keräsin niitä ja tein kirjanpitoa. Ja saattaa vieläkin olla joku takuukuitti jossain. Kamalaa.

Onnea on internet, jossa varoitetaan meitä haksahtamasta mihinkään vaaralliseen.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä mulle nyt sitten käy, kun olen vahingossa koskenut kuitteihin, useasti? Joskus jopa keräsin niitä ja tein kirjanpitoa. Ja saattaa vieläkin olla joku takuukuitti jossain. Kamalaa.

Onnea on internet, jossa varoitetaan meitä haksahtamasta mihinkään vaaralliseen.
Olen usein ruokakaupan kuittia katsoessani tuntenut huonoa oloa eli minua on huimannut ja olen voinut lähes pahoin. Luulin, että se on syvää harmitusta laskun loppusummasta, mutta elimistöni onkin siis reagoinut kuittipaperiin.

PtG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Edmonton, FC Pojat
Tämä juttu ehkä jossain määrin sopii tänne.

Satiirisivusto The Onion on hankkinut äärioikeisto- ja salaliittosivusto Infowarsin (ja kaiken Alex Jonesin mediaimperiumista). Onion tekee siitä ilmeisesti huumorisivuston.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Sivuaa osin jenkkivaaleja, mutta ehkäpä tämä on oikeampi ketju. Kaikki varmasti tietää/muistaa Qanon:in. Mutta - nyt meillä on Blueanon!

Demokraattipoliitikot, onneksi, eivät ole vielä lähteneet kyytiin mukaan. Mutta professori Farnsworthia siteeratakseni: "I don't want to live on this planet anymore".

(1)
  • Tykkää
Reactions: PtG

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei mikään tavallinen meedio vaan eläinmeedio:

Voin auttaa sinua saamaan yhteyden edesmenneeseen eläimeesi. Laita viesti fb tai s-posti: tahdenvalo@outlook.com . Tarvitsen eläimesi nimen ja valokuvan hänestä. Eläimet siirtyvät valomaailmaan enkeleiden avustamina ja siellä heillä ei ole enää kipuja eikä murheita. He käyvät rakkaudella katsomassa kotiaan ja ihmisiään ja muita eläimiä jotka ovat kuuluneet heidän elämään. Veloitan 10 €.

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaosseura
Sikäli ei pitäisi tukea hörhöjä, mutta tuhlaa sitä 10€ helposti muutenkin. Mikäköhän olisi tulos jos laittaisi liitteessä olevan koiran?

("Sam", voitti maailman rumin koira -kilpailun 2003-2005)

Liitteet

• sam-435-34bcb6e4b8a14fc6adc8a1f628cf68fd.jpg
    sam-435-34bcb6e4b8a14fc6adc8a1f628cf68fd.jpg
    53,6 KB · kertaa luettu: 123

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ravitsemussuositus herättää nämä karppaajakuninkaat ja -kuningattaret. Seuraava on lainaus Antti Heikkilän somepäivityksestä:

Uudet ravitsemussuositukset eivät perustu tutkittuun tietoon. Edelliset suositukset, jotka suosittelivat rasvattomuutta, johtivat ylipainon ja tyypin 2 diabeteksen räjähdysmäiseen kasvuun. Nämä uudet suositukset jatkavat samaa linjaa. Ne tulevat sairastuttamaan kansaa entisestään. Kaiken lisäksi uudet suositukset aiheuttavat proteiinien puutoksen. Sen lisäksi nämä suositukset aiheuttavat mikroravinteiden puutteen. Mitään tieteellistä faktaa suositusten perusteeksi ei ole kyetty esittämään. Suosittelijat eivät myöskään ota vastuuta suosituksistaan kuten ei edellinen rasvattomuusklaanikaan. Pian sitten tarjotaan Bill Gatesin ideoimaa keinolihaa, joka itse asiassa tehdään syöpäsoluista.

Alleviivaus minun. Ja naurahdus perään herran logiikalle. Ei, muita selitystähän ei voi olla.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ravitsemussuositus herättää nämä karppaajakuninkaat ja -kuningattaret. Seuraava on lainaus Antti Heikkilän somepäivityksestä:

Uudet ravitsemussuositukset eivät perustu tutkittuun tietoon. Edelliset suositukset, jotka suosittelivat rasvattomuutta, johtivat ylipainon ja tyypin 2 diabeteksen räjähdysmäiseen kasvuun. Nämä uudet suositukset jatkavat samaa linjaa. Ne tulevat sairastuttamaan kansaa entisestään. Kaiken lisäksi uudet suositukset aiheuttavat proteiinien puutoksen. Sen lisäksi nämä suositukset aiheuttavat mikroravinteiden puutteen. Mitään tieteellistä faktaa suositusten perusteeksi ei ole kyetty esittämään. Suosittelijat eivät myöskään ota vastuuta suosituksistaan kuten ei edellinen rasvattomuusklaanikaan. Pian sitten tarjotaan Bill Gatesin ideoimaa keinolihaa, joka itse asiassa tehdään syöpäsoluista.

Alleviivaus minun. Ja naurahdus perään herran logiikalle. Ei, muita selitystähän ei voi olla.
Ei ole muuta selitystä. Jokainen suomalainen syö noiden suositusten mukaisesti 100 %.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilä on varmasti ravitsemuksessa maamme johtavia asiantuntijoita, kuten myös melkein millä tahansa terveyteen liittyvällä osa-alueella. Yksi esimerkki tästä ovat koronarokotteet. Muistan, kuinka tälläkin palstalla käsiteltiin miehen twiittiä, jossa hän kertoi tutkimuksesta, jonka mukaan toinen koronarokote näyttää johtavan AIDS:iin noin kolmen kuukauden kuluessa piikistä.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Muistan, kuinka tälläkin palstalla käsiteltiin miehen twiittiä, jossa hän kertoi tutkimuksesta, jonka mukaan toinen koronarokote näyttää johtavan AIDS:iin noin kolmen kuukauden kuluessa piikistä.

Näistä teorioista on joo mystisesti vaiennut tämä mies, kuten aika moni muukin.

Mutta muistan Heikkilän jo vuosia sitten puhuneen minunkin sairaudesta jotain hieman höpönlöpöä, tai lähinnä oikaisi mutkia liiaksi. Tuki lähinnä hänen ketogeenis-agendaansa, eikä aivan kaikkea ortopedinä ymmärtänytkään neurologiasta.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Jep. Kaivoin tuon alkuperäisen keskustelun muistellakseni menneitä. Alkuperäinen Twiitti oli poistettu.

Sellaista se on.

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ortopedian ja traumatologian erikoislääkäri Antti Heikkilä on varmasti ravitsemuksessa maamme johtavia asiantuntijoita, kuten myös melkein millä tahansa terveyteen liittyvällä osa-alueella. Yksi esimerkki tästä ovat koronarokotteet. Muistan, kuinka tälläkin palstalla käsiteltiin miehen twiittiä, jossa hän kertoi tutkimuksesta, jonka mukaan toinen koronarokote näyttää johtavan AIDS:iin noin kolmen kuukauden kuluessa piikistä.

Mutta muistan Heikkilän jo vuosia sitten puhuneen minunkin sairaudesta jotain hieman höpönlöpöä, tai lähinnä oikaisi mutkia liiaksi. Tuki lähinnä hänen ketogeenis-agendaansa, eikä aivan kaikkea ortopedinä ymmärtänytkään neurologiasta.
Ehkä se kolmas piikki nollasi AIDSin puhkeamisen, onneksi kävin hakemassa.

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue

Mutta mites miesten erektiot? Eikös niihinkin rokotteiden pitänyt vaikuttaa? Tai siis Heikkilän teorioilla, oikeasti kun puhuttiin itse koronasta.

Toki kuten @Sistis totesi, varmaan pyyhkinyt senkin somestaan. Tuota taisi teorioida silloisessa Twitterissä.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Samaa arvelin itsekin jo tuon Twiitin aikaan. Mutta minulla tuon AIDS:n piti puhjeta jouluna 2021 ja kolmas piikki tuli tammikuussa 2022. Pelastiko hidas hämäläisyys sitten tässä... AIDS ei ehtinyt puhjeta?

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämän ketjun innoittamana kävin katsomassa Ilkka Rauvolan Twitteriä. Koronan vaaroista todettiin, että sekä 5-9 -vuotiaiden että 10-14 -vuotiaiden kuolleisuus jatkaa kasvuaan. Nelivuotiaiden ja nuorempien kuolleisus on 38% normaalia korkempaa.

Kertoi myös käyttävänsä edelleen maskia. Ja oli jakanut "Dr. Sean Mullenin" ohjeen välttää maitotuotteita pandemian aikana.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mutta mites miesten erektiot? Eikös niihinkin rokotteiden pitänyt vaikuttaa? Tai siis Heikkilän teorioilla, oikeasti kun puhuttiin itse koronasta.

Toki kuten @Sistis totesi, varmaan pyyhkinyt senkin somestaan. Tuota taisi teorioida silloisessa Twitterissä.
Ei mulla aina enää tule stondis ihan jokaisesta tissikuvasta. Ehkä se 10+ kaliaakin vaikuttaa, mutta epäilen syyksi kolmea rokotepiikkiä!!

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Eipä ollut yllätys, että kasvisruokavaliokin todetaan epäterveelliseksi.
Yllätys oli, että tämän kertoo YLE eikä Iltapulu. Vastaiskun nopeus myös pieni yllätys.

Eikä todeta.

” Nurkkalan mukaan tulosten pohjalta ei voi esimerkiksi suoraan sanoa, että kasvisten käyttäminen aiheuttaisi runsasta terveyspalvelujen käyttöä, tai että se olisi epäterveellistä.”

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eikä todeta.

” Nurkkalan mukaan tulosten pohjalta ei voi esimerkiksi suoraan sanoa, että kasvisten käyttäminen aiheuttaisi runsasta terveyspalvelujen käyttöä, tai että se olisi epäterveellistä.”

Ja jatkan tällä:

”– Olemme pohtineet tulosten pohjalta muun muassa sitä, ovatko ne, jotka käyttävät enemmän terveyspalveluja saaneet ehkä jonkinlaista viestiä tai ohjausta esimerkiksi elintapamuutoksen tekemiseen.”

Eli olisiko terveydenhuollossa ennakoitu esim. liian tupakan ja alkoholin nauttijalle, että vaivoja voi eteen tulla. Tai raskautta harkitsevalle naiselle keinoja elintapojen parantamiseen. Vähän hankala hahmottaa koko tutkimusta, kun ei tiedä tällaisista taustatekijöistä. Mutta sen tiedän ihan oman sairauteni hoidosta, että elämäntapoihin kiinnitetään enemmän ja enemmän huomiota.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eipä ollut yllätys, että kasvisruokavaliokin todetaan epäterveelliseksi.
Yllätys oli, että tämän kertoo YLE eikä Iltapulu. Vastaiskun nopeus myös pieni yllätys.

Onhan näitä tutkimuksia. Sellaisenkin olen nähnyt, että Britanniassa tutkimusten mukaan olisi enemmän suolistosyöpiä kasvisruokavaliota noudattavilla kuin sekasyöjillä, ja tämä tilastollinen havainto oli yllätys tutkijoillekin. Muistaakseni tässä tarjottiin selitykseksi sitä, että kasvissyöjien ruokailutottumuksia ei oltu sen tarkemmin tutkittu, ja oli mahdollista, että joukossa oli paljon näitä "sipsikaljavegaaneja". Myös kasvisten viljelyssä käytettäviä torjunta-aineita tarjottiin selitykseksi.

Hämmentävän tuosta teki se, että testi oli ristiriidassa lukuisien muiden tutkimusten kanssa.

Kyse ei ollut mistään huuhaa-tutkimuksesta, vaan ihan vakavasti otettavasta lääketieteen julkaisusta. Tutkimus kuitenkin lähinnä osoittaa sen, että asioissa pitää huomioida lukuisia muuttujia ja olosuhteita. Kuitenkin enemmistö tutkimuksista pitää kasvisruokavaliota nimenomaan suolistosyöpää ehkäisevänä. Tämä yksi päinvastainen tutkimus taas riitti joillekin kumoamaan ne muut, ja olemaan osoitus kasvissyönnin vaarallisuudesta. Tämä oli mielestäni huuhaata.

Tämä taitaa viitata tuohon tutkimukseen, joskin tuossa on eri selityksiä kuin mitä itse muistelin...

Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Onhan näitä tutkimuksia. Sellaisenkin olen nähnyt, että Britanniassa tutkimusten mukaan olisi enemmän suolistosyöpiä kasvisruokavaliota noudattavilla kuin sekasyöjillä, ja tämä tilastollinen havainto oli yllätys tutkijoillekin. Muistaakseni tässä tarjottiin selitykseksi sitä, että kasvissyöjien ruokailutottumuksia ei oltu sen tarkemmin tutkittu, ja oli mahdollista, että joukossa oli paljon näitä "sipsikaljavegaaneja". Myös kasvisten viljelyssä käytettäviä torjunta-aineita tarjottiin selitykseksi.

Hämmentävän tuosta teki se, että testi oli ristiriidassa lukuisien muiden tutkimusten kanssa.

Kyse ei ollut mistään huuhaa-tutkimuksesta, vaan ihan vakavasti otettavasta lääketieteen julkaisusta. Tutkimus kuitenkin lähinnä osoittaa sen, että asioissa pitää huomioida lukuisia muuttujia ja olosuhteita. Kuitenkin enemmistö tutkimuksista pitää kasvisruokavaliota nimenomaan suolistosyöpää ehkäisevänä. Tämä yksi päinvastainen tutkimus taas riitti joillekin kumoamaan ne muut, ja olemaan osoitus kasvissyönnin vaarallisuudesta. Tämä oli mielestäni huuhaata.

Tämä taitaa viitata tuohon tutkimukseen, joskin tuossa on eri selityksiä kuin mitä itse muistelin...
Joo, kohtuus kaikessa lienee parasta; söi tai joi mitä tahansa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy