Saatat olla ns. jäljillä...Ettei olisi Jokkeri-pokkeri niin syvällä kaapissa että perse vilkkuu Narnian puolella? Siinä määrin näitä joukoja tuntuu herrain välinen ystävyys kiinnostaa, että kannataisikohan ihan testimielessä käydä DTM:stä joku iltaystävä pitämään hyvänä, jos se kiukku siitä laantuisi ja maailmantuska.
Piho on 2011 kirjoittanut hyväksyvänsä homoeroottisuuden, vaikka vastustaakin homoutta.
Olen itse kokenut yhden kerran vastaavaa. Ollessani 14-vuotias nuori poika eräs ystäväni lähestyi minua yllättäen yökylässä ollessani sellaisella tavalla, mitä en ollut kokenut aiemmin enkä sen jälkeen. Tämä poika alkoi keskustelujemme jälkeen vetää minua puoleensa ja syliinsä sanoen, että minun läheisyyteni oli paljon parempaa kuin mikään hänen kokemuksensa kenenkään tytön kanssa. Olin äimän käkenä ja kysyin herkästi: ”Minäkö?” Jolloin kaveri kiihottui lisää ja sanoi: ”Juuri noin, sinun tapasi kysyä tätä asiaakin on niin ihana.” No, me emme menneet sen pitemmälle. Itse asiassa minä olin siinä vaiheessa niin tietämätön, että en ollut edes kuullut mistään homoseksuaalisuudesta.
Näin jälkeenpäin ajatellen kyse oli orastavasta puberteettiseksuaalisuudesta, ja myös normaalista samaan sukupuoleen liittyvästä kaverillisesta ihastumisesta ja tykkäämisestä.
Sellaisen tykkäämisen tulisi kuitenkin pysyä siinä mitä se on, eli hyvien ystävien välisenä toisistaan pitämisenä. Samaa sukupuolta olevien ihmisten ystävyyden ei pitäisi mennä seksin puolelle.
Seksi kuuluu nimensä mukaan vain eri sekseille eli eri sukupuolille.
Jouko Piho
Itsenäisyyspuolueen
kansanedustajaehdokas
Uudenmaan vaalipiirissä
Viimeksi muokattu: