Ehkä nämä ”nordinit” kokevat vielä elämässään tilanteen, kun joku sanoo heille itselleen tai heille rakkaalle ihmiselle vakavan sairauden kohdalla.
”Se on sun oma valinta, jos et halua parantua.”
Itsehän jos jaksaisin masinoisin kampanjan Nordinille siitä, miksi Nordin antoi homeen vaikuttaa psyykkeeseensä niin voimakkaasti ja myi suunnittelemansa talon.
Kyllähän nyt tähän liittyvät oireet olisi pitänyt pystyä koko perheeltä Marian menetelmin manifestoimaan pois ja syy miksi home muka aiheuttaisi heille ongelmia johtuu vain heidän omasta kielteisyydestään sekä mielensä lukoista savirakentamista kohtaan.
Maria ja Reino Nordinin pahin painajainen toteutuu, kun parin kotitalon seinistä löytyy hometta.
www.iltalehti.fi
Lisäksi on melkoisen ironista kun homeisen savitalon suunnitellut ja rakennuttanut arkkitehti valittaa siitä kuinka rakennetaan taloja joissa on sisäilmaongelmia.
Ja ylipäätään kuvaa nykyistä lehdistön tilaa "asiantuntijuudesta", että höpöhöpöhoitojen ja arkkitehtina epäonnistumisen myötä pätevöityy sisäilma-asiantuntijaksi.
Turruttavatko homeuutiset vai loiko Kätilöopiston kohtalo mieleen uusia uhkakuvia? Kasvokkain-sarjassa pohdimme, pitäisikö homeesta edelleen puhua.
yle.fi
Sinänsä tässä on hyvä pointti Marialta:
"Olen esimerkiksi itse hoitanut omaa yliherkkyystilaani nyt uudella menetelmällä, johon kuuluu osana homeasioista kertovan uutistulvan välttely. Pyrin tavallaan ohjelmoimaan aivot pois siitä yliherkkyystilasta. Tästä menetelmästä julkisesti kertominen on aiheuttanut paljon negatiivisia yhteydenottoja, ettei yliherkkyyttä voi noin vain parantaa ja olen täysi huijari, sanoo Nordin."
Psykosomaattiset oireet (joita sisäilmayliherkkyydet nykytiedon perusteella useimmiten ovat) on tosiaan paras hoitaa siellä oman mielen sisällä mistä ne ovat lähteneetkin.