Huuhaa ja humpuuki yhteiskunnassamme

  • 550 647
  • 2 946

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
No nyt mennään jo tasoilla, näkisin että ehkä vielä astetta syvemmälle upottu siitä "negatiivinen puhe aiheuttaa korvatulehduksia" -schaibasta. Täytyy kyllä tunnustaa että nauroin ääneen vaikka olosuhteen huomioiden pitäisi ennemmin itkeä.
Joo, epäuskoista naurua aiheutti. Just kun oon laittanut lukulasit kun ei enää pystynyt lukemaan juuri mitään. Varmaan vika on mun asenteessa. Toimiikohan tämä saman analogia myös amputaation kohdalla, eli pitää vaan asennoitua oikein, niin rajaa kasvaa takaisin.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen


Hyvä että tällainen tieto tuli, meinasin jo että tartteeko sitä itselleen kaksiteholasit, mutta taidankin vain heittää nykyiset menemään.


Aika pliisua kamaa. Ei ton Salkkari-Tumpin videon jälkeen oikein mikään tunnu enää missään.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Miettikää että Maria Nordinilla on seuraajia, jotka fanittaa häntä ja uskoo hänen juttujaan.

Siis oikeasti.

Naisena törmään tähän liian helposti, koska suurelta osin nämä on naisia.

Hieman harmittaa, miten tämäkin putsaa kommentteja. Lopulta twiititkin menee siihen, että hänen asiaansa uskovia uudelleentwiitataan ja markkinoidaan itseä.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Naisena törmään tähän liian helposti, koska suurelta osin nämä on naisia.

Hieman harmittaa, miten tämäkin putsaa kommentteja. Lopulta twiititkin menee siihen, että hänen asiaansa uskovia uudelleentwiitataan ja markkinoidaan itseä.

Sama strategia kaikilla huuhaan piirissä operoivilla. Esim. Antti Heikkilä on iät ajat poistanut kaikki kritiikkiä sisältävät kommentit facebook-sivultaan ja bannannut niiden kirjoittajat. Lisäksi Maria Nordin uhkailee kritiikin esittäjiä asianajajalla, kun taas Heikkilä lähtenyt vastaavissa tilanteissa puhtaasti maalittamaan ja mustamaalaamaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Lisäksi Maria Nordin uhkailee kritiikin esittäjiä asianajajalla, kun taas Heikkilä lähtenyt vastaavissa tilanteissa puhtaasti maalittamaan ja mustamaalaamaan.

Itse tämän myötä todennut turhaksi koittaa liikoja vastajankkauksia. Joutuu nauramaan tällaisissa keskustelualustoissa. Toisaalta Twitter palvelee tuossa, että tägääkin sinne asiantuntijoita, joita tosin varsinkin Heikkilä vihaa avoimesti.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat


Hyvä että tällainen tieto tuli, meinasin jo että tartteeko sitä itselleen kaksiteholasit, mutta taidankin vain heittää nykyiset menemään.

Aina oppii näköjään uutta. Ilmeisesti en ole vain sitten viitsinyt vielä opetella näkemään kunnolla.

Nimimerkillä yli -3 & -5 + hajataitot päälle
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Minulla on synnynnäinen ongelma huonon kuuloni kanssa. Löytyisiköhän Marialta jotain niksivinkkejä siihenkin, miten oppisin kuulemaan paremmin?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Ja itsellähän siis aivoissa enemmänkin vikaa. Noista yksi vika on aiheuttanut juuri näkövammaa. Mitenköhän Maria vastaisi tuohon? Epilepsiasta hänellä on jo erittäin fiksu näkemys, joten miksi en luottaisi tässäkin asiassa Mariaan.

Ei stn. Eilen A-studiossa Halla-ahokin pelottavasti viittasi jo muihin näkemyksiin. Tässä tlanteessa luotetaan viranomaisiin ja tieteeseen, hänen mielestään voisi hieman laajentaa. Ehken halua tietää tarkemmin tuota vihjettä. (saattaa sisältää hieman tahallista vääristelyä)
 
Viimeksi muokattu:

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minulla on synnynnäinen ongelma huonon kuuloni kanssa. Löytyisiköhän Marialta jotain niksivinkkejä siihenkin, miten oppisin kuulemaan paremmin?
Voisin tässä kertoa yhden hyvän niksivinkin, mutten viitsi kun et kuuntele eikä sokeatkaan näe sitä, tekisin turhaa työtä.

Kauankohan tuo ottaisi aikaa kun opettelisi katsomaan paremmin, meneekö kymmeniä vuosia vai onko tuloksia havaittavissa hyvinkin ripeällä aikataululla. Sitä vaan että uskallanko tästä lähteä silmälasitta jumbojetin rattiin, lento lähtisi tuossa puolen päivän paikkeilla?
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Minulla on synnynnäinen ongelma huonon kuuloni kanssa. Löytyisiköhän Marialta jotain niksivinkkejä siihenkin, miten oppisin kuulemaan paremmin?
Mariahan sano tuossa jonkun aikaa sitten, että kuulovammat johtuvat että ei halua kuulla asioita. Sinun pitää vain hyväksyä totuus ja alkaa kuulemaan!




No oli kyseessä korvatulehdus, mutta oletko varma ettei sinulla sellaista ole ja siksi kuulet huonosti? Mutta luulen että kyllä Marialla varmasti apu tähän ongelmaasi on jos vain lompakostasi löytyy katetta.
 

Spitfire

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SJS
Minulla on synnynnäinen ongelma huonon kuuloni kanssa. Löytyisiköhän Marialta jotain niksivinkkejä siihenkin, miten oppisin kuulemaan paremmin?

Eiköhän tuokin mene niin että vanhempasi ja puoskarit lääkärit ovat kusettaneet sinua pienestä pitäen uskomaan ettet kuule hyvin ja kehosi on sitten todennut että se on sitten just näin. Eli valitset vain tuntea toisin, niin johan alkaa meteliä kuulumaan...
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minulla on synnynnäinen ongelma huonon kuuloni kanssa. Löytyisiköhän Marialta jotain niksivinkkejä siihenkin, miten oppisin kuulemaan paremmin?

Olen kuullut, että vaarini menetti jonkun sairauden jälkiseurauksena kuulonsa melkein kokonaan joksikin aikaa. Hän meni sitten johonkin tilaisuuteen, jossa kylän isännät keskustelivat varsin tiukkaan sävyyn jostain yhteishankkeesta - olisiko ollut joku uuden tien linjaus? Meteli oli ollut sen verran kova, että siellä hän oli pitkästä aikaa kuullut todella hyvin.

No, kuulo palasi hiljalleen. Sitä en tiedä, että auttoiko tuo kyläkokous asiaa. Ehkä, ehkä ei. Ehkä tuotakin voisi jonkinlaisena vaihtoehtohoitona ehdottaa...
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Mikähän Marian semmoinen perimmäinen tarkoitus näille hölynpölyille on? Onko hän jotenkin mieleltään häiriintynyt tapaus, ja huomannut, että tässä valehtelussa on bisnessauma, ja käyttää ihmisiä hyväkseen? Vai onko hän häiriintynyt, ja ihan oikeasti itse uskoo noihin juttuihinsa?

Jompi kumpihan sen on oltava.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos uskoisi, niin kai olisi perheineen pystynyt asumaan siellä Nummelan homeisessa olkimajassaan ilman mitään ongelmia, kun ei ole huonoa sisäilmaa ja hengitysteihin liityvät ongelmat johtuvat oikeasti huonosta parisuhteesta.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Siis mitä! Useat suomalaiset ovat tehneet näköhavaintoja, mutta nanokuidut ovat niin pieniä ettei niitä voi tutkia normaalilla mikroskoopilla? Hä? Vaviskaa housuissanne kun joukkotuhoase tunkeutuu aivoihin ja tekee pahoja asioita. Jollakin on nanoteknologiaa, mutta voi vain laittaa sitä kasvomaskeihin? Kiristän foliohattuani ja pistän siihen vielä elmukelmukerroksen päälle. Miksei noita nanokuituja voi pistää paperinenäliinoihin, talouspaperiin, vaatteisiin, kosmetiikkaan tai mihin tahansa muuhun tuotteeseen? Grafeeni on hiilipohjainen yhdiste ja siihen voi liittää älyelementin?

Minulla on X Files uudestaan katselukierroksella. En tiennytkään sen olevan dokumentti.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mutta löysin Marialle myös aika sielunsiskon (tai ainakin Maria on tällaiselle suuri "oppiäiti"). Koitan ajatella hänen kautta.


Tällainen mainosti itseään eräässä ryhmässä ja kun kysyttiin koulutusta, oli vastaus aika Marian tyylinen ”ei sillä ole tässä asiassa merkitystä”. Tällä taustalla oli refluksi, joka parani tapoja muuttamalla. Taustalla oli monia lääkärikäyntejä. Jokin pieni osa minussa uskoo, että refluksiin voi suuresti vaikuttaa ruokavaliolla, mutta että jakaa tuota väitettä muuhunkin... Eli tuolta jos kysyisi näkökyvystä, kuinka Nordinin kaltainen vastaus mahtaisi tulla.

Tässä kyse hieman siitäkin, osaako kommunikoida lääkäreiden kanssa niin, että molempiin suuntiin viesti on selvä. Joku ensi kertaa lääkärille päätyvä voi helpostikin kokea näin. Ja nykyään netti, se tarjoaa liikaa mahdollisuuksia muuhun. Itse pieneltä osin uskon, että ainahan ensimmäisellä lääkärikäynnillä ei osata tarttua oikeaan lankaan ja siltä voi joutua aika solmuiselle reitille. Tästä ei vaan saisi syntyä liikaa syyttelyä kaikkia lääkäreitä kohtaan, kuinka he haluavat vaan tukea lääkefirmoja jne. Syyttävä sormi pitäisi osata kohdistaa vain siihen yhteen väärin toimineeseen ammattilaiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös