Hurme Tepsissä

  • 128 826
  • 566

Kossu

Jäsen
Suosikkijoukkue
PARAS SEURA
Seppo Sutela on palkattu pitämään TPS urheilullisesti ja taloudellisesti kilpailukykyisenä.

Taloudellisesti ja urheilullisesti olisi viisaampi päätös päästää Hurme muille apajille ja sijoittaa konkurssikypsän seuran rahat hyökkäyspäähän.

Mestaruutta ei kuitenkaan tule, mitalit eivät turkulaisia tyydytä, joten ainakin sirkushuveja tulisi tarjota. Duba pitää sen, mitä tällä joukkueella voidaan ja eurojen sijoittaminen naurettavan ohueen hyökkäys"arsenaaliin" on ainoa oikea vaihtoehto.

Onnea ja menestystä Jani missä ikinä pelaatkin ja meille muille turkulaisille pikku vinkki - KUKAAN EI HALUA ENÄÄ TURKUUN!!!!

Edit: paitsi lottotuurilla pelaava juniori, Kivenmäen ja mestiskeskinkertaisuudet, halonhakkaajat maitojunista ja pikkukaukalon tähti - ison kaukalon painajainen...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kossu kirjoitti:
Onnea ja menestystä Jani missä ikinä pelaatkin ja meille muille turkulaisille pikku vinkki - KUKAAN EI HALUA ENÄÄ TURKUUN!!!!
Vuoden 1984 Italian euroviisukappaleen 'I treni di Tozeur' kotimaisessa versiossa 'Juna Turkuun', todetaan Seija Simolan visertämänä mm. seuraavaa:

Lapsuus anna takaisin mulle,
Turkuun tahdo en!


Nimimerkki Kossu on siis ihan oikeilla jäljillä. Suosittelen tutustumaan em. kappaleeseen.

Tämä Jani Hurmeen tapaus on kuin sinappihuntu joulukinkun yllä. On ne vaan aika epeleitä, penteleet.
 
Karzan kirjoitti:
Ne ranteen hoitokulut tuskin ovat muutamaa tuhatta euroa enempää...?


Mulla operoitiin tänään käsi , tarkalleen sormen jänne oli poikki ja sormesta luu irti. Kulut ovat vain se vuorokausi maksu minkä olen ollut sairaalassa , eli mun tapauksessa 3 vuorokautta. eli 3x"korvaus summa" = leikkauskulut. ,itn ylimääräistä ei veloitettu. jos hurmeella sama systeemi niin puhe on sadasta tai parista eurosta.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Centre Bell kirjoitti:
Ajattellaan että joku meistä vaihtaa työpaikkaa. Tuskin kellään meistä olisi kanttia vaatia palkka ajasta,
jolloin ei ole ollut vielä päivääkään uuden työnantajan palveluksessa.

Jos meikäläinen on vaihtamassa duunia ja hommat on sovittu palkat ja muut edut jne. suullisesti ja sitten menen allekirjottelemaan sopparia kun kaikki on paperille saatu ja työnantaja sanoo, että jaaahas on ilmeisesti kaveri kipeänä liksaa siis tiputetaan jotta saadaan palkattua kaveri myyntiosastollekkin ja sairausajalta ei palkkaa makseta, niin voit kyllä olla 100% varma, että jää siihen se duunipaikka, ja allerkirjoittanut vie oman työpanoksensa ja osaamisensa muualle.

Hullujahan täällä jo puhutaan ....
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
joey77 kirjoitti:
Hullujahan täällä jo puhutaan ....

Niin puhutaan. Asiahan tuntuu ainakin näin ulkopuoliselle harvinaisen selvältä: Sutelalle on tullut Jortikalta käsky hommata sentteri, mutta kun rahaa ei yksinkertaisesti ole, koitetaan venkoilla Hurmeen palkkaa alas tahi päästä koko sopparista eroon. Hurmeen loukkaantuminen antoi siihen mahdollisuudet.

Sutelaa ja Tepsiä pitäisi ennenkaikkea syyttää huonosta suunnittelusta, joukkueen heikoin lenkki oli hyökkäys, mutta halu saada ns. suurelle yleisölle kiinnostavat nimet Berg ja Hurme messiin ajoi sen yli. Nyt kun valmennus yksinkertaisesti on kusessa hyökkäysmateriaalin kanssa, joutuu Sutela improvisoimaan saadakseen jollain ilveellä rahaa hyökkäyshankintaan.

Mistään periaatteista ei ole kyse, vaan pelkästään rahasta. Jos Tepsillä rahaa löytyisi, saisi Hurme parannella itseään vaikka helmikuulle saakka.
 

1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + Maajoukkue + NHL
joey77 kirjoitti:
Jos meikäläinen on vaihtamassa duunia ja hommat on sovittu palkat ja muut edut jne. suullisesti ja sitten menen allekirjottelemaan sopparia kun kaikki on paperille saatu ja työnantaja sanoo, että jaaahas on ilmeisesti kaveri kipeänä liksaa siis tiputetaan jotta saadaan palkattua kaveri myyntiosastollekkin ja sairausajalta ei palkkaa makseta, niin voit kyllä olla 100% varma, että jää siihen se duunipaikka, ja allerkirjoittanut vie oman työpanoksensa ja osaamisensa muualle.

Hullujahan täällä jo puhutaan ....

Mutta jos sinä sanot työnantajalle sopimusta kirjoittaessa, että olet sitten seuraavat puolivuotta saikulla, luuletkos saavasi sen paikan??
Vielä kun kyseessä määräaikainen sopimus
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
1922 kirjoitti:
Mutta jos sinä sanot työnantajalle sopimusta kirjoittaessa, että olet sitten seuraavat puolivuotta saikulla, luuletkos saavasi sen paikan??
Vielä kun kyseessä määräaikainen sopimus

Niin, mutta jos olet sopimuksen allekirjoitushetkellä terve, ja tultuasi kesäloman jälkeen sairaaksi, oletatko että työnantaja futaa sut pihalle tai vaatii sinua kompensoimaan omasta palkastasi sijaisen?

Hurme ja TPS sopivat suullisesti että Hurme on Tepsin mies. Niinkauan kun ei voida osoittaa että Hurme kusetti terveydentilastaan, on tässä tapauksessa TPS roisto ja Hurme uhri.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Major Julli kirjoitti:
Niin puhutaan. Asiahan tuntuu ainakin näin ulkopuoliselle harvinaisen selvältä: Sutelalle on tullut Jortikalta käsky hommata sentteri, mutta kun rahaa ei yksinkertaisesti ole, koitetaan venkoilla Hurmeen palkkaa alas tahi päästä koko sopparista eroon. Hurmeen loukkaantuminen antoi siihen mahdollisuudet.

Sutelaa ja Tepsiä pitäisi ennenkaikkea syyttää huonosta suunnittelusta, joukkueen heikoin lenkki oli hyökkäys, mutta halu saada ns. suurelle yleisölle kiinnostavat nimet Berg ja Hurme messiin ajoi sen yli. Nyt kun valmennus yksinkertaisesti on kusessa hyökkäysmateriaalin kanssa, joutuu Sutela improvisoimaan saadakseen jollain ilveellä rahaa hyökkäyshankintaan.

Mistään periaatteista ei ole kyse, vaan pelkästään rahasta. Jos Tepsillä rahaa löytyisi, saisi Hurme parannella itseään vaikka helmikuulle saakka.

Itse uskon tähän Major Jullin teoriaan varsin vahvasti. Ja mielestäni Jortikka on siinä enemmän kuin oikeassa, että joukkue tarvitsee hyökkääjän ja kipeästi. Vieläpä melko hyvän sellaisen. Hurmeelle ei ole niin isoa tilausta, varsinkin kun Duba on pelannut ihan hyvin. Hyökkäys on paras puolustus, niinhän sitä sanotaan. Se pätee myös jääkiekossa.
 

Pullasorsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Major Julli kirjoitti:
Niin, mutta jos olet sopimuksen allekirjoitushetkellä terve, ja tultuasi kesäloman jälkeen sairaaksi, oletatko että työnantaja futaa sut pihalle tai vaatii sinua kompensoimaan omasta palkastasi sijaisen?

Normaaleissa työpaikoissa on yleensä koeaika, jonka aikana työsopimus voidaan purkaa molemmin puolin mistä tahansa syystä. Lisäksi tavallisten kuolevaisten hommissa ei yleensä kesälomalle mennä ennen kuin on lomapäiviä kertynyt eli jos työt aloittaa toukokuussa, ensimmäinen loma olisi seuraavan vuoden kesällä. Jos menen uuteen työpaikkaan, ja ilmoitan ennen kuin olen tehnyt päivääkään töitä, että olenkin työkykyinen vasta puolen vuoden päästä, pidän hyvin todennäköisenä, että työnantaja purkaa sopimuksen. Erityisen todennäköisenä pidän tätä, jos olen onnistunut tekemään sopimuksen ns. vanhana työntekijänä ja saanut kesälomaakin, jotka olen jo pitänyt. Uskoisin tässä tilanteessa työnantajan olevan melkoisen kyrsiintynyt ja ihme on, jos työntantaja ei palkkaisi uutta henkilöä tehtävään ja antaisi monoa. Vielä todennäköisempää tämä olisi, mikäli olisin yrityksen kovapalkkaisimpia työntekijöitä.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Pullasorsa kirjoitti:
Normaaleissa työpaikoissa on yleensä koeaika, jonka aikana työsopimus voidaan purkaa molemmin puolin mistä tahansa syystä. Lisäksi tavallisten kuolevaisten hommissa ei yleensä kesälomalle mennä ennen kuin on lomapäiviä kertynyt eli jos työt aloittaa toukokuussa, ensimmäinen loma olisi seuraavan vuoden kesällä. Jos menen uuteen työpaikkaan, ja ilmoitan ennen kuin olen tehnyt päivääkään töitä, että olenkin työkykyinen vasta puolen vuoden päästä, pidän hyvin todennäköisenä, että työnantaja purkaa sopimuksen. Erityisen todennäköisenä pidän tätä, jos olen onnistunut tekemään sopimuksen ns. vanhana työntekijänä ja saanut kesälomaakin, jotka olen jo pitänyt. Uskoisin tässä tilanteessa työnantajan olevan melkoisen kyrsiintynyt ja ihme on, jos työntantaja ei palkkaisi uutta henkilöä tehtävään ja antaisi monoa. Vielä todennäköisempää tämä olisi, mikäli olisin yrityksen kovapalkkaisimpia työntekijöitä.

Sairaus, terveydentila on kielletty ts ns epäasiallinen koeaikapurun peruste. Tässä tapauksessa Hurme on tarjonnut sopimuksen purkua, vaan ei käy vaan pitää saada kompensaatiota. Ymmärrän vaatimuksen mutta se ei perustu juridiikkaan.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Kertaus on kyllästymisen äiti

Viimeisimmässä Turkulaisessa sanotaan pääpiirtein seuraavaa:
- 21.3. alkuperäisessä sopimustilanteessa Hurme todettiin 100% pelikuntoiseksi.
- 8.5. ilmoitettiin vammasta, arvioitu toipumisaika 3 kk.
- 10.7. naulojen poiston jälkeen, arvioitu toipumisaika aikaisintaan lokakuun lopulla.

Sutelan mukaan kyse on käsivamman vastuusta jatkossa. TPS:llä ei vakuutusta Portlandissa tapahtuneesta vahingosta, eikä ole vieläkään koska Hurme ei suostunut allekirjoittamaan sopimusta ennen elokuuta.

- - - - -

Näin selitettynä ymmärrän kyllä Sutelan närkästyksen niistä lisäkuluista jotka loukkaantumisesta koituivat/saattavat koitua, mutta oma oikeustajuni ei nyt mitenkään laita niitä mahdollisia "korvausvastuun" maksuja Tepsin harteille, totta zarquonissa ne kuuluvat Portlandille koska vamma paheni finaaleissa (Jatkoajan uutinen 14.6.). Eikä toisaalta myöskään Hurmeen piikkiin niitä kuluja että jouduttiin hankkimaan ehjä maalivahti.

"Tavara myydään siinä kunnossa missä se myyntihetkellä on", kuulee usein huutokaupoissa. Koska suullisen ja kirjallisen sopimuksen välillä on niin älytön aikaero, joka ei varmasti Tepsistä johtunut, näkisin että tavara ei ollut samassa kunnossa kuin myyntihetkellä. Ja ehjästä "Arabiasta" ei saa samaa kuin lohkeilleesta - ellei ostaja ole niin rikas ettei välitä tai niin yksinkertainen ettei tajua. Jos Hurme venytti allekirjoitustaan koska hän tuolloinkin vielä etsi vapaana agenttina (heinäkuun alusta) NHL-paikkaa, ei mielestäni voida vedota enää siihen että ehjästä Hurmeesta Tepsi olisi maksanut alkuvuonna niin ja niin paljon. Jos Jamppa olisi saman tien rustannut puumerkkinsä paperiin ei tässä olisi mitään epäselvää.

Työnhakuanalogiaa jatkaakseni, epätodennäköinen on myös mielestäni se skenaario, missä hakija tekee sopimuksen mutta se pätee vain jos ei hakija saa mistään parempaa paikkaa. Ja jos hakija olisikin elokuussa tehnyt sopparin vaikka Ankkalampi Oy:n kanssa, jo sopimuksen tehnyt työnantaja olisikin kauden kynnyksellä ilman työntekijää. Eli sama sopimus velvoittaa mutta ei velvoita?

Edit: Lisätään vielä että siis mielestäni "kompensaatio" Tepsille loukkaantumisen johdosta ei ole sinänsä oikeutettua, mutta Hurmeen tarjoamien palveluiden hinta ei ole kohdallaan vaikka kotiseutualennusta tulisikin. Yksi vaihtoehto voisi olla se että neuvotellaan uusi, pitempi sopimus samalla vuosipalkalla.
 
Viimeksi muokattu:

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pullasorsa kirjoitti:
Normaaleissa työpaikoissa on yleensä koeaika, jonka aikana työsopimus voidaan purkaa molemmin puolin mistä tahansa syystä. Lisäksi tavallisten kuolevaisten hommissa ei yleensä kesälomalle mennä ennen kuin on lomapäiviä kertynyt eli jos työt aloittaa toukokuussa, ensimmäinen loma olisi seuraavan vuoden kesällä. Jos menen uuteen työpaikkaan, ja ilmoitan ennen kuin olen tehnyt päivääkään töitä, että olenkin työkykyinen vasta puolen vuoden päästä, pidän hyvin todennäköisenä, että työnantaja purkaa sopimuksen. Erityisen todennäköisenä pidän tätä, jos olen onnistunut tekemään sopimuksen ns. vanhana työntekijänä ja saanut kesälomaakin, jotka olen jo pitänyt. Uskoisin tässä tilanteessa työnantajan olevan melkoisen kyrsiintynyt ja ihme on, jos työntantaja ei palkkaisi uutta henkilöä tehtävään ja antaisi monoa.

Venkoillaan kanssa:
Ensinnäkään ainakaan omien tietojeni mukaan sairastuminen koeaikana ei riitä irtisanomisperusteeksi. Toiseksi työsuhteen yhteydessä voidaan sopia vaikka neljän kuukauden kesälomasta heti sopimuksen alkuun tahi voidaan sopia työsuhteen alkamisesta myöhemmin.

Pistän itseni Hurmeen saappaisiin:
Olen jenkeissä töissä ja mietin paluuta kotimaahan. Sovin firma A:n kanssa maaliskuussa että aloitan ko. yrityksessä elokuussa, jos en löydä jenkeistä sitä ennen nykyistä työpaikkani parempaa hommaa. Hiirikäteni on ollut kipeä ja käyn lääkärissä toukokuussa, ja lääkäri suosittelee leikkausta. Informoin työnantajaa, että olen työkykyinen syys-lokakuussa. Firma A sanoo, että okei, palkataan sulle varamiespalvelusta sijainen ja tulet sitten hommiin kun olet kunnossa.

Samaan aikaan jenkeistä ei löydy hyvää paikkaa, joten palaan Suomeen. Käsi on parantunut sen verran huonosti, että töihin paluu siirtyy kuukaudella. Nyt Firma A ilmoittaakin, että minun pitäisi alentaa palkkaani, jotta myyntiosastolle saadaan uusi myyntijohtaja, ja lisäksi sijaiseni palkkakulut pitäisi minun kustantaa. Ehdotan että puretaan sitten koko diili, mihin työnantaja sanoo että ei käy.

Itse ainakin alkaisin ko. tilanteessa tutkimaan lakia hyvinkin tarkasti enkä tosiaankaan antaisi tippaakaan periksi, sen verran kusetetuksi itseni tuntisin.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
kausi kirjoitti:
Sairaus, terveydentila on kielletty ts ns epäasiallinen koeaikapurun peruste. Tässä tapauksessa Hurme on tarjonnut sopimuksen purkua, vaan ei käy vaan pitää saada kompensaatiota. Ymmärrän vaatimuksen mutta se ei perustu juridiikkaan.

Tämä tässä on pointtina. Ymmärrän täysin TPS:n ja sutelan harmin , kun joukkueen tärkein yksittäinen palanen onkin loukkaantunut, mutta se ei missään tapauksessa juridisessa tai eettisessä mielessä oikeuta muuttamaan jo sovittua (suullinen juridisesti aivan yhtä sitova kuin kirjallinen). Eli TPS on tässä nyt täysin hakoteillä mutta pelkästään se että vituttaa ei oikein riitä syyksi perua sopimusta.
 

PJx

Jäsen
Jj kirjoitti:
Viimeisimmässä Turkulaisessa sanotaan pääpiirtein seuraavaa:
- 21.3. alkuperäisessä sopimustilanteessa Hurme todettiin 100% pelikuntoiseksi.
- 8.5. ilmoitettiin vammasta, arvioitu toipumisaika 3 kk.
- 10.7. naulojen poiston jälkeen, arvioitu toipumisaika aikaisintaan lokakuun lopulla.

Sutelan mukaan kyse on käsivamman vastuusta jatkossa. TPS:llä ei vakuutusta Portlandissa tapahtuneesta vahingosta, eikä ole vieläkään koska Hurme ei suostunut allekirjoittamaan sopimusta ennen elokuuta.

- - - - -

"Tavara myydään siinä kunnossa missä se myyntihetkellä on"
Jos nämä Turkulaisen tiedot pitävät paikkaansa, niin asia on harvinaisen selvä. Sopimus on tehty ja molempien osapuolien pitäisi noudattaa sitä. Siinä se.

Allekirjoituksen puuttumiseen on ihan turha vedota, ei sillä periaatteessa ole merkitystä. Sopimuksella ei Suomessa ole isommin muotovaatimuksia. Kiekkopiireissäkin suullinen sopimus on toiminut. En tiedä onko Raipen ja Ilveksen välillä ollut ikinä kirjallista sopimusta, ainakin pääosin on menty suullisen sopimuksen mukaan, ilman isompia ongelmia. En itsekkään muista kirjoittaneeni ikinä työsopimukseen nimmaria, mutta siitä huolimatta sopimukset ovat takuulla olleet päteviä ja niitä on noudatettu.

Kun Turkulaisen juttua tulkitsee, niin syy lienee loukkaantumisajankohta. Loukkaantuminen on tapahtunut sopimuksen teon jälkeen, mutta ennen sopimuksen voimaan astumista. Tässä tapauksessa vakuutusta ei ole otettu toisen seuran leivissä olleelle pelaajalle ja sopimuksen astuessa voimaan vahinko oli jo tapahtunut. Vaikka nimmarit olisi vedetty papereihin ennen tammikuuta, niin tuskin TPS olisi ottanut vakuutusta vanhan sopimuksen voimassaoloaikana.

Paska säkä, mutta minkäs teet. Jos homma menee osapuilleen Turkulaisen mukaan, niin Jamppa antoi TPS:lle korrektisti mahdollisuuden perääntyä sopimuksesta, mutta se ei kelvannut.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Pullasorsa kirjoitti:
Normaaleissa työpaikoissa on yleensä koeaika, jonka aikana työsopimus voidaan purkaa molemmin puolin mistä tahansa syystä. Lisäksi tavallisten kuolevaisten hommissa ei yleensä kesälomalle mennä ennen kuin on lomapäiviä kertynyt eli jos työt aloittaa toukokuussa, ensimmäinen loma olisi seuraavan vuoden kesällä. Jos menen uuteen työpaikkaan, ja ilmoitan ennen kuin olen tehnyt päivääkään töitä, että olenkin työkykyinen vasta puolen vuoden päästä, pidän hyvin todennäköisenä, että työnantaja purkaa sopimuksen. Erityisen todennäköisenä pidän tätä, jos olen onnistunut tekemään sopimuksen ns. vanhana työntekijänä ja saanut kesälomaakin, jotka olen jo pitänyt. Uskoisin tässä tilanteessa työnantajan olevan melkoisen kyrsiintynyt ja ihme on, jos työntantaja ei palkkaisi uutta henkilöä tehtävään ja antaisi monoa. Vielä todennäköisempää tämä olisi, mikäli olisin yrityksen kovapalkkaisimpia työntekijöitä.

Juuri näin allekirjoitan tämän sanasta sanaan.

Ja lisätäkseni vielä sen, että jos olen vähääkään ymmärtänyt asioita, niin Hurme tai sanotaan paremminkin Petteri Lehto, on vaatimassa palkkaa myös kesän ajalta, jolloin Hurme ei ole ollut edes paikkakunnalla, vaan jossain päin Pohjois-Amerikkaa.
Viittaankin tässä siihen, että saisiko normaali pulliainen palkkaa ajasta, jolloin hänen pitäisi olla työmaalla mutta ei vaan ole, eikä ole edes allekirjoittanut vielä työsopimusta.
Tuskin niin pölvästiä työnantajaa onkaan joka tällaiseen suostuisi, miksi siis Sutelan ja TPS:n siihen pitäisi suostua?
 

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Allekirjoituksen puutuuminen tarkoittaa sitä, että TPS ei saa vakuutuksesta rahoja, jotka se muuten sieltä käsittääkseni saisi. Joten kyllä sillä seuralla on kohtuu suuri merkitys.
 

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Centre Bell kirjoitti:
Viittaankin tässä siihen, että saisiko normaali pulliainen palkkaa ajasta, jolloin hänen pitäisi olla työmaalla mutta ei vaan ole, eikä ole edes allekirjoittanut vielä työsopimusta.
Tuskin niin pölvästiä työnantajaa onkaan joka tällaiseen suostuisi, miksi siis Sutelan ja TPS:n siihen pitäisi suostua?

Tietsti jos Hurme ja TPS ovat sopineet, että Hurmeen pitäisi olla turussa mutta olikin Amerikoissa niin sitten Hurme on toiminut väärin ja se riittäisi jo sopimuksen purkuperusteeksi. Hiukan asiaa kuitenkin epäilen kun ei TPS ole asiaa suureen ääneen ollut huutamassa.

Mutta kun luulen, että tässä on menty niin, että Tepsille oli ihan ok, että hurme on Amerikoissa kesän, kunnes tajuttiin, että ei perkele meiltä loppu rahat ja Hurme onkin loukkaantunut jolloin ruvettiin sitten vääntämään jo sovittua uusiks. Ihan sama pätee normi jannuun. Jos on sovittu työnantajan kanssa että spimus ja palkanmaksu alkaa jo kesäuussa vaikk työmaalle saapuu vast syyskuussa niin eipä siin äsitten mitään. Tämnä tietysti normi duuneissa vähän harvinaisempaa :-) Muutenkin aletaan nyt mennä alueelle mistä ei mitään tiedetä, kun puhutaan tepsin johodon ja hurmeen välisistä sopimuksista siitä koska missä ja mitä hurmeen pitää kesän aikana tehdä, että minä vaikenen nyt tästä asiasta.
 

PJx

Jäsen
Jaakko kirjoitti:
Allekirjoituksen puutuuminen tarkoittaa sitä, että TPS ei saa vakuutuksesta rahoja, jotka se muuten sieltä käsittääkseni saisi. Joten kyllä sillä seuralla on kohtuu suuri merkitys.
Jos TPS olisi aloittanut suullisen sopimuksen mukaan palkan maksun ja maksanut vakuutukset, niin ei vakuutusyhtiö olisi voinut vastuistaan luistaa. Kokonaan toinen juttu on, että vamman vakavuus selvisi sopimuksen teon ja voimaan astumisen välillä... vakuutus olisi tuskin koskenut vakuutuksen ottohetkellä olleita tunnettuja vammoja...
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Suomessa on mahdollisuus tehdä juridisesti epätarkoituksenmukaisia eli kansankielellä vitun tyhmiä sopimuksia. Tässä Sutela onnistui hyvin. Kompensaation vaatiminen edellyttäisi perustetta, laista sitä ei löydy eikä sopimuksesta. Kukaan ei ole erehdyttänyt tai salannut yhtään mitään. Hurmeen käytöstä voinee kritisoida niin halutessaan siltä osin, että allekirjoituksen venytys johon hänellä tietysti ollut sopimusvapauden puitteissa täysi oikeus ei ollut kiva juttu ja niiltä osin mitä tulee saikkarin aikaiseen käyttäytymiseen mutta näillä ei ole merkitystä arvioitaessa sitä sitooko typerä ja huonosti tehty diili palloseuraa.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Centre Bell kirjoitti:
Tuskin niin pölvästiä työnantajaa onkaan joka tällaiseen suostuisi, miksi siis Sutelan ja TPS:n siihen pitäisi suostua?

Tuo onkin oleellinen pointti. Sutelan taustasta johtuen hän toimii, kuten työnantajana normaalisti toimitaan. Normaalista kiekkojohtajasta poiketen hän ei lähde jakamaan työnantajansa rahoja ilmaiseksi pois pelkkien Hurmeen taustaan liittyvien tunnesyiden takia.

Hurme ei ole allekirjoittanut sopimusta, koska hän halusi pitää ovet auki paremmalle sopimukselle Pohjois-Amerikasta. Hurme on yrittänyt suullisen sopimuksen kautta kahmia itselleen samanaikaisesti sopimuksettoman tilan suoman vapauden ja sopimuksen tuoman turvan. Oikeassa työelämässä näin itsekäs rusinoiden pullasta noukkiminen ei ainakaan suorittavalla portaalla onnistu. Suullisen sopimuksen sisällöstäkin taitaa osapuolilla olla eriävät näkemykset, kuten näyttöongelmien takia tyypillisesti käy. Siksi suullisia työsopimuksia ei juuri käytetäkään.

Veikkaan, että näytelmän pääkonna ei kuitenkaan ole Hurme vaan Petteri Lehto. Tomas Duban peliesityksiä katsellessa olen tullut siihen tulokseen, että minun puolestani Hurme saisi pelata jossain ihan muualla kuin Tepsissä, jos pelaa enää missään. Meille ei yliarvostettua Hurmetta tarvita. Oikeasti menestyneet Kiprusoff ja Niittymäki sensijaan ovat puolestani tervetulleita, jos NHL-elämä jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttää.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
blackhawk kirjoitti:
Tuo onkin oleellinen pointti. Sutelan taustasta johtuen hän toimii, kuten työnantajana normaalisti toimitaan. Normaalista kiekkojohtajasta poiketen hän ei lähde jakamaan työnantajansa rahoja ilmaiseksi pois pelkkien Hurmeen taustaan liittyvien tunnesyiden takia.

Hurme ei ole allekirjoittanut sopimusta, koska hän halusi pitää ovet auki paremmalle sopimukselle Pohjois-Amerikasta. Hurme on yrittänyt suullisen sopimuksen kautta kahmia itselleen samanaikaisesti sopimuksettoman tilan suoman vapauden ja sopimuksen tuoman turvan. Oikeassa työelämässä näin itsekäs rusinoiden pullasta noukkiminen ei ainakaan suorittavalla portaalla onnistu. Suullisen sopimuksen sisällöstäkin taitaa osapuolilla olla eriävät näkemykset, kuten näyttöongelmien takia tyypillisesti käy. Siksi suullisia työsopimuksia ei juuri käytetäkään.

Veikkaan, että näytelmän pääkonna ei kuitenkaan ole Hurme vaan Petteri Lehto. Tomas Duban peliesityksiä katsellessa olen tullut siihen tulokseen, että minun puolestani Hurme saisi pelata jossain ihan muualla kuin Tepsissä, jos pelaa enää missään. Meille ei yliarvostettua Hurmetta tarvita. Oikeasti menestyneet Kiprusoff ja Niittymäki sensijaan ovat puolestani tervetulleita, jos NHL-elämä jossakin vaiheessa alkaa kyllästyttää.

Samaa mieltä tästä. Duballe on annettu mahdollisuus ja mies on käyttänyt sen hyvin. Miksi maksaa maalivahdista jos meillä on jo hyvä sellainen? Jos Valcak ei sopimusta saa niin tilalle Hurmeesta jäävillä rahoilla se ykkössentteri. Hurme sinua ei tule ikävä, näyttäisit edes hieman seurarakkautta mutta ei.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Speedye kirjoitti:
Samaa mieltä tästä. Duballe on annettu mahdollisuus ja mies on käyttänyt sen hyvin. Miksi maksaa maalivahdista jos meillä on jo hyvä sellainen? Jos Valcak ei sopimusta saa niin tilalle Hurmeesta jäävillä rahoilla se ykkössentteri. Hurme sinua ei tule ikävä, näyttäisit edes hieman seurarakkautta mutta ei.

Taitaa olla vaikeaa sainata ketään paluumuuttajia, oli seurarakkautta tai ei, jos toiminta seuran puolelta on tuon kaltaista. Ja onhan Hurme nyt ihan eri tason kassari kuin Duba.
 

marty33

Jäsen
Suosikkijoukkue
toronto, detroit, ottawa, tps
be or not to be

Case Jamppa, mielestäni tää on Jampan oma syy, miksei herra vetänyt nimeä paperiin jossa olisi ollut NHL pykälä vaikka heinäkuun loppuun asti. Turha ruinata rahaa jälkeenpäin jos mustaa valkosella ei ole missään. Onhan palloseurakin joutunut olemaan koko ajan epävarmuudessa jääkö vai lähteekö. Homma venyi + muut loukkaantumiset, ni hommattiin korvaaja. Aivan oikein toimittu, miksi palkkaa miehelle joka ei edes kuulu joukkueeseen, ei allekirjoitusta, ei julkista sanaa varmuudesta pysyä palloseurassa.
ei mitään. ja jos jamppa on pelikunnossa lokakuussa, niin mikä on torjuntavire ja onko hän varmasti kunnossa??????????

Duba hoitaa varmasti hommat Ok, joten löydään suosiolla rahat siihen playmakeriin ja maalilinkoon, maaleja tarvitaan.
Viime vuonna taisi Tepsi tehdä vähiten maaleja Kalpan jälkeen..

Sutela tiukka linjaa vaan ja rahat parempaan käyttöön!
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Yuppi kirjoitti:
Taitaa olla vaikeaa sainata ketään paluumuuttajia, oli seurarakkautta tai ei, jos toiminta seuran puolelta on tuon kaltaista. Ja onhan Hurme nyt ihan eri tason kassari kuin Duba.

Hurme mokasi siinä, ettei tehnyt kirjallista sopimusta jo toukokuussa, kun siihen oli mahdollisuus. Ymmärtääkseni nimenomaan Hurme on se osapuoli, joka halusi suullisen sopimuksen, koska sen olemassaolo on helpompi kiistää, jos muualta tulee parempi tarjous. Olisiko Tepsin pitänyt jäädä tässä tilanteessa vain odottelemaan mitä tapahtuu?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
marty33 kirjoitti:
Case Jamppa, mielestäni tää on Jampan oma syy, miksei herra vetänyt nimeä paperiin jossa olisi ollut NHL pykälä vaikka heinäkuun loppuun asti. Turha ruinata rahaa jälkeenpäin jos mustaa valkosella ei ole missään. Onhan palloseurakin joutunut olemaan koko ajan epävarmuudessa jääkö vai lähteekö. Homma venyi + muut loukkaantumiset, ni hommattiin korvaaja. Aivan oikein toimittu, miksi palkkaa miehelle joka ei edes kuulu joukkueeseen, ei allekirjoitusta, ei julkista sanaa varmuudesta pysyä palloseurassa.

Jos noita NHL-IIHF-sopimuksia lukee niinkuin ne tarkoitettu sovellettavaksi, Hurmeella olisi ollut oikeus tehdä NHL-soppari kesäkuun 16. saakka. Taikka 1.7. mikäli olisi vielä päässyt ns. vanhan NHL-miehen standardilla. Kaikillahan tämä luulo oli, kunnes case Hauhtonen osoitti sen vääräksi (vai osoittiko, koska sekään siirto ei ole selvä!?). Joten mielestäni Hurmeen mahdollisuus tehdä TPS:n kanssa diili NHL-pykälällä olisi rajoittanut paljon miehen neuvottelumahdollisuuksia Pohjois-Amerikassa.

Kyllähän faktat toistaiseksi ovat Hurmeen puolella. Se sitten olisiko kirjallisen esisopimuksen voinut tehdä, on paljolti kiinni siitä miten tuollainen sopimus rinnastettaisiin normaaleihin sopimuksiin ja sitä myöten sitten miten NHL-IIHF-sopimusta sovellettaisiin. Tiukimmassa tulkinnassa jo tämä Hurmeen ja Sutelan suullinen sopimus voitaisiin tulkita sopimukseksi, joka estää Hurmetta nyt tekemästä enää sopimusta NHL-seuran kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös