Huonot toimittajat vauhdissa

  • 1 160 304
  • 4 668

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Maikkarin laatutoimitus on taas asialla: Anaheim hankki todellisen teräsmiehen.

Uutisessa kerrotaan Winnikin teräsmies-titteliin oikeuttaneesta 84 ottelun kaudesta. Kumma juttu. Minä kun olin aina luullut, että tuollaisen tittelin ansaitakseen täytyy pelata monta kautta peräjälkeen missaamatta otteluakaan.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Markkinointi & Mainonta: NBA:n pelipaidat saavat mainoksia

Linkki vie kyseiseen uutiseen. Enpäs paljasta tässä enempää, klikatkaa ja naurakaa (tai itkekää, sekin on mahdollista). Ei taida jutun tekijä olla kauheasti seurannut rapakon takaista ammattilaisurheilua.

Edit. Korjattu, mutta prsc tallessa ja liitteenä.
 

Liitteet

  • NBA.gif
    NBA.gif
    44 KB · kertaa luettu: 1 019
Viimeksi muokattu:

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

axe

Jäsen
Markkinointi & Mainonta: NBA:n pelipaidat saavat mainoksia

Linkki vie kyseiseen uutiseen. Enpäs paljasta tässä enempää, klikatkaa ja naurakaa (tai itkekää, sekin on mahdollista). Ei taida jutun tekijä olla kauheasti seurannut rapakon takaista ammattilaisurheilua.

Ei naurattanut, ei itkettänyt, tulin vaan hämmentyneeksi. Tarvisin vitsin rautalangasta väännettynä tai silleen modernimmin piirretyllä ympyrällä ja nuolella osoitettuna.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Ei naurattanut, ei itkettänyt, tulin vaan hämmentyneeksi. Tarvisin vitsin rautalangasta väännettynä tai silleen modernimmin piirretyllä ympyrällä ja nuolella osoitettuna.

No katopa uudestaan äsken lisäämäni kuvatiedosto. Ne kun ehtii niitä yleensä muokkaamaan. Sitten kun huomaavat virheen julkaisun jälkeen. Vasta sen jälkeen. Kukaan ei tosin ymmärrä miksi. Kun ne voisi joku oikolukea ennen julkaisua.
 

oiler99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, Raahe-Kiekko, Oulun Kärpät, ManU
Mietin että kuinkahan tyhmä täytyy olla erehtyäkseen pitämään NBA:ta koripalloseurana...
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Mietin että kuinkahan tyhmä täytyy olla erehtyäkseen pitämään NBA:ta koripalloseurana...
Ei ainakaan tyhmyydestä kerro mitään. Joku voi sanoa ehkä tietämättömäksi. Tässä tapauksessa sanoisin enemmänkin ammattitaidottomaksi. Ei M&M:n toimittajan voi olettaa tietävän, onko NBA joukkue vai liiga, mutta voi kyllä olettaa ottavan selvää.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ilta-Sanomat tarjoilee jälleen kerran huippujournalismia. Joku 16-vuotias kesähessu lienee kirjoittanut tuon sanaoksennuksen, jota myös uutiseksi kutsutaan.

Linkin takaa paljastuu Ilta-Sanomien uutinen "Tutkija: Kuolemattomuus on vain 20 vuoden päässä", jonka leipätekstissä on tällaisia mahtavuuksia:
"Kesähessu" kirjoitti:
Ray Kurzweilin uskoo teknologinen ja tieteellinen kehitys muuttaa maailman aivan toisenlaiseksi paikaksi kuin mitä se nyt on.
...
- Minä ja moni muu tieteiliä uskomme, että kahdessakymmenessä vuodessa meillä on keinot uudelleenohjelmoida kehojamme--
...
Mies uskoo myös verisolut ja sisäelimet korvataan erilaisilla nanoteknisilla sovelluksilla--
 

Hetenyi#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Zoltan, Jokerikasvatit, Zoltan, Zoltan
Toinenkin Winnipeg-pelaaja tuomioon alkoholin v - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - Uutiset

Maikkarin urheilutoimitus näyttää jälleen todellisen tasonsa. Byfuglienia ei tuomittu ruorijuoppoudesta ja mies KIISTI syyllistyneensä siihen. Kaikki muut syytteet Byfuglienia kohtaan hylättiin, paitsi "careless boating". Miestä siis EI tuomittu alkoholin väärinkäytöstä vaan varomattomasta veneilystä.

Hienoa työtä Maikkarilta leimata syyttömiä ihmisiä alkoholin väärinkäyttäjiksi.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Iltalehden Ville Hartikainen on ilmeisesti nukkunut maantiedon tunneilla...

Näin rankka on JJK:n matka Podgoricaan | Jalkapallo | Iltalehti.fi

Saksassa vietetyn yön jälkeen noustiin uudestaan koneeseen. Tällä kertaa nokka osoitti kohti Dubrovnikia. Kroatian pääkaupungissa joukkue sulkeutui linja-autoon, joka kuljetti kyytiläisensä Montenegron pääkaupunkiin Podgoricaan. Matka taitettiin läpi laaksojen ja kiemurtelevien vuoristoteiden.

Noh, ehkä toimittaja saa tietää tätä kautta, että Dubrovnik on melko pieni kaupunki Kroatian rannikolla, ja huomattavasti suuremman kokoluokan pääkaupunki Zagreb sijaitsee ihan toisessa suunnassa...
 

Sarme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
http://www.iltalehti.fi/viihde/2012072515883151_vi.shtml
"Prince Michael, 15, Paris, 14, ja Blanket Jackson, 10, saavat uuden kaitsijan isänsä 34-vuotiaasta serkusta. Huoltajuutta itse pyytänyt Tito Junior on Michaelin Tito-veljen poika."

Eivätkös nuo nyt saa huoltajan serkustaan, eikä isänsä serkusta kuten ensimmäisessä lauseessa väitetään? Samaa lainausta käytetään näemmä useassa mediassa, eikö yksikään toimittaja viitsi lukea ajatuksen kanssa mitä copypasteevat?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
On tämä kyllä hauskaa. Lukaisin läpi Iltasanomien tekemän jutun Seminin Canes -sopparista ja katselin ensin että eihän tässä ole edes virhettä. Kunnes aivan jutun lopussa huomasin että jos muut faktat ovat kunnossa, niin eivät nuo kyllä osaa laskea. "28-vuotias Semin teki viime kaudella Capitalsille tehot 21+33=55"
Pikkujuttu, mutta silti aivan liian helppo virhe julkaistavaksi.

Linkki "uutiseen": NHL-thti teki 7 miljoonan sopimuksen vapailta markkinoilta - Ilta-Sanomat
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
On tämä kyllä hauskaa. Lukaisin läpi Iltasanomien tekemän jutun Seminin Canes -sopparista ja katselin ensin että eihän tässä ole edes virhettä. Kunnes aivan jutun lopussa huomasin että jos muut faktat ovat kunnossa, niin eivät nuo kyllä osaa laskea. "28-vuotias Semin teki viime kaudella Capitalsille tehot 21+33=55"
Pikkujuttu, mutta silti aivan liian helppo virhe julkaistavaksi.

Linkki "uutiseen": NHL-thti teki 7 miljoonan sopimuksen vapailta markkinoilta - Ilta-Sanomat

Voi olla, että nolaan itseni taas kerran kunnolla, mutta jatkoajan etusivulla komeilee uutinen "Sjomin sonnustautuu hurrikaanipaitaan"..vielä tekstissäkin sama nimi. Itse aina luullut olevan kyse Seministä ja samaa sanoo NHL.com..
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Niin joo eli tuo olikin toimittajan pätemistä nippelitiedolla..no sopii se sitten silti tänne..

Miten niin? Jos molemmat on sallittuja, saa toimittaja itse päättää kumpaa käyttää. Minäkin suosin Sjominia, koska ko. pelaaja haluaa sitä käytettävän.

Tutustupa paremmin linkattuun ketjuun.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Miten niin? Jos molemmat on sallittuja, saa toimittaja itse päättää kumpaa käyttää. Minäkin suosin Sjominia, koska ko. pelaaja haluaa sitä käytettävän.

Tutustupa paremmin linkattuun ketjuun.

en jaksa sen suuremmin tutustua asiaan, mutta kaveri ei sitten ole saanut pelipaitaansa tuota haluamaansa nimeä nhl:ssä..
 

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Päivän Aamulehti loistaa pyöristyksillään. Juttu käsittelee Nokialta irtisanottujen työllistymistä. Tekstissä on väliotsikko "Kolmannes yrittäjiksi", mutta sen alla olevassa kappaleessa käsitellään jotain ihan muuta. Myöhemmin sitten kerrotaan

"Tampereella yrittäjiksi on siirtynyt 27 prosenttia eli lähes joka kolmas Nokian irtisanoma osaaja."
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Päivän Aamulehti loistaa pyöristyksillään. Juttu käsittelee Nokialta irtisanottujen työllistymistä. Tekstissä on väliotsikko "Kolmannes yrittäjiksi", mutta sen alla olevassa kappaleessa käsitellään jotain ihan muuta. Myöhemmin sitten kerrotaan

"Tampereella yrittäjiksi on siirtynyt 27 prosenttia eli lähes joka kolmas Nokian irtisanoma osaaja."

Olen todennäköisesti tyhmä, mutta en nyt oikein ymmärrä tätä juttua, miksi toimittaja on huono tällä kertaa. Eikös 27% ole lähes joka kolmas? Joka kolmashan on minun matematiikan mukaan n. 33,333...%

EDIT: Hups! Kiitokset Graingerille, juuri niinhän se meni että ei täällä ihan kaikki valot olleet päällä. :)
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Eikös 27% ole lähes joka kolmas? Joka kolmashan on minun matematiikan mukaan n. 33,333...%

Selvästi lähempänähän tuo on joka neljättä. Fiksummin muotoiltuna siis hieman reilu neljännes tai vastaavasti.

Kyllä, huono toimittaja. Kuten lähes 97,5% suomalaisista toimittajista on. Äkkiä keksin ainoastaan yhden hyvän suomalaistoimittajan ja hän on Kyösti Hagert. Ihan vain nimen ja naaman perusteella, tekee kuitenkin (lähes) rehellistä työtä.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen todennäköisesti tyhmä, mutta en nyt oikein ymmärrä tätä juttua, miksi toimittaja on huono tällä kertaa. Eikös 27% ole lähes joka kolmas? Joka kolmashan on minun matematiikan mukaan n. 33,333...%
Toimittaja olisi ollut huono myös siinä tapauksessa, että olisi kirjoittanut joka neljännen ryhtyneen yrittäjiksi. Vai mihin suuntaan se pyöristys pitäisi tehdä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös